Garmin

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
RobSpain
Kinderzitje
Fiets: Skil-Shimano ploeg

Garmin

Bericht door RobSpain » zo 11 september 2011 17:46

Mijn slechts 9 maanden oude Garmin Edge 500 heeft tot 2 weken geleden prima gefunctioneerd. Twee weken gelden begon hij onwaarschijnlijk hoge hartslagen te laten zien waarna ik de batterij van de (flex) borstband heb vervangen. Helaas zonder resultaat, ik heb nu zeer lage waarden en zelfs wegvallende verbinding.

De band wordt regelmatig schoongemaakt met een zachte zeep en zodoende van eventueel huidvet ontdaan.

Iemand enig idee ?

Nog wat info : https://forums.garmin.com/showthread.php?t=4140&page=9

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Garmin

Bericht door PFW » zo 11 september 2011 21:32

Ik had ook wat last van wegvallende ontvangst en/of vreemde waarden. Ik heb de Garmin band vervangen door een Polar band (de sensor is verwisselbaar) en sindsdien werkt het weer probleemloos.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

RobSpain
Kinderzitje

Bericht door RobSpain » ma 12 september 2011 09:43

PFW schreef:Ik had ook wat last van wegvallende ontvangst en/of vreemde waarden. Ik heb de Garmin band vervangen door een Polar band (de sensor is verwisselbaar) en sindsdien werkt het weer probleemloos.
Die oplossing wordt ook gegeven in de US thread van het Garmin forum, maar belachelijk dat Garmin zijn zaakjes niet op orde heeft ( van zo'n duur apparaat mag je een probleemloze werking verwachten)
Ik heb inmiddels een Polar wearlink+ besteld voor 15,95

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » ma 12 september 2011 10:11

RobSpain schreef:Mijn slechts 9 maanden oude Garmin Edge 500 heeft tot 2 weken geleden prima gefunctioneerd. Twee weken gelden begon hij onwaarschijnlijk hoge hartslagen te laten zien waarna ik de batterij van de (flex) borstband heb vervangen. Helaas zonder resultaat, ik heb nu zeer lage waarden en zelfs wegvallende verbinding.

De band wordt regelmatig schoongemaakt met een zachte zeep en zodoende van eventueel huidvet ontdaan.

Iemand enig idee ?

Nog wat info : https://forums.garmin.com/showthread.php?t=4140&page=9
Kan het zijn dat de borstband gewoon 'versleten' is ? Want dit probleem heb ik namelijk ook met mijn polar gehad, die band was trouwens wel paar jaar oud.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 12 september 2011 10:35

Als ie 9 maanden oud is, kun je toch gewoon beroep doen op de garantie. Dan ga je toch geen andere kopen.

RobSpain
Kinderzitje

Bericht door RobSpain » ma 12 september 2011 13:35

Ronald schreef:Als ie 9 maanden oud is, kun je toch gewoon beroep doen op de garantie. Dan ga je toch geen andere kopen.
Dat zou je denken ja, maar als Dutch.support geen antwoord geeft, blijf je dan mokken en zonder hartslag informatie in de rondte rijden ? Ik heb 20 tientjes uit gegeven incl. porto voor een Polar wearlink+( strap en band) en daar kun je de Garmin zender gewoon op klikken.

Getest door professionals van o.a. Team Garmin Cervélo ( Thor Hushovd) zeggen ze in de reclame. ....ja ja ze kunnen me wat.

Zal mij benieuwen of ik ooit een reactie krijg van Garmin, maar ik bedenk me wel 2 keer eer ik nog een Garmin product koop.

LVGH
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD5

Bericht door LVGH » ma 12 september 2011 14:04

Maar is niet juist de sensor zelf de boosdoener? Dan heb je toch niks aan die Polar wearlink.. Ik ben niet zo bekend met het gamma van Polar maar ik kon me niet voorstellen dat je voor 15€ een sensor hebt.

Mijn Cateye hartslagfunctie werkt ook niet meer, waarschijnlijk door een defecte borstband. Maar ik heb echt geen zin om 50€ uit te geven voor een nieuwe. :-?

RobSpain
Kinderzitje

Bericht door RobSpain » ma 12 september 2011 14:27

LVGH schreef:Maar is niet juist de sensor zelf de boosdoener? Dan heb je toch niks aan die Polar wearlink.. Ik ben niet zo bekend met het gamma van Polar maar ik kon me niet voorstellen dat je voor 15€ een sensor hebt.

Mijn Cateye hartslagfunctie werkt ook niet meer, waarschijnlijk door een defecte borstband. Maar ik heb echt geen zin om 50€ uit te geven voor een nieuwe. :-?
Nee, Garmin is bekend met probleem (statische elektriciteit) en slechte geleiding van de elektroden van alleen de PREMIUM band - de harde plastic band heeft geen klachten.
Voor 15 euro krijg je de alleen de polar band ZONDER sensor, je klikt de Garmin sensor op de POLAR band !
Je hebt de wearlink+ nodig.

Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
Contacteer:

Bericht door Tazzy » do 19 januari 2012 14:00

Heb bij mijn 705 een andere HR strap dan er origineel bij zat. Volgens mij is het wel hetzelfde type.
Merk dat ie wel direct de HR strap ziet maar even nodig heeft om op stoom te komen? 1e minuutje HR van 70 ofzo voor ie het echt oppakt? Is het tijd voor een nieuwe batterij of is het wat anders?
As elegant as an elephant

Tazzy
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tazzy » do 26 januari 2012 19:27

nieuwe batterij nog geen succes... iemand nog een idee?

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » do 26 januari 2012 19:31

Hier dezelfde problemen, maar ik heb ook nog een edge 800 en gebruik die band voor beide toestellen.
Voor mij is het dus opgelost, maar zelf ook de batterij vervangen, firmware gedowngrade, elektrogel.
Niets hielp.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 26 januari 2012 19:43

Mijn band die bij de 800 zit , herkent mijn 705 ook of is het andersom ??

Geen problemen dus , tot nu toe .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

csteenbe
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Parlee Z4, King 3RS

Bericht door csteenbe » do 26 januari 2012 21:32

Mijn Edge 800 gaf eigenlijk van het begin af aan rare waardes, geheel anders dan de 705 die ik hiervoor had. 2 weken geleden gaf hij geheel de geest en heb ik hem, de borstband, teruggestuurd naar de webshop waar ik hem had aangekocht, had van te voren wel nog de batterij vervangen.

Helaas wel 2 tot 4 weken wachten.....

Tazzy
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tazzy » do 26 januari 2012 21:59

had een goede band die door ambulance personeel zoek gemaakt is... bagger dus. Zal nog eens kijken of ie het beter doet als ik de zijnkanten van de meter vochtigmaak.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 26 januari 2012 22:25

Tazzy schreef:had een goede band die door ambulance personeel zoek gemaakt is... bagger dus. Zal nog eens kijken of ie het beter doet als ik de zijnkanten van de meter vochtigmaak.
heb je nu zo'n oude "dikke" band of zo'n nieuwere band? Bij beide heb ik soms problemen als ik bijv. eerst in de auto naar de start moet. Dan moet ik eerst even zweten voordat hij goed begint te registreren. Bij die nieuwe maar heel soms en bij die oude best vaak. Even vochtig maken voor het omdoen werkt.

Tazzy
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tazzy » do 26 januari 2012 22:33

Dacht tot vandaag dat het midden vochtig moest... :roll:
Zal morgen even de ribbelbuitenkant nat maken voor ik ga spinnen

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 28 februari 2012 17:21

Ik heb dit euvel vorig jaar een tijdje gehad, maar het ging vanzelf ver :-?

Als ik een te wijd shirt aan heb waar lucht binnen kan dringen, komt het heel soms nog voor.

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » di 28 februari 2012 18:32

Probleem is mij onbekend, ik ga het vierde jaar in met mijn Edge 705.
Doet het altijd prima, geen storing of rare uitslagen. Ik kan zelfs de band vrij losjes dragen zonder te bevochtigen. Ik heb dan ook wel de harde band, sorry slecht gelezen! :oops:

Hiervoor had ik een Polar Coach. Die band vertoonde regelmatig kuren, hartslag die omhoog schoot naar 260 en niet meer naar beneden ging. Verstoring langs spoorlijnen e.d.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 28 februari 2012 18:40

Misschien heeft te maken van de vorm van je torso ??

Afbeelding

Gorpke
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Zannata Z82
Contacteer:

Bericht door Gorpke » zo 04 maart 2012 22:50

PrinceHeerlijk schreef:Probleem is mij onbekend, ik ga het vierde jaar in met mijn Edge 705.
Doet het altijd prima, geen storing of rare uitslagen. Ik kan zelfs de band vrij losjes dragen zonder te bevochtigen. Ik heb dan ook wel de harde band, sorry slecht gelezen! :oops:

Hiervoor had ik een Polar Coach. Die band vertoonde regelmatig kuren, hartslag die omhoog schoot naar 260 en niet meer naar beneden ging. Verstoring langs spoorlijnen e.d.
Ik rij ook al een hele tijd met de garmin edge 705 met harde band, nog geen enkel probleem mee gehad.
Koop misschien gewoon de harde band, ik denk wel dat die uitwisselbaar zijn, allebij ant+ toch?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 04 maart 2012 22:55

Ik ben niet te spreken over de HF registratie. Ik maak de band altijd vochtig. Maar het eerste half uur heel vaak vreemde HF. Dan weer hoog, dan weer erg laag, of even wegvallen. En als ik zeg hoog, dan bedoel ik ook hoog, tot dik boven de 200.

Vandaag met een Polar band gereden, nu vooral veel te lage HF. En als ik zeg laag, dan bedoel ik ook laag, bij 30km/uur windje tegen een HF van 69.

Ik heb een Garmin 800, van een jaar oud.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 05 maart 2012 06:16

Ik maak mijn band nooit nat , geen probleem met de registratie .

Het blijft lastig met wat de redenen kunnen zijn :

De plaats van de sensor tov je hart ??

Wel nat of niet nat , shirt dat beweegt in de wind etc etc .

Afbeelding

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 05 maart 2012 06:57

Rob T schreef:Vandaag met een Polar band gereden, nu vooral veel te lage HF. En als ik zeg laag, dan bedoel ik ook laag, bij 30km/uur windje tegen een HF van 69.
Batterij van de sensor vervangen de (polar) band goed nat maken en ook goed strak omdoen.

Misschien de contactjes van de sensor en de band even controleren (die drukknoopjes).
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

nicov
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door nicov » ma 05 maart 2012 21:51

who cares schreef:Ik maak mijn band nooit nat , geen probleem met de registratie .

Het blijft lastig met wat de redenen kunnen zijn :

De plaats van de sensor tov je hart ??

Wel nat of niet nat , shirt dat beweegt in de wind etc etc .
Ik maak mijn band altijd nat (harde band) en heb bijna nooit problemen met de registratie (garmin 500).
Alleen in de zomer als het shirt in de wind beweegt (ritsje open) geeft hij soms vreemde en schommelende waarden. Na ongeveer een half uur wordt die dan stabiel en geeft normale waarde aan.

arnofiets
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Canyon Ultimate Di2

Bericht door arnofiets » di 13 maart 2012 17:21

Ik heb gemerkt dat het waarschijnlijk meer aan de persoon ligt dan aan de band. Mijn vriendin en ik fietsten de afgelopen week samen in Mallorca en zij had voortdurend registratieproblemen, ook als we de band en/of zender (zelfs een polar band met garmin zender, werkt ook! geprobeerd) wisselden. Bij mij steeds goede registratie, bij haar wegvallende, te hoge of te lage waarden. Vreemd.....

Plaats reactie