welke band

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
nagtie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Massini Tiagra

welke band

Bericht door nagtie » do 21 april 2011 23:48

Hallo,
Ik heb sinds een tijdje de cont Ultra sports.. maar ben niet bepaald tevreden, in ongeveer 400km 5 lekke banden. Dat ben ik zat en wil dus graag andere banden gaan aanschaffen.

Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zijn de conti gp 4000 (s) echt zoveel beter dan andere banden? Ik ben redelijk zwaar (100+) Dus het lijkt mij dat ik een band moet hebben die een redelijk hoge druk aan kan.

Wat is nu een geschikte band, de prijs is niet leidend, maar een nette prijs is natuurlijk ook fijn.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: welke band

Bericht door Rob T » vr 22 april 2011 00:06

nagtie schreef:Hallo,
Ik heb sinds een tijdje de cont Ultra sports.. maar ben niet bepaald tevreden, in ongeveer 400km 5 lekke banden. Dat ben ik zat en wil dus graag andere banden gaan aanschaffen.

Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zijn de conti gp 4000 (s) echt zoveel beter dan andere banden? Ik ben redelijk zwaar (100+) Dus het lijkt mij dat ik een band moet hebben die een redelijk hoge druk aan kan.

Wat is nu een geschikte band, de prijs is niet leidend, maar een nette prijs is natuurlijk ook fijn.
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Continental 4000S. Ik wil geen andere.
Afbeelding

nagtie

Bericht door nagtie » vr 22 april 2011 00:19

kun je me ook vertellen waarom die zoveel beter zijn dan alle andere banden..

Ik bedoel dan niet dat je argumenten moet geven, maar wat is technisch het verschil?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 22 april 2011 05:52

nagtie schreef:kun je me ook vertellen waarom die zoveel beter zijn dan alle andere banden..

Ik bedoel dan niet dat je argumenten moet geven, maar wat is technisch het verschil?
Ik heb geen idee. Ben met Conti's begonnen. Heb een keer een Michelin band erop gehad en had bij die band geen goed gevoel op de weg, dus na een paar ritjes de Michelin weer vervangen voor Conti's en sindsdien alleen maar met Conti's gefietst.
Afbeelding

Rikk
Kinderzitje
Fiets: Pinarello FP3

Bericht door Rikk » vr 22 april 2011 06:45

Voor mij maar een band:Continental Grand Prix 4-Season.

Rik.

amro
Driewieler
Fiets: Felt FC
Contacteer:

Bericht door amro » vr 22 april 2011 09:53

Als je zo vaak lek rijdt heb je of pure pech of is er iets anders aan de hand.
Controleer je de band wel goed, staat de band wel op juiste druk, zit je velglint wel goed?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 22 april 2011 10:03

banden, broeken, zadels.
verschillende producten, verschillende ervaringen maar zelfde conclusies: de 1 vind dit, de ander dat. Zal nooit een eenduidig antwoord op komen.
Ik heb niks met conti maar weer wel met Michelin, Schwalbe en zelfs Ritchey banden van € 12,50. Deze laatste zijn voor mij zelfs perfecte wedstrijdbanden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

nagtie

Bericht door nagtie » vr 22 april 2011 10:42

amro schreef:Als je zo vaak lek rijdt heb je of pure pech of is er iets anders aan de hand.
Controleer je de band wel goed, staat de band wel op juiste druk, zit je velglint wel goed?
Alles is gecontroleert.
Er zit natuurlijk wel verschil in lek bestendigheid.
Ik had hiervoor een setje hitchinson op mijn oude fiets, nooit ergens last van, met de ultra sport moet ik continu steentje en dingetjes uit mijn band pulken.. Iedere rit zit er eigenlijk wel iets in.
Gisteren was het gewoon een stukje glas, maar ik geloof er niet in dat dit ineens opkomene pech is..

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » vr 22 april 2011 11:53

Ik ben erg tevreden met de conti's grand prix 4000s maar ook met de gewone grand prix.
De michelin pro2 was ik niet tevreden over (vaak lek) die lagen al snel in de vuilnisbak
Verhoudingsgewijs zie ik bij ons in de fietsgroep de minst lekke banden bij de conti rijders.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 22 april 2011 12:06

Orbi schreef:Ik ben erg tevreden met de conti's grand prix 4000s maar ook met de gewone grand prix.
De michelin pro2 was ik niet tevreden over (vaak lek) die lagen al snel in de vuilnisbak
Verhoudingsgewijs zie ik bij ons in de fietsgroep de minst lekke banden bij de conti rijders.
afkloppen, maar ik denk dat ik afgelopen jaren met telkens zo'n 15.000km per jaar nog geen 5x lek gereden heb.
da's dus met michelin Pro2/3,schwalbe en Ritchey. Nogmaals, een ieder zal z'n eigen voorkeur hebben. een slechte ervaring kan al snel in het koppie blijven hangen en doorwerken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 22 april 2011 12:16

eigenlijk zijn er 2 belangrijke zaken bij banden. Grip en lekbestendigheid. Grip heeft ook nogal veel met vertrouwen te maken. Al zit er tussen de verschillende banden vast verschil. Maar volgens mij hebben de meeste banden die bedoeld zijn om te "racen" (dus niet die anti-lek-winterbanden) een vergelijkbare grip.

En lekrijden is ook nogal variabel. Hoe hard pomp je bijv. je banden op. Hoeveel weeg je. Rijd je op een nat wegdek. Rijd je altijd helemaal op het kantje van de weg. Peuter je de troep uit je band. etc. etc.

En zoals Thierry zegt. Voor veel mensen is een band waar ze in relatief korte tijd 2x mee lek rijden een slechte band. Maar dat is natuurlijk statistisch gezien nergens op gebaseerd.

Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
Contacteer:

Bericht door Tazzy » vr 22 april 2011 14:30

Ik zit zelf gemiddeld tussen de 85 en 95 kg in, rij al jaren op de 4000(s). Zelden tot nooit lek eigenlijk. Pulk wel met regelmaat kleine steentjes uit het loopvlak maar dat is het dan wel
As elegant as an elephant

nagtie

Bericht door nagtie » za 23 april 2011 02:52

In overleg met de fm zijn het vredestein banden geworden, ik dacht fortezze. Deze gekocht omdat die vertelde dat ze levendiger zijn dan de conti 4000s, meer geschikt voor mijn gewicht en 10 euro goedkoper.

Ik zal deze nu proberen. Ik denk trouwens aan een fout in de productie bij de voorband van de ultra sport. Er zat nu een takje door de band, niet eens heel scherp.

Nu kort er alleen wel een ander stuur lint komen, want alleen die is rood nu twijfel ik over grijs of zwart.

nagtie

Bericht door nagtie » za 23 april 2011 02:53

In overleg met de fm zijn het vredestein banden geworden, ik dacht fortezze. Deze gekocht omdat die vertelde dat ze levendiger zijn dan de conti 4000s, meer geschikt voor mijn gewicht en 10 euro goedkoper.

Ik zal deze nu proberen. Ik denk trouwens aan een fout in de productie bij de voorband van de ultra sport. Er zat nu een takje door de band, niet eens heel scherp.

Nu kort er alleen wel een ander stuur lint komen, want alleen die is rood nu twijfel ik over grijs of zwart.

gentslux
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door gentslux » za 23 april 2011 06:55

Ook al heb je inmiddels een keuze gemaakt: als je meer wilt weten over ervaringen met de Conti's moet je dit topic eens doorspitten............... http://www.wielertoerist.nl/phpBB3/view ... f=7&t=5720
Verzuring is iets voor de benen, niet voor de geest

wgb
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » za 23 april 2011 10:57

Michelin Carbon. Rijd soepel en gemakkelijk te monteren. Nog geen lekke band gehad door de buitenband, wel door het bezwijken van een nieuw type kunststof velglint. :oops:

petur
Fiets: cervelo s1

Bericht door petur » za 23 april 2011 12:37

volgens mij is vredestein niet zo goed in de regen

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » za 23 april 2011 15:28

Rikk schreef:Voor mij maar een band:Continental Grand Prix 4-Season.

Rik.

:D :oke:
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

nagtie

Bericht door nagtie » za 23 april 2011 23:42

peter-1981 schreef:De vredestein is ook een prima bandje vor te toeren meer de duocomp en voor wedstrijden meer te tri-comp
Ik heb er op gereden en was er tevrede over nu rijd een vriend van me ermee en ook hij is er over te spreken.
Zowel kwa bollen als lek bestendigheid :)
Goed om te horen.. Vandaag 75 km gedaan, en het was even wennen, zeker in het begin durfde ik niet echt vol uit te dalen, maar heb ook een andere stuurpen, dat zat in eens heel anders, aan het einde, met 60 Valkenburg in gedenderd, dus toen was het vertrouwen er wel.

Ik heb overigens de duo comp
petur schreef:volgens mij is vredestein niet zo goed in de regen
Dat is dan een hele goede reden om bij regen met de auto naar mijn werk te gaan :D Voor mijn plezier ga ik in de regen niet fietsen... dan doe ik wel 1 van de nadere hobby's

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 25 april 2011 23:42

Thierry le Brun schreef:
Orbi schreef:Ik ben erg tevreden met de conti's grand prix 4000s maar ook met de gewone grand prix.
afkloppen, maar ik denk dat ik afgelopen jaren met telkens zo'n 15.000km per jaar nog geen 5x lek gereden heb.
da's dus met michelin Pro2/3,schwalbe en Ritchey. Nogmaals, een ieder zal z'n eigen voorkeur hebben. een slechte ervaring kan al snel in het koppie blijven hangen en doorwerken.
Heb momenteel een of andere vredestein voor op liggen (met scheuren) en een continental (welke blijf ik schuldig wel duurdere) achter en beide nog nooit lek. Heb 1 keer de vredestein lek gereden achter, dit kwam door een steen met punt en een groot gat, verder nog nooit.

Zoals Thierry al zegt verschillende meningen en verschillende uitkomsten. Volg je gevoel, maar 5 keer lek in 400 km is in mijn ogen niet meer de schuld van de buitenband, rij je niet in de glasfabriek??
2016: Begon goed, valpartij verziekte de rest... Op naar een blessurevrij 2017...

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 26 april 2011 07:11

Welke band je kiest hangt ook van je velgen af zo weet ik uit eigen ervaring. En daarbij valt de GP4000S voor mij het ruimst en de ProRace het strakst en de Fortezza zit er tussen in. Opgemerkt dat ik enkel deze 3 banden tot nog toe geprobeerd heb.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

nagtie

Bericht door nagtie » di 26 april 2011 12:28

Harm Jan schreef:
Thierry le Brun schreef:
Heb momenteel een of andere vredestein voor op liggen (met scheuren) en een continental (welke blijf ik schuldig wel duurdere) achter en beide nog nooit lek. Heb 1 keer de vredestein lek gereden achter, dit kwam door een steen met punt en een groot gat, verder nog nooit.

Zoals Thierry al zegt verschillende meningen en verschillende uitkomsten. Volg je gevoel, maar 5 keer lek in 400 km is in mijn ogen niet meer de schuld van de buitenband, rij je niet in de glasfabriek??
Toch vraag ik me af of het daar aan lag.. het was steeds dezelfde band, de laatste keer was het een takje.. Niet eens een doorn, maar een lang dun sterk takje..

Mikesbike
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Sonic Ltd

Bericht door Mikesbike » di 26 april 2011 14:29

Tip, niet meer lang nadenken:
Budget Conti grand prix in 25mm
Geld moet rollen Conti GP 4 seizoen ook in de 25 mm.
Remember to do things which are right rather than things that are easy

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » di 26 april 2011 15:36

Conti Grand Prix 4000s of gewone Grand Prix. Ook wel eens met de Conti GP Force&Attack gereden, bevallen ook prima.

Ultra Sport is volgens mij een iets goedkopere uitvoering dan de GP. Liever ietsje meer uitgeven voor de gewone GP, lekbestendigheid is dan beter.

Michelin slijt mij te snel. En daardoor ook meer kans op lek als je er een paar duizend km op doorrijdt. Daarentegen schijnen ze qua wegligging wel weer beter te zijn dan Conti, dus het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht.

Maar de keuze is al gemaakt zie ik.

petur
Fiets: cervelo s1

Bericht door petur » wo 08 juni 2011 18:55

Iemand ervaring met de Schwalbe Ultremo Aqua? http://www.futurumshop.nl/product/6100- ... wart.phtml
En dan ben ik vooral benieuwd of het daadwerkelijk zorgt voor meer grip met nat wegdek
Of zijn de GP4000's net zo goed in de regen?

Plaats reactie