Buitenbanden (algemeen)

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Buitenbanden (algemeen)

Bericht door Kestrel2007 » zo 28 mei 2006 18:52

Erg veel lek gereden dit voorjaar. Zal ook wel te maken hebben met dat klotenweer. Blijven er toch makkelijk ongeregeldheden aan je band plakken met vervelende gevolgen. Afgelopen vrijdag zelfs in het kwadraat, want fietspompje begaf het ook nog.

Mijn Conti Grand Prix 3000 zien er op zich nog goed uit, maar toch maar vervangen door Continental Grand Prix 4000. Krijg ze wel wat lastiger op de velg dan de wat slappere/buigzamere 3000-serie.

Ze bevielen goed gisteren.
En bleven heel.

Ook jullie keus of????
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Re: Buitenbanden (algemeen)

Bericht door HenkP » zo 28 mei 2006 19:09

kestrel schreef:Erg veel lek gereden dit voorjaar. Zal ook wel te maken hebben met dat klotenweer. Blijven er toch makkelijk ongeregeldheden aan je band plakken met vervelende gevolgen. Afgelopen vrijdag zelfs in het kwadraat, want fietspompje begaf het ook nog.

Mijn Conti Grand Prix 3000 zien er op zich nog goed uit, maar toch maar vervangen door Continental Grand Prix 4000. Krijg ze wel wat lastiger op de velg dan de wat slappere/buigzamere 3000-serie.

Ze bevielen goed gisteren.
En bleven heel.

Ook jullie keus of????
De hele winter met Conti 4 Seasons GP gereden met Dingo's niet lek garantie. Tot op heden klopt dat als een bus: nul x lek 8)

Juri
Kinderzitje

Bericht door Juri » zo 28 mei 2006 19:15

Voor de trainingen de gewone conti gp (slechts 1 keer lek op 2500 km) en op het sjieke wielsetje conti gp 3000 (3 keer lek op 500 km)

Trudie
Kinderfiets
Fiets: Rimonta Zonda

Bericht door Trudie » zo 28 mei 2006 19:32

kestrel schreef:
Ook jullie keus of????
Yep, ik heb pas geleden de Conti GP 4000 omgelegd. Laatste stukje ging inderdaad erg moeilijk en heb hulp van de buurman (ook fietser) gevraagd.
Omdat ik al visioenen had dat dit me onderweg zou gebeuren, heb ik zo'n bandenhulpje gekocht. (sorry, beetje off topic, maar ik wil hem jullie niet onthouden)

Afbeelding

Afbeelding

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » zo 28 mei 2006 19:39

Michelin Pro Race 2; slecht 2x lek gereden het afgelopen jaar. AGR2005 en weer lek tijdens AGR2006. Verder altijd mee gereden, zomer en winter.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » zo 28 mei 2006 19:39

Trudie schreef:
kestrel schreef:
Ook jullie keus of????
Yep, ik heb pas geleden de Conti GP 4000 omgelegd. Laatste stukje ging inderdaad erg moeilijk en heb hulp van de buurman (ook fietser) gevraagd.
Omdat ik al visioenen had dat dit me onderweg zou gebeuren, heb ik zo'n bandenhulpje gekocht. (sorry, beetje off topic, maar ik wil hem jullie niet onthouden)

Afbeelding

Afbeelding
Let je op Alexander????

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » zo 28 mei 2006 19:46

Waar heb je die gekocht? Heb vorig jaar in Vaujany een demo gezien. Lijkt mij erg handig: ik zit namelijk altijd te vloeken bij het omleggen van een band...
Trudie schreef:
kestrel schreef:
Ook jullie keus of????

Afbeelding

Afbeelding

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » zo 28 mei 2006 19:48

Nog steeds GP3000, omdat je die nu lekker goedkoop kunt inslaan en omdat ik er nooit problemen mee heb. Ik heb er alleen lekke banden mee als de fiets in de hal staat, omdat ik niet consequent ben in het eruit pulken van de steentjes. Elke 3000 km vervangen en klaar ben je.
Over de Vittoria Rubino's ben ik ook heel tevreden wat lekbestendigheid betreft, de wegligging is alleen vierkanter dan die van de GP3000 en bij nat wegdek redelijk belabberde grip. Uitstekende band voor mooiweer fietsers dus.

Trudie
Kinderfiets
Fiets: Rimonta Zonda

Bericht door Trudie » zo 28 mei 2006 20:18

LFR schreef:Waar heb je die gekocht? Heb vorig jaar in Vaujany een demo gezien. Lijkt mij erg handig: ik zit namelijk altijd te vloeken bij het omleggen van een band...
Bij Bruegelmann in Duitsland. Hij kostte €7 en je bent ca €15 kwijt aan verzendkosten. Ik heb er 3 gekocht omdat ik wist dat ik er meer mensen een plezier mee zou doen. Ook heb ik nog een Nalini broek gekocht. Tevens betaalde je in mei geen verzendkosten binnen Duitsland.

Wellicht zijn er meer liefhebbers en kun je de verzendkosten omslaan.

http://www.bruegelmann-shop.de/shop/det ... nr=6293643

vacans
Kinderzitje

Bericht door vacans » zo 28 mei 2006 20:21

Trudie schreef: heb ik zo'n bandenhulpje gekocht. (sorry, beetje off topic, maar ik wil hem jullie niet onthouden)

Afbeelding

Afbeelding
Hoe heet dit officieel, op google is bandenhulpje onbekend?
En waar kan je dit kopen?
Lijkt me wel erg interessant.

Henny
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Henny » zo 28 mei 2006 20:21

Ieke schreef:Nog steeds GP3000, omdat je die nu lekker goedkoop kunt inslaan en omdat ik er nooit problemen mee heb. Ik heb er alleen lekke banden mee als de fiets in de hal staat, omdat ik niet consequent ben in het eruit pulken van de steentjes. Elke 3000 km vervangen en klaar ben je.
Over de Vittoria Rubino's ben ik ook heel tevreden wat lekbestendigheid betreft, de wegligging is alleen vierkanter dan die van de GP3000 en bij nat wegdek redelijk belabberde grip. Uitstekende band voor mooiweer fietsers dus.
Ik had tot vorig jaar altijd de Specialized Armadillo.
Ik weet het, ze rijden zo vierkant als het maar zijn kan, maar lek raken?
no way :D
Dit seizoen overgegaan op de GP3000,nu al 2 keer lek gereden.
De Rubino's, die ik de 1ste seizoenen had omdat ik niet beter wist, waren voor mij echte drama bandjes, met als triest record 3x lek tijdens een mooi zomers ritje :oops:

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » zo 28 mei 2006 21:20

Hoe heet dit officieel, op google is bandenhulpje onbekend?
Lijkt me wel erg interessant.[/quote]

Een tyre switch.
Bij Bike2build is het deze :

Afbeelding

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » zo 28 mei 2006 21:32

Ik schrik best wel een beetje als ik de hoge frequentie zie waarmee lek gereden wordt. Een reden te meer om (binnen) te Tacxen... :wink:

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 28 mei 2006 21:49

Michelin Pro Race 2 met latex binnenbanden, in de bergen gewone binnenbanden.

Conti 4000 heb ik er de afgelopen dagen wel toevallig 4 van lek zien gaan, 4 mensen met conti 4000, allemaal 1x lek, de andere 4 reden met michelin banden, geen lek, waarschijnlijk gewoon toeval...

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » zo 28 mei 2006 22:11

Juri schreef:Voor de trainingen de gewone conti gp [...] en op het sjieke wielsetje conti gp 3000 [...]
Ditto. De gewone Grand Prix zijn prima; de 3000 rollen net een tikkeltje beter. En, zoals gezegd, ze zijn nu vrij voordelig te verkrijgen.

Continental heeft ook nog de Ultra Gator Skin. Erg goed bandje voor slechte omstandigheden (winter/herfst, kasseien). Wel zwaar, maar oerdegelijk en volgens testen met een acceptabele rolweerstand.

Erwin
Driewieler
Fiets: Wilier Lavaredo
Contacteer:

Bericht door Erwin » zo 28 mei 2006 22:30

Er zal wel kritiek volgen, maar ik blijft toch zweren bij Vittoria.

Het liefst de gewone Rubino's. Waarom? Ik vind ze prima rijden en in prijs-kwaliteit verhouding zijn er weinig die dit bandje evenaren.

Grootste vaakgehoorde kritiekpunt: ze liggen zo strak om de velg. Tsja... dat klopt, maar met de juiste techniek zijn ze desondanks met duim en wijsvinger om de velg te leggen...
Jusqu'ici tout va bien!

skippy
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon Inflite AL

Bericht door skippy » ma 29 mei 2006 08:44

Erwin schreef:Er zal wel kritiek volgen, maar ik blijft toch zweren bij Vittoria.

Het liefst de gewone Rubino's. Waarom? Ik vind ze prima rijden en in prijs-kwaliteit verhouding zijn er weinig die dit bandje evenaren.

Grootste vaakgehoorde kritiekpunt: ze liggen zo strak om de velg. Tsja... dat klopt, maar met de juiste techniek zijn ze desondanks met duim en wijsvinger om de velg te leggen...
Ik heb de laatste tijd ook Rubino's. Echter ik heb bij Salden een paar gekocht met een ander label erop, een beetje grijs, voor 9,95 euro. Deze ging er wat moeilijk op, misschien ook wel door de vorm die deze had. Daardoor drukte hij zich tegen de buitenkant van de velg aan ipv de binnenkant, wwardoor je meer speling hebt.
De oudere met intripid en kevlar in het logo, gingen veel gemakkelijker. Waren wel wat duurder, 13,95 euro. Of zijn het toch dezelfde, maar met nieuw logo?
Pluk de dag. :) :)

Erwin
Driewieler
Fiets: Wilier Lavaredo
Contacteer:

Bericht door Erwin » ma 29 mei 2006 08:47

Ze hebben idd. een nieuw logo gekregen. En ik moet er overigens € 12,50 voor neerleggen.
Jusqu'ici tout va bien!

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 30 mei 2006 09:52

Erwin schreef:Ze hebben idd. een nieuw logo gekregen. En ik moet er overigens € 12,50 voor neerleggen.
Ben ik bij mijn LBS goedkoper uit voor Rubino's: 4 voor 34 euro :wink:

Inderdaad lastig te monteren band, maar qua prijs/kwaliteit uitstekend, en daarom mijn 1e keus voor trainingsband.

Mijn favoriet voor de winter: Vittoria Zaffiro's, slechts 5,95 euro per stuk :)
Querer es poder

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 09:55

Ik hou het bij de gewone Conti GP.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 30 mei 2006 10:19

ik zweer bij rubino's, goedkoop en degelijk :)

Il Falcone
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door Il Falcone » di 30 mei 2006 11:04

Allereerst mooi ding die tyre switch, die uit Duitsland bedoel ik dan.

Ik rijd ook bij voorkeur op Vitoria Rubino. Ook rijd ik veel op Vitoria Open Corsa maar die zijn veel minder sterk en het prijsverschil is enorm.

De nieuwe rubino gaat er inderdaad heel erg lastig om. Ik gebruik metalen banden lichters en dit resulteert in beschadigingen aan mijn aluminium velgen. Ik ben vrijwel zeker dat plastic bandenlichters zouden breken (al eens gebeurd). Misschien is die z.g. tyre switch een uitkomst?!

Banden van andere merken rijd ik tot nog toe allemaal binnen twee dagen aan gort (Michelin (ik meen pro race?), continental (ik meen 3000 en 4000?)). Top banden rijden iets fijner maar zijn veel duurder en veel zwakker. Met als klap op de vuurpijl Vredestijn (ik weet bijna zeker "volante"). Deze band is volgens mij ronduit gevaarlijk. De Vredestijn Volante klapte gelijktijdig zowel voor als achter toen ik aanzette voor de eerste en tevens enige afdaling die ik ermee ooit mee zal maken. Een wonder dat ik niet in de afgrond stortte. Velgen totall loss. Toen ik Vredestein om een reactie vroeg bleken ze geen enkele interesse te tonen en alleen geïnteresseerd te zijn in de financiële kant van het verhaal. Die band was veel te licht qua constructie.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 30 mei 2006 11:06

kestrel schreef:
trudie schreef:Hoe heet dit officieel, op google is bandenhulpje onbekend?
Een tyre switch.

Afbeelding
die trudie laat zien is een ander, die er echter wel interessant uit ziet. de tyreswitch heb ik gekocht maar is slecht bevallen. voorzichtig met een bandenlichter gaat makkelijker.

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 11:15

Il Falcone schreef:
Banden van andere merken rijd ik tot nog toe allemaal binnen twee dagen aan gort (Michelin (ik meen pro race?), continental (ik meen 3000 en 4000?)). Top banden rijden iets fijner maar zijn veel duurder en veel zwakker. Met als klap op de vuurpijl Vredestijn (ik weet bijna zeker "volante"). Deze band is volgens mij ronduit gevaarlijk. De Vredestijn Volante klapte gelijktijdig zowel voor als achter toen ik aanzette voor de eerste en tevens enige afdaling die ik ermee ooit mee zal maken. Een wonder dat ik niet in de afgrond stortte. Velgen totall loss. Toen ik Vredestein om een reactie vroeg bleken ze geen enkele interesse te tonen en alleen geïnteresseerd te zijn in de financiële kant van het verhaal. Die band was veel te licht qua constructie.
Rij je offroad ofzo?

Er komen bij mij wel wat steentjes in een band, maar aan gort gaan ze zeker niet.

Er is bij ons afgelopen weekend wel een conti 4000 gesneuveld, maar daarvoor moest er wel met 55 km/h op een steen gereden worden.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 11:34

Alexander schreef:
kestrel schreef:
trudie schreef:Hoe heet dit officieel, op google is bandenhulpje onbekend?
Een tyre switch.

Afbeelding
die trudie laat zien is een ander, die er echter wel interessant uit ziet. de tyreswitch heb ik gekocht maar is slecht bevallen. voorzichtig met een bandenlichter gaat makkelijker.
Mee eens, die tyre switch vond ik een onding.

Plaats reactie