Tacx NEO Smart

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Tacx NEO Smart

Bericht door Harm Jan » ma 21 oktober 2019 08:12

Met mijn voorgenomen deelname aan Rad am Ring, een verhuizing wat uitliep op een drama en een goed gesprek met mijn vriendin heb ik toestemming gekregen :-? om een directdrive fietstrainer aan te schaffen. Wat zijn de do's and don'ts. Ik zie bij bijvoorbeeld mantel dat je er een zwift abonnement kan bij kopen, maar kan dat alleen bij een verkooppunt of kan ik dat later ook beslissen?

Budget: € 1000,- ex Zwift.
Voorkeur: (niet) de beste voor het geld :lol:
Be someone who makes you happy.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 21 oktober 2019 20:11

Bij aankoop van een trainer krijg je vaak een bon voor een periode Zwiften. Het account dat je daarbij aanmaakt kun je stopzetten en weer hervatten wanneer je wil.
Ik werk met een vroege Tacx Neo. Past niet op alle fietsen (schijfremfietsen bijvoorbeeld), maar ik heb er een eenvoudig dedicated fietsje op.
Dus: direct-drive, je fiets moet er op passen.
Voor vergelijking van de huidige modellen kijk je op de site van DC Rainmaker, die heeft er een aardige kijk op en probeert het meeste dat van belang is.
Ik zou bij een zaak aanschaffen die er veel van doet (Mantel/Futurumshop).
Afbeelding

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » ma 21 oktober 2019 20:42

Zwift is gewoon USD 15/maand en kan je elke maand stopzetten, dat staat dus op zich los van de aanschaf van je trainer. Ik heb sinds kort de Tacx Neo 2. Op zich denk ik dat je met de Flux dezelfde ervaring hebt, maar ik wilde de beste. Met de black Friday sales op komst zou je best wel eens voor een euro of 1000 de Neo 2 kunnen kopen. Verschillen met andere trainers weet ik niet uit eigen ervaring, maar als ik de Neo 2 gebruik dan 'geloof' ik dat ik aan het fietsen ben. Zelfs gadgets die heel suf lijken zoals de vibratie over houten bruggen en gravelwegen dragen daar aan bij.

Kortom, koop een Flux of wacht tot Black Friday voor een Neo 2, je gaat er geen spijt van krijgen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 22 oktober 2019 14:19

Zwift is inderdaad een abonnement. Staat los van je trainer. Je kunt ook aan de slag met TrainerRoad, Rouvy, etcetera.

DCRainmaker is een goede tip, die man test alles vrij uitgebreid.

De KickR Core is momenteel de bestseller bij Mantel, in feite is het een KickR 2017 met andere pootjes en zonder cassette. De TacX Neo geeft de beste Road Feel en hoef je nooit te calibreren. De Elite Drivo heb ik geen ervaring mee.

In feite kun je in deze prijscategorie geen fout maken. Allemaal topspul. De 'beste' trainer is afhankelijk van je situatie/wensen.

Enjoy.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » di 22 oktober 2019 16:04

En voor de mogelijkheden naast Zwift is hier een informatief draadje: viewtopic.php?f=3&t=22490

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 27 oktober 2019 10:00

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 01 november 2019 19:13

De Neo 2 is nu 999,- bij Mantel