Elite Qubo Power Smart fietstrainer

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
Sweety2008
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Ghost Nivolet 6LC

Elite Qubo Power Smart fietstrainer

Bericht door Sweety2008 » do 14 september 2017 21:03

Ik heb een probleem met boven genoemde fietstrainer hij maakt steeds meer geluid. Heb hem nu anderhalf jaar en de racefiets is altijd dezelfde namelijk de Bianchi Dama Bianca via Nirone 7. Als ik op het grote blad schakel en achter op 13 of 14 dan maakt hij sinds kort heel veel herrie. Had vroeger nooit. De banden zijn ook altijd de Vittoria fietsbanden.
Ik snap niet waarom hij nu zo veel herrie maakt. Ik train boven en als mijn man nu in de woonkamer zit te werken hoort hij een luid gebrom vroeger hoorde hij amper iets.

Misschien weet iemand hier iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen.

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes

Re: Elite Qubo Power Smart fietstrainer

Bericht door Sweety2008 » za 16 september 2017 09:11

Heb contact gehad met de leverancier en om dat er nog garantie op zit mag ik hem terugsturen. Zij kijken hem dan na en dan hoop ik dat hij snel weer in orde is.

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Sweety2008 » vr 10 november 2017 18:59

Zo even een update. Heb een nieuwe Elite Qubo Power Smart B+ trainer gekregen. De oude was zonder de plus.

Maar ondanks dat ik een Vittoria in home trainerband op mijn fiets heb gemonteerd maakt deze nieuwe trainer nog erg veel geluid. Die oude bevor hij stuk ging was veel stiller en ik had toen ook gewone fietsbanden erop.

Vind ik erg jammer. De trainer staat boven op een rubbermat en op vaste vloerbedekking dus geen parket of tegels.
Misschien nog een rubbermat op de andere leggen.

Wie herkent dit probleem?

WWWebber
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Allez Smartweld
CTWT-lid: Ja

Bericht door WWWebber » vr 10 november 2017 20:59

Heb ook een Elite Qubo Smart, maar ik herken t niet. Ook in combi met een trainerband. Bij mij staat ie gewoon op de vloer in de schuur. Hij maakt wel geluid, maar niet buitensporig en dat doet elke trainer lijkt me.... Mss ff filmpje maken, dan kan ik mss vergelijken.

Plaats reactie