En Route fietsreizen lid van ANVR of SGR ?

Commerciële fietsreizen
Plaats reactie
JeroenB
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja

En Route fietsreizen lid van ANVR of SGR ?

Bericht door JeroenB » di 04 november 2014 23:15

Ik overweeg om met anderen een arrangement te gaan boeken bij En Route, maar door de problemen bij AdH fietsreizen en berichten over een faillissement bij Cycletours ben ik een beetje huiverig geworden, met name m.b.t. mogelijke aanbetalingen.

Uiteraard heeft En Route helemaal niets van doen met die twee andere organisaties (voor zover ik weet), dus die berichten zeggen waarschijnlijk helemaal niets over En Route. Maar deze negatieve gegevens uit de branche zijn voor mij toch wel een reden om eens wat kritischer te kijken voordat we boeken. Vooralsnog kan ik ook geen echte negatieve reacties van klanten vinden, dus dat zit verder waarschijnlijk wel snor. Maar nu krijg ik online geen informatie boven tafel of EnRoute aangesloten is bij SGR of het ANVR. Niet op de website van EnRoute zelf, maar ook niet op de sites van SGR of ANVR.

Kan iemand daar misschien meer informatie over geven ? En wat zijn jullie ervaringen met En Route ?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Re: En Route fietsreizen lid van ANVR of SGR ?

Bericht door Thierry le Brun » wo 05 november 2014 08:39

de 'baas' van EnRoute leest en schrijft hier ook regelmatig. ben zelf al een jaar of 5-6 niet meer mee geweest maar daarvoor zeker een keer of 10 en altijd zonder problemen. Als er een keer een reis om wat voor reden niet doorging of als er andere 'problemen' waren werd er altijd netjes en correct meegedacht om een oplossing te vinden. 1x zelfs via ER uiteindelijk bij een reis van Cycletours uitgekomen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » wo 05 november 2014 10:21

Thierry le Brun schreef:de 'baas' van EnRoute leest en schrijft hier ook regelmatig. ben zelf al een jaar of 5-6 niet meer mee geweest maar daarvoor zeker een keer of 10 en altijd zonder problemen. Als er een keer een reis om wat voor reden niet doorging of als er andere 'problemen' waren werd er altijd netjes en correct meegedacht om een oplossing te vinden. 1x zelfs via ER uiteindelijk bij een reis van Cycletours uitgekomen.
+1
Aantal malen reis bij En Route geboekt en altijd naar tevredenheid geholpen. Eventuele problemen worden netjes opgelost.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 05 november 2014 11:55

Twee keer mee geweest met En Route en twee keer een arrangement geboekt. Altijd prima geregeld.
Maar ik begrijp de vraag van de topicstarter wel. De economische tijden zijn nog steeds onzeker, er zijn al twee fietsorgamisaties over de kop gegaan. Hoe zit het dan met En Route? Maar ik neem aan dat Peter daar een prima antwoord op heeft.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 05 november 2014 13:15

Peter is hier onder forumnaam Ancher .

JeroenB

Bericht door JeroenB » wo 05 november 2014 16:40

OK, goed om te horen allemaal. Zoals ik al schreef heb ik geen reden om te twijfelen, ik heb alleen nog maar positieve reacties gezien en dat is natuurlijk ook al een duidelijk signaal. Maar een ANVR of SGR garantie oid is altijd beter, hopelijk kan Peter/Ancher daar wat meer over zeggen.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 05 november 2014 17:04

Ik geloof echt wel dat Enroute een prima bedrijf is en dat het prettig is dat Ancher op het forum actief is, maar je moet wel nuchter blijven. Als een bedrijf echt in financiële problemen zou zitten heb je daar helemaal niks aan. SGR draagt risico als een bedrijf failliet gaat, dus aansluiting daarbij lijkt me wel zin hebben.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » do 06 november 2014 09:44

Ronald schreef:Ik geloof echt wel dat Enroute een prima bedrijf is en dat het prettig is dat Ancher op het forum actief is, maar je moet wel nuchter blijven. Als een bedrijf echt in financiële problemen zou zitten heb je daar helemaal niks aan. SGR draagt risico als een bedrijf failliet gaat, dus aansluiting daarbij lijkt me wel zin hebben.
klopt maar TS vraagt ook naar ervaringen met ER en die zijn bij mij goed.

DickW
Driewieler
Fiets: Oud

Bericht door DickW » do 06 november 2014 09:59

Zowel SGR (http://www.sgr.nl) als ANVR (http://anvr.nl) geeft de mogelijk online te zoeken naar leden.
Zo ver ik kan zien is En Route geen lid van een van deze.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Bericht door Bandit » do 06 november 2014 12:54

De vraag is hoe groot je het risico vindt. Er zijn reisverzekeringen die dit risico kunnen afdekken.
Stel dat je € 800 betaalt voor een reis en de organisatie gaat failliet, dan is dat k*t natuurlijk, maar niet het einde van de wereld. Ik vind dat wat anders dan wanneer je jarenlang gespaard hebt voor een 4-weekse rondreis door Amerika. Bijvoorbeeld.

Shit happens, bedrijven gaan failliet. De ervaringen zijn goed, edoch nooit een garantie voor de toekomst. Als je niet met dat risico kunt leven, moet je het niet doen, of jezelf ertegen verzekeren.
2016: ...

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » ma 10 november 2014 22:07

Volgens mij zijn er geen bij de SGR aangesloten reisorganisaties die de Marmotte of Maratona aanbieden.
Het lidmaatschap van de SGR is overigens onbetaalbaar voor kleinere tour-operators.

HansJansen
Kinderzitje
Fiets: Canyon

Bericht door HansJansen » ma 10 november 2014 23:14

Vorig jaar L3B, dit jaar Dolomieten marathon via Enroute. Prima service!! Alleen maar goede woorden voor enroute!

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » di 11 november 2014 07:23

Dit jaar voor de derde keer met En Route naar de ORM geweest, dit jaar waren er wat problemen met overboeking/misverstand met de accommodatie.
Maar dat is gelukkig nog voor de afreis richting Solden opgelost.

De aangeboden accommodatie ben ik altijd erg tevreden over en ook de inschrijving is altijd goed geregeld.
Als je eenmaal geboekt heb je er geen omkijken meer na.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » di 11 november 2014 10:28

Bandit schreef:De vraag is hoe groot je het risico vindt. Er zijn reisverzekeringen die dit risico kunnen afdekken.
Stel dat je € 800 betaalt voor een reis en de organisatie gaat failliet, dan is dat k*t natuurlijk, maar niet het einde van de wereld. Ik vind dat wat anders dan wanneer je jarenlang gespaard hebt voor een 4-weekse rondreis door Amerika. Bijvoorbeeld.

Shit happens, bedrijven gaan failliet. De ervaringen zijn goed, edoch nooit een garantie voor de toekomst. Als je niet met dat risico kunt leven, moet je het niet doen, of jezelf ertegen verzekeren.
+1, met de nuancering dat de drempel van wat het einde van de wereld is en wat niet voor eenieder verschillend is.
Querer es poder

JeroenB

Bericht door JeroenB » wo 12 november 2014 10:26

Bas schreef:
Bandit schreef:De vraag is hoe groot je het risico vindt. Er zijn reisverzekeringen die dit risico kunnen afdekken.

+1, met de nuancering dat de drempel van wat het einde van de wereld is en wat niet voor eenieder verschillend is.
Klopt helemaal. Ik ga er absoluut niet aan failliet, maar ik vind die 90 euro die ik nog steeds zou moeten krijgen van AlpedHuez fietsreizen toch zuur, die had ik liever in de spaarpot van mijn kinderen gestopt.

Op zich heb ik er ook allemaal niet zo'n moeite mee en je kunt je inderdaad niet overal tegen verzekeren. Het gaat er wat mij betreft vooral om dat je weet wat je koopt en wat niet.

Bij mijn laatste zomervakantie heb ik ook een huisje in Italië gehuurd van een Nederlandse particuliere eigenaar, dan heb je t niet eens over SGR e.d. maar ga je af op foto's, ervaringen van anderen die online staan en de wijze van communiceren bij het opvragen van informatie/ boeken met die eigenaar. En meestal gaat dat goed :lol:

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » ma 01 december 2014 19:45

Je kunt de reizen van En Route ook boeken via de Fietsvakantiewinkel, dan heb je wel SGR-garantie.

Plaats reactie