Racefiets huren in Spanje (www.rent-a-bici.com)?

Commerciële fietsreizen
Plaats reactie
racefietsverhuur ES
Kinderzitje
Fiets: Giant

Racefiets huren in Spanje (www.rent-a-bici.com)?

Bericht door racefietsverhuur ES » do 10 juli 2014 12:01

Sinds twee weken zijn we open: racefiets huren in Granada, Sierra Nevada. Als fietsverhuurder zijn er super trots op dat we binnen een week klanten hebben maar ik heb toch als net gestarte verhuurder een vraag aan jullie.

Een van de huurders kon ons heel lastig online vinden. Gelukkig vond hij ons na veel zoeken wel en is hij vandaag de Pico Veleta hier aan het beklimmen. Maar goed, het betekent dat we heel hard aan de slag moeten met onze vindbaarheid. Daarom de vraag: hoe worden jullie geattendeerd op racefietsverhuurders of anders gezegd: als je ooit zelf in het buitenland hebt gefietst, hoe heb je de racefiets gevonden die je huurde?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Racefiets huren in Spanje (www.rent-a-bici.com)?

Bericht door Rob T » do 10 juli 2014 12:03

racefietsverhuur ES schreef:SDaarom de vraag: hoe worden jullie geattendeerd op racefietsverhuurders of anders gezegd: als je ooit zelf in het buitenland hebt gefietst, hoe heb je de racefiets gevonden die je huurde?
Via Tim. Altijd via Tim.
Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » do 10 juli 2014 14:10

Rob T schreef:
racefietsverhuur ES schreef:SDaarom de vraag: hoe worden jullie geattendeerd op racefietsverhuurders of anders gezegd: als je ooit zelf in het buitenland hebt gefietst, hoe heb je de racefiets gevonden die je huurde?
Via Tim. Altijd via Tim.
Tim? Dat is toch die Spaanse touroperator voor georganiseerde fietsreizen met fantastische accommodaties en routes?
Querer es poder

racefietsverhuur ES
Kinderzitje

Bericht door racefietsverhuur ES » do 10 juli 2014 14:43

Tim zit een eind van Granada vandaan in een prachtig gebied bij Calpe, hij heeft zijn vindbaarheid in elk geval goed geregeld :) Maar eerlijk, het gaat mij niet enkel om fietsverhuur in Spanje, het gaat om hoe jullie zoeken als je een racefiets wilt huren in .. Colombia, of Griekenland, of Frankrijk zodat je daar ook lekker kunt wielrennen. Is er een verzamelpagina waar je racefietsverhuur zoekt bijvoorbeeld.

"Een van de huurders kon ons heel lastig online vinden. Gelukkig vond hij ons na veel zoeken wel en is hij vandaag de Pico Veleta hier aan het beklimmen. Maar goed, het betekent dat we heel hard aan de slag moeten met onze vindbaarheid. Daarom de vraag: hoe worden jullie geattendeerd op racefietsverhuurders of anders gezegd: als je ooit zelf in het buitenland hebt gefietst, hoe heb je de racefiets gevonden die je huurde?"
Happy Biking! http://www.rent-a-bici.com
Racefiets huren in Granada, Pico Veleta [Spanje]

ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door ChrisN » do 10 juli 2014 17:16

In Valencia wil ik nogal eens een fiets huren. Dan typ ik gewoon in google "fiets huren valencia" en je komt een aardig eind. Google brengt je naar allerlei Nederlandstalige info-pagina's over Valencia met overzichten van fietsverhuurders. Dan kijk ik weer op de websites van de verhuurders of er wellicht ook racefietsen tussen staan. (b.t.w: Dat is in Valencia nog vrij lastig, en ik zou het erg leuk vinden als je daar ook een vestiging zou openen zodat ik tijdens mijn jaarlijkse uitstapje daar ook wat kan wielrennen :D ) ..Ik zal het ook eens aan Tim vragen, lees ik net trouwens.

Wat ik wil zeggen, je zal wellicht de meeste klanten via google gaan krijgen en Granada is best wel een stad waar Nederlandstalige info (gericht op toerisme) over te vinden is. Als ik "fiets huren granada" in google typ, dan krijg je bijvoorbeeld http://www.fietseninspanje.nl/verhuurders.html als 1 van de resultaten. Op dit soort pagina's (En er zijn er heel wat, als je een beetje speelt met zoekwoorden) zou je er sowieso bij moeten staan.

Natuurlijk moet ook je eigen website zo hoog mogelijk scoren op trefwoorden als "racefiets huren granada" en "racefiets huren spanje" en "racefiets verhuur spanje" en dergelijk. Dus op trefwoorden waarmee doelgericht word gezocht op het huren van een racefiets in die omgeving.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 10 juli 2014 19:18

racefietsverhuur ES schreef:Tim zit een eind van Granada vandaan in een prachtig gebied bij Calpe, hij heeft zijn vindbaarheid in elk geval goed geregeld :) Maar eerlijk, het gaat mij niet enkel om fietsverhuur in Spanje, het gaat om hoe jullie zoeken als je een racefiets wilt huren in .. Colombia, of Griekenland, of Frankrijk zodat je daar ook lekker kunt wielrennen. Is er een verzamelpagina waar je racefietsverhuur zoekt bijvoorbeeld.

"Een van de huurders kon ons heel lastig online vinden. Gelukkig vond hij ons na veel zoeken wel en is hij vandaag de Pico Veleta hier aan het beklimmen. Maar goed, het betekent dat we heel hard aan de slag moeten met onze vindbaarheid. Daarom de vraag: hoe worden jullie geattendeerd op racefietsverhuurders of anders gezegd: als je ooit zelf in het buitenland hebt gefietst, hoe heb je de racefiets gevonden die je huurde?"
Ik neem toch het liefst mijn eigen racefiets mee. Maar was afgelopen maand mei wel blij dat ik een racefiets dichtbij kon huren toen ik een probleem had met mijn eigen racefiets.
Afbeelding

racefietsverhuur ES
Kinderzitje

Bericht door racefietsverhuur ES » vr 11 juli 2014 07:38

@ ChrisN Had ik al even persoonlijk laten weten: top! en dank - fijne input
@RobT Waar zoek je in het geval je fiets niet mee kan of kaduuk is ter plaatse?

De site van 'fietsen in Spanje' ken ik idd en ben in contact ze. Kennen jullie ook internationale soortgelijke pagina's. De grootste en bekendste is go2bike.com en ik zoek dus naar meer van dit soort type sites. Suggesties welkom (en daarnaast is het ook makkelijk om te weten voor alle wielertoeristen die global gaan).

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 11 juli 2014 08:39

racefietsverhuur ES schreef:@ ChrisN Had ik al even persoonlijk laten weten: top! en dank - fijne input
@RobT Waar zoek je in het geval je fiets niet mee kan of kaduuk is ter plaatse?

De site van 'fietsen in Spanje' ken ik idd en ben in contact ze. Kennen jullie ook internationale soortgelijke pagina's. De grootste en bekendste is go2bike.com en ik zoek dus naar meer van dit soort type sites. Suggesties welkom (en daarnaast is het ook makkelijk om te weten voor alle wielertoeristen die global gaan).
Vorig jaar was ik twee weken in Alicante, en net als ChrisN gebruikte ik Google om een fietsverhuurder te vinden in de buurt. Dat doen denk ik de meesten (Google is your friend, nietwaar ;-) )

'Probleem' met sites als go2bike.com is dat potentiële klanten die site net zo min kunnen vinden als jouw site, als ze niet weten dat de site bestaat. Dus als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je website hoog in de zoekresultaten komt bij Google. Google maar eens op "search engine optimization" om te weten welke mogelijkheden daarvoor bestaan.

Een andere manier is uiteraard om je te profileren op speciale doelgroepensite (zoals deze, of bij onze buren van fiets.nl), bijv. d.m.v. een banner.
Querer es poder

racefietsverhuur ES
Kinderzitje

Bericht door racefietsverhuur ES » vr 11 juli 2014 16:24

Bovenin Google komen is zeker onze ambitie en dat gaat ook vast lukken maar Google is niet heel aardig tegen net beginnende bedrijven :(
Jullie tips zijn heel fijn, het bevestigt wat ik al dacht: Google is en blijft de vriend van de wielrenner, zeker onderweg. 'Fietsen in Andalusie' en 'racefiets huren' zullen veel ingetoetste zoektermen zijn. Daar gaan we ons dan maar op concentreren.

kent iemand nog grote zoekreuzen Engelstalig? Dat zou nog een mooie aanvulling zijn! Dank weer, groet!
Happy Biking! http://www.rent-a-bici.com
Racefiets huren in Granada, Pico Veleta [Spanje]

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » zo 13 juli 2014 22:01

Rob T schreef:
Via Tim. Altijd via Tim.
:lol: :lol: :lol: :oke:

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » di 29 juli 2014 18:23

racefietsverhuur ES schreef:Bovenin Google komen is zeker onze ambitie en dat gaat ook vast lukken maar Google is niet heel aardig tegen net beginnende bedrijven :(
Volgens mij is dat niet waar. Google is (net als ik trouwens) allergisch voor platte commerciële boodschappen, zeker als je hen er niet voor betaald. Dus ze willen best aardig tegen je zijn.

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » di 29 juli 2014 18:28

En net als Rob neem ik graag mijn eigen fiets mee. Je gaat natuurlijk niet op een Giant met Shimano Ultegra rondrijden als het niet nodig is.
racefietsverhuur ES schreef: Waar zoek je in het geval je fiets niet mee kan of kaduuk is ter plaatse?
Mijn fiets kan altijd mee of ik ben niet van plan om te gaan fietsen.

Plaats reactie