aankomende cyclosportieven juni 2013

Commerciële fietsreizen
Fietstransport
Kinderzitje

aankomende cyclosportieven juni 2013

Bericht door Fietstransport » wo 29 mei 2013 10:45

We zijn weeral bijna een nieuw maand en daarom had ik graag nog even de cyclosportieven waar wij met Fietstransport aan deelnemen voor de maand Juni aangekondigd.

5 en 6 juni : Alpe d'Huzes
Afbeelding

8 juni : Les 3 Ballons
Afbeelding

15 juni : Stelvio
Afbeelding

En als laatste maar niet de minste.... :

22 juni : Mijn Ventoux
Afbeelding

Voor meer vragen over de cyclosportieven of interesse om deel te nemen?
Neem contact op via info@fietstransport.be of via lien.holvoet@fietstransport.be of via wim.vandriessche@fietstransport.be. Wij helpen je graag verder bij Uw vragen!

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: aankomende cyclosportieven juni 2013

Bericht door Rob T » wo 29 mei 2013 14:10

Aan alle forumemrs.

Wat vinden jullie van bovenstaande posting cq dit topic.

Wij van wielertoerist.nl hebben een tijd geleden speciaal het subforum " Commerciële fietsreizen" aangemaakt om daar info te laten plaatsen die:

A) Een commerciel karakter hebben (een bedrijf wil wat verkopen)
B) Die toch interessant zijn voor forummers om te lezen / te weten
C) Die uiteraard betrekking hebben op wielrennen

Dus bij een melding van "Ik heb nog startbewijzen Marmotte" of "er zijn nog 2 plaatsen vrij op .." etc

Hoe kijken jullie tegen bovenstaande posting aan?

Is dit ook toegevoegde waarde? Bijv voor Forummers die met de trein naar een cyclo gaan en mss wel zitten te zweten hoe ze de fiets daar gaan krijgen? Of is dit te veel reklame en te weinig informatie voor het forum.

Graag reactie.
Afbeelding

Dutchy Marc
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Niks aparts
Contacteer:

Bericht door Dutchy Marc » wo 29 mei 2013 16:07

Het stoort me niet dit soort info. "Commerciële fietsreizen" the name tells it all. Je weet dus waar je op klikt en dit voldoet ruimschoots aan de criteria die ik ervan verwacht.

Kleine voetnoot: Het zou wel prettig zijn (lees: niet noodzakelijk voor mij) als aanbieders van iets "Commerciëls" betrokken forum leden zijn, ook in andere topics, of anders een voordeel-actie voor WTers in petto hebben ;-) . Dan voelt het meer als win-win.
As cycler retired

Joseba
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » wo 29 mei 2013 16:07

Lijkt mij iets voor het commerciele topic. Idem die Spaanse vogel.

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » wo 29 mei 2013 16:29

Voor mij hoeft het niet echt, maar het stoort mij ook niet!
Zolang het maar niet te veel van het goede wordt en je niet wordt overspoeld met dit soort van boodschappen.

Persoonlijk zoek ik zelf wel op het internet als ik iets nodig heb, maar een handige tip is nooit weg. ;-)
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 29 mei 2013 16:44

Volgens mij moeten de beheerders een discussie voeren over het advertentiebeleid.
Destijds is het topic 'commerciele aanbieders' geopend zodat onder andere Peter onder de aandacht kon brengen dat hij hier of daar nog een plaats over had. Dit is in feite niets meer en niets minder dan aan advertentie waar men normaal gesproken voor zou moeten betalen.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » wo 29 mei 2013 18:08

Laat ze maar betalen dan... :roll: Dan vind ik het prima.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » wo 29 mei 2013 19:24

MEG schreef:Volgens mij moeten de beheerders een discussie voeren over het advertentiebeleid.
Destijds is het topic 'commerciele aanbieders' geopend zodat onder andere Peter onder de aandacht kon brengen dat hij hier of daar nog een plaats over had. Dit is in feite niets meer en niets minder dan aan advertentie waar men normaal gesproken voor zou moeten betalen.
Eens. Zeker als het een principieel uit is.

Het topic op zich stoort me niet. Ik realiseer mij dat dit komt door de beperkte trafic in de rubriek "commerciële fietsreizen". Als het net zo erg zou zijn als mijn email account zou het me wel storen :oops:
Laatst gewijzigd door Ottie op wo 29 mei 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

concorde

Bericht door concorde » wo 29 mei 2013 20:22

Dutchy Marc schreef:Het stoort me niet dit soort info. "Commerciële fietsreizen" the name tells it all. Je weet dus waar je op klikt en dit voldoet ruimschoots aan de criteria die ik ervan verwacht.

Kleine voetnoot: Het zou wel prettig zijn (lees: niet noodzakelijk voor mij) als aanbieders van iets "Commerciëls" betrokken forum leden zijn, ook in andere topics, of anders een voordeel-actie voor WTers in petto hebben ;-) . Dan voelt het meer als win-win.
Helemaal mee eens.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 29 mei 2013 20:27

Commerciële boodschap = betaalde boodschap = advertentie
Querer es poder

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 29 mei 2013 21:01

Bas schreef:Commerciële boodschap = betaalde boodschap = advertentie
Er wordt hier niet voor betaald. En mss moeten we wel stoppen met dit subforum.

Maar de initiele gedachte was dat het mss van meer waarde kon zijn voor een enkele forummer.
Afbeelding

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » wo 29 mei 2013 21:26

Ik heb geen enkel probleem met commerciële uitingen in een aparte rubriek. Zelf kom ik er overigens nauwelijks.

Wel moet erop worden toegezien dat het aansluit bij de interesse van de WT doelgroep. Strikt genomen voldoet dit topic niet aan de eisen, omdat het geen fietsreis betreft.

Wat mij betreft worden voor dit topic een aantal spelregels neergelegd en wordt daarop toegezien. Dat zal altijd wel discussie opleveren, omdat de scheidslijn vaag is. Maar helemaal opdoeken van dit onderdeel vind ik te ver gaan vanwege één enkel bericht dat wellicht op het randje is.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 30 mei 2013 08:47

Ik denk dat dit bericht hier wel kan. Het moet echter niet zo zijn dat we nu overal berichten zien opduiken waar dit gepromoot wordt. Wat mij betreft verwijderen we dat soort berichten gelijk en als het te gek wordt, ook het account.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 30 mei 2013 08:57

Ik weet dat er forumemrs zijn die zelf geen vervoer hebben. Die zijn of aangewezen op wat een reisorganisatie aan vervoer kan bieden, of gaan op zoek naar carpoolers, of zitten te zweten hoe ze met de fiets in Bd'O gaan komen voor de Marmotte.

Dat is voor mij een valide reden om binnen het Commerciele fietsreizen subforum een dergelijk topic toe te staan.
Afbeelding

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 30 mei 2013 09:02

Wat mij betreft kan dit prima zo. Ik zie het forum als een plek waar ik fietsgerelateerde informatie kan zoeken/vinden en daar hoort deze commerciële aanbieder wat mij betreft ook bij. Zeker in dit subforum kun je dan gericht zoeken naar iets wat je interessant lijkt.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » do 30 mei 2013 09:52

Rob T schreef:Ik weet dat er forumemrs zijn die zelf geen vervoer hebben. Die zijn of aangewezen op wat een reisorganisatie aan vervoer kan bieden, of gaan op zoek naar carpoolers, of zitten te zweten hoe ze met de fiets in Bd'O gaan komen voor de Marmotte.

Dat is voor mij een valide reden om binnen het Commerciele fietsreizen subforum een dergelijk topic toe te staan.
Die forummers kunnen prima google gebruiken! Dus als bedrijven hier reclame willen maken, dan moeten ze maar sponsor worden.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 30 mei 2013 10:29

gios schreef:
Rob T schreef:Ik weet dat er forumemrs zijn die zelf geen vervoer hebben. Die zijn of aangewezen op wat een reisorganisatie aan vervoer kan bieden, of gaan op zoek naar carpoolers, of zitten te zweten hoe ze met de fiets in Bd'O gaan komen voor de Marmotte.

Die forummers kunnen prima google gebruiken! Dus als bedrijven hier reclame willen maken, dan moeten ze maar sponsor worden.
Helemaal mee eens.

Ik zie ook banners op dit forum. Ik neem aan dat de betreffende bedrijven voor die banners betalen (en terecht). Als je toestaat dat bedrijven gratis reclame maken op je forum, bijv. dmv een topic als dit, dan meet je met twee maten. Als ik als bedrijf voor een banner zou hebben betaald zou ik niet blij zijn.

Het maakt naar mijn idee niet uit of je fietsonderdelen verkoopt of fietsreizen, het is allebei handel. Dus als je je waar wil aanprijzen dan moet je daarvoor betalen.
Querer es poder

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 30 mei 2013 10:56

Bas schreef:
gios schreef:

Helemaal mee eens.

Ik zie ook banners op dit forum. Ik neem aan dat de betreffende bedrijven voor die banners betalen (en terecht). Als je toestaat dat bedrijven gratis reclame maken op je forum, bijv. dmv een topic als dit, dan meet je met twee maten. Als ik als bedrijf voor een banner zou hebben betaald zou ik niet blij zijn.

Het maakt naar mijn idee niet uit of je fietsonderdelen verkoopt of fietsreizen, het is allebei handel. Dus als je je waar wil aanprijzen dan moet je daarvoor betalen.
Ja daar zit ook wat in.
Afbeelding

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » do 30 mei 2013 11:28

Waarom laat je ze niet alleen berichten plaatsen met extra's voor de CTWT leden? Dus bijvoorbeeld 10% korting. Ik kan me voorstellen dat het voor aanbieders interessant is om direct met (potentiële) klanten te communiceren en om eenmalige aanbiedingen te doen. Dan ligt deze oplossing meer voor de hand dan een banner.

Plaatsing van berichten alleen nadat ze door jullie gescreend zijn (m.a.w. voldoende voordeel opleveren voor de leden).

En als je de voordelen dan beperkt houdt tot leden van de club zul je er hier en daar ook nog een extra lid aan overhouden.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » do 30 mei 2013 14:14

Ik heb geen moeite met commerciele aanbiedingen op een forum als het maar duidelijk is dat het een commerciele aanbieding is. Ik erger me wel eens aan figuren die topics gaan bevuilen met eigen handel. De informatievoorziening kan dan vertroebelen.

Of er voor betaald moet worden dat mogen de mensen beslissen die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 31 mei 2013 08:00

Als het een commercieel onderwerp is van een forummer dan prima, maar een account dat er puur en alleen is om z'n spulletjes te promoten moet er gewoon voor betalen vind ik.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 02 juni 2013 20:12

Als ik het zo lees dan moet een topic in dit subforum echt toegevoegde waarde hebben voor forummers. Bijv dat er nog wat plaatsen vrij zijn voor de ORM/DM/LM/etc

Ook lijkt het wel gewenst dat de poster van het bericht een beetje actief is op ons forum.

Lijkt er dan dus ook op dat dit topic hier dus niet aan voldoet.
Afbeelding

Fietstransport
Kinderzitje

Bericht door Fietstransport » ma 03 juni 2013 15:37

Beste,

Ik begrijp jullie reacties allemaal wel hoor, maar ik heb dit inderdaad in het onderdeel commerciële fietsreizen geplaatst omdat dit daar toch ook wel bijhoort? Niet enkel omdat wij vervoer verzorgen naar deze cyclosportieven, maar ook als informatie voor mensen die hieraan wensen deel te nemen.

Ik begrijp jullie reacties en discussie hierover volledig, maar dacht dat dit nu wel juist in het passende onderwerp stond. En omtrent het actief zijn hierop begrijp ik de reactie ook, maar normaal gezien wordt er een melding doorgegeven, deze heb ik dus niet ontvangen.

Mvg

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 03 juni 2013 17:19

Fietstransport schreef:Beste,

Ik begrijp jullie reacties allemaal wel hoor, maar ik heb dit inderdaad in het onderdeel commerciële fietsreizen geplaatst omdat dit daar toch ook wel bijhoort? Niet enkel omdat wij vervoer verzorgen naar deze cyclosportieven, maar ook als informatie voor mensen die hieraan wensen deel te nemen.

Ik begrijp jullie reacties en discussie hierover volledig, maar dacht dat dit nu wel juist in het passende onderwerp stond. En omtrent het actief zijn hierop begrijp ik de reactie ook, maar normaal gezien wordt er een melding doorgegeven, deze heb ik dus niet ontvangen.

Mvg
Dat je geen melding hebt ontvangen is omdat er (nog) niets in verwijderd.
Afbeelding

Fietstransport
Kinderzitje

Bericht door Fietstransport » di 04 juni 2013 07:50

Rob T schreef:
Fietstransport schreef:Beste,

Mvg
Dat je geen melding hebt ontvangen is omdat er (nog) niets in verwijderd.
Oké, maar dacht dat er melding kwam bij een reactie ook.

Plaats reactie