Discussie over commerciële topics

Commerciële fietsreizen
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Discussie over commerciële topics

Bericht door Jan Willem » vr 24 februari 2012 11:09

MWF schreef:Het omgaan met commerciële inbreng op dit forum deed me de wenkbrauwen fronsen.
Want wat is het commerciëel verschil tussen cyclo's en/of grote toertochten en fiets(vakantie)reizen?
Voor mij zijn alle cyclo's en toertochten die niet georganiseerd worden door een fietsvereniging commerciëel.
De aanleiding van deze discussie was promotie voor een fietsvakantie in Griekenland.
De kritiek hierop geventileerd staat dan wel haaks op het promoten middels een cyclobrevet van een aantal commerciële evenementen.
het is nogal een groot verschil of een gebruiker van dit forum een topic maakt over een "commerciele cyclo" met allerhande vragen en/of het delen van ervaringen over dat "commerciele" evenment. Of dat de organisator van het evenement zelf berichten plaatst.

Het gaat mijns inziens dus om wie het promoot en met wat voor reden. Promotie voor een fietsvakantie in Griekenland is toch echt wat anders dan iemand die wil weten hoe laat hij in het startvak voor de Marmotte moet gaan staan.

Een fietsclub die hier een tocht aanprijst valt daar dan weer tussenin, maar zolang de organisatie van bijv. de AGR of de DM hier niet zelf topics gaat plaatsen zal het nog wel meevallen.

misschien kunnen we ook een apart topic maken met alles over zwartrijden? ;-)

arno
Aluminium Racefiets
Fiets: CUBE Super Litening
Contacteer:

Bericht door arno » vr 24 februari 2012 14:04

Jan Willem schreef:.......misschien kunnen we ook een apart topic maken met alles over zwartrijden? ;-)
Gewoon aan PFW vragen, die fietst bijna altijd in het zwart, en niet allen in de novemberweken als knecht van...... ;-) De ultieme rider in BLACK.
Fietsende papa van Karsten en Guido. Sinds ik die CUBE heb denk ik dat fietsen vanzelf gaat, helaas.....

MWF
Carbon Racefiets

Bericht door MWF » vr 24 februari 2012 16:59

Jan Willem schreef:
MWF schreef:Het omgaan met commerciële inbreng op dit forum deed me de wenkbrauwen fronsen.
Want wat is het commerciëel verschil tussen cyclo's en/of grote toertochten en fiets(vakantie)reizen?
Voor mij zijn alle cyclo's en toertochten die niet georganiseerd worden door een fietsvereniging commerciëel.
De aanleiding van deze discussie was promotie voor een fietsvakantie in Griekenland.
De kritiek hierop geventileerd staat dan wel haaks op het promoten middels een cyclobrevet van een aantal commerciële evenementen.
het is nogal een groot verschil of een gebruiker van dit forum een topic maakt over een "commerciele cyclo" met allerhande vragen en/of het delen van ervaringen over dat "commerciele" evenment. Of dat de organisator van het evenement zelf berichten plaatst.

Het gaat mijns inziens dus om wie het promoot en met wat voor reden. Promotie voor een fietsvakantie in Griekenland is toch echt wat anders dan iemand die wil weten hoe laat hij in het startvak voor de Marmotte moet gaan staan.

Een fietsclub die hier een tocht aanprijst valt daar dan weer tussenin, maar zolang de organisatie van bijv. de AGR of de DM hier niet zelf topics gaat plaatsen zal het nog wel meevallen.

misschien kunnen we ook een apart topic maken met alles over zwartrijden? ;-)
Eens met je nuancering.
Dat aparte topic over zwartrijden zal dan vooral gaan over tips hoe je dat het best kan doen en het instellen van een zwartrijden-brevet?:D
La langue du cyclisme doit rester francais.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » za 25 februari 2012 11:13

Bas schreef:
Rob T schreef:
Ik vind dat jij het zeker netjes doet. Je had alleen best wel wat schappelijker mogen zijn mbt de ORM :oeps:
+1 Hoog tijd dat we wat aan dat monopolie gaan doen
Monopolie? Van de ORM krijgen we elk jaar een (beperkt) aantal startplaatsen toegewezen omdat wij al sinds 1998 met hen samenwerken. Dus ook in de tijd dat er geen sprake was van massale toeloop en verloting. Dat zelfde geldt voor de Maratona, maar die wordt door meer tour-operators verkocht.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » za 25 februari 2012 14:29

Ancher schreef: Monopolie? Van de ORM krijgen we elk jaar een (beperkt) aantal startplaatsen toegewezen ...
Als enige in Nederland toch? Duidelijk gevalletje van monopolie.

Maar dat is tot daar aan toe. Erger is dat we bij deze Nederlandse monpolist voor ORM enkel nog een volledige week kunnen boeken. Vroeger was dat variabel en had je nog wat te kiezen, maar nu dus niet meer. Het is dat mijn fietsmaat en reisgenoot dit jaar 65 wordt en met ORM zijn cyclo-'carrière' wil afsluiten, anders had ik niet eens geboekt. Maar het is wel de laatste keer geweest - voortaan ga ik alleen nog maar loten om mee te kunnen doen.
Querer es poder

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » za 25 februari 2012 17:16

Ach wij zijn als "monopolist" nog heel netjes vergeleken bij organisaties als http://www.sportingtours.co.uk/
Als je ziet wat die durft te vragen voor cyclosportieve arrangementen.
De ORM wordt georganiseerd door Ötztal Tourismus, die wil graag dat de buitenlandse deelnemers zo lang mogelijk bij hen logeren.
Het is ook allemaal relatief. Jij klaagt over 7 nachten in Sölden, er zijn fietsers die een minimum van 4 nachten rond de Marmotte al veel vinden. Wij bieden het programma dat ons het beste lijkt en ons advies bij een grote cyclosportieve, die de ORM zeker is, is een week van tevoren aankomen en rustig acclimatiseren (fietsend en rustend). C'est tout.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 25 februari 2012 17:40

Ancher schreef:Ach wij zijn als "monopolist" nog heel netjes vergeleken bij organisaties als http://www.sportingtours.co.uk/
Als je ziet wat die durft te vragen voor cyclosportieve arrangementen.
De ORM wordt georganiseerd door Ötztal Tourismus, die wil graag dat de buitenlandse deelnemers zo lang mogelijk bij hen logeren.
Het is ook allemaal relatief. Jij klaagt over 7 nachten in Sölden, er zijn fietsers die een minimum van 4 nachten rond de Marmotte al veel vinden. Wij bieden het programma dat ons het beste lijkt en ons advies bij een grote cyclosportieve, die de ORM zeker is, is een week van tevoren aankomen en rustig acclimatiseren (fietsend en rustend). C'est tout.
Maar je moet ook begrijpen dat veel fietsers verschillende cyclo's per jaar willen fietsen en geen 10-tallen vakantiedagen ter beschikkking hebben om dat allemaal te realiseren. Dus willen ze hun verblijf zo kort mogelijk houden .

Misschien zijn de hotels wat huiveriger tov Engelsen en moeten die wat hogere prijzen betalen voor de overnachtingen ?????
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » za 25 februari 2012 18:16

who cares schreef:
Maar je moet ook begrijpen dat veel fietsers verschillende cyclo's per jaar willen fietsen en geen 10-tallen vakantiedagen ter beschikkking hebben om dat allemaal te realiseren. Dus willen ze hun verblijf zo kort mogelijk houden?
Begrijpt ie prima denk ik, alleen biedt daar geen reizen voor aan.
Mensen die weinig ter beschikking hebben en een zo kort mogelijk verblijf willen... klinkt mij ook niet als de meest interessante doelgroep in de oren.

Draai het nou eens om naar je eigen omgeving/werkzaamheden en de (interne) klanten die je daar tegenkomt. Als je er eentje hebt die werkelijk alles van je wil maar er eigenlijk niets voor wil betalen, steek jij daar energie in?

P.S. Je kan je verblijf qua vakantiedagen zo kort maken als je wil, zolang je het pandje maar wel voor een week aftikt. Dus het gaat niet om het aantal vakantiedagen maar om de muntjes.

Plaats reactie