Discussie over commerciële topics

Commerciële fietsreizen
Ancher
Carbon Racefiets

Granfondo Colnago Saint Tropez 15 april 2012

Bericht door Ancher » di 13 december 2011 08:27

Mag ik hier ook wat reclame maken voor een paar trainingsweken of -weekends? 8)
En niet meteen zeggen dat dit niet commercieel is omdat het een stichting is.

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Re: Granfondo Colnago Saint Tropez 15 april 2012

Bericht door Joseba » di 13 december 2011 08:41

http://www.wielertoerist.nl/phpBB3/view ... go#p326400

Déjà vu...... maar Peter heeft wel een punt. Overigens zeer aan te raden cyclo, in 2011 enorm van genoten. Niet met de bus maar op zaterdagochtend met Transavia op Nice, autootje huren en op zondagavond weer terug. Wel zo efficiënt.

Leon van der Ster
Driewieler
Fiets: Concorde X-blade

Bericht door Leon van der Ster » di 13 december 2011 09:03

Ancher schreef:Mag ik hier ook wat reclame maken voor een paar trainingsweken of -weekends? 8)
Peter, volgens mij is er toch wel een wezenlijk verschil. Wij zijn een wielerclub die met enige regelmaat een zelf door vrijwilligers georganiseerde reis aan biedt voor haar leden én om de kosten daarvoor minimaal te houden dus in dit geval ook openstelt voor andere liefhebbers. Wij zijn dus ook absoluut geen reisorganisatie waar een winstopslag essentieel is voor het voortbestaan.

Vorig jaar was je overigens ook al heel snel met een reactie met een behoorlijke ondertoon. Misschien moet je je eerst eens afvragen of dit wel zo'n goede PR voor Enroute is? Vergeet niet dat wij met meer dan 125 leden ook regelmatig klant bij je zijn (geweest). En als je twijfelt aan de commerciële kant van het verhaal, het staat ieder vrij om de financiele cijfers van onze stichting in te zien. Dan kun je ook zien dat zelfs alle vrijwilligers en bestuursleden ook gewoon die 250 euro betalen. Mocht je verder nog willen reageren, kun je me beter even een PB sturen.

Veel succes in ieder geval voor komend jaar.
Leon
Levensmotto: 'Geluk is je eigen creatie, fietsen helpt daar zeker bij!'
www.cycloteam.nl

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 13 december 2011 10:02

Touché

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » di 13 december 2011 11:11

:oke:

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 december 2011 11:36

Ancher schreef:Mag ik hier ook wat reclame maken voor een paar trainingsweken of -weekends? 8)
Even op persoonlijke noot.

Van mij mag jij best "reclame" maken voor een dergelijke trainingsweek/weekend. En daar mag dan best ook een commercieel belang bij zitten. Zolang het wel een interessante aanbieding is. Gebruik bijv deze aanbieding als referentiekader.

250 euro voor deze trip is een zeer interessante aanbieding. Ik kan me voorstellen dat er wielertoeristen zijn die daar graag gebruik van zouden willen maken, en daarom vind ik (persoonlijke titel) dat dit thuis hoort op WT.

En het is een prachtige cyclo in een erg mooi fietsgebied. Heb zelf deze cyclo in 2007 gereden en heb 1000-den kilometers gereden in deze omgeving.

Op en neer met de auto vanuit Eindhoven kost mij ongeveer 600,- euro aan benzine en tol.

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » di 13 december 2011 14:01

Nog even nagekeken....

Vlucht 240 euro p.p.incl vervoer fietskoffer
Autohuur incl brandstof 100 euro
Hotel 65 euro (2p kamer)

Wij waren met twee dus iets van 325 euro p.p. voor reis en verblijf.
Voor 75 euro kan ik geen twee dagen vrij nemen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 13 december 2011 14:24

Rob T schreef:
Op en neer met de auto vanuit Eindhoven kost mij ongeveer 600,- euro aan benzine en tol.
Duitse auto?
Afbeelding

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » di 13 december 2011 15:49

Pino schreef:
Rob T schreef:
Duitse auto?
Denk met een caravan erachter ;-) , want anders kom je toch niet aan de 1op 8.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 13 december 2011 15:53

The Boss schreef:
Pino schreef:
Rob T schreef:
Duitse auto?
Rob bedoelde eigenlijk "aan benzine, tol en boetes voor te hard rijden".

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 december 2011 15:58

MEG schreef:
The Boss schreef:
Pino schreef:
Duitse auto?
Rob bedoelde eigenlijk "aan benzine, tol en boetes voor te hard rijden".
:oke:

En het is ook incl de terugreis.

Geen caravan. Wel 1 op 9.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 13 december 2011 16:17

Rob T schreef: Geen caravan. Wel 1 op 9.
Als Rob in zijn wagen stapt krijgt hij een loden rechtervoet. "Freude am fahren" noemen we dat 8) :oke:
Querer es poder

MJW
Carbon Racefiets
Fiets: NINER BSB 9 RDO

Bericht door MJW » di 13 december 2011 16:33

Bas schreef:
Als Rob in zijn wagen stapt krijgt hij een loden rechtervoet. "Freude am fahren" noemen we dat 8) :oke:
:oke: ik rij trouwens 1 op 12 a 13 (diesel) Zonder al te veel "freude" is 14 a 15 mogelijk.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 december 2011 16:38

Bas schreef:
Met de loden voet wordt het trouwens snel 1 op 7

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 13 december 2011 16:48

Bas schreef:
Heeft hij geen cruisecontrol?
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 december 2011 16:58

Pino schreef:
Bas schreef:
Heeft hij geen cruisecontrol?
Ik hou niet van de cruisecontrol. Hou liever zelf de controle.

Rijdt echt niet ontspannend cruisecontrol bij 180.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 13 december 2011 17:00

Leon van der Ster schreef:
Peter, volgens mij is er toch wel een wezenlijk verschil. Wij zijn een wielerclub die met enige regelmaat een zelf door vrijwilligers georganiseerde reis aan biedt voor haar leden én om de kosten daarvoor minimaal te houden dus in dit geval ook openstelt voor andere liefhebbers. Wij zijn dus ook absoluut geen reisorganisatie waar een winstopslag essentieel is voor het voortbestaan.

Vorig jaar was je overigens ook al heel snel met een reactie met een behoorlijke ondertoon. Misschien moet je je eerst eens afvragen of dit wel zo'n goede PR voor Enroute is? Vergeet niet dat wij met meer dan 125 leden ook regelmatig klant bij je zijn (geweest). En als je twijfelt aan de commerciële kant van het verhaal, het staat ieder vrij om de financiele cijfers van onze stichting in te zien. Dan kun je ook zien dat zelfs alle vrijwilligers en bestuursleden ook gewoon die 250 euro betalen. Mocht je verder nog willen reageren, kun je me beter even een PB sturen.

Leon
Het blijft toch een product dat je verkoopt en jullie maken er reclame voor. Het belang dat jullie hebben is dat de tocht doorgaat. We kunnen er lang over discussiëren, maar het is voor mij net als voor een bakker die ziet dat steeds meer klanten een broodbakmachine kopen. Dat is jammer, maar als die klanten hun brood ook nog in de buurt gaan verkopen wordt het een soort verkapte concurrentie. Het is een vrije markt, dus er is weinig aan te doen (niet dat dat mijn bedoeling is). Om bij middenstandstermen te blijven zou ik zeggen "schoenmaker blijf bij je leest". C'est tout.

Dutchy Marc
Fiets: Niks aparts
Contacteer:

Bericht door Dutchy Marc » di 13 december 2011 17:27

Ancher schreef:
Leon van der Ster schreef:

Leon
Het blijft toch een product dat je verkoopt en jullie maken er reclame voor. Het belang dat jullie hebben is dat de tocht doorgaat. We kunnen er lang over discussiëren, maar het is voor mij net als voor een bakker die ziet dat steeds meer klanten een broodbakmachine kopen. Dat is jammer, maar als die klanten hun brood ook nog in de buurt gaan verkopen wordt het een soort verkapte concurrentie. Het is een vrije markt, dus er is weinig aan te doen (niet dat dat mijn bedoeling is). Om bij middenstandstermen te blijven zou ik zeggen "schoenmaker blijf bij je leest". C'est tout.
What's the problem? Het aangebodene kan kansen en mogelijkheden voor anderen creëren, niet meer en niet minder. Verder is uitgelegd dat het non-profit is.

Dus "keep it simple", het gebodene bevalt je en je gaat erop in, of niet, ook goed, die afweging kan iedereen zelf maken. Prima toch.
As cycler retired

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 13 december 2011 18:18

Met een kleine broodbakmachine is het blijkbaar goed mogelijk om smaakvolle en scherpgeprijsde broodjes te bakken. :oke: Het houdt de gekende beroepsbakkers ook nog eens scherp. ;-)

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » di 13 december 2011 22:12

Ik kan me best in Peter's standpunt vinden. Mijn eerste gedachte was ook "déjà vu" en niet voor niets. Vorig jaar dacht ik nog dat men een paar plaatsen over had in de bus en die uit altruïstische overwegingen wou opvullen.

Dus had men dit jaar een kleinere bus kunnen nemen, een hogere prijs kunnen vragen p.p. ofzo.

Nu maak je gratis reclame op een forum om wel de benodigde massa te verkrijgen om de kostprijs voor eigen leden (en ook overige deelnemers) te drukken.
En dat is niet commercieel?
Come on....

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 december 2011 23:25

Joseba schreef:Ik kan me best in Peter's standpunt vinden. Mijn eerste gedachte was ook "déjà vu" en niet voor niets. Vorig jaar dacht ik nog dat men een paar plaatsen over had in de bus en die uit altruïstische overwegingen wou opvullen.

Dus had men dit jaar een kleinere bus kunnen nemen, een hogere prijs kunnen vragen p.p. ofzo.

Nu maak je gratis reclame op een forum om wel de benodigde massa te verkrijgen om de kostprijs voor eigen leden (en ook overige deelnemers) te drukken.
Come on....
Wat is nu je punt?

Stel ik wil met 4 man een weekendje gaan trainen in de Vogezen. Mag ik dan een topic openen om nog 2 man zo ver te krijgen mee te gaan? En zo de kosten van de reis te drukken.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 13 december 2011 23:30

Rob T schreef:
Joseba schreef:Ik kan me best in Peter's standpunt vinden. Mijn eerste gedachte was ook "déjà vu" en niet voor niets. Vorig jaar dacht ik nog dat men een paar plaatsen over had in de bus en die uit altruïstische overwegingen wou opvullen.

Come on....
Wat is nu je punt?

Stel ik wil met 4 man een weekendje gaan trainen in de Vogezen. Mag ik dan een topic openen om nog 2 man zo ver te krijgen mee te gaan? En zo de kosten van de reis te drukken.
goed idee! :oke:
;-)

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » wo 14 december 2011 08:21

Rob T schreef: Wat is nu je punt?
Mijn punt is dat dat net zo goed commerciële overwegingen zijn. De winst zit m echter niet op een positief saldo op de activiteit zelf maar is wel bedoeld om de overall kosten voor betrokken personen te drukken zodat ze geld over houden voor andere zaken. Dat is toch naar de letter commercieel?

Idem alle toertochten die worden aangekondigd door verenigingen hier op het forum. Commercieel of niet commercieel? Alleen Peter mag zijn diensten hier niet aanbieden en/of kenbaar maken want: commercie... foei.

Ik vind dit soms een wat grijs gebied. Als ik een stichting Fietsreizen opricht en mijn organisatietalent aan die stichting verhuur voor een schappelijk tarief, mag die stichting dan hier gratis reclame maken voor haar reisjes?

En als (ik roep maar wat) de eigenaar van de touringcar op zijn beurt Cycloteam.NL weer sponsort zodat er op het eind van een jaar een bbq georganiseerd kan worden voor alle leden dan zijn we natuurlijk ook lekker non-profit bezig. Het enkele feit dat het een stichting is zonder winstoogmerk is simpelweg geen argument. Ik ken genoeg stichtingen waar bakken met geld worden verdiend, alleen niet door de stichting zelf.

En ja, jij mag dus een topic openen als je een tripje organiseert. Maar Ancher e.a. dus niet en mij ontgaat de logica soms. Daarnaast vind ik de wijze waarop dit reisje gepresenteerd wordt niet in de trant van "we gaan met een paar man naar St. Tropez en we hebben nog wat plaatsen over"....... maar dat had ik al vermeld geloof ik.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 14 december 2011 09:36

Joseba schreef:
Rob T schreef: Wat is nu je punt?
Mijn punt is dat dat net zo goed commerciële overwegingen zijn. De winst zit m echter niet op een positief saldo op de activiteit zelf maar is wel bedoeld om de overall kosten voor betrokken personen te drukken zodat ze geld over houden voor andere zaken. Dat is toch naar de letter commercieel?

Idem alle toertochten die worden aangekondigd door verenigingen hier op het forum. Commercieel of niet commercieel? Alleen Peter mag zijn diensten hier niet aanbieden en/of kenbaar maken want: commercie... foei.

Ik vind dit soms een wat grijs gebied. Als ik een stichting Fietsreizen opricht en mijn organisatietalent aan die stichting verhuur voor een schappelijk tarief, mag die stichting dan hier gratis reclame maken voor haar reisjes?

En als (ik roep maar wat) de eigenaar van de touringcar op zijn beurt Cycloteam.NL weer sponsort zodat er op het eind van een jaar een bbq georganiseerd kan worden voor alle leden dan zijn we natuurlijk ook lekker non-profit bezig. Het enkele feit dat het een stichting is zonder winstoogmerk is simpelweg geen argument. Ik ken genoeg stichtingen waar bakken met geld worden verdiend, alleen niet door de stichting zelf.

En ja, jij mag dus een topic openen als je een tripje organiseert. Maar Ancher e.a. dus niet en mij ontgaat de logica soms. Daarnaast vind ik de wijze waarop dit reisje gepresenteerd wordt niet in de trant van "we gaan met een paar man naar St. Tropez en we hebben nog wat plaatsen over"....... maar dat had ik al vermeld geloof ik.
De grens is altijd moeilijk te trekken in dit soort zaken.

Voor mij (persoonlijke titel) vind ik het belangrijk dat een dergelijk bericht of topic van toegevoegde waarde moet zijn voor het forum cq de forummers.

Mbt dit voorbeeld: ik vind het een erg interessante aanbieding om voor 250 euro aan deze cyclo mee te doen en een paar dagen rondom St. Tropez te kunnen fietsen. En dat allemaal inclusief vervoer, onderkomen en eten.

Zet daar eens tegenover dat Ancher een topic opent om 7 dagen naar Solden te gaan voor de ORM voor xyz Euro.

Wat is nu het verschil? In het eerste topic betreft het een actie die bij nagenoeg niemand bekend is. In het tweede voorbeeld betreft het een actie die bij iedereen die aan de ORM wil deelnemen bekend is. Nagenoeg iedereen hier weet dat als je georganiseerd naar een grote cyclo wilt (ORM/LM/DM//ETC) je bij Ancher terecht kunt. In het eerste voorbeeld zit een financieel belang voor degenen die dit hebben opgezet, ze willen zo goedkoop mogelijk naar een cyclo toe, en krijgen ze de bus niet vol gaat het niet door. In het tweede voorbeeld zit een commercieel belang voor degene die dit organiseert, hij wil er geld aan verdienen (heb ik niets op tegen trouwens). Daar zit voor mij het grote verschil.

Verder wordt er Ancher niet veel in de weg gelegd, als een forummer in bijv het LM topic vraagt of iemand een goed onderkomen weet, dan mag Ancher daar rustig op antwoorden dat je daarvoor oa bij enroute terecht kan.

Rufio
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Granfondo Colnago Saint Tropez 15 april 2012

Bericht door Rufio » wo 14 december 2011 09:45

Rob T schreef:Mbt dit voorbeeld: ik vind het een erg interessante aanbieding om voor 250 euro aan deze cyclo mee te doen en een paar dagen rondom St. Tropez te kunnen fietsen. En dat allemaal inclusief vervoer, onderkomen en eten.
+1 en ook voor wat je daar onder zegt. Ikzelf zou 'm graag een keer willen rijden (ben er afgelopen zomer ook nog geweest), maar ik zit dan altijd met tentamens en ben niet zo'n fan van nachtelijke busritten...

Plaats reactie