10 daagse busreis Girona met Gran Fondo Barcelona

Commerciële fietsreizen
Plaats reactie
PimGoos
Kinderzitje
Fiets: Specialized

10 daagse busreis Girona met Gran Fondo Barcelona

Bericht door PimGoos » ma 23 november 2015 17:57

Van 27 maart t/m 5 april 2016 zetten we onze fietsen in de Wielerbus, en gaan we een weekje trainen in en om Girona! Een ideale reis als u met uw eigen materiaal op trainingskamp wil, of als volle voorbereiding op een uitdaging die u later in het seizoen gepland heeft!

Een ideale omgeving als trainingsgebied met goed geasfalteerde wegen, weinig verkeer en alle soorten landschappen dicht bij elkaar: vlak, glooiende kustwegen, heuvels, bergen en hooggebergte. En dat wat Girona echt onderscheidt van andere Spaanse gebieden: het is bijna een doolhof van mooie rustige weggetjes. Dus veel routemogelijkheden; je kunt hier makkelijk een week lang elke dag een compleet andere route doen.

Weinig regen, veel zon, warm, maar ook weer niet extreem veel temperatuurverschil met Nederland, zoals in Zuid-Spanje waar je lichaam eerst moet wennen aan het verschil. Hetzelfde klimaat als Mallorca. Je hebt gebieden waar vaak veel wind staat en gebieden waar weinig wind staat.

Gran Fondo Barcelona
In Catalonië heb je bijna elk weekend een Cyclosportief. Wij sluiten de week af met de Gran Fondo Barcelona, 140 kilometer en 1600 hm!

De stad
Girona is een mooie stad. Nog helemaal in de stijl van de Romeinse tijd vind je in alle kleine straatjes en pleintjes gezellige restaurants en terrassen. Je hebt heel veel mogelijkheden om goed te eten. Wij gaan jullie kennis laten maken met deze restaurantjes en de Spaanse cultuur!

Meer info hier!

PimGoos
Kinderzitje

Re: 10 daagse busreis Girona met Gran Fondo Barcelona

Bericht door PimGoos » di 15 december 2015 11:55

Het ziet er goed uit voor de Girona-reis, we hebben nagenoeg voldoende deelnemers om hem door te laten gaan! Veel individuele inschrijvers, zowel dames als heren!

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » di 15 december 2015 15:12

Begin dit jaar ook een week in Girona geweest. Mooie omgeving om te trainen inderdaad. Zou alleen echt nooooooiit in een bus gaan zitten om er heen te gaan. Tenzij het eentje is met vleugels en inklapbare wielen.... Van die tien dagen ben je er dus drie kwijt aan reizen, dat is erg prijzig....

PimGoos
Kinderzitje

Bericht door PimGoos » wo 16 december 2015 15:07

Joseba schreef:Begin dit jaar ook een week in Girona geweest. Mooie omgeving om te trainen inderdaad. Zou alleen echt nooooooiit in een bus gaan zitten om er heen te gaan. Tenzij het eentje is met vleugels en inklapbare wielen.... Van die tien dagen ben je er dus drie kwijt aan reizen, dat is erg prijzig....
Mwah, alleen zou ik ook niet in de bus gaan zitten ;-) .Extra beenruimte (meer dan in die bus met inklapbare wielen en vleugels), WIFI, 's nachts reizen en een gezellige groep mensen met eenzelfde passie maakt een hoop goed. Daarnaast kan je eigen fiets mee, als je dat met vliegtuig ook doet, ben je meer kwijt. Uiteraard kan het p.p. goekoper als we met 50 mensen in een bus hutje mutje op elkaar afreizen, maar we houden vast aan maximaal 30-32 deelnemers. De tijdsduur kan daar win je het tov een vliegtuig inderdaad niet van, wat comfort betreft wel. Is voor iedereen persoonlijk wat het prettigste is, maar heb nog geen mensen bij me uit zien stappen die het een vervelende reis vonden.

Joseba
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » wo 16 december 2015 15:43

Ik neem altijd mijn eigen fiets mee in het vliegtuig. Met Ryanair van Weeze op Girona kost op dit moment 180 euro retour incl. fietskoffer als je bijvoorbeeld op maandag 28 maart vliegt en dinsdag 5 april retour. Voor jezelf 30 en voor de fiets 60 per enkele reis. Een appartement boek je voor een week makkelijk onder de €150 pp met airbnb oid. Het prijsargument vind ik dus niet valide. Zeker niet als ik ook nog eens een of twee extra vakantiedagen moet opnemen. Twee uur iets minder comfort weegt voor mij niet op tegen 20 uur (?) vastzitten, hoe comfortabel dan ook.

Maar zoals je al aangeeft is het een persoonlijke keuze. Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier.

DenLepe
Kinderzitje
Fiets: Colnago

Bericht door DenLepe » wo 03 februari 2016 11:52

Ik ben er bij in ieder geval :oke:

NK 2003
Carbon Racefiets

Bericht door NK 2003 » wo 03 februari 2016 18:36

Joseba schreef:Ik neem altijd mijn eigen fiets mee in het vliegtuig. Met Ryanair van Weeze op Girona kost op dit moment 180 euro retour incl. fietskoffer als je bijvoorbeeld op maandag 28 maart vliegt en dinsdag 5 april retour. Voor jezelf 30 en voor de fiets 60 per enkele reis. Een appartement boek je voor een week makkelijk onder de €150 pp met airbnb oid. Het prijsargument vind ik dus niet valide. Zeker niet als ik ook nog eens een of twee extra vakantiedagen moet opnemen. Twee uur iets minder comfort weegt voor mij niet op tegen 20 uur (?) vastzitten, hoe comfortabel dan ook.

Maar zoals je al aangeeft is het een persoonlijke keuze. Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier.
Hopelijk heeft iedereen een fijne fietsvakantie!!
Maar ik ben wel benieuwd hoe je in Weeze komt, Joseba. Parkeren kost daar flink wat, plus de rit heen en terug. Als je niet uit Nijmegen, Venlo of desnoods Winterswijk komt, ben je ook nog eens behoorlijk lang onderweg. En uit eigen ervaring weet ik dat ik me liever niet meer als vee in een kudde laat opdrijven richting vliegtuig, zoals bij Ryanair gebeurt... Dan vlieg ik liever met de blauwe zwaan vanaf Schiphol...

PS Ik heb geen banden met een vlieg- of busbedrijf!!
Jawel, op 31-12 is het balansdag!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » wo 03 februari 2016 18:41

NK 2003 schreef: Parkeren kost daar flink wat, plus de rit heen en terug.
http://www.airport-weeze.de/nl/parkeren.html
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Bericht door Joostje » do 04 februari 2016 14:10

Altijd dat bekritiseren.... Ja tuurlijk kan het goedkoper, luxer of sneller. Ik vind het wel goed georganiseerd zo met alles inbegrepen. Prima voor mensen die niet te veel moeite willen steken in het regelen van reis, onderdak en maaltijden. Of ik het zelf ook zo zou doen doet er niet toe.

Overigens ga ik niet mee, maar ik wens iedereen die wel mee gaat een hele fijne tijd.

pietpelle
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Giant Advanced TCR

Bericht door pietpelle » vr 09 februari 2018 17:20

De post over weekje Girona.
Ik wil met aantal fietsmaten daar ook heen, liefst met de auto eind mei begin juni.
Heb je tips over campings, routes en is dit te doen met de auto?

Plaats reactie