VENTOUX 4 MARJOLIE

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
Plaats reactie
Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse
CTWT-lid: Ja

VENTOUX 4 MARJOLIE

Bericht door Lowermate » za 12 september 2015 23:31

VENTOUX 4 MARJOLIE: 11 augustus 2015. Een dag om nooit te vergeten.

11 augustus 2015 moest uiteindelijk de dag worden waarop het ging gebeuren. Een idee/gedachte/uitdaging die ik al een tijdje in me hoofd had sinds het overlijden van Marjolie; alsnog ter ere van haar 4 maal de Mont Ventoux beklimmen.

3.00, de wekker gaat. Beetje onrustig maar redelijk goed geslapen. Alle spullen heb ik al klaarliggen dus zoals gepland vertrek ik na een redelijk ontbijt 3.30 van de camping.
Een kwartier later ben ik in Malaucene, laad ik de fiets uit, lampjes op de fiets, reflecterend hesje aan, eten en bidons mee en gaan !

1e beklimming vanuit Malaucene; ik en de maan.
Om 4.15 begin ik aan wat mijn en haar dag moet worden. Pikkedonker maar met goede verlichting start ik voorzichtig en check of mijn hartslag goed blijft.
Het is vroeg maar de temperatuur is nu lekker om te klimmen. Fietsend in deze stilte zie ik al gauw de maan en gelijk komt het liedje "alleen" van Marco Borsato in me hoofd wat ook tijdens haar crematie is gespeeld.
Het lied begint met " De maan verschijnt en jij komt op bezoek, in mijn herinnering " en later zingt Marco "de tijd heeft spijt dat hij zich heeft vergist".
2 stukken tekst die de hele eerste beklimming in me hoofd blijven zitten en die ik zachtjes zing.
Het wordt bijna licht en om 6.20 ben ik boven om de geweldig mooie zonsopgang mee te maken.
Iets om nooit meer te vergeten.

2e beklimming vanuit Bedoin.
Om ongeveer 7 uur daal ik af naar Bedoin waar ik na wat gegeten te hebben om 7.52 start voor mijn 2e beklimming. De temperatuur is nog steeds lekker. Al warm maar goed te doen.
Bij Chalet Reynard stop ik even om extra te drinken en te eten en ga snel weer verder voor de laatste 6km en om 10.30 sta ik voor de 2e maal op de top.
Snel daal ik weer af naar Malaucene naar de auto om vervolgens terug te rijden naar de camping om lekker te eten, het fietsenrek op de auto te zetten om de racefiets maar ook de mountainbike mee te nemen omdat ik bij de 3e beklimming over het bospad (route des cedres ) ga en dit is echt niet met de racefiets te doen.

3e beklimming vanuit Bedoin inclusief routes des cedres.
Om 13.10 vertrek ik met de jongens in de auto naar Bedoin om van daaruit om 14.00 met de mountainbike te starten voor de 3e beklimming via de route des cedres (na ongeveer 9 km) naar de asfaltweg die vanuit Malaucene loopt.
In het begin is het bospad nog met beetje afgebrokkeld asfalt maar later fiets ik alleen nog over stenen/keien, uitkijken voor de kuilen en dan ook nog de warmte die op dat stuk me af en toe echt even opbreekt. Opgeven is geen optie denk ik dan en ik ga door en zoals met de jongens afgesproken staan ze aan het einde van het bospad waar ik gesloopt aankom.
Eerst cola ! Yoghurtjes, jam broodjes en energie repen.
De racefiets haal ik van het fietsenrek, mountainbike er weer op en dan vertrek ik voor de laatste 5km naar de top. Ben enigzins hersteld maar moet weer even in het racefiets ritme komen. Om 18.15 bereik ik eindelijk de top. Pfffff . Dat was zwaar. Gauw een gelletje en ik daal af naar Sault voor de laatste beklimming !
In Sault aangekomen fiets ik langs een pizza kraam en ik ben om. Eerst een lekker stuk pizza eten. Heerlijk.

4e beklimming vanuit Sault.
Om 19.30 start ik voor de laatste beklimming vanuit Sault. Temperatuur is nu lekker. Ik weet dat ik in het donker op de top zal komen maar dit maakt mij niet uit.
Doel is Ventoux 4 Marjolie en met 4 beklimmingen wordt ik ook Galerien , de overtreffende trap van Cingle wat ik in 2009 ben geworden. Toen nog ook met de steun van Marjolie en gedurende de dag komen bepaalde momenten van die dag ook weer naar boven.
De beklimming vanuit Sault is normaal gesproken de makkelijkste maar geloof me, na 3 beklimmingen voelt het op zo'n dag echt niet meer zo. Ben een beetje leeg, maar opgeven is nu zeker geen optie meer.
Even na 22.00 bereik ik voor de 4e keer de top. Moe, kapot, emotioneel maar voldaan.

VOOR JOU MARJOLIE !

Inmiddels is het pikkedonker en te gevaarlijk om (zelfs met lampjes) af te dalen.
De jongens heb ik al gebeld en zijn inmiddels op de top aangekomen. Ik word van harte gefeliciteerd. Een mooi moment.

Gedurende de dag heb ik ook de benodigde stempels gehaald waardoor ik officieus nu ook Galerien ben geworden. Stempelkaart opsturen en dan is het zsm officieel :)

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Re: VENTOUX 4 MARJOLIE

Bericht door Dingo » zo 13 september 2015 08:17

:oke: wauw. Respect, ik weet zeker dat je tijdens je moeilijke momenten de de klim steun hebt gekregen.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » zo 13 september 2015 08:59

Ik weet nog heel goed hoe ik na de derde klim de laatste afdaling inging, de tranen stonden in m'n ogen zo trots was ik op mijzelf. Ik kan mij niet voorstellen dat jij het met al die emoties droog hebt kunnen houden onderweg. Al die gedachten en momenten van herkenning. Maar wat als een paal boven water staat is dat je deze overwinning samen met Marjorie hebt volbracht en nooit, nooit meer gaat vergeet.
Ik vind het heel knap wat je hebt gepresteerd en maak een diepe buiging voor jou en jouw Marjorie!

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » zo 13 september 2015 11:38

Eigenlijk geen woorden hiervoor.......alleen heel veel respect!!! :oke: :oke:
Hou voor altijd de herinnering vast.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » zo 13 september 2015 13:03

spokes schreef:Ik weet nog heel goed hoe ik na de derde klim de laatste afdaling inging, de tranen stonden in m'n ogen zo trots was ik op mijzelf. Ik kan mij niet voorstellen dat jij het met al die emoties droog hebt kunnen houden onderweg. Al die gedachten en momenten van herkenning. Maar wat als een paal boven water staat is dat je deze overwinning samen met Marjorie hebt volbracht en nooit, nooit meer gaat vergeet.
Ik vind het heel knap wat je hebt gepresteerd en maak een diepe buiging voor jou en jouw Marjorie!
+30

Respect
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » zo 13 september 2015 13:16

Mooi hoor, brok in de keel.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » zo 13 september 2015 13:58

Mooi man, natte ogen... Hoop dat het een beetje helpt in de verwerking van het grote verlies

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 13 september 2015 20:01

Mooi verwoord Eric en wat zal dat een dag met naast de inspanning ook veel emotie(s) / herinnneringen zijn geweest. Super knap gedaan om daar 4 x omhoog te rijden :oke:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 13 september 2015 20:08

Ottie schreef:Mooi verwoord Eric en wat zal dat een dag met naast de inspanning ook veel emotie(s) / herinnneringen zijn geweest. Super knap gedaan om daar 4 x omhoog te rijden :oke:
+1 :oke: :oke:
2017: Een tussenjaar

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 13 september 2015 20:11

Netjes!
Afbeelding

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 13 september 2015 20:26

:oke: :oke: :oke:
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 15 september 2015 09:11

Met kippenvel gelezen. Knap gedaan!
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse

Bericht door Lowermate » ma 28 september 2015 12:22

Hartelijk dank allemaal voor jullie reakties/steun. Ik ben blij dat ik de 4 keer alsnog ter ere van Marjolie heb kunnen doen. Afgezien daarvan was dit voor mij natuurlijk ook een mooie sportieve uitdaging om Galerien te worden.

Plaats reactie