Cyclo4Cancer

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
Plaats reactie
Cyclo4Cancer
Kinderzitje
Fiets: Scott
Contacteer:

Cyclo4Cancer

Bericht door Cyclo4Cancer » wo 05 juni 2013 10:27

Hoi,

Cyclo4Cancer is een initiatief om enerzijds geld in te zamelen voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek, en anderzijds om een platform aan te bieden naar sporters en lotgenoten waar men zijn verhalen over een eerste of verdere prestatie kwijt kan. En dit of dat nu gaat over een eerste ferme wandeling, een jogging, een 10km-loop, een fietstocht van 50km of het deelnemen aan een andere of nog grotere uitdaging.
Interesse : neem eens een kijkje op Cyclo 4 Cancer

Een eerste grote activiteit is een spinningmarathon op 16/11/13 tvv meer wetenschappelijk kankeronderzoek (via Stichting Tegen Kanker).

Johan
Bezoek onze website Cyclo4Cancer voor meer fietsverhalen, lotgenoten... en onze activiteiten.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Re: Cyclo4Cancer

Bericht door Eric » wo 05 juni 2013 10:44

Vage website en beetje rare naam...
Cyclo4Cancer heeft als missie de noodzaak aan nog meer wetenschappelijk kankeronderzoek onder de aandacht te brengen.

Cyclo4Cancer hoopt dit ondermeer te realiseren via het mobiliseren van fietsers tot het uitdragen van deze boodschap.

Tevens creëren we een ruimte, oa deze website, waar zowel fietsers als lotgenoten elkaar kunnen treffen. Doelstelling hierbij is om ieders sportieve mogelijkheden, zowel van reguliere fietsers als van lotgenoten te benadrukken.

Cyclo4Cancer onderteunt deze missie door het organiseren van een jaarlijkse inzamelactie. Hiertoe werken we samen met de officiële instanties zodat donateurs de zekerheid hebben dat iedere ingezamelde euro effectief bij het gedefiniëerde doel 'Wetenschappelijk Kankeronderzoek' terechtkomt.
Wie zijn jullie en waarom doen jullie dit? Zijn jullie een stichting, een fietsclub of een paar vrienden die 'iets' willen doen?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Bericht door Thierry le Brun » wo 05 juni 2013 11:34

Cyclo against Cancer klinkt m.i. wat beter.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Bericht door MEG » wo 05 juni 2013 14:23

Inderdaad erg onduidelijk. Het volslageen onbekend wie hier achter zitten.
De site verwijst naar de Stichting tegen Kanker. Google levert hits op van een Belgische stichting, maar die verwijst weer niet naar Cyclo4Cancer. Ik ben erg benieuwd wie hier achter zit.

JohanD
Kinderzitje
Fiets: Scott
Contacteer:

Bericht door JohanD » do 06 juni 2013 11:28

Ik bezorg graag wat meer verduidelijking :

Dit is een individueel initiatief. Toen ik eind 2011 zelf geveld werd door kanker vond ik steun in de cyclo-community... en in het blijven stellen van fietsdoelen. Op basis hiervan nam ik in 2012 uiteindelijk toch nog deel aan ondermeer Trois Ballons & Marmotte. (Mijn verhaal)

Begin 2012 besliste ik om zelf ook iets te organiseren... en dit voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek. Zowel om geld in te zamelen, maar ook om de essentiële noodzaak hiertoe nog meer te benadrukken.

De naam is naar analogie van bestaande initiatieven in België zoals Ven24Cancer... Ook is het vooral een initiatief VOOR meer wetenschappelijk kankeronderzoek.

De link naar de nationale stichting tegen kanker is dan weer de volgende : Omdat alle centen integraal naar het juiste doel dienen te gaan werd contact opgenomen met de (Belgische) Nationale Stichting Tegen Kanker. Zij zorgen dat de centen bij de juiste wetenschappers terecht komen.

Zoals je reeds merkte, dit is een jong initiatief... vandaar dat wellicht nog wat meer duiding nodig is.

Het eerste initiatief is een spinningmarathon in november. Ik hoop tegen die tijd alles op punt te hebben.

Laat niet na mij te contacteren voor verdere toelichting,

Johan
Neem ook een kijkje op mijn blog

Wens je meer te weten over mijn initiatief tvv wetenschappelijk kankeronderzoek? Bezoek dan snel de site!

Plaats reactie