Ben ik nou de enige?

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Re: Ben ik nou de enige?

Bericht door Ottie » ma 10 juni 2013 11:55

:lol: :lol: :lol:

Collega's hier konden me opdweilen :oke:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 10 juni 2013 14:06

Bas, je moet niet alles geloven wat er in de Speld staat.
Afbeelding

Van Ginkapie
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Xeon CRS

Bericht door Van Ginkapie » ma 10 juni 2013 16:31

Rob T schreef:
Bas, je moet niet alles geloven wat er in de Speld staat.
ik hoop het: http://www.speld.nl/2013/05/17/psv-legt ... pers-vast/

63cm
Driewieler
Fiets: Klimrek.

Bericht door 63cm » di 11 juni 2013 15:26

Afbeelding

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 11 juni 2013 18:14

2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

63cm
Driewieler
Fiets: Klimrek.

Bericht door 63cm » di 11 juni 2013 21:52

:lol:
Afbeelding

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » vr 23 augustus 2013 12:37

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 23 augustus 2013 15:40

meestal springen er direct mensen op de bres om dit te verdedigen maar nu blijkbaar niet??
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » vr 23 augustus 2013 16:07

Nou, dan wil ik wel :P

Misschien had hij een nulletje teveel gedeclareerd?

Overigens valt dit me ook op in het stukje
Wij zijn zelf strikt in besteding van het geld. Wij doen alles vrijwillig. Ik zit nu ook op mijn werk terwijl ik u bel bijvoorbeeld.
(De voorzitter). Nou snap ik best dat je eens wat niet-werkgerelateerds doet tijdens je werk, maar ik hoop toch voor zijn werkgever dat hij niet tijdens werktijd de organisatie doet.

surplomb
Kinderfiets
Fiets: Stevens aspin

Bericht door surplomb » vr 23 augustus 2013 18:17

Weet je tenminste waarvoor je dat geld ophaald en die berg op fietst :lol:
Heet dat niet diefstal?
Genietfietser

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 23 augustus 2013 18:53

Verklaring van Alpe d´Huzes (http://www.opgevenisgeenoptie.nl/over_a ... icleid/397)
In diverse media zijn berichten verschenen over een bedrag van 160 duizend euro dat een van de oprichters van Alpe d’HuZes, Coen van Veenendaal, heeft gedeclareerd voor werkzaamheden voor de stichting Inspire2Live. Het ontvangen van geld voor werkzaamheden is in strijd met het strikte antistrijkstokbeleid van de stichting Alpe d’HuZes.

Het bestuur van Alpe d’HuZes distantieert zich van de keuze van Coen van Veenendaal en Inspire2Live om Van Veenendaal werkzaamheden tegen betaling uit te laten voeren. Inspire2Live had zich moeten realiseren dat het moreel onwenselijk is als een van de oprichters van Alpe d’HuZes betaalde werkzaamheden verricht.

Het Alpe d’HuZesbestuur heeft in 2010 een subsidieaanvraag gekregen van de stichting Inspire2Live voor het programma Understanding Life. Via de normale toekenningsprocedure is door Alpe d’HuZes en KWF Kankerbestrijding (inclusief Wetenschappelijke Raad) een subsidie toegekend voor een uitstekend programma. In het programma was ook opgenomen een post voor bureaukosten, programmamanagement en dergelijke.

In de herfst van 2010 heeft Coen van Veenendaal laten weten dat hij in dat programma aan de slag zou gaan. Het toenmalige bestuur van Alpe d’HuZes heeft aangegeven dat dit alleen kon als hij uit de organisatie van Alpe d’HuZes zou stappen.

In april 2011 is er een opvolger voor zijn functie als voorzitter gevonden in de persoon van Johan van der Waal.

De toekenning en verantwoording over de verstrekte subsidies loopt via KWF Kankerbestrijding en ook het project Understanding Life legt daar verantwoording af.
Afgelopen week heeft de Stichting Inspire2Live haar jaarverslagen van 2010 en 2011 gepubliceerd, waaruit de hoogte blijkt van de vergoedingen aan Coen van Veenendaal door het programma Understanding Life. Het bestuur van Alpe d’HuZes is ook geschokt over de hoogte van die vergoedingen.
2017: Een tussenjaar

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » vr 23 augustus 2013 19:17

Puur damage control:

originele linkje

"BESTUUR DISTANTIEERT ZICH VAN KEUZE VAN VEENENDAAL"
Update 19.40: Het bestuur van de stichting Alpe d'HuZes "distantieert zich van de keuze van Coen van Veenendaal en Inspire2Live om Van Veenendaal werkzaamheden tegen betaling uit te laten voeren". Dat staat in een officiële verklaring die vanavond naar aanleiding van de berichtgeving op de site van Alpe d'HuZes is verschenen. Het bestuur zegt "geschokt" te zijn door de hoogte van de vergoedingen aan Van Veenendaal en het programma Understanding Life.

Het gaat zoals overal in het leven. Als er echt groot geld aan te pas komt is er altijd wel iemand die er niet met z'n fikken van af kan blijven :ass:

Maar niet getreurd. Zelfs met deze grote bedragen is Alpe d'Huzes nog altijd honderd keer beter dan de gemiddelde goede doel organisatie. Van de beloningen binnen deze organisaties zijn genoeg overzichten beschikbaar van betaalde medewerkers en hun (hoge) salarissen.
Laatst gewijzigd door Ottie op za 24 augustus 2013 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Work hard, play harder!

Afbeelding

surplomb
Kinderfiets
Fiets: Stevens aspin

Bericht door surplomb » za 24 augustus 2013 08:00

Volgend jaar komt er voor de cv-fietsers gewoon weer een nieuwe Graai d'Huzes.
Genietfietser

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » za 24 augustus 2013 09:17

Ottie schreef:
originele linkje
Wel grappig is toen ik dit linkje opende dat er in het midden een advertentiefilmpje van een luxe cruise van de Holland Amerika lijn vertoond werd, dan weet je tenminste waar het geld aan opgegaan is! :lol:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » za 24 augustus 2013 10:05

Ottie schreef:Puur damage control
Ik denk dat deze actie van Coen van Veenendaal het begin van het einde van het succes van Alpe d'Huzes betekent.

Op Facebook en Twitter zijn veel reacties van boze en verontwaardigde deelnemers en sympathisanten van Alpe d'Huzes te lezen. En terecht imho. Van Veenendaal heeft altijd zeer stellig gehamerd op het anti-strijkstok beleid. Vervolgens richt hij met mede-Ad6 bedenker Peter Kapitein stichting Inspire2Live op, laat zich als consultant inhuren door die stichting en gaat flinke managementfee-facturen schrijven. Oftewel: hij creëert precies datgene waar de anti-strijkstok gedachte altijd zo tegen geageerd heeft, nl. een goede-doel stichting waar veel geld opgaat aan het betalen van het management :-? Met Alpe d'Huzes als grootste slachtoffer.

Meest opmerkelijke reactie die ik heb gelezen: "Coen heeft 100 miljoen opgehaald, dus mag ie best 160.000 euro voor zichzelf houden" :shock:

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » za 24 augustus 2013 10:13

Bas schreef: Ik denk dat deze actie van Coen van Veenendaal het begin van het einde van het succes van Alpe d'Huzes betekent.
Denk ik ook..

Bas schreef:Meest opmerkelijke reactie die ik heb gelezen: "Coen heeft 100 miljoen opgehaald, dus mag ie best 160.000 euro voor zichzelf houden" :shock:
Als ie nu van tevoren had verklaard dat het acceptabel was om 1 promille van de opgehaalde gelden als management vergoeding te nemen zou ik het geen enkel punt vinden. Nu vind ik het wel heel dom/ongepast/stupide/etc.

En na alle stellige statements mbt anti strijkstok beleid is dit einde verhaal Ad6. Dit krijg je niet meer weg gedamegecontrolled :-?

Maar nog steeds....: Ad6 doet het nog 100 x beter dan de meeste andere goede doelen (vwb beloningen bestuurders) en dat is wel heel cru.
Work hard, play harder!

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 24 augustus 2013 11:09

morgen toertocht vanuit Amersfoort:
Goede doel: van elke inschrijving gaat 1,- euro naar Alpe d’HuZes
kan natuurlijk hier bezwaar tegen maken ( of zwart gaan rijden)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MWF
Carbon Racefiets

Bericht door MWF » za 24 augustus 2013 16:05

Thierry le Brun schreef:morgen toertocht vanuit Amersfoort:
Goede doel: van elke inschrijving gaat 1,- euro naar Alpe d’HuZes
kan natuurlijk hier bezwaar tegen maken ( of zwart gaan rijden)
Beide doen :oke:
La langue du cyclisme doit rester francais.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 24 augustus 2013 17:55

Tja, Als iemand NETTO meer geld oplevert dan kost, is het mogelijk wel een gunstige zaak.
Maar het beeld wordt er natuurlijk niet beter van.

Hoewel ik niet goed word van al die liefdadigheidstochten en er heel veel bedenkingen bij heb, is mijn gut-feeling dat er geen eigenbelang overheerst bij de aangeklaagde. Hij dacht waarschijnlijk naief dat hij de zaak zo verder kon helpen.
Afbeelding

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 25 augustus 2013 13:48

Een tegengeluid van oud-Ad6 bestuurslid Klaas Veenbaas (bron: Facebook https://www.facebook.com/klaas.veenbaas?ref=ts&fref=ts):
Ik denk dat we allemaal die nu op Facebook op berichten omtrent @alpedhuzes reageren, hetzelfde willen (alleen mijn twijfels heb ik over de journalist van NRC en de verder bijna blind volgende pers) en dat is van kanker een chronische ziekte maken.

Bizar vind ik sommige ongenuanceerde reacties, maar des te schaamtelozer is hoe het bestuur van Alpe d'HuZes haar oprichter Eric Coen Van Veenendaal een dolk in de rug probeert te steken, na een erg eenzijdige nieuwsverspreiding van de al jaren verzuilde pers. Door woorden als 'geschokt' en 'distantiëren' te gebruiken zet ze de negatieve toon met een nog hogere snelheid door en poogt naar mijn idee bijkans karaktermoord op Coen te plegen. Zeker de helft van dit bestuur was al sinds het toetreden van Coen in het programma Understanding Life (project van stichting Inspire2Live) op de hoogte van de toekenning van een beloning. Ikzelf was destijds Alpe d'HuZes bestuurlid en ieder bestuurslid en aan de bestuursvergaderingen deelnemende personen was tijdens diezelfde vergaderingen volledig op de hoogte. Dat de ogenschijnlijke dubbelrol van Coen mogelijk onhandig was, omdat het voor de buitenstaander op een verkwanseling kon lijken van het anti-strijkstok beleid maar het feitelijk niet is, hebben we destijds als bestuur aangegeven en is het toegestaan door het bestuur.

Het is naar mijn mening opruiend om de verklaring van Alpe d'HuZes te laten beginnnen met: 'Het ontvangen van geld voor werkzaamheden is in strijd met het strikte antistrijkstokbeleid van de stichting Alpe d'HuZes'. Het gaat hier namelijk niet om werkzaamheden voor de stichting, het gaat hier over een gefinancierd programma, net als bijvoorbeeeld de programma's A-care en Sneldiagnose. Ook daarin worden de professoren, onderzoekers en andere medewerkers gewoon betaald en declareren ook hun onkosten.

Het is wederom de verzuilde pers die een uit het lood getrokken verhaal publiceert, zonder alle feiten te kennen, en hiermee de meningen van de volgers polariseert en uit elkaar drijft.

Wat NRC niet meldt is dat het juist Coen is die tegen de stroom van alle verzuilde kanker-onderzoekbewegingen in, de onderzoekers wereldwijd verenigt om vaart te krijgen in het onderzoek om kanker niet meer dodelijk te laten zijn.

Wie anders heeft die verantwoordelijkheid op zich genomen? Want alle lokale initiatieven hebben de afgelopen 80 jaar nog steeds geen echte oplossing geboden. Dat was ook de reden waarom het bestuur van Alpe d'Huzes dit project wilde ondersteunen, om die extra mile te kunnen maken.

Mijn boodschap voor iedereen is, denk eerst even na over wat Coen in dit alles heeft bijgedragen en in welke rollen, voordat je je achter een verzuilde oude wereld beperkte informatie verstrekkende journalist schaart. En, bestuur Alpe d'HuZes neem ook met duidelijkheid je eigen verantwoordelijkheid in plaats van je achter valse onwetendheid en publieke verontwaarding te verschuilen én niet alle feiten te geven.

Wie moet zich dan echt schamen en wie mag er dan verontwaardigd zijn?
Klaas Veenbaas zal formeel wel gelijk hebben als hij zegt "Het gaat hier namelijk niet om werkzaamheden voor de stichting, het gaat hier over een gefinancierd programma, net als bijvoorbeeld de programma's A-care en Sneldiagnose. Ook daarin worden de professoren, onderzoekers en andere medewerkers gewoon betaald en declareren ook hun onkosten. " Het blijft echter een ongelukkige keuze van de grote voorvechter van het anti-strijkstokbeleid om zich door zijn eigen stichting in te laten huren.

Dat de interne meningen sterk verdeeld zijn bij Ad6 zal de goede zaak ook geen goed doen denk ik :roll:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » zo 25 augustus 2013 15:03

We zullen wel zien hoe het volgend jaar er mee staat .
Als ze alles goed op papier hadden gezet dat was de commotie allicht minder geweest . Maar bij enkele andere organisaties staan directeuren voor een te hoog salaris op de payroll.

Het is alleen tegenover de vele vrijwilligers niet echt netjes.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » ma 26 augustus 2013 07:10

KWF Kankerbestrijding gaat speciale instructies geven aan alle 100.000 vrijwilligers die volgende week tijdens de jaarlijkse collecteweek huis aan huis geld ophalen. Dit vanwege de ontstane commotie rondom sponsoractie Alpe d'HuZes, schrijft De Telegraaf vandaag.

Een KWF-woordvoerder: 'Gelet op alle negatieve reacties verwachten wij dat onze collectanten het nodige over zich heen zullen krijgen. Wij willen voorkomen dat de collectebussen leeg blijven. Vandaar dat wij onze vrijwilligers duidelijke aanwijzingen gaan geven hoe ze met alle kritiek aan de voordeur moeten omgaan.'
(bron; AD)

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 26 augustus 2013 07:44

Bas schreef: Klaas Veenbaas zal formeel wel gelijk hebben als hij zegt "Het gaat hier namelijk niet om werkzaamheden voor de stichting, het gaat hier over een gefinancierd programma, net als bijvoorbeeld de programma's A-care en Sneldiagnose. Ook daarin worden de professoren, onderzoekers en andere medewerkers gewoon betaald en declareren ook hun onkosten. " Het blijft echter een ongelukkige keuze van de grote voorvechter van het anti-strijkstokbeleid om zich door zijn eigen stichting in te laten huren.

Dat de interne meningen sterk verdeeld zijn bij Ad6 zal de goede zaak ook geen goed doen denk ik :roll:
Het beestje kan maar een naam hebben. Je eigen inkomsten via een opgezette BV laten lopen ipv openbaar op de payroll te staan vind ik een nog gladdere actie, zeker icm het verkondigen van een anti-strijkstokbeleid. Mijns inziens is ook het gehele bestuur hiervoor verantwoordelijk. Ik vind het dan ook erg laf van het bestuur om ineens hun handen in onschuld te wassen.
Ad6 heeft een flinke knauw gekregen, dat is zeker. Het blijft een goede actie waarbij erg veel geld opgehaald is, wat er anders niet zou zijn voor kankeronderzoek. Maar het feit dat men altijd is voorgelogen, maakt het erg wrang.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 26 augustus 2013 08:24

Interview met Coen van Veenendaal in de Volkskrant:

Afbeelding

Opmerkelijk:
Hij (Coen van Veenendaal) ontdekte na gesprekken dat er zoiets bestaat als het wetenschappelijk industrieel complex waarin instellingen, biotechbedrijven, farmaceuten en wetenschappers elkaar in een wurggreep houden, wereldwijd zelfs, waardoor investeringen een veel te laag rendement hebben. En dat hele complex heeft jaarlijks tweehonderd miljard euro voor kankeronderzoek te besteden.
Deze constatering haalt de hele basis onder Ad6 uit: er is wereldwijd meer dan genoeg geld voor kankeronderzoek, dus dat geploeter tegen die berg is helemaal niet nodig. En als tweehonderd miljard euro (200.000.000.000) jaarlijks niet genoeg is, dan gaat die 100 miljoen die in 8x Ad6 is opgehaald echt niet het verschil maken.

Ik heb geen twijfels bij de oprechtheid van Coen van Veenendaal bij wat hij als zijn missie ziet, maar zet wel vraagtekens bij hoe hij de boel heeft aangepakt. Maar ja, vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 26 augustus 2013 08:34

Ik vind dat meneer best een vergoeding mag krijgen, beetje lullig als je een jaar geen inkomen hebt. Maarrrrrrr 160.000 is wel beetje veel voor een goed doel naar mijn smaak. Ben overigens wel benieuwd naar de salarissen van de onderzoekers wiens werk gesubsidieerd wordt met het opgehaalde geld. Wat wel schofterig is is de cultuur van zeggen dat je het vrijwillig doet, niemand eraan verdient en vervolgens zo'n bedrag in rekening brengen.

Het is gewoon onzin om te denken dat je kunt beloven dat alles naar onderzoek gaat. Geld binnenhalen kost geld. Al die mensen die benzine betalen om in Bourg d'Oisans te komen kregen de benzine echt niet gratis; aan de deelnemersshirts heeft ook iemand geld verdiend, etc. etc.

Plaats reactie