Ben ik nou de enige?

Ga je fietsen voor een goed doel, vertel het en trek anderen over de streep.
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Ben ik nou de enige?

Bericht door harrebas » za 09 juli 2011 18:48

Als ik de onderwerpen in dit subforum lees dat zijn er vele wielertoeristen die zich inzetten voor een groot aantal goede doelen. Mijn eerste reactie is: Hulde voor deze mensen die dit doen :oke:

Maar, zeg ik erbij, ikzelf heb er niets mee en doe er ook niet aan mee. Mocht een bekende uit mijn omgeving toevallig meedoen aan bv Alpe d'Huzes dan zal ik de eerste zijn die een donatie overmaakt, maar zelf meedoen, nee daar begin ik niet aan. Waarom niet? Tja, ik vind het een beetje sentimenteel gedoe met net iets teveel 'kijk mij nou eens goed bezig zijn voor de mensheid' gehalte. Als ik zie hoe mensen boven op de Alp huilend bovenkomen, omdat ze een geliefde uit hun omgeving hebben verloren dan snap ik dat best, maar hoef er niet bij te zijn. Als ik wil fietsen ga ik fietsen en als ik wil huilen ga ik huilen, maar een combinatie zie ik niet zitten.

Ben ik hiermee harteloos? Ik denk het niet. Een naast familielid van me is overleden aan een spierziekte, enkele andere familieleden aan kanker en zelf heb ik de twijfelachtige eer gehad om 4 x een week in het AVL ziekenhuis gelegen te hebben voor een forse chemokuur. Kortom, reden genoeg om mijn hobby eens goed in te zetten voor het algemeen belang en het goede doel zou je zeggen. Toch doe ik het daarom juist niet. Ik probeer zoveel mogelijk uit het fietsen te halen en er vooral van te genieten. Goede doelen? Zeker. Ik ben vaste donateur van een aantal instellingen, geen collecte loopt zomaar mijn deur voorbij, giro 555 krijgt ook wel eens wat en mijn werkgever steunt ook een instelling waarbij ik ook wel eens iets aan bijdraag.

Maar fietsen, nee daar blijft iedereen vanaf.
Laatst gewijzigd door harrebas op za 09 juli 2011 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Bontempi
Carbon Racefiets

Re: Ben ik nou de enige?

Bericht door Bontempi » za 09 juli 2011 19:12

Nee, je bent niet de enige. Sluit me helemaal aan bij wat je schrijft. Vind de wildgroei voor goede doelen de laatste jaren m.b.t. fietsdoelen de pan uitrijzen. Als ik ergens de uitdaging inzie doe ik dat omdat ik er zin in heb, het is voor mij zeker niet met elkaar verbonden.

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » za 09 juli 2011 20:06

Waar ik me op dit punt nog het meest over verbaas is dat er mensen zijn die nog nooit een meter op een racefiets en of mtb hebben gereden speciaal een fiets kopen om vervolgens de Mont Ventoux of daarmee vergelijkbaar opfietsen voor een goed doel.

Waar ik me aan stoor als buitenstaander is de competitiedrang die er volgens mij is bij het fietsen voor het goede doel om maar zoveel mogelijk geld bij elkaar te harken.

Heb er op zich wel respect voor dat er mensen zijn die vrije tijd willen opofferen om het benodigde sponsorgeld bij elkaar te krijgen. De sportieve prestatie die vervolgens wordt geleverd zich me in de regel verder niet zo veel.

Verder beschiiken voor zover als ik weet de grotere fietsen voor een goed doel instanties ook niet over een Keurmerk Goede Doelen.

Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Pino » za 09 juli 2011 20:12

Ben over dit onderwerp al veel aangevallen en ben het grotendeels met de topicstarter eens.

Het gaat mij ook allemaal in tegen alles wat ik in het fietsen waardeer.
Plezier hebben in het ontdekken van gebieden en jezelf.
Ook als je je lijf voelt, is het nooit vervelend pijn, als je weet dat je een prestatie levert, of je lijf aan het verbeteren bent.

Dat mensen zichzelf leed aandoen (kijk is naar die lelijke vertrokken koppen) op een breed uitgemeten podium is een vorm van exhibitionisme waar ik de lol niet van inzie.
(en nu word ik vast weer door een zeikerd op dat woord aangevallen)

Fietsen is fijn !
Afbeelding

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » za 09 juli 2011 20:59

Ik ben het ook eens met de TS. Iedereen mag het uiteraard zelf weten en ik respekteer de inspanningen zeer, maar het wordt wel wat veel zo langzamerhand.

Ik doneer maar doe er zelf niet aan mee.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 09 juli 2011 22:10

Je zegt eerst hulde voor de mensen die het doen, maar vervolgens sentimenteel gedoe. Dat snap ik niet zo.

Ik erger me wel aan dat alles maar "voor het goede doel" moet zijn. Soms wordt eerst gezegd dat iets voor het goede doel is en is het bij de meeste mensen niet eens bekend wat dat doel is.

Alp du6 werkt toch wel erg goed. Daar wordt serieus geld opgehaald, ik zie niet waarom dat een probleem is. Kennelijk hebben mensen dat nodig om geld te geven.

Waar ik wel moeite mee heb zijn commerciële tochten/ reizen waar een goed doel bij wordt gehaald puur als windowdressing.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » za 09 juli 2011 22:30

Er zijn heel veel dingen in het leven waar ik niets mee heb, die ik niet goed begrijp of waar ik met mijn pet niet bij kan. Korfbal bijvoorbeeld, rode jeans, smurfen verzamelen, etc etc. Maar ik begin er geen topic over, en evenmin voel ik me groepen om me te verantwoorden waarom ik met die zaken niets heb. Kortom: ik begrijp het waarom van dit topic niet.
Ronald schreef:Alp du6 werkt toch wel erg goed. Daar wordt serieus geld opgehaald, ik zie niet waarom dat een probleem is. Kennelijk hebben mensen dat nodig om geld te geven.
Als tweevoudig deelnemer aan Ad6 heb ik geconstateerd dat het fietsen daar eigenlijk maar bijzaak is, hoe vreemd dat ook klinkt. Voor zeer veel deelnemers en betrokkenen biedt Ad6 een manier om intens verdriet, machteloosheid en woede een plek te geven. En als dat dan tot iets goeds leidt (nl. elk jaar een steeds grotere zak met geld die bestemd is voor onderzoek tbv kankerbestrijding) begrijp ik niet wat mensen daar tegen kunnen hebben.
Querer es poder

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 12 juli 2011 08:53

Bas schreef:Er zijn heel veel dingen in het leven waar ik niets mee heb, die ik niet goed begrijp of waar ik met mijn pet niet bij kan. Korfbal bijvoorbeeld, rode jeans, smurfen verzamelen, etc etc. Maar ik begin er geen topic over, en evenmin voel ik me groepen om me te verantwoorden waarom ik met die zaken niets heb. Kortom: ik begrijp het waarom van dit topic niet.
Ronald schreef:Alp du6 werkt toch wel erg goed. Daar wordt serieus geld opgehaald, ik zie niet waarom dat een probleem is. Kennelijk hebben mensen dat nodig om geld te geven.
Als tweevoudig deelnemer aan Ad6 heb ik geconstateerd dat het fietsen daar eigenlijk maar bijzaak is, hoe vreemd dat ook klinkt. Voor zeer veel deelnemers en betrokkenen biedt Ad6 een manier om intens verdriet, machteloosheid en woede een plek te geven. En als dat dan tot iets goeds leidt (nl. elk jaar een steeds grotere zak met geld die bestemd is voor onderzoek tbv kankerbestrijding) begrijp ik niet wat mensen daar tegen kunnen hebben.
Sowieso vind ik dat mensen zelf moeten weten of ze mee doen, waar ze aan mee doen en waarom ze dat doen.
Fietsen voor een goed doel, Alpe d’HuZes zal ik misschien nog wel eens doen, maar niet omdat ik sentimenteel er van wordt er iemand aan verloren heb of dat ik zo snel mogelijk 6 keer omhoog wil fietsen. Het gaat mij dan vooral om, omdat ik via mijn vriendin gewoon echt aangetoond gekregen heb, wat er daadwerkelijk gebeurd met het geld van de Alpe d’Huzes.

Veel mensen hebben hier commentaar op anderen die soms de raarste manieren iets doen om fietsen voor een goed doel er van te maken, door zo veel mogelijk mensen mee te nemen. De initiatieven vind ik prima, maar ik kan er soms niet helemaal bij waarvoor het gebeurd. Zal daarom ook nooit mee doen aan dat soort tochten.
Harm Jan schreef:Wil je wat meer weten wat het inhoud, dan wil ik jullie dit niet onthouden!
http://www.academictransfer.com/employe ... 5/lang/nl/
Be someone who makes you happy.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » di 12 juli 2011 11:39

Bas schreef:Er zijn heel veel dingen in het leven waar ik niets mee heb, die ik niet goed begrijp of waar ik met mijn pet niet bij kan. Korfbal bijvoorbeeld, rode jeans, smurfen verzamelen, etc etc. Maar ik begin er geen topic over, en evenmin voel ik me groepen om me te verantwoorden waarom ik met die zaken niets heb. Kortom: ik begrijp het waarom van dit topic niet.
Een hele dikke +1

Vertigo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Ridley Triton

Bericht door Vertigo » di 12 juli 2011 22:26

Dat jij het niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet relevant is. Je hebt een scherpe pen, maar uit je reactie blijkt nergens dat je werkelijk geïnteresseerd bent in de beweegredenen van TS, die wel degelijk iets met onderwerp heeft getuige zijn geschiedenis. Kortom: ik begrijp het waarom van je reactie niet.

Je geeft zelf aan dat goede doelen acties zoals Alpe d'Huzes niet over fietsen maar eerder over, laten we zeggen, zingeving gaan. Niet iedereen hoeft zich daar toch zo maar achter te scharen? Verwerking van verdriet en machteloosheid is iets heel persoonlijks. Te suggereren dat TS dan meteen "tegen" Alp d'Huzes is vind ik veel te simpel.

Als fietser, en zeker als je ook nog kanker hebt gehad, krijg je nogal eens de vraag waarom je zelf niet aan een dergelijk evenement meedoet. Je gaat bijna denken dat je gek bent, dus ja ik snap TS wel. Zelf nooit willen deelnemen en tegelijkertijd de keuze van organisatoren en deelnemers respecteren. Kan dat naast elkaar bestaan? In mijn beleving wel, juist omdat het voor iedereen een zeer persoonlijke keuze is.
"I know you believe you understand what you think I said - but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant!" (Asleigh Brilliant)

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 13 juli 2011 07:10

Ik snap TS ook wel.

Laatst nog vertelde ik dat ik een week naar de Alpen was geweest en direct denken ze dat je dus aan Alpe d'Zes hebt mee gedaan. En als je dan uitlegt dat er meer te fietsen is dan de Alpe d'Zes kijken ze je heel raar aan.

Tot nu toe heb ik sportief gezien helemaal niets met Alpe d'Zes. Ik zit er echt niet op te wachten om 6 keer jankend naar boven te fietsen.

Wel heb ik grote bewondering en waardering voor de mensen die zich hiervoor inzetten, en de velen die na een winter/lente trainen in de sportschool (Spinning) daar een aantal keren naar boven fietsen.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 13 juli 2011 08:05

Misschien wreed gezegd, maar zodra ik op de fiets stap kijk ik enkel naar de sportieve uitdaging en is er geen haar aan mijn hoofd die aan zieke mensen denkt.

Het is eigenlijk niet anders als er een collectbus voor de voordeur staat. Dan doe ik mijn plicht maar zal dan wederom niet aan zieke mensen denken. Overigens doneer ik liever aan 555 omdat dat eerlijker is en eigenlijk heb ik het wel gehad met die collectebussen aan de deur, het is goed dat ze zich inzetten maar ze komen net altijd precies op het verkeerde tijdstip (kinderen eten of net naar bed) of ze zien je net thuiskomen en ze weten niet hoe snel ze nog weer even bij je langsmoeten en dat ze je geen tijd geven om thuis te voelen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

pct
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » wo 13 juli 2011 08:11

Alexander schreef:. Overigens doneer ik liever aan 555 omdat dat eerlijker is
tuurlijk...
Alexander schreef: en eigenlijk heb ik het wel gehad met die collectebussen aan de deur, het is goed dat ze zich inzetten maar ze komen net altijd precies op het verkeerde tijdstip (kinderen eten of net naar bed) of ze zien je net thuiskomen en ze weten niet hoe snel ze nog weer even bij je langsmoeten en dat ze je geen tijd geven om thuis te voelen.
Je zou zelf eens met een busje langs de deur moeten gaan. Wanneer zou jij dat doen? Overdag als iedereen aan het werk is?
Alexander schreef: of ze zien je net thuiskomen en ze weten niet hoe snel ze nog weer even bij je langsmoeten en dat ze je geen tijd geven om thuis te voelen.
Het is een complot, ik weet het zeker....
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 13 juli 2011 08:14

Alexander schreef:[...]en dat ze je geen tijd geven om thuis te voelen.
The horror...brrr...

Leven en laten leven!

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 13 juli 2011 08:38

pct schreef:
Alexander schreef: of ze zien je net thuiskomen en ze weten niet hoe snel ze nog weer even bij je langsmoeten en dat ze je geen tijd geven om thuis te voelen.
Inderdaad! Ik denk dat de KNVB erachter zit...

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 13 juli 2011 09:52

pct schreef:
Laat even duidelijk zijn dat ik het niet over de erkende fondsen heb zoals KWF, Astma fonds en Leprabestrijding ed die gewoon 1x aanbellen en dan doorlopen als je niet open doet, maar juist over allerlei vage fondsen waar ik nog nooit van gehoord heb en waar absoluut niet duidelijk bij is waar ze nu voor staan en wat nu hun bereik is en dan net zo lang door blijven aanbellen totdat je van ellende maar open doet. Sinds dat ik verhuisd ben weten ze me te vinden, hiervoor woonde ik in een flat zonder lift.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » wo 13 juli 2011 10:33

Persoonlijk vind ik het erg fijn om te lezen en te horen dat er zo veel mensen met volle overtuiging mee doen aan Alpduzes (en soort gelijke evenementen). Voor de een is de uitdaging sportief, de ander wil zo veel mogelijk geld ophalen de volgende heeft met name een emotionele uitdaging.

Omdat al deze mensen mee doen, voel ik mij niet geroepen mee te doen, gelukkig. Hopelijk kunnen mensen mij dan ook met rust laten. Wat Rob net zegt, als je meldt op een verjaardag dat je een weekje gaat fietsen in de bergen, dan vraagt men: 'oh ga je alp du zes beklimmen?'
Zucht...alp du zes is geen berg...la maa...

Overigens vind ik huis aan huis collecte wel okee. Lekker laagdrempelig om te geven. De Jehova's mogen mij wat dat betreft wel met rust laten..please! Ik heb een sticker op de deur 'geen colportage': daar vallen Jehova's toch ook onder?
Biologisch

Tempus
Aluminium Racefiets
Fiets: TROEP!!!

Bericht door Tempus » wo 13 juli 2011 12:18

Ik ben meer een dierenvriend. Ik geef nog liever Eur 50,00 aan een dierenfonds, dan EUR 1,00 aan een ziekt-bestrijdings-fonds, moet ik eerlijk bekennen. :oops:

Heeft 1 van jullie dat ook?

Wanneer ik thuis ben en iemand staat voor de deur voor de nier-, lever-, kkstichting dan geef ik altijd wel wat hoor! Maar zeker geen euros!!

En die "events" zoals Alp d´huzes, zijn wel mooi voor de mensen, die hun verdriet enzo dmv fysieke - spreek-lichamelijke inspanningen kunnen omzetten om hun doel te behalen. Die mensen doen dat op die manier. Niets mis mee.

Sommigen doen er helemaal niets aan en lopen later tegen de lamp.

Dus,
je bent zeker niet de enige die dat raar vindt, anders zou er wel meer geld ingezamelt zijn dan die recente EUR 20.000.000,00 bij die Alp d´huzes. Toch? ;-)

Niets van aantrekken joh!
waarvan akte! :lol:

wgb
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » wo 10 augustus 2011 18:51

Geer schreef:Overigens vind ik huis aan huis collecte wel okee. Lekker laagdrempelig om te geven. De Jehova's mogen mij wat dat betreft wel met rust laten..please! Ik heb een sticker op de deur 'geen colportage': daar vallen Jehova's toch ook onder?
Maar dan krijg je toch een waardevolle handleiding, dacht ik. ;-)

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » za 31 maart 2012 12:10

Vandaag op pag. 11 van de reisbijlage van de Volkskrant een interessant artikel over fietsen voor het goede doel.
Eén citaat: "Het zijn er zoveel dat de gewone fietser zich bijna schuldig gaat voelen zomaar wat in het rond te toeren op zijn fiets, met geen andere goede doelen dan zijn eigen gezondheid of de verbetering van zijn snelste klimtijd."

De Mont Ventoux moet dit jaar wel een paar meter afslijten door alle goede-doelen-ritten van dit jaar:
20 mei - 3 juni - 1 juli - 5 juli - 10 juli - 1 sept. - 8 sept.

wgb
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » vr 13 april 2012 20:59

Ik snap ineens waarom wij ook een berg willen hebben in Nederland. :lol:

UniMatrix
Driewieler
Fiets: S-Works E5 - Athena

Bericht door UniMatrix » wo 18 juli 2012 14:43

Oud topic maar nog steeds relevant, ook ik heb af en toe bedenkingen bij het goede doelen-fietsen.

Ik verbaas me vooral over de (topics van) mensen die aankoopadvies vragen voor honderden tot duizenden euro's aan materiaal 'voor Alpe D'HuZes'.

Ik vraag me wel eens af of die mensen niet minder ophalen dan ze er zelf aan besteden en of ze dat geld dan niet beter meteen aan dat goede doel hadden kunnen geven...
2015: "Comeback-jaar"

Ron Prins
Kinderzitje
Fiets: Trek Madone 5.9

Bericht door Ron Prins » di 15 januari 2013 20:28

Het is een oud topic zag ik, maar ik heb het werkelijk vol verbazing zitten lezen.
Hoe kan het toch, dat zoveel mensen te maken krijgen met vrienden, kennissen, collega's etc. die komen te overlijden aan kanker, en dat diezelfde mensen hier bijvoorbeeld zeggen "ik vind het een hoog gehalte hebben van 'kijk mij eens goed bezig zijn voor de wereld'"
Naar mijn idee zijn die mensen ook echt! goed bezig, je kan ook je hoofd omdraaien en geen enkele moeite nemen om je een dagje in te zetten voor zoveel mensen in onze samenleving.
Maar zodra straks je vrouw word genezen van borstkanker door baanbrekend onderzoek, wat mogelijk was door financiering van het KWF, dan wil ik dit diezelfde mensen nog eens horen zeggen.

Er zijn mensen die de Marmotte gaan rijden, dat is ook echt geen leuke pijn meer. En daarbij lever je alleen een prestatie voor jezelf.
Wie kan nou beweren dat dat beter is dan mensen die pijn lijden om anderen te helpen door de Alpe D'huez meerdere keren te beklimmen?

Ik heb er geen problemen mee als mensen dit niet zelf willen doen, maar wel een doneren bijvoorbeeld.
Dat is namelijk een minstens zo belangrijke bijdrage, maar om het zo af te branden tussen de regels door, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

U begrijpt ik doe dit jaar mee aan de Alpe D'huZes omdat ik graag een keer een dagje meerdere keren pijn heb, als ik daar zo'n goede bijdrage door kan leveren aan zoveel mensen.

Mocht u een donatie over hebben voor deze inspanning, dan is dit meer dan welkom.
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... ron-prins/

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 15 januari 2013 21:49

Ron Prins schreef:Het is een oud topic zag ik, maar ik heb het werkelijk vol verbazing zitten lezen.
Hoe kan het toch, dat zoveel mensen te maken krijgen met vrienden, kennissen, collega's etc. die komen te overlijden aan kanker, en dat diezelfde mensen hier bijvoorbeeld zeggen "ik vind het een hoog gehalte hebben van 'kijk mij eens goed bezig zijn voor de wereld'"
Naar mijn idee zijn die mensen ook echt! goed bezig, je kan ook je hoofd omdraaien en geen enkele moeite nemen om je een dagje in te zetten voor zoveel mensen in onze samenleving.
Maar zodra straks je vrouw word genezen van borstkanker door baanbrekend onderzoek, wat mogelijk was door financiering van het KWF, dan wil ik dit diezelfde mensen nog eens horen zeggen.

Er zijn mensen die de Marmotte gaan rijden, dat is ook echt geen leuke pijn meer. En daarbij lever je alleen een prestatie voor jezelf.
Wie kan nou beweren dat dat beter is dan mensen die pijn lijden om anderen te helpen door de Alpe D'huez meerdere keren te beklimmen?

Ik heb er geen problemen mee als mensen dit niet zelf willen doen, maar wel een doneren bijvoorbeeld.
Dat is namelijk een minstens zo belangrijke bijdrage, maar om het zo af te branden tussen de regels door, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

U begrijpt ik doe dit jaar mee aan de Alpe D'huZes omdat ik graag een keer een dagje meerdere keren pijn heb, als ik daar zo'n goede bijdrage door kan leveren aan zoveel mensen.

Mocht u een donatie over hebben voor deze inspanning, dan is dit meer dan welkom.
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... ron-prins/
Ron, als TS wil ik hier graag op reageren. Ik vind het jammer dat je een uitspraak van mij eruit pikt waarmee je schijnbaar wil aantonen hoe harteloos wij als niet-goede-doelen-fietsers zijn. Maar ik heb ook geschreven dat ik het goed vind dat mensen eraan meedoen en dat ik zelf regelmatig goede doelen sponsor, zelfs goede-doelen-fietsers. Daar lees ik helaas niks over. Maar ik zal nogmaals proberen uit te leggen waar het om gaat.

Fietsen is voor mij mijn grootste passie in het leven en dat gaat verder dan allen rijden. Het is een heel cultuurtje van een vriendengroep met een grote bek en respect naar elkaar, plannen maken voor tochten en cyclo's, elkaar een beetje opnaaien met trainingspraatjes, mooi materiaal, hoge cols etc. Een beetje All Stars maar dan met fietsen. Dat is voor mij het mooiste wat er is.

Het goede doelen fietsen vind ik sentimenteel gedoe. Ik gun het iedereen eraan mee te doen, maar het sfeertje vind ik afstotend. Iemand hier schreef dat het niets met fietsen te maken heeft en zo voel ik dat ook. Ik vind het een beetje genant en wil er ook niet bij zijn.

Eigenlijk is jouw berichtje exact waarom ik er niet bij wil zijn. Er gaat een soort verhevenheid vanuit waar ik niets mee te maken wil hebben. Je wil blijkbaar niet geloven dat er fietsers zijn die niet willen meedoen. Tja, daar kan ik niks aan doen. Maar ik wil nl ook niks te maken hebben met mensen die gepassioneerd handwerkjes maken (zoals mijn schoonzus) of mensen die vol vuur over tatoages kunnen praten om maar wat te noemen.

Ik geef je een goede tip, trek je niks aan van mensen die geen belangstelling hebben in jouw Alp d'Huzes uitdaging. Leven en laten leven. Ik hoop dat je veel geld bij elkaar verzamelt, maar ondertussen fiets en steun ik goede doelen op mijn eigen manier.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » di 15 januari 2013 22:15

Soms kan het geen kwaad een oud topic uit de motteballen te halen, want ze worden regelmatig weer actueel.
Er is mij deze week namelijk ook weer gevraagd mee te doen aan zo'n goede doelen fietstocht (AdH6), maar ik bedank opnieuw ervoor.
Het doel is duidelijk; zoveel mogelijk geld inzamelen voor het betreffende goede doel.
Op zich niets mis mee en volkomen logisch.
Maar de link dat er een (fiets)prestatie van gezonde sporters tegenover moet staan ontgaat me volledig.
Waarom zou iemands vakantie gesponsoord moeten worden om hem / haar lekker in de bergen (vaak) te laten gaan fietsen :?:
Als men vraagt om een donatie voor een goed doel, prima, maar een uitstapje (of vakantie) als stok achter de deur om zonodig 6x een berg op te fietsen....
Heel anders is de motivatie die ik afgelopen zomer hoorde; een zakenrelatie die kanker had overwonnen heeft het doel aangegrepen om aan zijn herstel te werken en uiteindelijk is het hem gelukt om 1x boven te geraken, op de fiets.
Kijk, als ze voor dergelijke 'ervaringsdeskundigen' zoiets organiseren, dan heb ik er diep respect en donatie voor over. Voor de rest, mij niet gezien.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Plaats reactie