De WT tijdrit showroom

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Cervélo P 2
Contacteer:

Re: De WT tijdrit showroom

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 16:33

Aksel schreef:
Al een tijdje geleden zou ik mijn legale doping hier tonen. Het heeft even geduurd, maar bij deze.
Hoe bevalt dit crankstel?

Aksel
Aluminium Racefiets
Fiets: Felt
CTWT-lid: Ja

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 16:55

alstro schreef:
Aksel schreef:
Al een tijdje geleden zou ik mijn legale doping hier tonen. Het heeft even geduurd, maar bij deze.
Hoe bevalt dit crankstel?
Ik heb tot nu toe alleen met de normale versie van rotor gereden. Deze week het aero crankstel gemonteerd.
Weet dus niet hoe het crankstel bevalt. Over het algemeen vind ik vrij weinig van een crankstel: als het crankstel maar stijf genoeg is vind ik het prima. Of heeft jouw vraag betrekking op de rotor bladen?
Laatst gewijzigd door Aksel op zo 14 augustus 2011 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 18:41

Aksel schreef:
Ik heb tot nu toe alleen met de normale versie van rotor gereden. Deze week het aero crankstel gemonteerd.
Weet dus niet hoe het crankstel bevalt. Over het algemeen vind ik vrij weinig van een crankstel: als het crankstel maar stijf genoeg is vind ik het prima. Of heeft jou vraag betrekking op de rotor bladen?
iK bedoel idd meer de bladen.

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 19:13

alstro schreef:
Aksel schreef:
Weet dus niet hoe het crankstel bevalt. Over het algemeen vind ik vrij weinig van een crankstel: als het crankstel maar stijf genoeg is vind ik het prima. Of heeft jou vraag betrekking op de rotor bladen?
iK bedoel idd meer de bladen.
Ik rijd sinds oktober met rotor. Eigenlijk merk ik weinig verschil als ik zittend op het zadel rustig fiets. Wel merk ik verschil als de weg omhoog loopt of als ik ga staan. Heb het gevoel dat ik, als de situatie vraagt om meer vermogen, een tandje zwaarder kan blijven rijden. Ook versnellen uit het zadel voelt erg goed.

Gewenningstijd bij mij was nihil. Voelde meteen goed.
Moet wel zeggen dat het uitmaakt in welke stand je de bladen zet: 4 vind ik niet prettig, 3 is ok en 2 vind ik voor mij erg prettig. Stand 2 is eigenlijk bedoeld om met hogere trapfrequentie te kunnen rijden.

Als ik kijk naar mijn rijden en uitslagen kan ik niet zeggen dat ik er zachter ben van gaan rijden.......

Maar blijf allemaal gerust met "normale" bladen rijden! ;-)

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 19:22

Aksel schreef:
Ik rijd sinds oktober met rotor. Eigenlijk merk ik weinig verschil als ik zittend op het zadel rustig fiets. Wel merk ik verschil als de weg omhoog loopt of als ik ga staan. Heb het gevoel dat ik, als de situatie vraagt om meer vermogen, een tandje zwaarder kan blijven rijden. Ook versnellen uit het zadel voelt erg goed.

Moet wel zeggen dat het uitmaakt in welke stand je de bladen zet: 4 vind ik niet prettig, 3 is ok en 2 vind ik voor mij erg prettig. Stand 2 is eigenlijk bedoeld om met hogere trapfrequentie te kunnen rijden.

Als ik kijk naar mijn rijden en uitslagen kan ik niet zeggen dat ik er zachter ben van gaan rijden.......

Je hebt nooit iets 'gemeten' ?

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 19:47

alstro schreef:
Aksel schreef:

Je hebt nooit iets 'gemeten' ?
Nee, maar heb wel diverse onderzoeken gelezen en geen enkel onderzoek toont aan dat het een negatieve uitwerking heeft op jouw prestatie. Ik ging dus uit van het principe 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Voor mij is het gevoel het allerbelangrijkst en dat was meteen goed.

Ik denk dat voor velen het probleem is dat ze moeite hebben om te kiezen voor iets nieuws: op het moment dat je even wat minder rijdt meteen weer terug naar je oude vertrouwde setting.......Op het moment dat het voor mij goed voelde heb ik al mijn fietsen voorzien van rotor (wegfiets, crossfiets en tt-fiets).
Als je ergens voor gaat, moet je er ook volledig voor gaan......

Het enige meetinstrument wat ik tegenwoordig gebruik tijdens mijn tijdritten is mijn snelheidsmeter:puur om te kijken met welke versnelling ik het hardst rijd. Hoe het aanvoelt is bijzaak: het gaat er om dat je zo hard mogelijk gaat. Momenteel rijd ik tussen de 88 en 90 omwentelingen tijdens mijn tijdritten. Erg laag, maar voor mij momenteel het meest eficïent. Is wel iets om aan te werken, maar niet tijdens een wedstrijd. Daar gebruik ik mijn trainingen voor.

Moet ook zeggen dat ik met de jaren steeds minder op cijfertjes ben gaan rijden en steeds meer op gevoel.
Noemen ze dat ervaring....?

Trouwens, leuk dat je zo enthousiast bent over mijn fiets.......! ;-)

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » zo 14 augustus 2011 19:49

Bad ass wielset! :eek: :oke:

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 20:11

Aksel schreef:
Nee, maar heb wel diverse onderzoeken gelezen en geen enkel onderzoek toont aan dat het een negatieve uitwerking heeft op jouw prestatie. Ik ging dus uit van het principe 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Voor mij is het gevoel het allerbelangrijkst en dat was meteen goed.

Ik denk dat voor velen het probleem is dat ze moeite hebben om te kiezen voor iets nieuws: op het moment dat je even wat minder rijdt meteen weer terug naar je oude vertrouwde setting.......Op het moment dat het voor mij goed voelde heb ik al mijn fietsen voorzien van rotor (wegfiets, crossfiets en tt-fiets).
Als je ergens voor gaat, moet je er ook volledig voor gaan......

Het enige meetinstrument wat ik tegenwoordig gebruik tijdens mijn tijdritten is mijn snelheidsmeter:puur om te kijken met welke versnelling ik het hardst rijd. Hoe het aanvoelt is bijzaak: het gaat er om dat je zo hard mogelijk gaat. Momenteel rijd ik tussen de 88 en 90 omwentelingen tijdens mijn tijdritten. Erg laag, maar voor mij momenteel het meest eficïent. Is wel iets om aan te werken, maar niet tijdens een wedstrijd. Daar gebruik ik mijn trainingen voor.

Moet ook zeggen dat ik met de jaren steeds minder op cijfertjes ben gaan rijden en steeds meer op gevoel.
Noemen ze dat ervaring....?

Trouwens, leuk dat je zo enthousiast bent over mijn fiets.......! ;-)
Zonder een heel nieuwe topic te willen openen ;-)

- Baat het niet schaadt het niet --- op je banksaldo na dan --- ben al paar weken bezig om wat finetuning zaken te onderzoeken oa rotor bladen en ander voorwiel. Dus vandaar mijn gezonde interesse in jouw setje, en je ervaring. Bij ons in de tijdrit club rijden er al 2 mensen met deze bladen en dat gaat wel goed. Al zie ik geen wonderen.

-Verder rij ik dit seizoen bijna al mijn wedstrijden helemaal zonder meetspul. Hs meter heb ik heel het jaar al niet gebruikt. Met trainingen zou het wellicht wel gewenst zijn maar zoals jij ook zegt het gevoel liegt eigenlijk nooit. D3 als je je super voelt is heel anders dan D3 als je slechte benen hebt, wat zegt D3 dan nog denk ik wel eens.

Laatste wedstrijd in Paasloo met edomondo app gereden, das gewoon leuk om achteraf te kijken waar het goed ging en waar het minder ging. Snelheidsmeter tijdens wedstrijden is een leuk pepmiddel, gewoon niet onder die bepaalde snelheid willen komen. Je benen kunnen immers meer dan dat je hoofd denkt.

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 21:11

Vragen mag altijd!
Heb in eerste instantie al mijn rotorbladen via marktplaat gekocht. Dit scheelde enorm. Volgens mijn is op dit moment meer vraag naar rotor, want ik kom nog erg weinig bladen tegen op marktplaats of een andere (internet)verkoopplaats. Waarschijnlijk tevreden gebruikers......

@alstro als je wat zoekt en je hebt er wat voor over: ga voor een 808!! Perfect voor vrijwel alle omstandigheden. Het is misschien even zoeken, maar er is vast wel ergens een tweedehands wiel op de kop te tikken. Die van mij komt uit België (zipp 900 achterwiel ook). Er zijn veel merken te koop, maar weinig merken die ook lichte tijdritwielen maken. Zipp is snel,licht en......mooi. Ligt er een beetje aan of je tubes wil rijden, maar ik vind ze erg fijn. Remmen is geen probleem, ook niet in de regen. Bij lek rijden is het sowieso einde verhaal tijdens een tijdrit. Wel kan je het een nieuwe tube kosten. Is mij tot nu toe niet overkomen.

Wat je kunt doen is om ná het tt-seizoen op je trainingsfiets rotor te monteren en kijken of het je bevalt. Ik heb de hele winter met enkel een 42-tands rotorblad gereden en "normaal" buitenblad. In de maanden okt/nov/dec rijd ik toch alleen maar op het binnenblad. Misschien heb ik nog wel wat liggen voor je om te proberen.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 21:15

Aksel schreef:Vragen mag altijd!
Heb in eerste instantie al mijn rotorbladen via marktplaat gekocht. Dit scheelde enorm. Volgens mijn is op dit moment meer vraag naar rotor, want ik kom nog erg weinig bladen tegen op marktplaats of een andere (internet)verkoopplaats. Waarschijnlijk tevreden gebruikers......

@alstro als je wat zoekt en je hebt er wat voor over: ga voor een 808!! Perfect voor vrijwel alle omstandigheden. Het is misschien even zoeken, maar er is vast wel ergens een tweedehands wiel op de kop te tikken. Die van mij komt uit België (zipp 900 achterwiel ook). Er zijn veel merken te koop, maar weinig merken die ook lichte tijdritwielen maken. Zipp is snel,licht en......mooi. Ligt er een beetje aan of je tubes wil rijden, maar ik vind ze erg fijn. Remmen is geen probleem, ook niet in de regen. Bij lek rijden is het sowieso einde verhaal tijdens een tijdrit. Wel kan je het een nieuwe tube kosten. Is mij tot nu toe niet overkomen.

Wat je kunt doen is om ná het tt-seizoen op je trainingsfiets rotor te monteren en kijken of het je bevalt. Ik heb de hele winter met enkel een 42-tands rotorblad gereden en "normaal" buitenblad. In de maanden okt/nov/dec rijd ik toch alleen maar op het binnenblad. Misschien heb ik nog wel wat liggen voor je om te proberen.
Ik ben al tijdje op zoek naar een 808 ;-) tubes heeft de voorkeur. Stonden pas aantal voorwielen op MP maar is en blijft lastig tussen vraag en aanbod.
Deze zomer een keer test gereden met 3-spaaks wiel maar dat vond ik echt helemaal niks, met name de bochten is drama.
Remmen doe je met tijdrijden maar één keer, als je over de finish bent :lol:

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 21:19

alstro schreef:
Aksel schreef:Vragen mag altijd!

Ik ben al tijdje op zoek naar een 808 ;-) tubes heeft de voorkeur. Stonden pas aantal voorwielen op MP maar is en blijft lastig tussen vraag en aanbod.
Deze zomer een keer test gereden met 3-spaaks wiel maar dat vond ik echt helemaal niks, met name de bochten is drama.
Remmen doe je met tijdrijden maar één keer, als je over de finish bent :lol:

Ik zal ook in de gaten houden wat er te koop is. Wellicht kan ik je helpen.
Volgende afspraak samen NCK?

Weet trouwens nog steeds niet wat je van mijn fiets vindt....(uiteraard niet op de verhoudingen letten)

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 21:30

Aksel schreef:
Weet trouwens nog steeds niet wat je van mijn fiets vindt....(uiteraard niet op de verhoudingen letten)
programma dit jaar

16 aug Zurich
20 aug Ploegentijdrit Geel
28 aug ?
03 sep NCK
10 sep Streefkerk?
11 sep ?? Afsluitdijk
18 sep NK Vries
Einde seizoen

Jouw fiets was mijn 2e keus na een Cervelo ;-) Afmontage top

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » zo 14 augustus 2011 21:36

Aksel schreef: Weet trouwens nog steeds niet wat je van mijn fiets vindt....(uiteraard niet op de verhoudingen letten)
Buiten de verhoudingen om, brut.
Gaat eng hard.

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 21:48

alstro schreef:
Aksel schreef:
programma dit jaar

16 aug Zurich
28 aug ?
03 sep NCK
10 sep Streefkerk?
11 sep ?? Afsluitdijk
18 sep NK Vries
Einde seizoen

Dank je. We zien elkaar dus nog twee keer. Mag jij raden wanneer....
Als je zin hebt kun je morgen in het mooie twente nog een tijdrit rijden. In Lonneker wordt een tijdrit georganiseerd wat weer een onderdeel is van een triathlonweek. Het wordt de proloog genoemd, volgens mij 8,4 km. Rammen!!

Voor mij ook wel leuk, een keer niet zo ver van huis. :D

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » zo 14 augustus 2011 21:50

Gerjan schreef:
Aksel schreef: Weet trouwens nog steeds niet wat je van mijn fiets vindt....(uiteraard niet op de verhoudingen letten)
Buiten de verhoudingen om, brut.
Gaat eng hard.
Valt best mee, slaapt nu lekker rustig aan zijn haak.
Morgen haal ik hem weer van stal en mag hij weer de wei in!

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 14 augustus 2011 22:22

Aksel schreef:
alstro schreef:
Aksel schreef:
programma dit jaar

16 aug Zurich
28 aug ?
03 sep NCK
10 sep Streefkerk?
11 sep ?? Afsluitdijk
18 sep NK Vries
Einde seizoen

Dank je. We zien elkaar dus nog twee keer. Mag jij raden wanneer....
Als je zin hebt kun je morgen in het mooie twente nog een tijdrit rijden. In Lonneker wordt een tijdrit georganiseerd wat weer een onderdeel is van een triathlonweek. Het wordt de proloog genoemd, volgens mij 8,4 km. Rammen!!

Voor mij ook wel leuk, een keer niet zo ver van huis. :D
ik zet in op dinsdag, oude mannen kunnen niet meer zo goed 2 dagen achter elkaar hard rijden :roll:

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 02 mei 2012 15:18

Nog geen mooie foto's, maar alvast eentje omdat ik er zo blij mee ben. Let nog niet op de positie van stuur en zadel, er is nog niets vast aangedraaid. Morgen ga ik naar huis op deze fiets en zondag doe ik mijn eerste tijdrit (van inmiddels 46km) nabij Almere. Daar zal ongetwijfeld ook iemand staan met een fotocamera.

Het is een Argon18 E-118 met SRAM Force en Mavic Cosmic Carbone wielen, Saddle Selle Italia SL T1, Look Keo Blade Carbon Cromo pedalen en voor de zekerheid een Profile Design Razor bidonsetje. Zodra alles goed is vastgeschroefd en ik wat kilometers heb weggetrapt wil ik een fietsmeting laten doen. Stap 2 is een vermogensmeter, al ben ik er nog niet uit wat ik precies wil. Volgend jaar maar eens investeren in een mooi setje Zipps en/of een elektronische groep. Maar voorlopig kan ik hier wel mee vooruit.

Afbeelding

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » wo 02 mei 2012 21:22

Mac944 schreef:Nog geen mooie foto's, maar alvast eentje omdat ik er zo blij mee ben. Let nog niet op de positie van stuur en zadel, er is nog niets vast aangedraaid. Morgen ga ik naar huis op deze fiets en zondag doe ik mijn eerste tijdrit (van inmiddels 46km) nabij Almere. Daar zal ongetwijfeld ook iemand staan met een fotocamera.

Het is een Argon18 E-118 met SRAM Force en Mavic Cosmic Carbone wielen, Saddle Selle Italia SL T1, Look Keo Blade Carbon Cromo pedalen en voor de zekerheid een Profile Design Razor bidonsetje. Zodra alles goed is vastgeschroefd en ik wat kilometers heb weggetrapt wil ik een fietsmeting laten doen. Stap 2 is een vermogensmeter, al ben ik er nog niet uit wat ik precies wil. Volgend jaar maar eens investeren in een mooi setje Zipps en/of een elektronische groep. Maar voorlopig kan ik hier wel mee vooruit.

Afbeelding
Dit zijn de mooiere fietsen ! :oke:

Aksel
Aluminium Racefiets

Bericht door Aksel » wo 02 mei 2012 21:30

alstro schreef:
Mac944 schreef:Nog geen mooie foto's, maar alvast eentje omdat ik er zo blij mee ben. Let nog niet op de positie van stuur en zadel, er is nog niets vast aangedraaid. Morgen ga ik naar huis op deze fiets en zondag doe ik mijn eerste tijdrit (van inmiddels 46km) nabij Almere. Daar zal ongetwijfeld ook iemand staan met een fotocamera.

Afbeelding
Dit zijn de mooiere fietsen ! :oke:
Inderdaad! Alleen een dicht achterwiel maakt hem wel hélemaal af....

jansuh1992
Kinderzitje
Fiets: trek 2.5

Bericht door jansuh1992 » do 03 mei 2012 08:46

erg mooie fiets. Ik heb inmiddels al 300 km op mijn nieuwe gereden hier een plaatje:

Afbeelding

Afbeelding

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » do 03 mei 2012 09:03

Aksel schreef:
Inderdaad! Alleen een dicht achterwiel maakt hem wel hélemaal af....
Eens, en dat komt er ongetwijfeld ook nog wel...

LVGH
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD5

Bericht door LVGH » do 03 mei 2012 09:53

Bij Rose hebben ze wel een aardig low-budget TT crankstel, misschien heeft iemand er iets aan: FSA Gossamer TT voor 69€

timbo16
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cube Litening
Contacteer:

Bericht door timbo16 » zo 02 februari 2014 16:43

Ik heb vrijdag ook mijn tijdrit machine opgehaald.
Zaterdag klaar gemaakt en is even mee gereden, wel erg wennen zo'n tijdrit fiets, maar wel gaaf en zo'n ding wil vooruit en heel snel ook.
Rijdt erg lekker.
Nu nog keer een discwiel scoren ben er verder erg blij mee.

Afbeelding

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » zo 02 februari 2014 17:20

Mooi karretje Timbo :oke:
Zie ik een vermogensmeter tussen je crank / tandwielen zitten, welke?

En wellicht dit seizoen een keer tot ziens in een tijdritje in onze regio?
Of heb je m voor triathlon doeleinden aangeschaft?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » zo 02 februari 2014 21:24

Zeker mooi ding Tim! Het lijkt wel een Pioneer meter?

Plaats reactie