Pagina 1 van 1

NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 25 december 2017 03:45
door Hipnie
Voor alle tijdrijders dik omcirkelen in de agenda: Nederlands Kampioenschap Tijdrijden voor Masters op zondag 16 september 2018 in Bemmel.:D

De Bemmelse Toer- en WielerClub TWC 't Verzetje combineert het kampioenschap met het Open Lingewaards Kampioenschap Tijdrijden (OLKT), Dikke Banden Race en de Wielerronde van Bemmel.

Meer informatie op https://www.twctverzetje.nl.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: do 28 december 2017 23:49
door NielsH
Helaas ben ik niet in het bezit van een KNWU licentie.
Voor de "licentielozen"is er in juli het NK tijdrijden voor vrije renners in Nijeveen.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: zo 16 september 2018 15:31
door GoodRiddance
Een licentie aanvragen kan ik iedereen aanraden. Koersen zijn mooi en veel fijner dan bij de licentielozen (brokkenpiloottechnisch) en vandaag dus mijn tijdritdebuut. Met een motortje 30 meter voor je uit: best mooi.

De benen waren dat niet maar dat wist ik al. Dit jaar niet meer de vermogens gehaald van vorig jaar. Dat staat weer gepland voor 2019. Wel redelijk tevreden voor mijn eerste echte tijdrit. 25e bij de Masters 30+ dus in ieder geval ben ik niet van het parcours geveegd.

Afbeelding

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: zo 16 september 2018 21:05
door Marcel3204
Mooi werk Harm, een dikke 41 km/h gemiddeld.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: zo 16 september 2018 21:25
door Ronald
Mooi man!
(En dat je die nr 27 hebt verslagen, dat is mij zelden gelukt...)

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 17 september 2018 07:53
door Jan Willem
Zonder de benen een puike prestatie! :oke:

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 17 september 2018 12:51
door GoodRiddance
Geduld is een schone zaak. Het was m'n eerste tijdrit (behalve een soort feesttijdrit bij een Trio Triathlon twee weken nadat ik de fiets binnen had) dus er moest wat leergeld betaald worden.

- Warming up is toch wel een aanrader
- Niet te enthousiast beginnen
- Positie kan nog beter
- In het enthousiaste begin de gewenste positie ook niet altijd behouden
- De missende dertig wattjes er nog bij

Al met al best leuk. Altijd een spuughekel gehad aan hard fietsen (ofwel: tijdrijden) dus mijn debuut lang uitgesteld. Met het generd omtrent posities en materiaal is het toch wel een leuk geheel eigenlijk.

Op naar het NCK.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 17 september 2018 15:07
door Jan Willem
Ronald schreef:
zo 16 september 2018 21:25
Mooi man!
(En dat je die nr 27 hebt verslagen, dat is mij zelden gelukt...)
wel met gemiddeld 15W minder :shock:

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 17 september 2018 16:17
door GoodRiddance
Je moet een quant geen tijdritfiets geven. Aerodynamica = rekenwerk. Rekenwerk = gaaf.

Op dat vlak is er ook nog wel wat meer te halen.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: ma 17 september 2018 18:53
door Gerjan
Jan Willem schreef:
ma 17 september 2018 15:07
Ronald schreef:
zo 16 september 2018 21:25
Mooi man!
(En dat je die nr 27 hebt verslagen, dat is mij zelden gelukt...)
wel met gemiddeld 15W minder :shock:
Ja het was niet mijn dag blijkbaar, trapte vanmiddag naar huis achter een brommer weer 300W gem over laatste 12 km woon-werk :roll:
Dus Ronald dit was wellicht je kans ;-)

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 06:46
door Ronald
Gerjan schreef:
ma 17 september 2018 18:53

Ja het was niet mijn dag blijkbaar, trapte vanmiddag naar huis achter een brommer weer 300W gem over laatste 12 km woon-werk :roll:
Dus Ronald dit was wellicht je kans ;-)
Hé, Gerjan !! Hoe is het ? :D

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 12:18
door NielsH
GoodRiddance schreef:
ma 17 september 2018 12:51
Geduld is een schone zaak. Het was m'n eerste tijdrit (behalve een soort feesttijdrit bij een Trio Triathlon twee weken nadat ik de fiets binnen had) dus er moest wat leergeld betaald worden.

- Warming up is toch wel een aanrader
- Niet te enthousiast beginnen
- Positie kan nog beter
- In het enthousiaste begin de gewenste positie ook niet altijd behouden
- De missende dertig wattjes er nog bij

Al met al best leuk. Altijd een spuughekel gehad aan hard fietsen (ofwel: tijdrijden) dus mijn debuut lang uitgesteld. Met het generd omtrent posities en materiaal is het toch wel een leuk geheel eigenlijk.

Op naar het NCK.
Mooie uitslag hoor, gefeliciteerd.

warming up elementair! Voor mij persoonlijk moet die warming up lang en hard zijn. Ik doe deze op de Tacx en duurt 45 minuten. Anders ga je echt kapot als je koud vanaf seconde 1 op je FTP moet zitten.

Positie (be)houden tijdens een race is één van mijn grootste handicaps. De optimale houding is vaak niet die met het meeste zicht op het parcours en mede deelnemers. Ben je wat voorzichtig, ga je veel kijken = omhoog komen = wind happen.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 15:36
door GoodRiddance
Ik heb geen Tacx :lol:. Nu even op en neer gereden door het centrum maar dat is eigenlijk niets. Ach ja, weer iets te vragen aan de Sint. Zo'n simpele Tacx kost ook niet zoveel.

Wel even de CdA berekend van mezelf en van de concurrentie. De precieze waarde is natuurlijk niet zo vast te stellen maar het dijkrondje was voor iedereen hetzelfde en uitgaande dat de wattages kloppen, is er wel wat data uit te halen.

Zo ben ik 14% minder Aero dan de winnaar maar het aeroverlies ten opzichte van 4 van de top 5 (die hun data op Strava hebben staan) is vrij structureel >10 procent.

Daar is dus nog wel wat te halen. Mooi project voor de winter. Gratis snelheid is altijd mooi.

Overigens zitten er ook uitschieters naar boven bij met >25% verlies. Dat is wel heel veel, misschien zijn die vermogensmeters niet helemaal goed en worden ze in de watten gelegd door hun Garmin :lol:.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 16:08
door Jan Willem
Reed iedereen met wie je vergelijkt met ongeveer hetzelfde materiaal? (tijdritfiets, disc wiel, tijdrit helm)

Simpele tacx om warm te rijden staat wel op markplaats toch? Zeker nu iedereen een smart trainer wil voor zwift.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 21:27
door GoodRiddance
Qua materiaal was het wel redelijk vergelijkbaar. Wat opviel: er waren nog redelijk wat trispokes. De meesten met een gewoon voorwiel hadden een 50mm, zelf vond ik het met een 85mm ook prima te doen.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 18 september 2018 22:08
door geric
Jan Willem schreef:
di 18 september 2018 16:08
Simpele tacx om warm te rijden staat wel op markplaats toch? Zeker nu iedereen een smart trainer wil voor zwift.
Hier staat nog ergens een ouderwetse Satori (d.w.z. pre smart) in de wachtrij voor het grof vuil (gratis voor CTWT tijdrijders, anders is het een tientje).

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: wo 19 september 2018 09:05
door GoodRiddance
Gaaf. Kom 'm wel een keer ophalen. Mag jij een keer een overname skippen bij een cyclo oid ;-)

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: wo 19 september 2018 19:52
door Gerjan
GoodRiddance schreef:
di 18 september 2018 21:27
Qua materiaal was het wel redelijk vergelijkbaar. Wat opviel: er waren nog redelijk wat trispokes. De meesten met een gewoon voorwiel hadden een 50mm, zelf vond ik het met een 85mm ook prima te doen.
er waren NOG.... als in sterft uit?
een Pro 3spaak is nog steeds snelste die er is (als je de 2 spaken niet meeteld ;-)

Verder is de ene fiets de andere niet kan zo 10-15 wat tussen zitten.
frame, kabels, bidon........

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: wo 19 september 2018 20:52
door GoodRiddance
Nee, NOG als in: da's best duur spul.

Ik zag wel een tweespaaks trouwens, ik dacht dat dat officieel niet mocht maar ik kan me niet zo snel herinneren waarom ik dat dacht. Blijkbaar wel, anders had de KNWU meneer er wel iets van gezegd.

Waar verlies jij het op? Volgens mij is het materiaal wel prima maar je zat het tweede rondje 30 watt hoger (segment Bemmel-Bemmel) en was nog steeds een seconde langzamer. Positie?

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 02 oktober 2018 19:53
door Gerjan
Dat is een interessante vraag.
Ik zit vast niet als een raket of volgens de laatste Cda Bioracer optimized position op mn fiets, maar heel slecht zal het ook niet zijn.

Laatste foto die ik zo kon vinden
Afbeelding

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: di 02 oktober 2018 21:45
door NielsH
Hoi Gerjan. Misschien heb jij ook het "probleem" wat ik heb. Relatief lang (1.90m) en bredere schouders. Mijn zadel staat op 85cm. Er "lekt" veel vermogen weg door hogere luchtweerstand.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: wo 03 oktober 2018 19:35
door Jan Willem
Komt vast door die turbokuiten ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: wo 03 oktober 2018 21:30
door GoodRiddance
Op basis van foto's is dat best lastig. Je ziet wel 'fouten' (zoals hier de ronde bidon :lol:) maar een foto geeft je een beeld van hoe de wind je raakt. Hoe de wind je weer verlaat is (bijna) net zo relevant en dat is op foto's bijna niet in te schatten.

Ik had (Chung Method) toen ik net de TT had een CdA van 0.27. Door iets te veranderen en weer een rondje te rijden, weer iets veranderen, weer een rondje en zo maar door, zit ik nu dik 2 honderdsten lager. Bij mij lijken de standaard tips (vlakke rug, 90 graden armhoek) niet het beste te werken. Tenminste, dat laten de cijfers niet zien. Het grootste nadeel is dat ik niets met zadelhoogte kan doen (integrated seat post, wie dat bedacht heeft mag direct de laan uitgestuurd worden). Het stuur is wel geklooi maar daar heb ik een redelijke modus in gevonden. Ik ga nog een centimeter omlaag want dat kwam nog beter uit de tests maar het fietste niet comfortabel. Deze winter ga ik proberen daar wat uren mee te maken om te kijken of het dan gaat wennen.

Nu heb ik wel nog maar 500km op mijn TT gedaan waarvan nog minder dan de helft als testrondjes. Er is dus nog heel veel te testen en mijn hoop is dat er nog wel wat aerodynamisch voordeel te vinden is. Kijkend naar dit NK zit ik redelijk in de middenmooi qua aerodynamica. Op zich valt dat niet tegen met de beperkte ervaring. Gedoe met windtunnels en Bioracer spul kan altijd nog, momenteel kan ik met deze testjes nog prima uit de voeten. Mijn Excel sheet puilt inmiddels uit qua data, misschien dat ik er nog een keer een boek over schrijf :lol:. Tijdrijden voor de huis-tuin-en-keuken-nerds of iets dergelijks.

Re: NK Tijdrijden Masters 2018 in Bemmel

Geplaatst: do 04 oktober 2018 18:00
door NielsH
Misschien kunnen we eens met een aantal TT mannen samenkomen en wil jij eens meekijken en rekenen met ons. We kunnen elkaar dan ook filmen en beoordelen. Dat is altijd handig met een paar extra handen. Biertje erbij en het nuttige met het aangename verenigen???



GoodRiddance schreef:
wo 03 oktober 2018 21:30
Op basis van foto's is dat best lastig. Je ziet wel 'fouten' (zoals hier de ronde bidon :lol:) maar een foto geeft je een beeld van hoe de wind je raakt. Hoe de wind je weer verlaat is (bijna) net zo relevant en dat is op foto's bijna niet in te schatten.

Ik had (Chung Method) toen ik net de TT had een CdA van 0.27. Door iets te veranderen en weer een rondje te rijden, weer iets veranderen, weer een rondje en zo maar door, zit ik nu dik 2 honderdsten lager. Bij mij lijken de standaard tips (vlakke rug, 90 graden armhoek) niet het beste te werken. Tenminste, dat laten de cijfers niet zien. Het grootste nadeel is dat ik niets met zadelhoogte kan doen (integrated seat post, wie dat bedacht heeft mag direct de laan uitgestuurd worden). Het stuur is wel geklooi maar daar heb ik een redelijke modus in gevonden. Ik ga nog een centimeter omlaag want dat kwam nog beter uit de tests maar het fietste niet comfortabel. Deze winter ga ik proberen daar wat uren mee te maken om te kijken of het dan gaat wennen.

Nu heb ik wel nog maar 500km op mijn TT gedaan waarvan nog minder dan de helft als testrondjes. Er is dus nog heel veel te testen en mijn hoop is dat er nog wel wat aerodynamisch voordeel te vinden is. Kijkend naar dit NK zit ik redelijk in de middenmooi qua aerodynamica. Op zich valt dat niet tegen met de beperkte ervaring. Gedoe met windtunnels en Bioracer spul kan altijd nog, momenteel kan ik met deze testjes nog prima uit de voeten. Mijn Excel sheet puilt inmiddels uit qua data, misschien dat ik er nog een keer een boek over schrijf :lol:. Tijdrijden voor de huis-tuin-en-keuken-nerds of iets dergelijks.