Tijdstrijderscup 30 april 2017

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Plaats reactie
arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Tijdstrijderscup 30 april 2017

Bericht door arjan916 » di 18 april 2017 19:07

http://www.tijdstrijderscup.nl/

Dit jaar zal voor de twaalfde editie de TijdstrijdersCup worden georganiseerd.
Wederom in de Flevopolder op het parcours waar ook de MTR gereden wordt.
Er wordt gereden op het nieuwe parcours ten Zuid-Oosten van Almere.
http://spinneweb.xs4all.nl/ttar/MapDeta ... 45&Zoom=12
Het rondje is 34,45 kilometer lang, met de klok mee.
De eerste renner start om 11:00u.

Welke (CT)WT-ers zijn er ook van plan te starten?
Ik heb me begin maart aangemeld (en betaald), tot dan.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Re: Tijdstrijderscup 30 april 2017

Bericht door WimL » wo 19 april 2017 06:55

Als ik een dienst kan ruilen ben ik er waarschijnlijk ook bij.

Verstuurd vanaf mijn PO-10181 met Tapatalk

The mind is like a parachute, it only works when it is open.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » do 20 april 2017 20:54

Aangemeld.

ramonneke
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant Propel
Contacteer:

Bericht door ramonneke » vr 28 april 2017 11:43

Ik ben er deze keer echt bij, start al om 11u03, eens kijken hoe t gaat. Tot dan.
sja, lekker doorrijden nu

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » zo 30 april 2017 14:17

Het proces van een beginnende tijdrijder ;-)

Gisteren een kleine 60km met flinke blokken gereden om de nieuwe (tweedehands) tt fiets uit te proberen. Wist dat deze eerste tijdrit een leerschool zou zijn en geen snelle tijd zou opleveren dus dat zou geen verassing zijn. Na 5 maanden nauwelijks fietsen en nu weer een maand redelijk blessurevrij was mijn doelstelling om 38 gemiddeld te rijden over 34,5 kilometer. Dat leek me realistisch en haalbaar. Tijdens het test rijden kwam ik erachter dat het zadel veel te hoog stond en dus 2 cm er vanaf gezaagd en dat zat al een stukje beter. Ook de arm pads op de breedste stand gezet maar het voelde nog steeds alles behalve lekker.

Om 10.00 vanochtend op plaats delict met Arjan afgesproken zodat ik met zijn pomp mijn dichte achterwiel kon oppompen. Samen de nummers gehaald en warm gefietst en toen merkte ik al dat ik slechte benen had maar erger nog, niet in het lichtstuur kon liggen. Het benam me de adem en ik kon mijn vermogen niet kwijt. Het zou de hele tijdrit met de handen op de zijkanten rijden worden. Arjen reed nog een stukje door want die had een hogere gemiddelde snelheid opgegeven en startte een kwartier later. Ik keerde om en ging me voorbereiden voor de start.

Voor de start nog de goed tip van een tijdrijder om vooral wind mee in het eerste stuk rustig aan te doen en pas echt gas te geven op het derde en vierde stuk. Dat was ook mijn oorlogsplan echter is dat toch best lastig uit te voeren als je stijf staat van de zenuwen. Met 8 a 49 per uur naar de eerste haakse bocht (parcours bestond letterlijk uit 4 haakse bochten) wetende dat de wind dan rechts van voren zou komen. Poef dat was schrikken, ik zag de teller terug lopen naar 3 a 34 per uur wat op zich logisch is maar psychisch doet dat toch iets met je. De lage snelheid en vermogen, het niet in mijn stuurtje kunnen liggen en de angst een miskoop te hebben gedaan is niet echt motiverend. Dan de volgende haakse bocht, daar zou de wind van links voren komen en nog iets pittiger dan het vorige stuk. Geluk bij een ongeluk wordt de wind op dat stuk heel veel geblocked door bomen en huizen. De snelheid kon daardoor iets omhoog maar echt snel liep het voor mijn gevoel nog niet. Dan de volgende haakse bocht en nu de wind links van achter. Oke oef, het doet pijn maar je krijgt er weer wat snelheid voor terug. Dat motiveert weer een beetje. Hier kon ik toch weer continue rond de 4 a 45 rijden. Fijn! Dan de laatste haakse bocht, wind in de rug en nog even beuken. Teller gaat weer richting de 8 a 49 en dat is dan toch weer heerlijk. Niet uitgewoond of helemaal kapot over de finish maar pijn deed het zeker. :twisted: :twisted:

Uiteindelijk een dikke 52 minuten en net geen 40 gemiddeld denk ik. Daar ben ik gezien alle omstandigheden heel tevreden mee. Ik weet dat de conditie nog ver weg is en vooral dat de afstelling en gewenning aan de fiets in principe nog veel verbetering met zich mee moet brengen. Heb geen moment lekker in een ritme gezeten en was meer mezelf in gevecht dan aan het fietsen. De 40+ gemiddeldes komen wel een keer (hoop ik ;-) )

Na afloop nog even nagebabbeld met Arjan. Deze ervaren tijdrijder stelde me meermaals gerust met de woorden dat iedereen moet wennen aan een tijdrit fiets en dat het echt iets heel anders is als een racefiets met stokjes. En dat het allemaal wel goed komt!

Ramon tijdens het warm rijden wel even gezien maar helaas niet gesproken.

Op naar de volgende tijdrit.

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » zo 30 april 2017 16:24

Goed verslag Hugo.

Bij deze mijn relaas.
De voorbereidingen waren redelijk in orde, behalve dat ik eergisteren een klassieke fout heb begaan; andere inspanning doen dan gebruikelijk.
Ik had namelijk mijn tuin opgeruimd en teveel op m´n hurken gezeten en kwam gisterenochtend al met flink brandende bovenbeenspieren uit bed.
Dat gevoel was vanochtend ook nog aanwezig en gaf weinig moed op een goed resultaat.
Na een uurtje erheen rijden, auto, viel gelijk de aangenamere temperatuur op dan 2 weken eerder tijdens de ploegentijdrit.
De wind daarentegen was nog steeds van de partij, wel uit een gunstigere hoek, Oost/Zuidoost.
Na het startnummer ophalen en babbel met Hugo een rondje gaan verkennen, deels samen.
Vooral met de tegenwind stukken voelde de benen al beroerd aan, weinig power in verhouding tot hartslag.
Na een laatste materiaalwissel richting de start gegaan en daar stond Winkel al klaar voor zijn aanval.
Maar ik mocht iets eerder van start, zodoende (te) weinig gesproken, volgende keer Bas ;-)
Van start gegaan met flink meewind, en toen het tegenwind gedeelte kwam had ik al geen illusies meer voor een toptijd.
Het werd een gevecht tegen de wind en mezelf.
Normaliter heb ik er geen moeite mee mezelf te motiveren tijdens een tijdrit.
Maar deze editie wel, in de wetenschap dat ik wel de vorm heb maar het 'verkloot' heb er gebruik van te maken.
Uiteindelijk kwam de verlossende streep.
En na bij thuiskomst eerst F1 gekeken te hebben, toch de SRM uitgelezen:
34,65km - 49min 26sec - 293,6W - 42,06 km/h gemiddeld - HR185.
Conclusie, het te lage vermogen en te lage hartslag bevestigen dat de benen niet hersteld waren, balen.
Volgende week herkansing in Saltboemel.

PS
Hugo, Arjen --> Arjan
Arjen is de vrouwelijke variatie ;-) Arjan is mannelijk :)
Alles voor de foto

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » zo 30 april 2017 18:36

pesah schreef:Het proces van een beginnende tijdrijder ;-)

Gisteren een kleine 60km met flinke blokken gereden om de nieuwe (tweedehands) tt fiets uit te proberen. Wist dat deze eerste tijdrit een leerschool zou zijn en geen snelle tijd zou opleveren dus dat zou geen verassing zijn. Na 5 maanden nauwelijks fietsen en nu weer een maand redelijk blessurevrij was mijn doelstelling om 38 gemiddeld te rijden over 34,5 kilometer. Dat leek me realistisch en haalbaar. Tijdens het test rijden kwam ik erachter dat het zadel veel te hoog stond en dus 2 cm er vanaf gezaagd en dat zat al een stukje beter. Ook de arm pads op de breedste stand gezet maar het voelde nog steeds alles behalve lekker.

Om 10.00 vanochtend op plaats delict met Arjan afgesproken zodat ik met zijn pomp mijn dichte achterwiel kon oppompen. Samen de nummers gehaald en warm gefietst en toen merkte ik al dat ik slechte benen had maar erger nog, niet in het lichtstuur kon liggen. Het benam me de adem en ik kon mijn vermogen niet kwijt. Het zou de hele tijdrit met de handen op de zijkanten rijden worden. Arjen reed nog een stukje door want die had een hogere gemiddelde snelheid opgegeven en startte een kwartier later. Ik keerde om en ging me voorbereiden voor de start.

Voor de start nog de goed tip van een tijdrijder om vooral wind mee in het eerste stuk rustig aan te doen en pas echt gas te geven op het derde en vierde stuk. Dat was ook mijn oorlogsplan echter is dat toch best lastig uit te voeren als je stijf staat van de zenuwen. Met 8 a 49 per uur naar de eerste haakse bocht (parcours bestond letterlijk uit 4 haakse bochten) wetende dat de wind dan rechts van voren zou komen. Poef dat was schrikken, ik zag de teller terug lopen naar 3 a 34 per uur wat op zich logisch is maar psychisch doet dat toch iets met je. De lage snelheid en vermogen, het niet in mijn stuurtje kunnen liggen en de angst een miskoop te hebben gedaan is niet echt motiverend. Dan de volgende haakse bocht, daar zou de wind van links voren komen en nog iets pittiger dan het vorige stuk. Geluk bij een ongeluk wordt de wind op dat stuk heel veel geblocked door bomen en huizen. De snelheid kon daardoor iets omhoog maar echt snel liep het voor mijn gevoel nog niet. Dan de volgende haakse bocht en nu de wind links van achter. Oke oef, het doet pijn maar je krijgt er weer wat snelheid voor terug. Dat motiveert weer een beetje. Hier kon ik toch weer continue rond de 4 a 45 rijden. Fijn! Dan de laatste haakse bocht, wind in de rug en nog even beuken. Teller gaat weer richting de 8 a 49 en dat is dan toch weer heerlijk. Niet uitgewoond of helemaal kapot over de finish maar pijn deed het zeker. :twisted: :twisted:

Uiteindelijk een dikke 52 minuten en net geen 40 gemiddeld denk ik. Daar ben ik gezien alle omstandigheden heel tevreden mee. Ik weet dat de conditie nog ver weg is en vooral dat de afstelling en gewenning aan de fiets in principe nog veel verbetering met zich mee moet brengen. Heb geen moment lekker in een ritme gezeten en was meer mezelf in gevecht dan aan het fietsen. De 40+ gemiddeldes komen wel een keer (hoop ik ;-) )

Na afloop nog even nagebabbeld met Arjan. Deze ervaren tijdrijder stelde me meermaals gerust met de woorden dat iedereen moet wennen aan een tijdrit fiets en dat het echt iets heel anders is als een racefiets met stokjes. En dat het allemaal wel goed komt!

Ramon tijdens het warm rijden wel even gezien maar helaas niet gesproken.

Op naar de volgende tijdrit.
Mooie ervaring weer. Probeer gewoon zoveel mogelijk op je tt-fiets te trainen om het gevoel te krijgen. Afstelling is gewoon kwestie van ervaren en proberen. 20 mei is er nog een mooie tijdrit in Achtmaal.

Verstuurd vanaf mijn PO-10181 met Tapatalk

The mind is like a parachute, it only works when it is open.

ramonneke
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door ramonneke » ma 01 mei 2017 09:26

Mooi dagje, lekker erheen gefietst om al warm te worden, klein stukje parcours meegenomen om de wind te voelen.
Na een tegenvallende voorbereiding op vrijdag niet veel verwachtingen behalve dat ik harder wilde dan de 32 gem die ik had opgegeven, als overwinning op mijzelf.

De start was lekker, windje mee en inderdaad niet meteen vol gas, de bocht insturen en daarna vooral gekeken naar souplesse boven stoempen, zolang dat houdbaar was.
Na een half uurtje was t nog steeds goed in beentjes en wilde ik het ook binnen een uur gaan doen, daarna niet veel meer gekeken op de teller.
Binnen in iets van 56min30, balen dat ik zaterdag toch niet alles goed heb afgesteld, de 11 kon ik er niet opkrijgen achter.

Komende tijd de aero voorspoiler kleiner maken om wat dieper te zitten en kijken of we de aerojackets goed krijgen, dan moet de snelheid nog kunnen toenemen.

Zag inderdaad twee mannen inrijden en nog eentje na de finish toen ik weer op weg naar huis, dat was met de harde wind iets meer lijden dan de tijdrit zelf.

Wel een superpluim voor Corniel en maten, was allemaal weer goed geregeld.
sja, lekker doorrijden nu

marcello
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 01 mei 2017 11:38

Mooie verslagen tempobeulen

Grote klasse, zeker met die straffe wind die over het land blies!

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » ma 01 mei 2017 20:21

Voor de liefhebbers van foto's de plaatjes van gisteren:

http://www.wagenmakers.nl/foto/

Ik heb twee mensen met camera gezien, 1 aan 't eind van 't eerste tegenwind stuk en 1 bij 't 2e tegenwind stuk.
Wie weet waar die te vinden zijn?
Alles voor de foto

ramonneke
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door ramonneke » di 02 mei 2017 01:33

https://www.oypo.nl/F1C3A619CC1B70F8

Ik was in stealth modus tussen rijder nummer 5 en 4