tijdrit Almere 15 April 2017

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie
CTWT-lid: Ja

Re: tijdrit Almere 15 April 2017

Bericht door pesah » wo 12 april 2017 07:46

Thanks, jammer genoeg rijd ik zelf niet mee :-(

Om enige verwarring te voorkomen. De tijdrit is zaterdag ;-)

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 12 april 2017 09:00

pesah schreef:Van vorig jaar kan ik me herinneren dat iedereen op de tureluurweg parkeerde.
Zelf rijd ik een grijze volvo v40 en zal mijn CTWT team jas aan doen voor de herkenbaarheid ;-)

Team 1 heeft startnummer 135 en start om 14:35.
Team 2 heeft startnummer 147 en start 12 minuten later om 14:47.

Ik zal zorgen dat ik om 13:30 uur aanwezig ben en de nummers en transponders ophaal.
Zorg aub zelf voor speldjes en tie rips.

Lijkt me goed als ieder team als team warm rijdt om een klein beetje aan elkaar te kunnen wennen.

Kijk ook even op deze url naar het parcours.

http://afstandmeten.nl/index.php?id=1490330

Er wordt met de klok mee gereden.

Broeken, jassen, etc kunnen vlak voor de start aan mij worden gegeven.
Zal een grote tas mee nemen om deze in te doen.
Euh ik zie andere starttijden: https://start-2-finish.nl/wp-content/up ... ie-ttt.pdf maar daar staat weer 2016 boven (en toen reed ik niet mee.)
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » do 13 april 2017 19:06

WimL schreef:
pesah schreef:Van vorig jaar kan ik me herinneren dat iedereen op de tureluurweg parkeerde.
Zelf rijd ik een grijze volvo v40 en zal mijn CTWT team jas aan doen voor de herkenbaarheid ;-)

Team 1 heeft startnummer 135 en start om 14:35.
Team 2 heeft startnummer 147 en start 12 minuten later om 14:47.

Ik zal zorgen dat ik om 13:30 uur aanwezig ben en de nummers en transponders ophaal.
Zorg aub zelf voor speldjes en tie rips.

Lijkt me goed als ieder team als team warm rijdt om een klein beetje aan elkaar te kunnen wennen.

Kijk ook even op deze url naar het parcours.

http://afstandmeten.nl/index.php?id=1490330

Er wordt met de klok mee gereden.

Broeken, jassen, etc kunnen vlak voor de start aan mij worden gegeven.
Zal een grote tas mee nemen om deze in te doen.
Euh ik zie andere starttijden: https://start-2-finish.nl/wp-content/up ... ie-ttt.pdf maar daar staat weer 2016 boven (en toen reed ik niet mee.)
Verwarrend. Die 2016 zal wel een typefoutje zijn.
Volgens deze lijst start Team 1 om 15:19, en team 2 start om 15:31

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » do 13 april 2017 20:02

Opgelost, dankzij Robert de juiste info gekregen:

135-1 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Robert Kras
135-2 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Marcel Klapwijk
135-3 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Ayhan Yavuz
135-4 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Arjan van Gemerden

147-1 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Jeroen Ulle
147-2 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Chris Noorlander
147-3 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Eric Bednarz
147-4 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Wim Lokers

Ik zal zorgen dat ik er om 14:15 ben

WimL

Bericht door WimL » vr 14 april 2017 07:31

pesah schreef:Opgelost, dankzij Robert de juiste info gekregen:

135-1 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Robert Kras
135-2 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Marcel Klapwijk
135-3 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Ayhan Yavuz
135-4 15 15:19 CTWT.nl Team 1 Heren Arjan van Gemerden

147-1 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Jeroen Ulle
147-2 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Chris Noorlander
147-3 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Eric Bednarz
147-4 15 15:31 CTWT.nl Team 2 Heren Wim Lokers

Ik zal zorgen dat ik er om 14:15 ben
Zal er ook rond die tijd proberen te zijn. Is er evt. een Whatsap groep of telefoonnrs uitwisselen?

ChrisN

Bericht door ChrisN » vr 14 april 2017 17:31

Rond 14:00 zal ik er ook zijn.
Hopelijk kunnen we eerst nog even een stukje toeren met zijn 4en?

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » vr 14 april 2017 18:43

ChrisN schreef:Rond 14:00 zal ik er ook zijn.
:oke:

Tussen 13:10 en 13:25 start ik voor de individuele tijdrit (ook 21 km), dus rond 14:00 zou ik daar klaar mee moeten zijn.

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » vr 14 april 2017 18:50

Lijkt me een goed plan. Julle rijdt met mij mee dus we zijn ook rond 14.00 uur daar.

concorde

Bericht door concorde » vr 14 april 2017 19:06

pesah schreef:
Lijkt me een goed plan. Julle rijdt met mij mee dus we zijn ook rond 14.00 uur daar.
Arjan en ik proberen er ook om 14:00 te zijn.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » vr 14 april 2017 21:45

succes morgen!

ben alweer benieuwd naar de verhalen (altijd leuk om te lezen)

WimL

Bericht door WimL » zo 16 april 2017 13:23

Hierbij even een verslagje van CTWT Team 2;

Onderweg naar Almere draaiden hier en daar in het landschap de windmolens al op volle toeren, dus dat beloofde een heerlijk dagje te worden. "A good day to die" zoals de Klingons zeggen. Bij aankomst Hugo opgezocht voor de startbescheiden en gelijk de medeploeggenoten ontmoet.
Team 2 bestond uit Chris, Eric, Jeroen en ondergetekende.
Omdat we als team voor het eerst met elkaar reden en het voor zowel Jeroen als Eric de eerste ploegentijdrit was, was de "tactiek" om proberen zoveel mogelijk bij elkaar te blijven en zodoende te leren. Bij het inrijden nog wat tips en tricks uitgewisseld en ook de volgorde in het treintje afgesproken.

Dan het startpodium op en om 15.31 uur aan de bak. Het eerste stuk op de betonplaten hadden we gelijk de wind schuin van voren en moesten nog even zoeken naar het juiste tempo, we hadden afgesproken niet de traditionele tijdrijdersfout te maken door als een raket te starten, maar de eerste 2 a 3 kilometer even aan te kijken welk tempo we met 4 konden aanhouden.
Ondanks dat het overnemen nog niet soepel ging kregen we na een kilometer of 4 toch redelijk de slag te pakken en konden we er een aardig tempo inhouden. Nadat we de Duikerweg opgedraaid waren kregen we de wind wat gunstig en tikte de teller regelmatig de 57 km/u aan. Helaas kreeg Eric het op dit stuk lastig, hij had (correct me if i'm wrong) ook al 's morgens de individuele tijdrit gereden en moest zo af en toe een gaatje laten. We besloten op hem te wachten om te proberen met vieren bij elkaar te blijven.

Toch moest Eric op een gegeven moment de harde wet van het wielrennen ondergaan, lossen, terugkomen, weer lossen, weer met moeite terug komen om er dan vanaf te waaien. Even een kort overleg en we besloten met 3 door te rijden, het lastige stuk over de Schollevaarweg naar de finish met de wind pal van voren moest nog komen. De Schollevaarweg was inderdaad beuken en rammen, Chris nam een aantal flinke kopbeurten voor zijn rekening, Jeroen haalde het laatste restje karakter uit zijn tenen om erbij te blijven en ook nog een paar kopbeurten te doen, en ondergetekende kon ook nog een behoorlijk stuk kopwerk doen maar we kregen de teller niet meer boven de 40 km/u. Na de laatste flauwe bocht zagen we heel in de verte de finishvlaggen en met het laatste restje energie in de benen gaven we alles om nog zo hard mogelijk het einde te halen.
Een klein minuutje nadat we uitgebold waren, rolde ook Eric over de finish, moe, uitgewoond maar toch wel voldaan.

Conclusie: Ondanks dat we voor de eerste keer als team samenreden, in het begin even wat moesten zoeken, mogen we achteraf best tevreden zijn hoe we als ploeg gereden hebben. Met wat meer ervaring en/of training kunnen we op een aantal punten nog wel wat tijd winnen en eventueel wat automatismen aanleren.

Chris, Jeroen en Eric bedankt voor de inzet en teamspirit! Hugo bedankt voor de organisatie en coaching en op naar de volgende ploegentijdrit zou ik zeggen. Waarschijnlijk de ploegentijdrit in Gilze?
Laatst gewijzigd door WimL op di 18 april 2017 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DavidRuijs
Fiets: Concorde razorblade

Bericht door DavidRuijs » zo 16 april 2017 17:43

WimL schreef:
zo 16 april 2017 13:23

Onderweg naar Almere draaiden hier en daar in het landschap de windmolens al op volle toeren, dus dat beloofde een heerlijk dagje te worden. "A good day to die" zoals de Klingons zeggen. Bij aankomst Hugo opgezocht voor de startbescheiden en gelijk de medeploeggenoten ontmoet.
Omdat we als team voor het eerst met elkaar reden en het voor zowel Jeroen als Eric de eerste ploegentijdrit was, was de "tactiek" om proberen zoveel mogelijk bij elkaar te blijven en zodoende te leren. Bij het inrijden nog wat tips en tricks uitgewisseld en ook de volgorde in het treintje afgesproken.

Dan het startpodium op en om 15.31 uur aan de bak. Het eerste stuk op de betonplaten hadden we gelijk de wind schuin van voren en moesten nog even zoeken naar het juiste tempo, we hadden afgesproken niet de traditionele tijdrijdersfout te maken door als een raket te starten, maar de eerste 2 a 3 kilometer even aan te kijken welk tempo we met 4 konden aanhouden.
Ondanks dat het overnemen nog niet soepel ging kregen we na een kilometer of 4 toch redelijk de slag te pakken en konden we er een aardig tempo inhouden. Nadat we de Duikerweg opgedraaid waren kregen we de wind wat gunstig en tikte de teller regelmatig de 57 km/u aan. Helaas kreeg Eric het op dit stuk lastig, hij had (correct me if i'm wrong) ook al 's morgens de individuele tijdrit gereden en moest zo af en toe een gaatje laten. We besloten op hem te wachten om te proberen met vieren bij elkaar te blijven.

Toch moest Eric op een gegeven moment de harde wet van het wielrennen ondergaan, lossen, terugkomen, weer lossen, weer met moeite terug komen om er dan vanaf te waaien.
Vanaf dat moment waren we nog met 3 en het lastige stuk over de Schollevaarweg naar de finish met de wind pal van voren moest nog komen. De Schollevaarweg was inderdaad beuken en rammen, Chris nam een aantal flinke kopbeurten voor zijn rekening, Jeroen haalde het laatste restje karakter uit zijn tenen om erbij te blijven en ook nog een paar kopbeurten te doen, en ondergetekende kon ook nog een behoorlijk stuk kopwerk doen maar we kregen de teller niet meer boven de 40 km/u. Na de laatste flauwe bocht zagen we heel in de verte de finishvlaggen en met het laatste restje energie in de benen gaven we alles om nog zo hard mogelijk het einde te halen.
Een klein minuutje nadat we uitgebold waren, rolde ook Eric over de finish, moe, uitgewoond maar toch wel voldaan.

Conclusie: Ondanks dat we voor de eerste keer als team samenreden, in het begin even wat moesten zoeken, mogen we achteraf best tevreden zijn hoe we als ploeg gereden hebben. Met wat meer ervaring en/of training kunnen we op een aantal punten nog wel wat tijd winnen en eventueel wat automatismen aanleren.

Chris, Jeroen en Eric bedankt voor de inzet en teamspirit! Hugo bedankt voor de organisatie en coaching en op naar de volgende ploegentijdrit zou ik zeggen. Waarschijnlijk de ploegentijdrit in Gilze?
Vak apart hoor dat teamrijden! Wat was het gemiddelde?
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

WimL

Bericht door WimL » zo 16 april 2017 17:55

DavidRuijs schreef:
WimL schreef:

Toch moest Eric op een gegeven moment de harde wet van het wielrennen ondergaan, lossen, terugkomen, weer lossen, weer met moeite terug komen om er dan vanaf te waaien.
Vanaf dat moment waren we nog met 3 en het lastige stuk over de Schollevaarweg naar de finish met de wind pal van voren moest nog komen. De Schollevaarweg was inderdaad beuken en rammen, Chris nam een aantal flinke kopbeurten voor zijn rekening, Jeroen haalde het laatste restje karakter uit zijn tenen om erbij te blijven en ook nog een paar kopbeurten te doen, en ondergetekende kon ook nog een behoorlijk stuk kopwerk doen maar we kregen de teller niet meer boven de 40 km/u. Na de laatste flauwe bocht zagen we heel in de verte de finishvlaggen en met het laatste restje energie in de benen gaven we alles om nog zo hard mogelijk het einde te halen.

Vak apart hoor dat teamrijden! Wat was het gemiddelde?
Wij hadden 39,7 km aan het eind.

Verstuurd vanaf mijn PO-10181 met Tapatalk

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » zo 16 april 2017 23:05

WimL schreef:
Hierbij even een verslagje van CTWT Team 2 [...]
Mooi verslag, Wim :oke:

Mijn dank aan het team, erg aardig, en aan Hugo, die mij in eerste instantie met zijn aanstekelijk enthousiasme over de streep heeft gehaald (ploegentijdrit is zo'n beetje het laatste waarvan ik dacht dat ik het ooit zou gaan doen).

Ik baal wel als een stekker, want normaliter schiet ik op techniek en tactiek tekort, niet op vermogen. Zit wel in lijn met een korte tijdrit eind maart waar ik laatst jaar (onder veel slechtere omstandigheden) 15 seconden sneller was. De Volta Limburg ging wel goed, dus wellicht heb ik in de wintermaanden te enthousiast van de klimsimulatiecapaciteiten van mijn splinternagelnieuwe NEO misbruik gemaakt...

WimL

Bericht door WimL » zo 16 april 2017 23:41

geric schreef:
WimL schreef:
Hierbij even een verslagje van CTWT Team 2 [...]
Mooi verslag, Wim :oke:

Mijn dank aan het team, erg aardig, en aan Hugo, die mij in eerste instantie met zijn aanstekelijk enthousiasme over de streep heeft gehaald (ploegentijdrit is zo'n beetje het laatste waarvan ik dacht dat ik het ooit zou gaan doen).

Ik baal wel als een stekker, want normaliter schiet ik op techniek en tactiek tekort, niet op vermogen. Zit wel in lijn met een korte tijdrit eind maart waar ik laatst jaar (onder veel slechtere omstandigheden) 15 seconden sneller was. De Volta Limburg ging wel goed, dus wellicht heb ik in de wintermaanden te enthousiast van de klimsimulatiecapaciteiten van mijn splinternagelnieuwe NEO misbruik gemaakt...
Eric je moet maar zo denken: Je heb tenminste meegedaan en je stinkende best gedaan. Fietsen en zeker tijdrijden is een leerproces. Blijf gewoon lekker je ding doen en geniet gewoon van alles, komt allemaal best goed.

Just keep on riding!

concorde

Bericht door concorde » ma 17 april 2017 20:10

Zaterdag Arjan opgehaald, tijdritstuurtje even gemonteerd, en op weg naar Almere.
We waren lekker op tijd, auto in de berm geparkeerd, en dan omkleden. Het was fris met die harde wind. Chris kwam even later, en terwijl die ook aan zijn voorbereidingen begon en op team 2 zou wachten, fietsten Arjan en ik alvast naar de start. Daar waren nog geen andere CTWT-ers te zien. Dus toen zijn we alvast een rondje gaan inrijden. Ik was goed ingepakt, maar wat een vervelende harde wind. Nog even de derailleur afgesteld, want kabeltje stond net wat strakker door dat opzetstuurtje. De benen voelden niet echt super aan. Of kwam dat doordat Arjan wel erg makkelijk trapte? Wind mee of wind tegen maakte hem weinig uit. Eigenlijk heb ik het hele inrij-rondje lekker in het wiel gezeten, helemaal geen zin om daaruit te komen.
Terug naar de start kwamen we CTWT team 2 tegen, die net begon met inrijden. En bij de start stond Hugo met de inschrijvingsspullen, en zagen we Ayhan en Metor ook. Met zijn vieren nog een paar kilometer gefietst, weinig tijd voor technische en tactische afspraken, want 15:19 naderde al.
Op het startpodium de warme kleding afgegeven aan Hugo, en even later moesten we aan de bak.
Het eerste stuk ging over een smalle weg, met de wind wat opzij. Hier eerst even aftasten hoe het ging, wat vervelende bochtjes waar je toch goed op elkaar moet zijn ingespeeld. In de eerste kilometers vielen al wat gaatjes, eerst leek Ayhan het moeilijk te hebben, maar even later bleek dat het bij Metor ook niet echt goed ging. Waarschijnlijk te weinig ingereden, en dan problemen om direct voluit te moeten?
Toen Ayhan vreesde dat hij het niet redde, bleek dat Metor er al vanaf was. We waren dus nog maar met 3 man, dus moesten nu wel bij elkaar blijven. Gelukkig ging het gedurende de rit steeds beter met Ayhan. En dat Arjan in goede vorm was bleek wel, want het merendeel van het kopwerk kwam op zijn rekening. Af en toe nam ik maar eens over, en dan kwam Ayhan weer maar lange beurten waren die van ons niet. Lastig om de snelheid vast te houden, met name bij tegenwind. In ieder geval kon Arjan dan wel even de spanning van de benen laten, om daarna weer een lange beurt te doen. Met windje mee ging het lekker, en reden we ruim in de 50. Op het laatste lange stuk stond de wind schuin tegen, en stond de teller tegen de 40. Het allerlaatste stuk stond de wind bijna recht van voren, en dat was nog even serieus afzien om alleen het wiel van Arjan nog te houden. Met zijn drietjes kwamen we na een klein half uurtje over de streep. Een gemiddelde van ruim 43. Achteraf gezien zijn we daarmee op de 8e plek gekomen. Een tijdje later kwam Metor, die het parcours toch nog volledig had afgelegd, en er gewoon een individueel tijdritje van had gemaakt.
Gelukkig hadden we niet de snelste tijd, want anders hadden we in de hotseat moeten zitten. En die was best fris in de wind!
Leuk evenement, en prima georganiseerd. Het parcours zou alleen best over wat grotere wegen mogen, want nu wordt je in het begin over een klein weggetje en zelfs een fietspad gestuurd. Een tegenligster was maar in de berm gaan wandelen met haar fiets.
Hugo bedankt voor de organisatie en het regelwerk. Op naar de volgende TTT. :oke:

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » ma 17 april 2017 20:35

Wakker worden op een zaterdagochtend dat je de eerste (ploegen)tijdrit van het jaar hebt en de geluiden die als eerste je slaapkamer vullen; flink suizende bomen en regendruppels op het dakraam, lekker...
Gelukkig verdween het geluid van de regendruppels al snel en na 't ontbijt begon de straat zowaar al op te drogen.
Rond de middag stond Robert (Concorde) op de stoep om een opzetstuurtje te monteren en mijn fietspulletjes in te laden.
Op weg naar een winderig Almere.

Eenmaal aangekomen waaide je bijna omver; een flinke en vooral koude bries, brrrr
Fietsen uit de auto gehaald en samen een stukje gefietst.
Met ca. 20km nog niet voldoende naar m'n zin, maar al een stuk meer dan anderen zo bleek later.
Terug aangekomen bij de auto kwamen we al snel onze ploeggenoten tegen en Hugo met de startbewijzen.
Een stukje met z'n vieren gereden en richting de start gegaan.
Strak getimed, want je wilt niet te lang in die koude wind staan klappertanden en weer afkoelen.
Met startnummer 4 ben ik als laatste van het team aangesloten.
De eerste overname beurten gingen nog wat onwennig, maar wel netjes en vanzelfsprekend.
Nou schijnt het te zijn dat ik nogal hard door de bochten ga, ook op de TT fiets ;)
Dat wetend ging ik bewust wat langzamer om bij het uitkomen een niet al te groot gat te trekken.
Helaas lag het tempo voor Marcel iets te hoog en reden we na ca. 3km met z'n drieën verder.
Toen ik dat doorgaf aan Robert en Ayhan gaf Ayhan aan dat ie op dat moment ook niet al te best zat.
Gelukkig kwamen we al snel na dat punt op het fietspad waar de wind vanaf zij/schuinachter stond en konden we met z'n drieën blijven draaien.
Het stuk meewind heb ik daarom bewust iets onder m'n omslagvermogen gereden en haalden we zowaar wat andere ploegen in.
Met een 90 graden bocht kwam aan die pret een einde en kregen we de wind tegen.
Het wisselen van kop ging nog steeds prima, behalve dat mijn beurten iets (...) langer waren.
Daardoor heb ik wel ietsje boven omslag kunnen rijden, maar niet al te veel omdat ik alweer snel aan de beurt kwam ;)
Aan 't eind van 't rechte stuk volgde de laatste lang doordraaiende bocht en kwam de finish in zicht.
Die laatste 1,5km op de tanden gebeten, de streep, eindelijk :)
Onderweg naar huis kwam het bericht dat we 8e team zijn geworden, van de 68 gefinishte teams.

Samenvattend, een tevreden gevoel over de persoonlijke vorm voor de periode van 't jaar.
En relatief tevreden over het groepsoptreden, zeker als bedenkt dat het eigenlijk om een gelegenheidsgroep gaat die niet op elkaar is ingespeeld.

Lessons learned;
* team support (Hugo) is erg gewaardeerd.
* veel vroeger aanwezig zijn dan normaal nodig en meer kilometers warmdraaien, zeker als het koud(er) is.
* is je focus echt prestatiegericht dan is betere ploegafstemming noodzakelijk.
* is veel gezamenlijk trainen niet mogelijk (logisch met een internetvereniging) dan is structureel hogere klassering erg lastig.
* zoveel recht toe recht aan wegen in die omgeving, en toch vind de organisatie een smalle klote weg die uit betonplaten en ongeveegde bochten bestaat, knettergek. Neem een voorbeeld aan de Tijdstrijderscup en Monstertijdrit.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » ma 17 april 2017 20:43

concorde schreef:
ma 17 april 2017 20:10
Gelukkig hadden we niet de snelste tijd, want anders hadden we in de hotseat moeten zitten. En die was best fris in de wind!
Inderdaad, die warmhoudfolie was niet uit luxe en zeker niet uitnodigend ;)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 17 april 2017 21:30

Alles lezend moet ik toch wel concluderen dat beide teams erg goed gereden hebben. En voor team 1 zit er zeker nog verbetering in. Wat is er allemaal mogelijk als er wat meer samen getraind ka worden?

Top prestatie van allen.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 18 april 2017 09:48

Mijn 1e ploegentijdrit was er een met heel veel leermomenten en verbeterpunten.
De belangrijkste is dat een goede voorbereiding/warming-up cruciaal is. Even ontploffen tijdens de tijdrit geeft geen moment voor herstel en dan is het gelijk gebeurd als de heren voor je het (logisch) niet zien.

Voor de rest is samen een paar keer rijden belangrijk om snel in een ritme te komen. Nu duurde het even voordat de samenwerking begon te lopen en kost het organiseren in de 1e paar kilometer dan teveel onnodige energie. Al werd het wel goed begrepen zonder dat er veel woorden voor nodig waren, dat is dan wel een goeie plus.

Ik kan me dus wel vinden in de lesson learned van Arjan. Voor mijzelf betekent dit dat de volgende keer er 1 van de revanche is, en ik zeker nog wel een paar TTT wil rijden.
En mijn complimenten voor Hugo, die had alles top geregeld en je hoefde nergens naar om te kijken. :oke:

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » di 18 april 2017 11:20

Er reed zaterdag nog een derde incognito ctwt team mee. Ik rij al jaren met wat vrienden wat tijdritjes en deelname aan de ttt in Almere is altijd een interessante graadmeter.
Ivm met een kuitblessure die ik heb opgelopen in de voorbereiding op de marathon van Rotterdam is mijn voorbereiding op een nieuw triathlonseizoen gedaald tot een dieptepunt. Er wordt momenteel nauwelijks gesport en de spaarzame woon-werk fietsritjes de afgelopen maand zijn op 1 hand te tellen. Toen afgelopen week ook nog eens 1 van onze renners afviel, waardoor niet, of met drie man starten de enige overgebleven opties waren, zag ik de bui al hangen. Mijn enige hoop was nog dat de mooie en vooral rustige windstille weersomstandigheden zouden aanhouden. Wie hield ik voor de gek, de ploegentijdrit en de tijdstrijderscup zijn voor zover ik weet nog nooit in nagenoeg windstille omstandigheden georganiseerd. "April doet wat ie wil" en april wil bloed zien... Had ik moeten weten.

Na wat kort inrijden, als ik net als Arjan 20 km zijn hebben ingereden was ik ongetwijfeld niet aan de finish aangekomen, mochten we starten, het was fris, maar wel droog en dat maakt het parcours, ondanks wat smallere stukken, wel overzichtelijk, snel en veilig. Bij het eerste stuk met de wind wat schuin van voren was direct al merkbaar dat onze 4e man gemist werd. Je kon je eigenlijk nergens echt verschuilen. Maar tot de tweede scherpe bocht waarna de wind wat meer in de rug kwam kon ik, met hulp van mijn teamgenootjes die vaak achterom keken, redelijk goed het wiel houden. Op het stuk wind mee liep de snelheid op tot tegen de 49 km en met het laatste deel in het achterhoofd waarin de wind smerig schuin van voren zou komen hoefden we op dit relatief eenvoudige stuk ook niet meer energie dan nodig te verspillen. Ik deed mijn kopwerk, al waren dit wat kortere beurten dan die van de anderen, en ondanks dat de benen al een beetje begonnen te protesteren draaiden we het laatste zware deel van het parcours op. Met de wind rechts van voren was dit stoempen geblazen. Schuilen kon niet meer, laten lopen ook niet, want met drie man starten betekent dat je er bij blijft. Met snelheden teruglopend tussen 34 en 32 draaiden wij het laatste recht stuk op richting de finish. Dit is nog best even rechtdoor dus ik probeer nog even achter een rug mijzelf uit de wind te zetten voor het laatste stuk. Aanzetten, versnellen, inhalen, verzuren, ingehaald worden en bijten om niet het wiel te verliezen reden we op de finish af om in ruim 32 minuten over de finish te rijden. Met precies 39 gemiddeld en 4 plekjes achter de snelde dames (op plekje nr. 32) was ik eerlijk gezegd best tevreden. Achteraf kwamen we tot een aantal mooie conclusies. We zijn dit jaar op het parcours niet ingehaald door een veel sneller team, dat voelt vooral fijn. Met een vierde man waren we zeker sneller geweest. In april volle bak in de polder fietsen betekent bloed proeven.

WimL

Bericht door WimL » di 18 april 2017 16:14

spokes schreef:Er reed zaterdag nog een derde incognito ctwt team mee. Ik rij al jaren met wat vrienden wat tijdritjes en deelname aan de ttt in Almere is altijd een interessante graadmeter.
Ivm met een kuitblessure die ik heb opgelopen in de voorbereiding op de marathon van Rotterdam is mijn voorbereiding op een nieuw triathlonseizoen gedaald tot een dieptepunt. Er wordt momenteel nauwelijks gesport en de spaarzame woon-werk fietsritjes de afgelopen maand zijn op 1 hand te tellen. Toen afgelopen week ook nog eens 1 van onze renners afviel, waardoor niet, of met drie man starten de enige overgebleven opties waren, zag ik de bui al hangen. Mijn enige hoop was nog dat de mooie en vooral rustige windstille weersomstandigheden zouden aanhouden. Wie hield ik voor de gek, de ploegentijdrit en de tijdstrijderscup zijn voor zover ik weet nog nooit in nagenoeg windstille omstandigheden georganiseerd. "April doet wat ie wil" en april wil bloed zien... Had ik moeten weten.

Na wat kort inrijden, als ik net als Arjan 20 km zijn hebben ingereden was ik ongetwijfeld niet aan de finish aangekomen, mochten we starten, het was fris, maar wel droog en dat maakt het parcours, ondanks wat smallere stukken, wel overzichtelijk, snel en veilig. Bij het eerste stuk met de wind wat schuin van voren was direct al merkbaar dat onze 4e man gemist werd. Je kon je eigenlijk nergens echt verschuilen. Maar tot de tweede scherpe bocht waarna de wind wat meer in de rug kwam kon ik, met hulp van mijn teamgenootjes die vaak achterom keken, redelijk goed het wiel houden. Op het stuk wind mee liep de snelheid op tot tegen de 49 km en met het laatste deel in het achterhoofd waarin de wind smerig schuin van voren zou komen hoefden we op dit relatief eenvoudige stuk ook niet meer energie dan nodig te verspillen. Ik deed mijn kopwerk, al waren dit wat kortere beurten dan die van de anderen, en ondanks dat de benen al een beetje begonnen te protesteren draaiden we het laatste zware deel van het parcours op. Met de wind rechts van voren was dit stoempen geblazen. Schuilen kon niet meer, laten lopen ook niet, want met drie man starten betekent dat je er bij blijft. Met snelheden teruglopend tussen 34 en 32 draaiden wij het laatste recht stuk op richting de finish. Dit is nog best even rechtdoor dus ik probeer nog even achter een rug mijzelf uit de wind te zetten voor het laatste stuk. Aanzetten, versnellen, inhalen, verzuren, ingehaald worden en bijten om niet het wiel te verliezen reden we op de finish af om in ruim 32 minuten over de finish te rijden. Met precies 39 gemiddeld en 4 plekjes achter de snelde dames (op plekje nr. 32) was ik eerlijk gezegd best tevreden. Achteraf kwamen we tot een aantal mooie conclusies. We zijn dit jaar op het parcours niet ingehaald door een veel sneller team, dat voelt vooral fijn. Met een vierde man waren we zeker sneller geweest. In april volle bak in de polder fietsen betekent bloed proeven.
Mooi verhaal! En toch weer een mooie ervaring rijker toch?

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 18 april 2017 16:39

Leuke verslagen! Zijn er nog foto's gemaakt? Zag op fb foto's van de individuele rit. Daar zaten een paar valpartijen tussen bij het opdraaien van het fietspad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WimL

Bericht door WimL » di 18 april 2017 17:15

Jan Willem schreef:Leuke verslagen! Zijn er nog foto's gemaakt? Zag op fb foto's van de individuele rit. Daar zaten een paar valpartijen tussen bij het opdraaien van het fietspad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hugo en Jeroen hebben wat foto' s en filmpjes gemaakt, zag ze in de whatsapp groep voorbij komen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 19 april 2017 12:32

Mss leuk om er een par hier te posten Wim. kan gewoon vanuit Tapatalk.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Plaats reactie