tijdrit Almere 15 April 2017

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
DavidRuijs
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Concorde razorblade

Re: tijdrit Almere 15 April 2017

Bericht door DavidRuijs » wo 22 februari 2017 22:54

geric schreef:
arjan916 schreef:Ik zou het niet alleen adviseren, maar ook verlangen dat juist deelnemers aan een snellere ploegentijdrit minimaal individuele tijdritervaring hebben.
Duidelijk verhaal. Ik zou het zelf niet alleen adviseren, maar ook verlangen dat juist anonieme online verenigingen hun leden aanmoedigen i.p.v. ontmoedigen aan evenementen deel te nemen, maar dat komt ongetwijfeld door mijn gebrek aan ervaring. Mijn plekje is net vrij gekomen.
Arjan zei zijn standpunt meer niet het wil niet zeggen dat dat de wet van meden en perzen is
We mogen toch onze mening uiten?
Persoonlijk denk ik dat het belangrijkste de inzet is en ook het plezier dat men kan ervaren door goede samenwerking
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » wo 22 februari 2017 23:05

zoals ik het als relatieve buitenstaander (ik ken iedereen hier alleen als anoniem forum-figuur en doe zelf ook niet mee in Almere) lees...

had arjan het over de teamindeling. Als je een team maakt met de snelste jongens is het niet logisch dat een onervaren rijden bij aanhaakt. Gelukkig doen er 2 of zelfs 3 teams mee en is het dus geen issue om 1 team te maken dat gaat voor een topklassering en 1 of 2 teams te maken die uiteraard ook gaan voor een goede klassering maar waar plezier voorop staat.

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » wo 22 februari 2017 23:55

Proeme schreef:Als je een team maakt met de snelste jongens is het niet logisch dat een onervaren rijden bij aanhaakt.
Dat is afhankelijk van het doel van "je". Als "je" een op een naar "ik" te vertalen is is het logisch dat iedereen op de weg een obstakel is. Er zijn nogal wat disciplines (ik kom zelf uit de muziek, en dat is wat mij betreft een heel stukje minder geschikt voor GGZ'ers dan wielersport) waar aanhaken bij de grote jongens beslist de enige manier is om vooruitgang te boeken.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 23 februari 2017 07:26

geric schreef:
Proeme schreef:Als je een team maakt met de snelste jongens is het niet logisch dat een onervaren rijden bij aanhaakt.
Dat is afhankelijk van het doel van "je". Als "je" een op een naar "ik" te vertalen is is het logisch dat iedereen op de weg een obstakel is. Er zijn nogal wat disciplines (ik kom zelf uit de muziek, en dat is wat mij betreft een heel stukje minder geschikt voor GGZ'ers dan wielersport) waar aanhaken bij de grote jongens beslist de enige manier is om vooruitgang te boeken.
.
'grote jongens' is ook maar relatief. Landelijke toppers rijden hier niet rond.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 23 februari 2017 07:26

geric schreef:
.
'grote jongens' is ook maar relatief. Landelijke toppers rijden hier niet rond.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » do 23 februari 2017 10:21

Vorig jaar reden er 2 ctwt teams in Almere mee. Het eerste team bestond uit 4 ervaren tijdrijders en toch bleek de samenwerking op dat moment minder goed te gaan dan tijdens het NCK een half jaar daarvoor. Oorzaak: vorm. Het is nog vroeg in het seizoen en ook al staan er in de deelnemerslijst tot nu toe bekende namen dat wil niets zeggen over de potentie van het team. In het tweede team reed ik zelf mee, en was het Pesah die de ploeg op sleeptouw nam tijdens zijn eerste ploegentijdrit ervaring.
Als, van de deelnemers die zich nu hebben aangemeld en die ik ken, er 1 renner is die (ongeacht de ervaring) in staat is om in een snelle ploeg mee te rijden/ of zelfs een taak te vervullen is het volgens mij Metor. Ik denk dat hij dat zelf ook zo inschat en zich om die reden bij het eerste team aanmeldt.

In de meest ideale situatie zou het mooi zijn om tijdens elke wedstrijd met de best mogelijke samenstelling aan de start te staan. Maar is dit evenement nou ook juist niet bedoeld om er achter te komen wat die samenstelling zou moeten zijn? En is het om die reden ook niet goed dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt. En ja, dan moet je soms een knoop doorhakken bij een derde of vierde renner waarvan je nog niet weet hoe dit uitpakt.
Laatst gewijzigd door spokes op do 23 februari 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 23 februari 2017 11:47

Ik ga even ingrijpen in deze discussie.

Doel van deelname aan de tijdrit Almere is om zoveel mogelijk leden ervaring te laten opdoen in de ploegentijdrit. Daarom streven we er ook naar om met drie teams deel te nemen.
Uiteindelijk doel is om een snel team samen te stellen voor het NCK, maar dat ligt nog een eindje voor ons.

Kortom, iedereen die aan deze discipline wil proeven is welkom. We hebben zelfs nog twee plaatsen over. Uiteindelijk worden er hopelijk drie teams samengesteld. Dat zal idd gebeuren aan de hand van gelijkwaardige ervaring en snelheid. Daar heb ik geen oog op, maar ik heb het volste vertrouwen dat Pesah daar met de deelnemer gaat uitkomen.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » do 23 februari 2017 14:37

Hierbij wat toelichting op mijn reactie voor degene die begrijpend lezen niet hebben gevolgd ;)
arjan916 schreef:Dat lijkt me vanuit je persoonlijke situatie niet handig en vanuit ploegsamenstelling zeker niet.
Ik zou het niet alleen adviseren, maar ook verlangen dat juist deelnemers aan een snellere ploegentijdrit minimaal individuele tijdritervaring hebben.
Via een app groep waar ik aan toe ben gevoegd zonder de mensen te kennen, noch hun prestaties of doelstelling, lijkt het mij goed dat groepsindeling gedaan gaat worden op basis van gelijkwaardige prestatie(s) en ervaring in de groepen.
Natuurlijk zul je altijd verschil houden.
(On)ervarenheid vind ik een belangrijke factor om rekening mee te houden als je aan een ploegentijdrit deelneemt.
arjan916 schreef:Op 30 april gaat hoogstwaarschijnlijk weer de Tijdstrijderscup verreden worden in de Flevopolder, een mooie gelegenheid om ervaring op te doen ;-)
En het laatste weekend in september de Monstertijdrit voor degene die beter in lange afstand tijdrijden zijn :oeps:
Met goede bedoeling als tip vermeld.

Ergo, mijn reactie is op geen enkele wijze bedoeld als verwijt of met negatieve bedoeling, slechts mijn standpunt.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » vr 24 februari 2017 00:00

arjan916 schreef:Hierbij wat toelichting op mijn reactie voor degene die begrijpend lezen niet hebben gevolgd ;)
Mijn literaire aanbeveling is in dat geval "The system of Doctor Dunning and Professor Kruger" van E.A.Poe.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » do 23 maart 2017 17:46

Is er al een update over de samenstelling?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » do 23 maart 2017 19:54

Naar mijn inschatting zou onderstaande de beste verdeling van de renners zijn, al ken ik niet de kwaliteiten van iedereen.
Aangezien mijn knie nog steeds niet hersteld is kan ik helaas zelf niet mee doen.

Mocht er verder geen bezwaar komen zal ik deze teams inschrijven.
Is er wel bezwaar dan hoor ik die natuurlijk graag.

Team 1:
Marcel
Arjan
Ayhan
Robert

Team2:
Jeroen
Eric
Chris
Wim

Reserve:
Ramon

WimL

Bericht door WimL » do 23 maart 2017 20:20

pesah schreef:Naar mijn inschatting zou onderstaande de beste verdeling van de renners zijn, al ken ik niet de kwaliteiten van iedereen.
Aangezien mijn knie nog steeds niet hersteld is kan ik helaas zelf niet mee doen.

Mocht er verder geen bezwaar komen zal ik deze teams inschrijven.
Is er wel bezwaar dan hoor ik die natuurlijk graag.

Team 1:
Marcel
Arjan
Ayhan
Robert

Team2:
Jeroen
Eric
Chris
Wim

Reserve:
Ramon
Voor mij wel ok zo.
Heeft er toevallig iemand een gpx file van het rondje? Wil van te voren even een keer het parcours rijden, want ik denk dat dat 15 april onmogelijk is.

concorde

Bericht door concorde » wo 29 maart 2017 19:38

Op de website kan je info vinden over de tijdrit. Ook over het parcours. Als je dat even bestudeert dan kan het niet missen.

https://start-2-finish.nl/tijdrit-almer ... s-tijdrit/

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » do 30 maart 2017 09:39

WimL schreef: Heeft er toevallig iemand een gpx file van het rondje? Wil van te voren even een keer het parcours rijden, want ik denk dat dat 15 april onmogelijk is.
Strava file van de vorige editie met CTWT snelle groep
https://www.strava.com/activities/548322746

WimL

Bericht door WimL » do 30 maart 2017 14:50

Gerjan schreef:
WimL schreef: Heeft er toevallig iemand een gpx file van het rondje? Wil van te voren even een keer het parcours rijden, want ik denk dat dat 15 april onmogelijk is.
Thx.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 30 maart 2017 15:19

Gerjan schreef:
Doe jij ook nog mee?

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » vr 31 maart 2017 20:52

Jan Willem schreef:
Gerjan schreef:
Doe jij ook nog mee?
Nope, rijd op het moment als een natte krant.

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » wo 05 april 2017 20:31

pesah schreef: Team 1:
Marcel
Arjan
Ayhan
Robert

Team2:
Jeroen
Eric
Chris
Wim

Reserve:
Ramon
En mannen, ook al een beetje zin?
Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind en is het droog. Beetje wind, zo'n 4bft, erbij zou mooi zijn ;)
Ik heb er zin in.
Zoveel zelfs dat ik me ook heb ingeschreven voor de Tijdstrijderscup op 30 april, 32km individueel.
Alles voor de foto

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » do 06 april 2017 08:51

arjan916 schreef:
pesah schreef: En mannen, ook al een beetje zin?
Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind en is het droog. Beetje wind, zo'n 4bft, erbij zou mooi zijn ;)
Ik heb er zin in.
Zoveel zelfs dat ik me ook heb ingeschreven voor de Tijdstrijderscup op 30 april, 32km individueel.
De tijdstrijderscup is 42 km Arjan ;-), blijft ook een leuk evenement.
Ik doe ook mee met de ploegentijdrit de 15e, met een vriendengroepje. Als we met 4 man over de finish komen en rond de 40 gemiddeld zitten ben ik dik tevreden..
Laatst gewijzigd door spokes op do 06 april 2017 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » do 06 april 2017 09:22

spokes schreef:De tijdstrijderscup is 42 km Arjan ;-), blijft ook een leuk evenement.
nieuw parcours vanaf dit jaar
http://spinneweb.xs4all.nl/ttar/MapDeta ... 45&Zoom=12
Alles voor de foto

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » do 06 april 2017 13:57

Mea Culpa :oops:

Ik vind dit geen verbetering, maar nu ik er over nadenk, de Kievietsweg/ Ibisweg is een gedeelte waar de afgelopen jaren veel is verandert. Het zou kunnen dat ivm werkzaamheden en woningbouw deze route een stuk drukker is geworden dan vroeger. Wel een stuk makkelijker om binnen het uur te finishen :twisted: .

Het nieuwe parcours en m.n. start/ finish is wel op een rustige plek, maar ik ben benieuwd of Corniel en co nog iets verzinnen voor de aanrijroute. De kans is aanwezig dat er op dit stuk vanaf de Vogelweg best wel wat verkeersbewegingen van deelnemers zijn.

WimL

Bericht door WimL » vr 07 april 2017 17:31

arjan916 schreef:
Marcel
Arjan
Ayhan
Robert

Team2:
Jeroen
Eric
Chris
Wim

Reserve:
Ramon
Ik heb er zin in.
Oh ja hoor, de nieuwe tuben zijn gekit. Spreken we nog iets af tav lokatie, tijd ed? Ik ken, tenzij in vol wt-tenue verder niemand van gezicht (En zij mij ook niet denk ik).

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 07 april 2017 19:09

arjan916 schreef:
Marcel
Arjan
Ayhan
Robert

Team2:
Jeroen
Eric
Chris
Wim

Reserve:
Ramon
Ik heb er zin in.
Van het weekend het opzegstuurtje maar eens monteren en van de week met werk de afstellingen van mijn fiets eens uit testen. Wel zin om mezelf helemaal naar de klote te rijden in een half uurtje.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » di 11 april 2017 21:58

Van vorig jaar kan ik me herinneren dat iedereen op de tureluurweg parkeerde.
Zelf rijd ik een grijze volvo v40 en zal mijn CTWT team jas aan doen voor de herkenbaarheid ;-)

Team 1 heeft startnummer 135 en start om 14:35.
Team 2 heeft startnummer 147 en start 12 minuten later om 14:47.

Ik zal zorgen dat ik om 13:30 uur aanwezig ben en de nummers en transponders ophaal.
Zorg aub zelf voor speldjes en tie rips.

Lijkt me goed als ieder team als team warm rijdt om een klein beetje aan elkaar te kunnen wennen.

Kijk ook even op deze url naar het parcours.

http://afstandmeten.nl/index.php?id=1490330

Er wordt met de klok mee gereden.

Broeken, jassen, etc kunnen vlak voor de start aan mij worden gegeven.
Zal een grote tas mee nemen om deze in te doen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » wo 12 april 2017 07:10

Leuk joh! Succes zondag zaterdag!
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op wo 12 april 2017 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie