NCK 1 okt 2016

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja

Re: NCK 1 okt 2016

Bericht door spokes » do 01 september 2016 09:18

Na de in onze ogen succesvolle deelname aan het NCK 2015 heeft ctwt voor 2016 de ambitie uitgesproken om ook in 2016 aan de start te verschijnen van de ploegentijdrit. Omdat er ambities waren om beter voorbereid aan de start te staan is er een idee uitgewerkt om dit gedurende het wielerseizoen mogelijk te maken.
Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd. Zonder op zoek te gaan naar een oorzaak concluderen wij dat er binnen de vereniging te weinig mogelijkheden zijn om met een vaste groep regelmatig te trainen of aan evenementen deel te nemen om zo goed voorbereid aan het NCK deel te nemen.
Dit neemt niet weg dat het bestuur nog steeds van mening is dat het NCK een mooi podium is om de vereniging te presenteren. Daarnaast vinden wij dit evenement voor een aantal leden een leuke activiteit.

Inmiddels is ook de inschrijving geopend voor het komend NCK. Daarom zijn wij op zoek naar 6 snelle mannen die mee willen doen met het NCK. Om vervolgens toch nog enigszins voorbereid aan de start te verschijnen is het idee om op zaterdag 17 of zondag 18 september een training te organiseren voor de teamleden.
Deze training vindt plaats op het parcours van de Tijdstrijderscup in Almere om 10 uur ’s ochtends of om 16 uur ’s middags, afhankelijk van het tijdstip waarop de meeste leden beschikbaar zijn.

Uiterlijk 26 september dient het team opgeven te zijn voor het NCK. Het bestuur verzorgt de uiteindelijke inschrijving en betaalt ook de kosten voor deelname. Aanmelden voor het NCK kan tot uiterlijk 25 september, of tot het moment dat zes sterke renners een team gevormd hebben. Meer informatie is te vinden op http://www.nckdronten.nl/.

Dus wil je meedoen met het NCK, meld je dan hier aan en geef direct aan of je 17 of 18 september aanwezig bent op de training en welk tijdstip je voorkeur heeft (kan je op beide tijden, geef dit dan ook aan). Hoe sneller er gereageerd wordt hoe, eerder er een trainingsmoment kan worden vastgesteld.

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » do 01 september 2016 11:34

17 september is het NK tijdrijden te Bemmel. Ik kan om 18 september 16.00 uur.

winkel

Bericht door winkel » za 03 september 2016 21:51

vandaag meegedaan aan open nk Texel . 28,5 km buffelen. tijd 30:33 hiermee 9e in de ouwe lullen klasse. Altijd weer goede organisatie en mooi strak parcours.

Aksel
Aluminium Racefiets
Fiets: Felt

Bericht door Aksel » zo 04 september 2016 13:59

Gisteren ook op Texel gereden.
6e plaats, 44,1km/uur en niet echt tevreden.
Kon niet mijn wattages trappen, maar heb ik er wel het maximale uit gehaald.
Wellicht toch nog net te kort achter ORM om volledig hersteld te zijn.
Wel een mooie dag gehad, dus heb er wel vrede mee. Het is niet altijd feest!

Nu goed herstellen en opmaken voor het laatste doel van het jaar, NK te Bemmel.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 04 september 2016 16:44

Aksel schreef: Nu goed herstellen en opmaken voor het laatste doel van het jaar, NK te Bemmel.
geen NCK dus?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

winkel

Bericht door winkel » zo 04 september 2016 17:05

Het zal niet meevallen om 6 gelijk gezinde te vinden.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 04 september 2016 17:13

Is vorig jaar toch ook gelukt?

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 05 september 2016 19:21

Ik wil ook wel weer helpen om aan 6 man te komen. Zojuist van Arjan gehoord dat ik zijn opzetstuurtje weer kan lenen. :oke:
Nu eerst maar eens op intensiteit gaan trainen. ;-)

Voor de groepstraining heb ik de voorkeur voor de 18e in de ochtend. 'Smiddags om 16 uur vind ik te laat, begin van de middag 13 uur ofzo is ook prima.

Aksel
Aluminium Racefiets
Fiets: Felt

Bericht door Aksel » ma 05 september 2016 20:05

Thierry le Brun schreef:
Aksel schreef: Nu goed herstellen en opmaken voor het laatste doel van het jaar, NK te Bemmel.
geen NCK dus?

Nee, wegens omstandigheden ben ik er helaas niet bij.
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

winkel

Bericht door winkel » ma 05 september 2016 21:07

De 18e om 13:00 uur vind ik ook prima.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » do 08 september 2016 10:07

Ik wil ook wel helpen om aan 6 man te komen. De 18e is alleen een btje lastig, met veel hangen en wurgen zou ik om 10 uur kunnen....

winkel

Bericht door winkel » do 08 september 2016 20:31

maak me niet uit als het nodig is kan ik ook wel om 10.00uur

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » do 08 september 2016 21:10

winkel schreef:maak me niet uit als het nodig is kan ik ook wel om 10.00uur
De 18e om 10 uur is voor mij ook goed.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » vr 09 september 2016 19:39

Ik zou graag met het NCK willen mee doen maar de 18e gaat mij niet lukken ..

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » vr 09 september 2016 20:46

Gezien het overweldigende enthousiasme betreffende ploegentijdritten en NCK gedurende het jaar meld ik me hierbij af.
Met een clubje op 1 dag hard rijden is leuk voor een lokale ploegentijdrit maar op NCK moet je het maximale eruit willen halen en dat gaat zo niet werken.

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » za 10 september 2016 07:40

Jammer Gerjan. Kan je wel enigzins volgen, maar tis nu denk ik van belang om 6 hardrijders bij elkaar te vinden die zich bij het NCK het snot voor de ogen willen rijden. Zou toch jammer zijn als er geen team afgevaardigd wordt.

Dat hoeven overigens niet perse tijdrijders te zijn. Onze koersvrienden moeten dit ook goed aankunnen. Tis even kort op kop stampen en je dan weer af laten zakken om weer te herstellen. Zoals in koers bij het waaierrijden ook gebeurd ;)

We zoeken er nog 2, als we de ploeg compleet hebben, denk ik dat we dan even moeten kijken op welke datum we allemaal kunnen om te trainen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 10 september 2016 09:11

WWWebber schreef: Onze koersvrienden moeten dit ook goed aankunnen. Tis even kort op kop stampen en je dan weer af laten zakken om weer te herstellen. Zoals in koers bij het waaierrijden ook gebeurd ;)
niet helemaal mee eens. waaierrijden kon ik best wel aardig al zeg ik het zelf. op commando hardfietsen zoals in een ploegentijdrit lag me al een stuk minder.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » za 10 september 2016 09:26

Thierry le Brun schreef:
WWWebber schreef: Onze koersvrienden moeten dit ook goed aankunnen. Tis even kort op kop stampen en je dan weer af laten zakken om weer te herstellen. Zoals in koers bij het waaierrijden ook gebeurd ;)
niet helemaal mee eens. waaierrijden kon ik best wel aardig al zeg ik het zelf. op commando hardfietsen zoals in een ploegentijdrit lag me al een stuk minder.
Hey niet direct mijn stelling weer onderuit halen.... ;)

Hoewel ik dat zelf dan niet ken, heb ik dat bij meer mensen gehoord idd. Je moet er wel de "kop" voor hebben idd. Maar ik hoopte nog wat mensen over de streep te trekken....

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » za 10 september 2016 12:13

Ik ben nu aan het twijfelen. Heb zeker niet de vorm van vorig jaar ivm een periode van kinkhoest aan het begin van het jaar en het feit dat ik nu ook niet voluit kan trainen ivm ziekte van mijn vrouw. Bovendien vond ik het in het voorjaar niet leuk eraf gereden te worden in de ploegentijdrit in Almere. En terwijl ik op voorhand had aangegeven dat ik niet goed genoeg was kreeg ik toch het gevoel dat mijn mindere vorm me kwalijk werd genomen.

Maar omdat het NCK wel een hele belevenis is en het jammer is als CTWT er niet bij is wil ik wel mijn best doen erbij te zijn. Als het hangt op het vinden van een zesde persoon mag je mij als nummer zes opschrijven.

Nog eeen laatste opmerking: Het bestuur had als plan om een route uit te stippelen richting het NCK maar ik heb daar in de praktijk weinig van gemerkt. De persoonlijke benadering van Koert is een voorbeeld van hoe het ook kan.

winkel

Bericht door winkel » za 10 september 2016 12:44

vandaag nog tijdrit gereden in Poznan. Het was een qualifier van uci voor wk Masters. Ben er 2e geworden in mijn categorie. tijdrit was 16.2 km had er gemiddelde van 43.00km/h. Volgende week Bemmel. Ook ik ben iets minder dan vorig jaar. Ook veel ziek geweest in voorjaar.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 10 september 2016 16:04

winkel schreef:vandaag nog tijdrit gereden in Poznan. Het was een qualifier van uci voor wk Masters. Ben er 2e geworden in mijn categorie. tijdrit was 16.2 km had er gemiddelde van 43.00km/h. Volgende week Bemmel. Ook ik ben iets minder dan vorig jaar. Ook veel ziek geweest in voorjaar.
:oke:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 10 september 2016 16:06

Het spreekt voor zich dat we hard ons best gaan doen om een CTWT-team aan de start te krijgen.

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » ma 12 september 2016 12:41

Als ik zo tel komen we al bijna aan de 6 renners:

1: Winkel
2: Concorde
3: WWWebber
4: Pesah
5: Ayahn
6: wie wordt de zesde renner?

Wat dat aangaat is deelname aan het NCK met een afvaardiging vanuit CTWT gewoon mogelijk.
Wat natuurlijk jammer is, is dat de voorbereiding en alle goede ideeën daarom om heen niet van de grond zijn gekomen.

Er is in het begin een idee uitgewerkt hoe we beter voorbereid aan het NCK konden beginnen dan in 2015. Er zijn op verschillende momenten initiatieven opgezet of interesses gepeild door zowel de vereniging als door individuele leden. Het is jammer dat er na de ploegentijdrit in Almere geen enkele groepsactiviteit meer heeft plaatsgevonden. Zonder naar een oorzaak te wijzen blijkt wel dat wij als grote landelijke vereniging kwetsbaar zijn als er activiteiten voor een beperkte groep deelnemers georganiseerd wordt. Zeker in het voorjaar en de zomer spelen er vele andere belangen die voor de ene deelnemer zwaarder wegen dan voor de ander.
Het heeft daarom volgens mij ook weinig zin om, nu het NCK voor de deur staat te gaan evalueren over het hoe en waarom de voorbereiding niet tot het gewenste resultaat gezorgd heeft. Feit is dat de beperkte interesse tot nu toe in iedere geval tot een besluit van een aantal hardrijders heeft geleid om niet deel te nemen, waarvoor wij alleen maar begrip kunnen hebben.
Indien er zes renners zijn die deel willen nemen aan het NCK, dan kan dat nog steeds. Indien mogelijk kan er 18 september (of als het lukt ook nog op een ander moment) een gezamenlijke training afgewerkt worden, echter dit zullen de geïnteresseerde deelnemers onderling op moeten pakken aangezien zijzelf het best weten wanneer ze beschikbaar zijn.

Hoe sneller de zesde renner bekend is hoe eerder wij het team aan kunnen melden voor het NCK.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 12 september 2016 14:38

Kortom. Die zes renners gaan er wel komen.
Deelnemen aan het NCK is ook een unieke ervaring.
Je kunt tijdens de ploegentijdrit het uiterste uit jezelf halen en rijdt ook nog eens in dezelfde wedstrijd als profs.
Verleden jaar was de deelname een groot succes en hoewel de voorbereiding ditmaal iets stroever verloopt, zal uiteindelijk ook niemand dit jaar spijt krijgen van deelname.
Kortom. Doe mee. CTWT regelt de inschrijving en kijkt hoe ze op andere manieren de ploeg kan ondersteunen.

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » ma 12 september 2016 15:29

Volgens mij zou het het mooist zijn om nog 2 keer met elkaar te trainen. Komend weekend wordt lastig voor een aantal dus dan zou het iig 1 keer door de week moeten.

Deze week zit ik wat vol en zou ik woensdag en vrijdag kunnen. Volgende week kan ik alleen donderdag niet. Het weekend van 24-9 kan ik beide dagen.

1 keer centraal in het land en 1 keer parcoursverkenning?

Plaats reactie