tijdrit Paasloo 15 augustus

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Plaats reactie
winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

tijdrit Paasloo 15 augustus

Bericht door winkel » zo 26 juli 2015 17:06

Bij tijdrit Paasloo doe ik individueel mee en als Koppel met Ayhan. Zijn er nog meer CTWTers die hier aan meedoen.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Re: tijdrit Paasloo 15 augustus

Bericht door Bandit » ma 27 juli 2015 14:56

Ik sta ergens in een bocht met een vlaggetje :D
2016: ...

Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » za 01 augustus 2015 19:20

is dat de Paasloo bij Steenwijk? zo ja, dan kan ik foto's komen maken. Ik noteer het in mijn agenda. Beloof niks.

winkel

Bericht door winkel » za 01 augustus 2015 21:41

Ja vlakbij Steenwijk ook net bij Oldemarkt. Hij evenement begint rond 13:00uur zie www.wvdedriehoek.nl

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 01 augustus 2015 22:25

Dank. Staat genoteerd. Zoals gezegd: ik beloof niks. Hangt even van een andere activiteit af.

Cycle-icious
Kinderzitje
Fiets: Cube Peloton

Bericht door Cycle-icious » ma 03 augustus 2015 14:48

Hmm, als ik dit eerder geweten had, had ik denk ik ook wel mee gedaan!

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » do 13 augustus 2015 21:24

Ik heb me vandaag ook individueel ingeschreven. Ben heel benieuwd. De trainingen gaan nog steeds niet naar mijn zin. Kan op de tijdritfiets nog steeds niet goed mijn kracht goed omzetten in snelheid en zit nog steeds erg onrustig op de fiets. Zo vind ik het moeilijk met de diepe zit wel goed vooruit te kijken. Ik heb de neiging om net voorbij mijn voorwiel te kijken en dat levert af en toe ellende op. Gisteren reed ik dus lek toen ik bij +50km/u met wind mee daardoor een kuil over het hoofd zag en zo hard met mijn voorwiel in de kuil knalde dat mijn binnenband lek raakte. Kwam ik pas achter toen ik bijna uit de bocht vloog een paar honderd meters verderop. Iemand suggesties?? Minder diep zitten levert meteen aerodynamisch nadeel op maar dat is misschien uiteindelijk wel beter omdat ik dan wel langer stabiel kan blijven zitten.

Met Winkel hoop ik dat de koppeltijdrit goed gaat. Gezien zijn huidige vorm maak ik me wel wat zorgen maar ik ga erg mijn best doen mijn steentje bij te dragen. Een ding is wel duidelijk: Het zal pijn gaan doen......

winkel

Bericht door winkel » vr 14 augustus 2015 06:54

Ayhan. de eerste 2 jaar dat ik op de tijdritfiets zak kon ik mijn krachten ook niet goed kwijt maar sinds enige tijd is mijn lichaam gewent geraakt aan de houding en kan
ik mijn kracht redelijk omzetten in snelheid. Het trainen op de tt. vraagt geduld. Het eerste jaar was ik op de race net zo snel als op de tt fiets. Nu ben ik zeker weten
sneller op de tt fiets. Het eerste jaar op de tt fiets zat ik iets hoger in de loop van de tijd heb ik het stuur steeds lager gezet.

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » vr 14 augustus 2015 07:01

Ayhan schreef:Ik heb me vandaag ook individueel ingeschreven. Ben heel benieuwd. De trainingen gaan nog steeds niet naar mijn zin. Kan op de tijdritfiets nog steeds niet goed mijn kracht goed omzetten in snelheid en zit nog steeds erg onrustig op de fiets. Zo vind ik het moeilijk met de diepe zit wel goed vooruit te kijken. Ik heb de neiging om net voorbij mijn voorwiel te kijken en dat levert af en toe ellende op. Gisteren reed ik dus lek toen ik bij +50km/u met wind mee daardoor een kuil over het hoofd zag en zo hard met mijn voorwiel in de kuil knalde dat mijn binnenband lek raakte. Kwam ik pas achter toen ik bijna uit de bocht vloog een paar honderd meters verderop. Iemand suggesties?? Minder diep zitten levert meteen aerodynamisch nadeel op maar dat is misschien uiteindelijk wel beter omdat ik dan wel langer stabiel kan blijven zitten.

......
Met je diepe zit lever je wellicht meer in qua vermogen dan dat je positie qua Aerodynamica voordeel op leverd.
Ik zou minder diep gaan zitten en dan na verloop van tijd (weken/maanden/jaren) dieper gaan zitten totdat je voorbij het punt van gewening bent en het dieper zitten geen aero voordeel meer opleverd en je nog wel je vermogen kwijt kan.
Daarnaast is het voor de een training en gewenning en de ander stapt eens in de zoveel tijd op de tt fiets en brommert er mee weg ( in mijn geval)

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » vr 14 augustus 2015 09:20

Dank voor de tips! Ik ga het stuur wat omhoog zetten.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » vr 14 augustus 2015 09:30

Proeme schreef:Dank. Staat genoteerd. Zoals gezegd: ik beloof niks. Hangt even van een andere activiteit af.
ok, die andere activiteit gaat door, dus foto's van jullie maken gaat zaterdag niet lukken. Evengoed veel plezier en succes!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » vr 14 augustus 2015 19:39

It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 14 augustus 2015 19:44

Erg zuur en bureaucratie ten top. Je zou maar ambtenaar zijn.... :oeps: :kots:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 14 augustus 2015 21:01

indobesar schreef:Erg zuur en bureaucratie ten top. Je zou maar ambtenaar zijn.... :oeps: :kots:
15-20 jaar geleden golden deze regels ook al voor veel wedstrijden op de Noord Veluwe. toen ging het alleen niet digitaal maar ergens op locatie. Soms zelfs een paar uur voor de wedstrijd. wat dat betreft niks nieuws, hoewel ik het idee heb dat men hier tegenwoordig nergens meer naar kijkt? althans niet afgelopen woensdag bij Ronde van Elspeet. Bij klassiekers a la PArel van de Veluwe werden alle vlaggers voor de wedstrijd altijd apart genomen door de politiechef en kreeg je een 'spoedcursus' wat wel en wat niet te doen.
Lullig voor deelnemers en organisatie maar wel terecht afgeblazen want nu als er nu idd wat zou gebeuren is het sowieso einde oefening.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 14 augustus 2015 21:06

Dan verbaast het mij nog meer, dat in 15-20 jaar rijd gemeenten het niet voor elkaar krijgen om een het Process te verbeteren.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 14 augustus 2015 21:12

indobesar schreef:Dan verbaast het mij nog meer, dat in 15-20 jaar rijd gemeenten het niet voor elkaar krijgen om een het Process te verbeteren.
of een organisatie die hier eerder aandacht aan schenkt? lijkt me sterk dat ze dit vorige week pas doorgekregen hebben. 1x zo'n cursus en je bent klaar voor een paar jaar.
maar goed, ik ken de situatie verder niet.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

winkel

Bericht door winkel » zo 16 augustus 2015 19:49

Ja het is balen dat het niet doorging. Daarom gisteren maar duurtraining van 110km op de tt fiets gedaan.
Ik ben aan de houding van tijdrijden inmiddels wel aardig gewent.
Zoveel tijdritten zijn er nu ook weer niet in Nederland.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 28 september 2015 20:55

dit evenement was verschoven naar 3 oktober: http://www.wvdedriehoek.nl/

als ik op tijd klaar ben met het helpen verhuizen van een vriendin (alleen 's ochtends de boel inpakken. Uitpakken aan de andere kant van het land doet ze zelf maar), rij ik die kant even op voor wat mooie foto's. Als er CTWT'ers meedoen zal ik daar even extra opletten. Wie doet er mee?

Plaats reactie