ploegentijdrit Hoogerheide tijdens Eneco tour Donderdag 13-8

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Plaats reactie
spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja

ploegentijdrit Hoogerheide tijdens Eneco tour Donderdag 13-8

Bericht door spokes » di 14 juli 2015 11:11

http://www.enecotour.com/
Waar eerst een kwalificatiemoment als voorwaarde werd gesteld, kan je nu ook gewoon als team inschrijven voor de team tijdrit.
Ik heb vorig jaar in Breda ook meegedaan en dit is natuurlijk wel heel gaaf. Compleet afgesloten parcours, voorafgaand aan de individuele tijdrit van de eneco tour.

Ik heb mij al aangemeld met een ploeg. misschien dat er vanuit ctwt nog voldoende geïnteresseerden zijn om een ploeg in te schrijven..

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Re: ploegentijdrit Hoogerheide tijdens Eneco tour Donderdag

Bericht door arjan916 » di 14 juli 2015 11:42

Gisteren kwam ik het bericht ook tegen en dat leek me wel leuk om aan mee te doen.
4 personen in een team, wie heeft er mogelijkheid om op donderdag vrij te nemen en mee te doen in een ploeg?
Een KNWU basislidmaatschap is al voldoende om mee te mogen doen.

http://sportief.knwu.nl/evenementen/eve ... jdrit.html
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » ma 10 augustus 2015 20:45

In verband met werkverplichtingen in het buitenland is 1 van onze rijders verhinderd.
We mogen met 3 man starten, dus we doen gewoon mee, maar hebben dus een plekje over. Mocht er nog iemand hier op het forum zijn die het leuk vind om een keer meer te doen, neem even contact met mij op. Wij verwachten echt geen top tijd neer te zetten, maar worden ook geen laatste. Als het meezit zal het zo rond de 41/42 gaan. Een hardrijder die ons op sleeptouw wil nemen mag ook.
Het parcours is hetzelfde parcours waarop later die dag de tijdrit van de eneco Tour plaatsvindt. Compleet afgesloten voor ander verkeer, wat verkeersregelaars en een voorrijden op de motor... Leuk om eens te ervaren. Wij starten om 11.13 en kunnen als het goed is ruim daarvoor het parcours nog verkennen. Verwachten ergen rond 9.00 in Hoogerheide aan te komen.

ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door ChrisN » ma 10 augustus 2015 20:59

Ik zit lastig qua tijd, maar mag ik je dit op woensdagavond nog laten weten? (mits niemand anders interesse heeft natuurlijk)

StevenK
Kinderzitje

Bericht door StevenK » ma 10 augustus 2015 21:05

spokes schreef:Wij starten om 11.13 en kunnen als het goed is ruim daarvoor het parcours nog verkennen. Verwachten ergen rond 9.00 in Hoogerheide aan te komen.
Hé, leuk. Tot donderdag. Wij starten om 11.13.30 :)

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 11 augustus 2015 08:42

Ja hoor, geen probleem. Ik stuur je voor de zekerheid mijn 06 nog even, gaat sneller!

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » do 13 augustus 2015 19:59

Vanmorgen afgereisd naar Hoogerheide met z'n 3-en voor de ploegentijdrit. Chris had netjes afgemeld dus we wisten dat we het met z'n drieën zouden moeten doen.
Bij aankomst snel alles gereed gemaakt waardoor er voldoende tijd was voor een tweetal verkenningsrondjes op het parcours, wat door niemand minder dan Adrie van der Poel was uitgezet begreep ik.
Dat was wel merkbaar, de stukken glad asfalt waren zeer beperkt, het waren veel klinkers en ik moest het stuur goed vasthouden om de fiets onder controle te houden. Het eerste stuk ging omlaag, snelheid liep lekker op en de laatste 4 km kreeg je de hoogtemeters weer terug in de vorm van enkele vervelende bulten en vals plat. Op 1 stuk was politie aanwezig en later werd hier met bladblazers wat rommel opgeruimd. Pas later las ik dat er punaises op het parcours lagen, dat moet dan in dit eerste stuk geweest zijn, wel gevaarlijk aangezien je daar dik boven de 60 over de weg hobbelde. Zelf heb ik er helemaal niets van gemerkt.

Dan de tijdrit, daar kan ik kort over zijn, met drie man was het wachten op de eerste die het tempo niet meer aankon, dat overkwam mijn teamgenoot na 8 km. Aangezien hij ook de slechtste klimmer was betekende dit dat we hem de rest van de rit op sleeptouw moesten nemen en geen grote gaten moesten laten vallen. Dat lukte deels, het wordt toch een beetje ontregeld als je moet afwijken van het plan en de rijvolgorde. Ik had er twee lange kopbeurten opzitten en reed de eerste bult veel te zwaar omhoog. Ik kreeg het daarom zelf in de laatste 2 km ook zwaar. Ik kon niet meer versnellen en m'n verzet voelde steeds zwaarder (vals plat). Omdat wij altijd erg slecht zijn in wachten op uitslagen hebben we hier niets van meegekregen, ook geen idee op welke plek we zijn geëindigd. We wisten wel dat met een tijd iets meer dan 21 minuten niet in de buurt kwamen van een goede klasering. Jos van Emden won de individuele rit in 16.34. Echt niet normaal wat die gasten rijden.
Ik heb na afloop ook verschillen gehavende rijders gezien. Ik denkt at er een aantal lelijk zijn gevallen. Op zich niet verwonderlijk op dit leuke, maar zeker niet ideale parcours.

winkel
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » do 13 augustus 2015 20:15

Leuk te lezen dat je het leuk gehad heb. Je ziet nu hoe lastig het is om ploegentijdrit te rijden.
De meeste denker er echt te makkelijk over.

StevenK
Kinderzitje

Bericht door StevenK » do 13 augustus 2015 20:25

Wekker om 6 uur, twee maatjes opgehaald (derde ging op eigen gelegenheid). Fantastische entourage en een beter startpodium dan bij het NK. Ik was de zwakste broeder van ons vier en net toen onze kopman spokes en consorten in zicht kreeg, na ongeveer zes km, moest ik lossen. Op dat moment zat ik op ruim 45 km/u gemiddeld, zag ik achteraf. Mijn teamgenoten Robert, Joost en Alex zijn met zijn drieën over de finish gekomen met iets meer dan 41 gemiddeld, op een 8e plek.
Wat mij eerste wedstrijd op een ligstuur ooit, maar niet de laatste :)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 13 augustus 2015 21:46

Netjes gereden mannen!

Mijn collega's hadden pech. Een lek gereden, de ander probleem/afgebroken zadelpen. :-? Dat alles al na een paar km.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » do 13 augustus 2015 21:56

StevenK schreef:Wekker om 6 uur, twee maatjes opgehaald (derde ging op eigen gelegenheid). Fantastische entourage en een beter startpodium dan bij het NK. Ik was de zwakste broeder van ons vier en net toen onze kopman spokes en consorten in zicht kreeg, na ongeveer zes km, moest ik lossen. Op dat moment zat ik op ruim 45 km/u gemiddeld, zag ik achteraf. Mijn teamgenoten Robert, Joost en Alex zijn met zijn drieën over de finish gekomen met iets meer dan 41 gemiddeld, op een 8e plek.
Wat mij eerste wedstrijd op een ligstuur ooit, maar niet de laatste :)
Ja dat dacht ik al, ze reden ons voorbij en er ontstond wat verwarring bij hen omdat de nr. 4 (jij dus ;-) ) er af lag. Ze reden daarna door maar hadden nog een zwak moment want even voor het klimmetje dachten we weer dichterbij te komen. Na de klim heb ik ze niet meer gezien, daar hebben wij het verloren.

@ winkel, ik snap niet zo goed wat je bedoelt, dit is het vierde jaar dat ik een ploegentijdrit rij, ik vind dat ik best wel wat ervaring heb. Ik rij alleen (nog) niet zo hard als anderen.
Bij het team van cs030, een team wat bij de ritjes die ik doe vaak/ meestal winnen is een rijder gevallen, volgens mij ook vrij hard. Een team kan nog zo hard gaan en op elkaar ingespeeld zijn er kan zo veel gebeuren waardoor er iets gebeurt. Net zoals bij koersen, overigens. Ik heb vandaag maar heel weinig teams zien finishen met vier man, de meesten verliezen onderweg een rijder.

winkel
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » vr 14 augustus 2015 06:48

Spokes , Ik bedoel er mee dat veel mensen er heel gemakkelijk denken over een ploegentijdrit, maar je ziet en ervaart hoe lastig het
is om een ploegentijdrit te rijden en gelijk merk je ook hoe leuk het is om een ploegentijdrit te rijden. Bijna iedereen die wel eens een ploegentijdrit
rijd wil het vaker doen.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » vr 14 augustus 2015 07:35

winkel schreef:Bijna iedereen die wel eens een ploegentijdrit rijd wil het vaker doen.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, zo is het bij mij ook begonnen.

Plaats reactie