ploegentijdrit achtmaal 19 juli

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Re: ploegentijdrit achtmaal 19 juli

Bericht door Goudhaantje » ma 20 juli 2015 07:06

winkel schreef:1e ploegentijdrit zit er op . Was mooi weer.
Ging nog niet echt lekker maar dat was te verwachten. nu maar hopen dat we de smaak te pakken gaan krijgen. Ik denk dat we individueel genoeg
Pouwer hebben, moet alleen nog overgebracht worden op de fiets. Op naar de volgende. zijn 9e van de 13 ploegen geworden.
Het lijkt mij dat je als team ook vaker met elkaar moet rijden. Of kan je als ervaren individuen ook een goede TTT rijden?

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Bericht door Joostje » ma 20 juli 2015 08:37

Ging nog niet echt lekker maar dat was te verwachten. nu maar hopen dat we de smaak te pakken gaan krijgen. Ik denk dat we individueel genoeg
Pouwer hebben, moet alleen nog overgebracht worden op de fiets. Op naar de volgende. zijn 9e van de 13 ploegen geworden.
In ieder geval een ervaring rijker! En hopelijk hebben jullie ook veel geleerd. Wat ging er zoal niet zo goed dan?

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 20 juli 2015 08:50

Mooi werk mannen! :oke:

Als jullie echt goed als ploeg willen presteren, dan is samen trainen misschien niet zo gek. Dan kan je af en toe stoppen om te bespreken wat er anders moet. Dat is toch wat lastig in een wedstrijd.

JAG
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon CF9.0 team

Bericht door JAG » ma 20 juli 2015 10:35

Joostje schreef:
In ieder geval een ervaring rijker! En hopelijk hebben jullie ook veel geleerd. Wat ging er zoal niet zo goed dan?

Ik reed niet hard genoeg :-? Verder waren de aflossingen nog wat rommelig, te weinig constantheid in de snelheid. Met meer hardheid in de benen (was mijn eerste tijdrit ervaring) moet het de volgende keer beter (lees sneller ;-)) gaan.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » ma 20 juli 2015 12:18

Van de 8 in totaal verzamelde rijders is er ter plekke nog een last-minute aanpassing in ploegsamenstelling gedaan:
Winkel + Ayhan + JAG + Wombcat als CTWT-team en ondergetekende met 3 dames.
Het gezamenlijke oefenritje afgelopen woensdagavond met de 3 dames en Wombcat erbij in het achterhoofd, had ik me voorgenomen om vanaf start op kop te rijden en hetzelfde vermogen aan te houden waar we toen mee op pad gingen.
In tegenstelling tot woensdagavond bleek dat dat al in de eerste ronde net iets te veel was, het tempo iets laten zakken en wat aanmoedigingen en kilometers verder, uiteindelijk gefinished, compleet, als laatste ;)
Kwam er op neer dat ik een individuele tijdrit heb gereden met 3 volgsters ;)
Mijn eerste TT-kilometers van dit seizoen, leuke dag geweest en prima training.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » di 21 juli 2015 13:42

CTWT Tiel
Ronde 1 00:11:56
Ronde 2 00:11:46
Ronde 2 00:11:21
Finish 00:35:03
9e met 42,625 km/h

http://www.wielersitezundert.nl/index.p ... t-achtmaal
Lijkt mij een goed plan om op het rondje van de tijdstrijderscup te gaan trainen met zn allen in paats van alle korte ritjes dwars door het land te rijden.

Goudhaantje schreef:
Het lijkt mij dat je als team ook vaker met elkaar moet rijden. Of kan je als ervaren individuen ook een goede TTT rijden?
Als je een ploeg hebt met renners die individueel grotendeels gelijk rijden, die niet peloton angsten hebben en beetje stuurvast zijn, moet je zonder al te veel problemen een ttt kunnen rijden.
Heb met een groep TT'ers een keer TTT in Geel en een NCK gereden en dat ging als een malle zonder ook maar 1 keer met die mannen te trainen.

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » di 21 juli 2015 21:53

Ik vond het ook een bijzondere ervaring. Het was mijn eerste ploegentijdrit. En er gingen denk ik inderdaad een aantal zaken niet goed. Ik reed zonder snelheidsmeter waardoor ik het moeilijk vond om in te schatten of ik goed, te zacht of te hard overnam. Goed leerpunt voor de volgende keer. Daarnaast had ik persoonlijk moeite met de bochten (slechte techniek). En we hadden wel afgesproken dat we elkaar een seintje zouden geven voor overnemen maar ik had het idee dat de overnames rommelig waren en niet altijd op het juiste moment. Ik had te laat door dat niet iedereen kon overnemen en dus waren mijn overnames te hard, te kort en ging ik dus te snel van de kop in de verwachting dat er een overname zou volgen en ik kon uitblazen. Had uiteindelijk beter langere maar iets rustiger aflossingen kunnen doen. Nu reed ik mezelf over de kop en kon de laatste 2-3 kilometers alleen bij Winkel in het wiel blijven. Winkel moest in ronde 3 dus teveel kopwerk in zijn eentje doen. Maar ik denk vooral dat het feit dat we met 4 ipv 6 man van start gingen een belangrijke factor was.

Misschien dat enkele keren trainen voor de NCK inderdaad geen kwaad kan.......

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » wo 22 juli 2015 06:42

Ik denk een dag trainen geen kwaad kan laten we dat eens proberen. afspreken bij rubliek NCK

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 22 juli 2015 08:01

JAG schreef:
Joostje schreef:

Ik reed niet hard genoeg :-? Verder waren de aflossingen nog wat rommelig, te weinig constantheid in de snelheid. Met meer hardheid in de benen (was mijn eerste tijdrit ervaring) moet het de volgende keer beter (lees sneller ;-)) gaan.
Ik reed ook niet hard genoeg. :oops: Wat niet hielp was dat er wat te hard gestart werd, waardoor er al snel gaten vielen en ik mezelf al vrij vlot opblies.

Ook werd er (voor mijn gevoel) een paar keer flink opgetrokken na de bochten, dat moet je in een ploegentijdrit niet doen, dan moet je juist relatief rustig optrekken na de bochten.

Misschien zat er ook wat teveel niveauverschil tussen Winkel en Ayhan aan de ene kant en JAG en mij aan de andere kant. Met vier man is dat uitermate onhandig. Als je dan met zes bent (en je weet het van te voren), dan kun je daar nog afspraken over maken: ofwel iets rustiger beginnen en het wat langer bij elkaar houden, of de zwakkere toch gewoon mee laten draaien en dat die dan relatief snel lossen (dan wel dat ze niet overnemen).

Interessant aspect om rekening mee te houden: iemand die in je wiel zit, daar heb je ook baat bij, dat is aerodynamiischer dan dat er niemand in je wiel zit.

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » wo 22 juli 2015 09:00

Ik ga een voorstel mbt de invulling van het traject naar het nck doen in het daarvoor betreffende nck topic, zal me daar ook aanmelden voor de training.

Plaats reactie