Tijdstrijderscup 2015

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
Plaats reactie
spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja

Tijdstrijderscup 2015

Bericht door spokes » vr 23 januari 2015 09:56

http://www.tijdstrijderscup.nl/

Datum 2015 is inmiddels bekend, 12 april. Ik ga voor de derde keer meedoen, zonder al te hoge verwachtingen aangezien ik inmiddels weet in wat voor een wereldje ik die dag beland. Een pr met de nieuwe fiets is in ieder geval al een mooi doel.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Re: Tijdstrijderscup 2015

Bericht door arjan916 » za 24 januari 2015 19:28

Succes alvast.

Dit jaar zal ik hoogstwaarschijnlijk een keer verstek laten gaan, iets met werk :(
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Tommeke
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Tommeke » zo 25 januari 2015 20:30

Ik zit te twijfelen. Het lijkt me super uitdagend, maar die middag is ook Parijs-Roubaix op tv ;)

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » vr 10 april 2015 09:43

Ik doe ook weer mee.
It never gets easier, you just go faster.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » vr 10 april 2015 12:53

Ik had het gezien, veel succes, tegen de tijd dat jij start ben ik al weer op weg naar huis. Aangezien mijn pr een kleine 20 minuten verschilt met dat van jou start ik al vroeg.) Het aantal (ct)wt-ers is dit jaar zeer beperkt. De weersverwachting valt mij ook vies tegen, goed het blijft waarschijnlijk droog, maar wind zuidwest, en windkracht 4, dat betekent de laatste 18 km hard werken.....

Ik heb de route vorige maand verkend, let even op, in het eerste deel, na het viaduct over de A27, was de weg toen nog opgebroken. Er vinden nog steeds werkzaamheden plaats op het parcours en er was slechtst een klein stuk asfalt links van de weg berijdbaar. Ik weet niet of het inmiddels al hersteld is, maar een gewaarschuwd mens... Vorig jaar waren er veel deelnemers met een stootlek door vergelijkbare werkzaamheden.

DavidRuijs
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Concorde razorblade

Bericht door DavidRuijs » za 11 april 2015 10:51

Succes en veel plezier :oke:
Voor mij komt net te vroeg
sinds November de fiets niet aangeraakt
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » zo 12 april 2015 15:59

Heerlijk gereden! Mooi weer om te knallen en die harde wind doet tegen echt wel wat met je krachten.
De eerste 12 km wind mee, gewoon rustig gedraaid. Daarna wind schuin van voren en het derde stuk de wind flink van voren, hier hard moeten werken maar met het idee dat ik ook het laatste deel tegen de wind in moest werken nog niet alles gegeven. Tot mijn verbazing draaide het laatste deel de wind echter schuin naar achteren en hierdoor kom ik nog mooi wat gas geven.
Omdat in mijn seizoen wat traag op gang komt wist ik dat een hele goede tijd er niet in op zitten, maar na de finish kon ik niet anders dan tevreden zijn. Goed het waaide weer eens hard, maar volgens mij heeft nog nooit iemand hier een rondje gereden zonder wind.

De precieze uitslag weet ik nog niet, maar het was mijn snelste rondje Almere ooit... Ikzelf zat op 1.05.40 eigen gemeten tijd.

winkel
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » zo 12 april 2015 20:32

spokes, gefeliciteerd, met je goede uitslag. Word vast goed tijdrijders jaar voor je

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 april 2015 08:57

winkel schreef:spokes, gefeliciteerd, met je goede uitslag. Word vast goed tijdrijders jaar voor je
+1 :oke:

was een beetje stil in dit topic? Zat de inschrijving wel vol?

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » ma 13 april 2015 15:05

Nee, er waren slechtst 117 starters, ik geloof dat de inschrijving voor het eerst in jaren ook niet vol zat. Heeft misschien ook te maken met de knipscheer tijdrit, die is een week later op nagenoeg hetzelfde parcours. Ik doe hier ook aan mee, maar dan met de team time trial. Winkel rijdt geloof ik individueel!

Officiële uitslag van gisteren was overigens 1.05.50, dat is 2.45 min sneller dan ik ooit reed. Achteraf denk ik dat ik sneller had gekund ik heb op het stuk wind tegen wat minder met krachten gesmeten in de veronderstelling dat ik ook het laatste stuk hard moest werken, dat viel, met de wind wat meer schuin achter, mee. Overigens waren de omstandigheden verder ideaal aangezien er een parcoursrecord is gereden door Remco Grasman.

Ik heb Oege nog wel even gespot na mijn finish en voor zijn start, maar verder niet gesproken. Verder was er geen (ct)wt vertegenwoordiging itt eerdere jaren.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 april 2015 15:42

Corniel is hier ook niet meer zo actief op het forum volgens mij. Dat scheelt ook.

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 14 april 2015 09:13

spokes schreef:Overigens waren de omstandigheden verder ideaal aangezien er een parcoursrecord is gereden door Remco Grasman.
Ik denk eerder dat Remco een stuk sterker is dan een jaar geleden. Ik reed 1 km langzamer dan vorig jaar, en was daarin niet de enige. Volgens mij waren de omstandigheden verre van ideaal voor snelle tijden.

pct
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » di 14 april 2015 18:42

Ik had al eerder een reaktie getikt, maar ik krijg een foutmelding als ik op mijn iphone wil reageren.

Ik heb ook mee gedaan aan de tijdstrijdersup. Vorig jaar reed ik 01:01:05 en was ik helemaal dood toen ik over de finish kwam. Ik had mijzelf opgeblazen in het eerste gedeelte. Dat was de les voor deze editie dus, zeker gezien de wind uit dezelfde richting kwam.
Voorzichtig gestart en mijn winst gepakt in het stuk met de wind pal op kop.
Uiteindelijk 59:48 gereden en daarmee ben ik tevreden.
Met het oog op deelname aan Ironman Maastricht ben ik op de TT naar huis gefietst. Al bij al 130 km gemaakt op de TT.

Ik moet nog wel eens op zoek naar een fatsoenlijk zadel want mijn zitvlak vond dit niet leuk.
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 14 april 2015 20:30

El Escalador schreef:
spokes schreef:Overigens waren de omstandigheden verder ideaal aangezien er een parcoursrecord is gereden door Remco Grasman.
Ik denk eerder dat Remco een stuk sterker is dan een jaar geleden. Ik reed 1 km langzamer dan vorig jaar, en was daarin niet de enige. Volgens mij waren de omstandigheden verre van ideaal voor snelle tijden.
Een blik op de uitslag lijkt mij een betere indicatie: klik

Kijk bv naar de top 20. Van diegenen die op herhaling gingen (15), rijden er 5 geen PR. De rest wel.

DavidRuijs

Bericht door DavidRuijs » di 14 april 2015 21:40

De meeste die een pr reden in de top twintig zijn volgens mij renners die wat minder bekend zijn
althans voor mij, terwijl de renners die we routinematig iedere keer in de top tien terug zien dit keer allemaal geen pr hebben gereden op Remco Grasman na
ik denk dat dat toch betekent dat Remco Grasman zeer goed gereden heeft idd nog beter dan vorig jaar

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 14 april 2015 21:56

DavidRuijs schreef:ik denk dat dat toch betekent dat Remco Grasman zeer goed gereden
Dat lijkt mij overduidelijk inderdaad.

Het doet er toch niet zoveel toe of je iemand kent of niet? Een PR is een PR. Scroll de lijst maar door. Meer dan de helft die op herhaling ging, rijdt een PR? En dat "in omstandigheden die verre van ideaal zijn"?

DavidRuijs

Bericht door DavidRuijs » wo 15 april 2015 07:53

Veel renners hebben zich verbetert maar ik zie dat de meeste klasbakken ongeveer hetzelfde nivo hebben gehaald als vorig jaar of dat jaar daarvoor met uitzondering van Remco Grasman,
die blijft maar progressive maken, waar houd het een keer op?
Ik vind met name de tijd van Bertil van Dorp eruit springen, een renner die ik regelmatig volg in zijn uitslagen. De tijd van Speijbroek?[ bel] had ik ook interessant gevonden maar die moest helaas met pech geloof ik afhaken. De tijd van Peter Koning had veel sneller kunnen zijn als hij geen
trammelant had gehad aan zijn fiets.

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » wo 15 april 2015 08:40

Grasman is verdergegaan waar die voor de winter gebleven was. Steeds harder rijden. Lijkt alsof er geen winter is geweest voor hem.
Ongekende atleet.

Verder lijkt de uitslag niet heel gek?
Bertil rijd elk jaar iets harder en als je weet wat de mannen van FTC Marknesse trainen voor de tt's is dat logische
Heini reed veel harder dan vorig jaar en iets harder dan twee jaar terug die tijd sprint er veel meer uit. en die reed een week er voor ook al een dijk van een proloog(7.5km) in Warns.

De gevestigde orde iets langzamer maar de mannen die nog elk jaar groeien reed het meer en deel harder.

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » do 16 april 2015 16:17

Peter schreef:Het doet er toch niet zoveel toe of je iemand kent of niet? Een PR is een PR. Scroll de lijst maar door. Meer dan de helft die op herhaling ging, rijdt een PR? En dat "in omstandigheden die verre van ideaal zijn"?
O.K., excuses voor mijn gebrekkige analyse. Wieger (2e) weet zijn lagere gemiddelde aan de omstandigheden, Bas (4e) was ook duidelijk langzamer dan vorig jaar en ikzelf ook. Daaruit trok ik de conclusie dat de omstandigheden verre van ideaal waren. Ik heb niet de tijd genomen naar de overige tijden te kijken. Nogmaals excuses, Peter.

Plaats reactie