NCK 2015

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: NCK 2015

Bericht door concorde » za 26 september 2015 19:33

arjan916 schreef:
winkel schreef:We hebben nog een gemiddelde van ruim 45km/h gehaald . Laat staan wat we halen als wat trainen op deze disapline . Ik had vooraf gemeld 45 gem te willen halen dat is dus gelukt . Zonde van de val van Koert .
:oke:
Goed gedaan mannen !
Val van Koert, wat / hoe is er gebeurt en hoe hij hij er zelf aan toe?
Hij raakte met zijn voorwiel het achterwiel van zijn voorganger, ja dan is er geen houden aan. Wat dat betreft zijn we nog niet helemaal op elkaar ingespeeld en niet helemaal stuurvast.

StevenK
Kinderzitje

Bericht door StevenK » za 26 september 2015 20:14

concorde schreef:
Peter schreef:Hoe gaat het met Koert?
Hopelijk goed.
De volgwagen was gestopt en het leek op het eerste gezicht mee te vallen. Een busje heeft Koert naar huis gebracht, het gebeurde niet eens zo ver van zijn woonplaats. En later zijn Gerjan en Michel zijn auto naar huis gaan brengen.

Fietsen ging verder goed, we zijn met zijn vijven gefinisht. De samenwerking ging best goed, de sterkste mannen namen wat lange beurten voor hun rekening. Op het eind haalden we nog een andere ploeg in, en niet veel later werden we zelf ingehaald door de ploeg die achter ons was gestart.
Wij startten achter jullie en na ongeveer 15 km kregen we jullie in het zicht, maar het duurde echt lang voor we erbij en erover waren. Ik zat in de volgwagen en dat inhalen met die volgwagens is nog best wel lastig.

WWWebber
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » za 26 september 2015 20:44

concorde schreef:
Peter schreef:Hoe gaat het met Koert?
Hopelijk goed.
De volgwagen was gestopt en het leek op het eerste gezicht mee te vallen. Een busje heeft Koert naar huis gebracht, het gebeurde niet eens zo ver van zijn woonplaats. En later zijn Gerjan en Michel zijn auto naar huis gaan brengen.

Fietsen ging verder goed, we zijn met zijn vijven gefinisht. De samenwerking ging best goed, de sterkste mannen namen wat lange beurten voor hun rekening. Op het eind haalden we nog een andere ploeg in, en niet veel later werden we zelf ingehaald door de ploeg die achter ons was gestart.
T gaat naar omstandigheden goed, met een gangetje van 45 over het asfalt geschuurd..... Ben behoorlijk wat vel kwijt en bij mn knie een aardig stukkie vlees. Dat zag er niet echt lekker uit, ben ik dus toch maar even mee naar de eerste hulp gegaan maar ook daar hebben ze verder niets aan gedaan. Gelukkig verder niks gebroken oid..... Slapen zal wel lastig worden vannacht.....

Probeer terug te halen wat er gebeurd is, maar ik weet t niet precies. Weet wel dat er werd uitgeweken en dat ik idd het achterwiel van Bas raakte. Maar ik zat aan de linkerkant van Bas in formatie en heb aan de rechterkant zijn wiel geraakt, ik kan niet terughalen wat daar nou precies mis ging.....

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 26 september 2015 20:51

Balen Koert! Hoop dat herstel snel gaat en dat je vannacht een beetje kunt slapen
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » za 26 september 2015 20:53

Beterschap, Koert!

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » za 26 september 2015 21:32

Beterschap Koert! Het draaide goed vandaag dus jammer dat je uitviel. En heel vervelend van je kwetsuren. Hopelijk heb je er niet teveel last van.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » za 26 september 2015 21:54

Beterschap Koert .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Marcel3204
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » za 26 september 2015 22:08

Chapeau, mooie uitslag gereden. Toch een aantal vrij grote clubs achter jullie gelaten. Beterschap voor Koert!

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » zo 27 september 2015 06:08

[/quote]Wij startten achter jullie en na ongeveer 15 km kregen we jullie in het zicht, maar het duurde echt lang voor we erbij en erover waren. Ik zat in de volgwagen en dat inhalen met die volgwagens is nog best wel lastig.[/quote]

Dat met de volgwagen druk je nog netjes uit, dat was een flink robbertje stoeien. Helemaal omdat ik was uitgestapt na de val en bij Koert bleef.
Er was afgesproken dat ik op de terugweg weer opgepikt zou worden. Omdat jullie al dicht achter ons reden konden ze niet even snel stoppen. Ze hebben serieus gedacht om mij op de dijk te laten staan en later op te pikken. Toch konden ze net een plekje vinden waardoor onze volgauto kon stoppen waardoor onze volgauto vervolgens achter jullie reed. Lang getwijfeld of we er voorbij wilden /konden maar omdat in die fase ctwt erg hard reed ( rond de 50) bleef er een gat. de knwu jury motor maakte het ook niet echt makkelijker. Uiteindelijk toch besloten in te halen en weer achter de ctwt trein gekomen om vervolgens het team wat voor ctwt was gestart voorbij te rijden. Op dat moment kwam ook het teamachter ons ( van Stevenk) aanhaken. Er reden dus drie teams in elkaars wiel (in de laatste kms) en dat was echt een zooitje. Gelukkig merk ik aan de reactie van stevenk dat het allemaal sportief werd opgepakt want het was hier en daar nog even tricky!

Een verslagje vanuit de volgwagen (hopelijk inclusief wat beelden) volgt.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » zo 27 september 2015 10:51

Jongens, ik ben zwaar onder de indruk! Uiteindelijk was dit het eerste jaar, profs hebben we niet (zelfs geen elite) en om dan zo hard te rijden... chapeau!

@Koert: hopelijk ben je de eerste nacht redelijk doorgekomen. Die is het ergste.

JAG
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon CF9.0 team

Bericht door JAG » zo 27 september 2015 19:29

Allereerst, Koert, ik hoop dat je snel weer op de fiets zit! Het gebeurde achter me en het klonk niet al te best...

Het was een geweldige ervaring, die al begon bij de binnenkomst in Dronten op zoek naar onze 'permanence'... Alleen maar tentjes en volgauto's, ploegen die al aan het inrijden waren enz. Bas (Winkel) had al vroeg een mooi plekje voor ons gereserveerd door zijn tent op te slaan. Na dat iedereen zijn fiets gepakt had, gezamenlijk naar de start gereden. Daar stonden de 'echte mannen'.. Louter mecaniciens die met de fietsen bezig waren en renners die al voorzichtig aan het inrijden waren... Hier en daar ook al de eerste profs (m/v) gezien. Chips en nummers opgehaald en de fietsen konden gekeurd worden... Zie daar het ware verschil tussen een 'pannenkoek' zoals ik en de echte mannen.. Waar ik met mijn gewone karretjes met stokjes mijn fiets liet keuren, stond voor de echte mannen de mecanieker in de rij met 1 of twee fietsen in zijn hand.... Met een minimale aanpassing werden alle fietsen goedgekeurd en konden we na het aanschouwen van de starthelling (breder en beter dan NK ;-)) weer terug naar onze 'permanence' voor onze voorbereiding.

Koert en Robbert gingen gezamenlijk even losfietsen waar Bas, Gerjan, Ayhan en ik de Tacx gebruikte. Ondertussen bespraken Bas en Gerjan de ideale verdeling van de renners. Die verdeling was snel gemaakt; 1. Gerjan 2. Robbert 3. Ayhan 4. Hans 5. Bas 6. Koert. En niet te vergeten Michel (en nog iemand waar ik de naam van vergeten ben...Sorry) in de volgauto Toen alles klaar was, nummers op de shirts, benen warm enz. reden we naar de start. Voor de start toch nog snel een gelletje erin voor de broodnodige energie... Je zou maar eens wat tekort komen tijdens de tijdrit...

Na een laatste keuring mochten we het startpodium op. Fiets afgeven, trap op en er achter komen dat je ketting voor nog op het binnenblad ligt... Snel hersteld.. niemand gezien..toch... Fiets op en even wennen aan het zitten op het zadel als je fiets vastgehouden wordt. De speaker riep onze namen op als de ploeg die klaar stond om te vertrekken.. Hoe gaaf is dat :-)
5-4-3-2-1-START En weg waren we. Op naar de zwaarste 52km van het seizoen. 52km waarin we konden laten zien dat we uit het juiste hout gesneden waren, dat we CTWT.nl en onszelf op de kaart konden zetten... De eerste 10km waren killing.. hartslag continu op de 180, cadans goed, snelheid goed, wind alleen tegen... &^*^% heb ik mijn dag wel...? Gelukkig, na 10km kon ik eindelijk 'herstellen' in het wiel en ging het geleidelijk aan weer beter. Toen op 24 km ineens een slinger in de groep en een hoop kabaal, waarvan je het geluid helaas maar al te goed kent en het liefst nooit wil horen... Carbon in harde aanraking met het asfalt... In mijn ooghoek zal ik naar later bleek Koert de berm in rollen... Organisatie gelijk weg totdat geroepen werd DOORGAAN.. Hoe onnatuurlijk dat ook voelt en wellicht is.. Blijft een wedstrijd en gelukkig reed oa Michel achter ons die gelijk uitstapte en Koert bijstond. De angst zat er gelijk ook bij een ieder in.. En de wetenschap dat we een belangrijke schakel veel te snel kwijt waren geraakt, maakte dat de verbetenheid een goed resultaat neer te zetten alleen maar toenam.
Eindelijk die dijk af... Even de luwte tussen de bomen en vervolgens voelen dat de wind ineens van achteren kwam... Iedereen voelde aan dat het harder kon en snelheid ging gelijk boven de 50km/u... De afstand tussen ons en de voor ons gestarte ploeg werd ook gelijk met rasse schreden kleiner... De groep jachtluipaarden rook de eerste prooi van de dag.... En ze hadden honger... Terug de dijk op waar de wind weer van zij kwam, maar nu ook van achter. Op 8 km hadden we de ploeg te pakken en stoven we er voorbij. Dat gaf moraal om er nog eens een laatste snok aan te geven (tenminste.. in gedachte dan... de reserves waren al geruime tijd aangeroepen). Op 4km kwam de voorrijder van de achter ons gestarte groep ons voorbij.. Gvd, dat gaat ons toch niet gebeuren, met de finish in zicht toch ingehaald worden... Helaas op 2km voor de streep werden we voorbij gereden. Ze hadden alleen niet gerekend op de vasthoudendheid van Robbert en Ayhan die zich vastbeten in de achterwielen van deze ploeg en zo reden we met twee treintjes (later bleken het er drie te zijn... de door ons ingehaalde ploeg beet zich vast in onze wielen) Dronten binnen.
Met vijf renners reden we over de streep in een tijd en snelheid die de verwachting van iedereen overtrof. Rochelend, hijgend en verkrampt van het zitten in de tijdrithouding reed ik weer terug naar onze permanence. Daar wachtte Michel ons al op en kwam met alle verhalen uit de volgwagen, begreep dat vooral de laatste 10km hectisch en spannend waren door het inhalen en ingehaald worden. Gelukkig kwam ook het bericht dat het met Koert mee leek te vallen en hij door een vriendelijke omstander naar huis gebracht was.
Al met al een geweldige ervaring om mee te maken. Ik weet voor mezelf wat ik komend jaar moet wijzigen in mijn trainingsaanpak om sterker en beter (specifieker) getraind aan de start te staan. Tenminste, ik hoop dat ik mij weer in de ploeg weet te rijden. ;-) Want 1 ding is zeker, dit is echt een evenement waar we als CTWT.nl volgend jaar echt weer aan mee moeten doen.

Bas en bestuur, bedankt voor de organisatie voor de deelname!

Gr. Hans

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 27 september 2015 19:33

Mooi verhaal

Ayhan
Kinderzitje

Bericht door Ayhan » zo 27 september 2015 21:30

Mooi geschreven JAG. En ik ben het helemaal met je eens: Dit is voor herhaling vatbaar!

Marcel3204
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » zo 27 september 2015 21:58

Mooi en avontuurlijk verhaal! Ik zou bijna gelijk een (ploegen)tijdritfiets willen gaan kopen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » zo 27 september 2015 22:06

Marcel3204 schreef:Mooi en avontuurlijk verhaal! Ik zou bijna gelijk een (ploegen)tijdritfiets willen gaan kopen.
Dat had ik de eerste 3 seconden ook. Ging gelukkig snel weer over :lol:.

WWWebber
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 28 september 2015 09:35

Toch ook maar even een verhaaltje van mijn kant. Kan toch niet zoveel nu.... ;)

Voor mij begon t begon eigenlijk al bij de eerste training, oh wat ging t daar bagger. De benen waren niet goed en ik vroeg me toch serieus af of dit nog wel wat zou gaan worden. Opgeven is geen optie, dus er moest serieus getraind gaan worden. Inmiddels een vermogensmeter aangeschaft en het was toch wel even zoeken hoe er nu getraind moest worden met zo'n ding. Maar uiteindelijk kregen we de smaak te pakken en werd ik langzaamaan sterker..... Toen de tweede training. De benen voelden al wat beter en ik besloot direct wat langere kopbeurten te maken om te weten hoe de zaak ervoor stond. Dat bleek dus niet helemaal zo'n goed idee want ik blies mezelf een beetje op en moest later weer wat beurtjes laten lopen. Ok, we weten dus dat het zo niet moet. Verder goed getraind en weer wat sterker. Nog een koersje op de NEB en daar voelde ik al iets van vorm komen maar miste nog wel wat soeplesse. Daar in de laatste week nog wat extra op gelet en wetende dat ik eindelijk eens mn 5 minuten blokken boven de 300 watt trapte gaven de burger toch weer wat moed.

Toen was t D-day. De dag ervoor alle spullen klaar gemaakt, zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Toch wel wat gespannen voor de wedstrijd reizen we af naar Dronten. Parcours ken ik op mn duimpje, aangezien dit in mn achtertuin ligt, dus dat scheelt weer. Eenmaal in Dronten is het een ware invasie met wielrenners. Overal partytentjes met Tacxende wielrenners van ploegen die je van het koersen wel kent. Schitterend om te zien. Warm gereden samen met Robert, Tacx probeer ik toch zoveel mogelijk te vermijden... ;) Kon bij t warm rijden toch niet echt peilen hoe het met de benen was, maar t voelde wel ok. Dus op naar de start, fietst gekeurd en hup het startblok op. Direct vanaf de start liep het met mezelf vrij goed, kon goed mn kopbeurten doen en "herstellen" weer in het wiel. Alleen in de bochten liep het wat minder omdat er daar gaten ontstonden in de groep. Maar goed, dat herstelde daarna ook wel weer. Af en toe onderweg op de teller gekeken en ik zag toch gemiddeldes van 44, 45, 46 en dacht, dit gaat goed. Op de ketelmeerdijk zag ik een bordje 30 km en dacht nog, ik heb nog over, helaas was t daar na een paar km voor mij over..... :-( Ik raakte het wiel voor me en kon dat niet meer corrigeren, en wist dus dat het mis ging. Schoof over de straat, raakte ook nog met mn helm de grond en belandde in de berm. Werd gelukkig snel bijgestaan door Michel, die toch wel wat wijze aanwijzingen voor me had. :) :oke:

Er stopte daarna een busje waarvan ik eerst dacht dat die van de organisatie was, die aanbood om me terug te brengen. In de auto bleek het een ploegleider te zijn van de dames van Westland Wil Vooruit (ben zn naam weer vergeten...) die was achter gebleven om nog even te kijken. Gelukkig was mn huis niet ver van het parcours en de beste man heeft me thuis gebracht, ik weet niet of je meeleest, maar nogmaals dank! :oke:

Thuis de schade opgenomen, kleding van de wonden getrokken en m.n. knie en rug zagen er toch wel lelijk uit. Daarom besloten de huisarts ernaar te laten kijken. Daar werd alles netjes ingepakt en moest ik me de volgende dag wel weer melden om nogmaals naar de wonden te laten kijken. Gisteren dus weer heen geweest en m.n. de knie, waar toch wel een halve cm vlees weggeschaafd is, is nog erg pijnlijk. T wordt behandelt als een open vleeswond. Vandaag nogmaals naar de huisarts om te laten kijken. Hopelijk gaan we weer de goede kant op, maar het CK zal toch wel te vroeg komen ben ik bang..... :-(

Achteraf toch wel een beetje mixed feelings, was tevreden met mn eigen performance tot dan toe, ook met het resultaat wat als team gereden is. Maar de val en het me niet helemaal naar de vaantjes hebben kunnen rijden, geven het toch een nare bijsmaak. Ik begrijp ook dat dit voor de rest van het team ook zo is. Het heeft niet zoveel zin om schuldigen aan te wijzen. Ik weet niet eens precies wat er gebeurd is, dat gaat allemaal zo snel dat je alles in een reflex op intuitie doet. Mss heb ik te dicht op dat wiel gezeten, wat ik natuurlijk vanuit het koersen wel gewend ben, ik weet t niet. Ik ken echter het risico van t vak en je probeert t te voorkomen, maar ergens weet je dat t een keer komt....

Neemt niet weg dat dit een mooi evenement is en dat er een mooie prestatie geleverd is. Hopelijk staat er volgend jaar ook weer een team aan de start. Of ik daarbij zal zijn, is nu niet het moment om te beantwoorden..... ;-) Denk idd dat het nog wel harder kan als we beter op elkaar zijn ingespeeld en ik denk dat er in mn eigen performance ook nog wel wat rek zit....

Iedereen dank voor de beterschap wensen
Ploegleider Westland Wil Vooruit dank voor het thuis brengen
Michel dank voor de 1e hulp en ondersteuning.
Gerjan en Michel dank voor het thuisbrengen van mn auto en spullen.

:oke: :oke: :oke: :oke:

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 28 september 2015 10:27

Mannen, top gereden! Knappe prestatie. :oke:

Koert, beterschap. Neem vooral de tijd, hoe graag je ook weer op de fiets zit.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 28 september 2015 12:35

indobesar schreef:Mannen, top gereden! Knappe prestatie. :oke:

Koert, beterschap. Neem vooral de tijd, hoe graag je ook weer op de fiets zit.
+1! Mooie prestatie!

Koert, dat soort dingen gebeuren helaas af en toe. Beterschap.

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » ma 28 september 2015 16:47

Op het startterrein spulletjes ophalen en fietsen keuren (tijdens de training meten heeft denk ik zijn voordelen 5 op de 6 kwam er meteen door).
Tussen al het geweld van toerbussen, ploegleider wagens met 10 fietsen op het dat en materiaalbussen weer terug naar ons party tentje ;-)
Rustig aan warm gereden en start volgorde doorgenomen (Gerjan, Robert, Ayhan, Hans, Bas, Koert). Rugnummer op en naar de startplek.
daar aangekomen plaats genomen in de startrij mochten de fietsen nogmaals door de keuring.
Er kwam last minute nog een team tussendoor dat wel 30 sec voor de start klaar stond :lol:
Fietsen werden op het startpodium getild en we konden plaatsnemen.
Ik zou de start tot minstens de rondweg van Dronten voor mijn rekening nemen en mocht hierdoor uiterst links plaats nemen.
Nog even flitste de startschavot perikelen van het NK door mijn hoofd want naast de ramp naar beneden was geen hekje of enige vorm van balustrade :twisted:

En daar gingen we, rustig op gang getrokken alleen was ik na de eerste bocht (30m) en verkeersdrempel (100m) de rest een klein beetje kwijt. even rustig aan gedaan en langs de finish bus de boel op gang getrokken.
Heel behoudend naar de 42km/h doorgetrokken om iedereen de gelegenheid te geven de motor aan te slingeren.
T splitsing links en kort daarna rotonde rechts naar de rondweg. Daar rotonde links en dan merk je goed dat je op een tt fiets zit want dan wil de fiets niet zo makkelijk de bocht door en zakt de snelheid naar de 38km/h.
Rondweg op en de kop afgegeven aan Robert en plaats genomen in het laatste wiel achter Koert.
Op naar de rotonde op 3km waarna het echt los kon. Parallelweg op en gas erop Ayhan trok hem op snelheid en met een 45 per uur naar de dijk.
Eerste stuk op de dijk tot de jachthaven ging met 45.4 gem. We draaiden langzaam met de neus in de wind en dit was te merken als je op kop zat.
Op de Ketelmeerdijk was de wind goed te merken en werd er wat geslingerd. Snelheid houden was lastig. op een gegeven moment slingerde de 4 voor mij en raakte Koert uit ballans en viel gelukkig buiten de waaier.
Heel even waren de 4 voor mij die niets gezien hadden van slag omdat het niet lekker klonk maar niet wisten wat er gebeurt was Na een paar keer "DOOR" te roepen stond iedereen weer met de neus in de wind en was de focus weer terug.

Dijk af en met de wind schuin in de rug even iets spanning van de benen. Nadeel dat daar het enige slechte stuk asfalt lag, geen optimaal "herstel".
Linksaf naar Swifterband en daar kwam de wind in de rug en kon er weer echt snelheid gemaakt worden.
Langs Swifterband en terug naar de dijk. Daar draaide we weer de wind in, we hadden hele korte kopbeurten moeten rijden maar de ervarenheid was er niet en zakte de snelheid hard terug naar 42 en zelfs on de 40.
Dijk op en met de wind schuin achter en gang maken. Bas kwam sterk op kop en zette de teller boven de 50, ik nam over maar was niet bij kracht een gelijk tempo voort te zetten en we zakte terug naar net onder de 50. De club voor ons bleef in zicht maar we raakte niet op het wiel
De dijk af en stuk naar Dronten reed de club voor ons nog steeds in zicht. Ik wou het gat dicht hebben want naar een wiel rijden is makkelijker dan in de verte staren. Gas gegeven en met een 52.4 gem het gat dicht gereden.

Toen begon het stuivertje wisselen want WV EDE die achter ons gestart was had ons bijgehaald en wou er langs.
Dat lukte ze net voordat we de rondweg van Dronten bereikte maar daar waren ze de gashendel kwijt want ze versnelde niet verder door en rolde we met 3 teams aan elkaar geplakt Dronten binnen en over de streep.

Was een mooie dag op de valpartij van Koert na.
Sportief gezien denk ik een hoogte punt in de CTWT historie.
Nog nooit eerder deel genomen en op een redelijk niveau gepresteerd met een team bestaande uit basisleden en A rijders.

Er is ruimte voor verbetering qua aflossen,waaier rijden, bochtenwerk en elkaar coachen. Maar gezien de samenstelling van ons team dat zelden samen rijd en niet bij elkaar in de buurt woont ook niet te verwachten was.
Volgend jaar een nieuwe ronde

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 28 september 2015 17:03

Mooi geschreven Gerjan. Je voelt de spanning en sensatie tijdens het leven. Je laatste alinea ben ik het mee eens. Ontzettend knap en misschien interessant om deel te nemen aan (meer) tijdrit evenementen.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Ayhan
Kinderzitje

Bericht door Ayhan » ma 28 september 2015 17:34

Ik herken de verhalen van GerJan en JAG goed. Helaas ben ik denk ik verantwoordelijk voor veel van het slingerende weggedrag. De benen waren goed maar de onervarenheid en het gebrek aan uren op de tijdritfiets wreken zich hier toch wel. Zo kostte het me ook moeite de juiste balans te vinden bij het doen van kopwerk. In het begin trok ik een keer te hard door waardoor JAG op een klein gaatje kwam te zitten. Inhouden is dan het devies maar voorkomen was beter geweest. Gelukkig kon ik daarna een vrij lange beurt draaien. Maar halverwege maakte ik een tweetal keren een lange kopbeurt waarbij ik zwaar in het rood ging en de vervolgbeurt niet kon brengen wat ik wilde. Met wat meer ervaring en oefening volgend jaar kunnen we denk ik nog best wel een aardige stukje verbeteren. Ik kijk ernaar uit en hoop dat ik dan weer deel mag uitmaken van het team.

Overigens een dag later de monstertijdrit gereden..... Heb mijn uren op de ttfiets dus inmiddels bijna verdubbeld.

Martinello

Bericht door Martinello » ma 28 september 2015 18:09

lekker bezig geweest :oke:

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 28 september 2015 20:32

Mooie verhalen hoor. Sterkte Koert!
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

concorde

Bericht door concorde » ma 28 september 2015 20:38

Mooie uitgebreide verhalen, zeg. Ik beleef het allemaal weer opnieuw. :oke:
Volgend seizoen (?) maar eens kijken of we wat vaker aan een ploegentijdrit mee kunnen gaan doen. ;-)

MrAnMo
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 28 september 2015 20:48

Gaaf om te lezen. Goed gedaan heren. Complimenten.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Plaats reactie