NCK 2015

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

NCK 2015

Bericht door winkel » vr 21 november 2014 17:58

Ik doe sinds 2 jaar met veel plezier aan tijdritten mee.
Nu heb ik van insiders begrepen dat het NCK de Hoogmis is voor tijdrijders.
De regel is dat je met min. 6 rijders moet zijn van dezelfde vereniging.
Hierbij wil ik informeren of het wat is voor CTWT.
De afstand die afgelegd moet worden is volgens mij 40 km. in 2015 word het NCK georganiseerd in Dronten op 26 september.
Ik denk en wil dat we rond de 46km/gemiddeld moeten gaan halen.
Zijn er bij CTWT nog 5 liefhebber die hier wat voor voelen en denken dit aan te kunnen.
We zouden dan in het voorjaar eens een ploegentijdrit met elkaar moeten gaan rijden.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Re: NCK 2015

Bericht door Wombcat » vr 21 november 2014 18:22

Ik ben niet lid van CTWT, maar ik zou jullie (de vereniging/leden) wel adviseren inderdaad mee te doen als je 6 mensen bij elkaar krijgt. Is gewoon erg leuk om te doen.
Ik heb 'm zelf 3 of 4 keer meegereden met De Mol, waarbij ik één van die keren echt verschrikkelijk heb afgezien, omdat net op het moment dat ik nog een lange laatste beurt deed en wilde afhaken, ik degene achter me hoorde roepen "ik ben eraf". Met als gevolg dat ik de 4e man was en bij moest blijven. Met veel pijn en moeite ben ik de laatste 10 km in het laatste wiel blijven hangen.
Een andere keer was ik juist een van de beteren en dan is het veel prettiger.
Overigens eindigden we volgens mij alle keren ergens tussen de 30e en 50e plek oid, dus dat was niet echt bijzonder.

Dus: gewoon doen, want een ploegentijdrit is leuk om eens mee te maken, zeker als je van tijdrijden houdt.
Je hoeft niet per se een ploegentijdrit gereden te hebben van te voren, maar het is wel handig om een paar keer te oefenen. Ook moet je er rekening mee houden dat je wat reserves moet hebben, voor het geval iemand ziek is oid.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door arjan916 » vr 21 november 2014 22:30

Stond 2014 voor mij te boek als het TransAlp jaar en het naseizoen met diverse tijdritten, voor 2015 heb ik nog geen doel bepaald.
Om een goede teamprestatie bij NCK als HET doel van 2015 te gaan maken lijkt me supergaaf :oke:
Voorwaarde hiervoor is dat er nog minimaal 4 supergemotiveerde tijdrijders zich melden.... en eigenlijk heb je minimaal 1 reserve man/vrouw nodig, want resultaten uit het verleden geven aan dat er afvallers vlak voor een evenement kunnen zijn, en dat is dan wel een garantie op minder motivatie bij de overgeblevenen :-(
Ik hoop dat er voldoende leden, of nieuwe, zich hiervoor aan willen melden.
Ik ben in ieder geval bereid om de seizoensindeling en training hier volledig op af te gaan stemmen.

1. Winkel
2. Arjan916
3.
4.
5.
6.
7.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 21 november 2014 23:01

Ik wil ook wel. Maar je moet wel een licentie hebben he. Niet dat dat heel ingewikkeld is, maar wel ff regelen.

winkel

Bericht door winkel » za 22 november 2014 08:33

volgens mij is een basislicentie VAN kNWU van 8 euro voldoende.
Ik heb de afgelopen 30jaar al heel wat ploegentijdritten gereden maar het NCK is me helaas nog nooit gelukt.
Ploegentijdritten is heel lastig, elk niveau verschil komt er extreem uit. Je moet je echt kunnen opofferen voor een
ander. Het is het moeilijkste onderdeel van het wielrennen maar daarom ook leukste onderdeel.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 22 november 2014 09:54

Je hebt gelijk http://www.nwvg.nl/nck-wielrennen/reglement Dat was vroegah niet zo. Overigens krijg je gewoon automatisch een basislicentie als je lid bent van CTWT. Dus geen 8 euro nog apart oid.

winkel

Bericht door winkel » za 22 november 2014 14:32

Ik heb maar één eis. Wil wel min. 45 a 46 km per uur gemiddeld halen met de groep.
Heb namelijk geen zin om laatste of voorlaatste te eindigen.
Dus iedereen die 300 tot 400 meter lang 46 km per uur of harder kan fietsen is eigenlijk al
geschikt hiervoor.
19 april is er een ploegentijdrit in de buurt van Almere (atc almere) daar zouden
we dan aan mee kunnen doen.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » za 22 november 2014 14:47

winkel schreef:Ik heb maar één eis. Wil wel min. 45 a 46 km per uur gemiddeld halen met de groep.
Heb namelijk geen zin om laatste of voorlaatste te eindigen.
Daar hoef je geen 45 voor te rijden, uitslag van 2013: http://www.nwvg.nl/NCK/uitslag/2013/NCK2013_Cat-A.pdf

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 22 november 2014 15:11

Tijdrijden is niet mijn ding maar zou toch ooit wel eens een ploegen tijdrit willen rijden...

winkel

Bericht door winkel » za 22 november 2014 15:22

Je moet een veilige marche inbouwen, vandaar dat ik geen 42km/u als doelstelling heb maar rond de 46..
Bij de eerste 10 gaat niet lukken, daar is niveau verschil te groot voor.

remko_B
Driewieler
Fiets: Scott Foil

Bericht door remko_B » za 22 november 2014 17:14

topplan! maar ik laat dit graag aan anderen over ;)

zou wel leuk zijn om CTWT hier aan de start te zien.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 22 november 2014 18:41

winkel schreef:Je moet een veilige marche inbouwen, vandaar dat ik geen 42km/u als doelstelling heb maar rond de 46..
Dronten is overigens nog niet helemaal 100% zeker ( maar wel zo goed als). Zie eerst maar eens een ploeg bij elkaar te krijgen en vergeet dat gemiddelde.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » za 22 november 2014 21:53

Ik wil graag meedoen. Beschik in 2015 voor het eerst ook over een mooie tijdritfiets en heb ervaring met ploegentijdritjes. Het enige waar ik geen ervaring mee heb is mijzelf compleet kapot fietsen. Dat zal nodig zijn als ik meega in de ambitie om 46 gem. Te rijden. Als ik meedoe zal ik een zwakke schakel zijn, dat verwacht ik iig. Mijn plan voor 2015 is om begin september mee te doen aan de challenge Almere, de halve triathlon. Dat is natuurlijk wel een goede voorbereiding. Ik wil in ieder geval aangeven dat ik beschikbaar ben mocht er een team komen.

P.s. Mocht er interesse zijn heb ik nog wel een opzetstuurtje beschikbaar, profile zbs ski bend (om uit te lenen.)

1. Winkel
2. Arjan916
3. Spokes
4.
5.
6.
7.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 22 november 2014 22:17

vandaag overigens gehoord dat parcours wellicht ri. 60km totaal kan gaan

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » za 22 november 2014 22:47

40 of 60km scheelt me nogal. Belangrijker nog is het soort parcours, bestaat het uit veel rechte stukken zoals de MTR ronde of zit er veel optrekken / remmen in.
Een parcours met veel lange snelle stukken ligt mij veel beter dan het korte sprintwerk. Dit jaar een keer als haas gefunctioneerd in een ploegentijdrit met veel bebouwde kom, uiteindelijk werd onze ploeg 2e met 48 gem. maar leuk is anders. Liever iets langere kopbeurten op een strak vermogen / tempo.
Om in t voorjaar al te beginnen met gezamenlijke trainingen of wedstrijden is wel leuk en nuttig, maar vroeg in t seizoen nog niet representatief voor een piekprestatie in t najaar.
Kunnen we de organisatie niet overtuigen van het Flevopolder rondje: 1 ronde 40,9 km, geen gedoe met dubbelen en weinig kruisingen.
Alles voor de foto

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » za 22 november 2014 23:00

winkel schreef:Je moet een veilige marche inbouwen, vandaar dat ik geen 42km/u als doelstelling heb maar rond de 46..
De uitslag eens bekeken en conclusie dat zelfs top 20 een uitdaging is.... K ben benieuwd hoeveel toppers dat wij binnen kunnen hengelen ;)
Alles voor de foto

winkel

Bericht door winkel » zo 23 november 2014 09:53

Ik ben ook voorstander van veel lange rechte stukken. Maar 60km licht mij beter dan 40 km.
Uiteraard is het zo dat hoe meer bochten en hoe langer het parcours, het gemiddelde zal dalen.
Ik ga voor als nog uit van afstand van 40km met weinig bochten en streef gemiddelde 46km/h.
Ik hoop dat we 6 man bij elkaar krijgen die dit aandurven.
Ik hoop in April (ATC ploegentijdrit) 4 man bij elkaar te krijgen om een ploegentijdrit te rijden,
In april heb ik geen streef gemiddelde, gewoon lekker leegrijden.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 23 november 2014 14:23

winkel schreef:Ik heb maar één eis. Wil wel min. 45 a 46 km per uur gemiddeld halen met de groep.
Succes !

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 23 november 2014 14:37

Ronald schreef:
Succes !
top 45-46 lijkt mij een meer reëler doel (en wrs al lastig genoeg).

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » zo 23 november 2014 15:13

Zijn er uberhaupt 5-6 leden die de benodigde kruissnelheid van 47-48 halen?

Ik zou me minder focussen op het gemiddelde en meer op het rijden van de TTT an sich. Dus bv het doel halen om aan de finish stuk voor stuk volledig naar de haantjes te zijn. En ieder met zijn/haar inbreng. Het gemiddelde is dan meer voor de administratie.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 23 november 2014 15:28

Idd.

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » zo 23 november 2014 16:15

Winkel, uit de reacties tot nu toe proef ik weinig medestanders om een hoge doelstelling te hebben :-?
Als we ons aansluiten bij een ander team, is dat voor jou een reële optie?
Het NCK spookt al jaren door m'n hoofd en ik zou het dolgraag een keer op zo'n hoog tempo willen rijden, maar het lijkt erop dat een team samenstellen nog moeilijker is dan het rijden.....
Alles voor de foto

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » zo 23 november 2014 16:24

Zonder heel veel ervaring (bij voorkeur samen) is dat ook een vreemde doelstelling.

Jongens die ik ken hebben dit jaar meegedaan. Dat ging vrij behoorlijk ondanks de onderlinge verschillen toen ze vlak ervoor een individuele tijdrit reden.

Op een na hadden ze allemaal een vermogensmeter. Degene op kop ging een afgesproken wattage trappen. Daarachter was het schuilen geblazen. Dat wattage was niet extreem ambitieus gekozen. Toen het goed ging, mocht degene op kop gaan versnellen. Ofwel, je neemt over met het afgesproken wattage. Na een paar seconden is de achterste renner aangesloten en mag hij (gestaag) versnellen. Vervolgens liet hij het weer teruglopen zodat de tweede man kon overnemen met het afgesproken wattage. Zo hielden ze iedereen uit de wind en - belangrijker - reden ze elkaar niet naar de vaantjes.

De laatste paar kilometer waren ze nog met 5 dus zijn ze volle bak gaan rijden zodat iedereen toch kon genieten van z'n welverdiende ineenstorting na de finish.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 23 november 2014 16:43

Ik heb in Almere op 40 km 41 gemiddeld staan; solo in wat kortere tijdrit 42+ en in een koppel 43+. Nou denk ik echt niet dat ik de zwakste schakel hoef te zijn in een ploeg van CTWT, maar het moet wel gezellig blijven. Eisen stellen hoort daar voor mij niet zo bij.

winkel

Bericht door winkel » zo 23 november 2014 18:02

Ik heb over het rondje in almere van 40km ook rond de 41km/uur staan. maar als we 6 man hebben
die over 40km 41 of bijna 41 gemiddeld halen kunnen we volgens mij met een ploeg wel 45 of 46 km/uur
halen.
Wat betreft het mee doen met andere van andere vereniging dat lukt niet. omdat de organisatie eist dat
alle 6 personen van de zelfde club lid moeten zijn. En dit controleren ze weet ik uit ervaring.
Het NCK jeukt bij mij ook al jaren en ik heb besloten dat het in 2015 moet gebeuren of nooit.
Ik denk dat we bij ctwt genoeg mensen bij elkaar kunnen en moeten krijgen om hieraan mee te doen.
Desnoods maar iets lager gemiddelde Arjan en ik moeten dan maar wat langere beurten nemen maar dat is van latere zorg
eerst maar met 6 man proberen hieraan mee te doen.

Plaats reactie