NCK 2015

Tijdrijden, Triathlon, ploegen tijdrit etc
winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

NCK 2015

Bericht door winkel » vr 21 november 2014 17:58

Ik doe sinds 2 jaar met veel plezier aan tijdritten mee.
Nu heb ik van insiders begrepen dat het NCK de Hoogmis is voor tijdrijders.
De regel is dat je met min. 6 rijders moet zijn van dezelfde vereniging.
Hierbij wil ik informeren of het wat is voor CTWT.
De afstand die afgelegd moet worden is volgens mij 40 km. in 2015 word het NCK georganiseerd in Dronten op 26 september.
Ik denk en wil dat we rond de 46km/gemiddeld moeten gaan halen.
Zijn er bij CTWT nog 5 liefhebber die hier wat voor voelen en denken dit aan te kunnen.
We zouden dan in het voorjaar eens een ploegentijdrit met elkaar moeten gaan rijden.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Re: NCK 2015

Bericht door Wombcat » vr 21 november 2014 18:22

Ik ben niet lid van CTWT, maar ik zou jullie (de vereniging/leden) wel adviseren inderdaad mee te doen als je 6 mensen bij elkaar krijgt. Is gewoon erg leuk om te doen.
Ik heb 'm zelf 3 of 4 keer meegereden met De Mol, waarbij ik één van die keren echt verschrikkelijk heb afgezien, omdat net op het moment dat ik nog een lange laatste beurt deed en wilde afhaken, ik degene achter me hoorde roepen "ik ben eraf". Met als gevolg dat ik de 4e man was en bij moest blijven. Met veel pijn en moeite ben ik de laatste 10 km in het laatste wiel blijven hangen.
Een andere keer was ik juist een van de beteren en dan is het veel prettiger.
Overigens eindigden we volgens mij alle keren ergens tussen de 30e en 50e plek oid, dus dat was niet echt bijzonder.

Dus: gewoon doen, want een ploegentijdrit is leuk om eens mee te maken, zeker als je van tijdrijden houdt.
Je hoeft niet per se een ploegentijdrit gereden te hebben van te voren, maar het is wel handig om een paar keer te oefenen. Ook moet je er rekening mee houden dat je wat reserves moet hebben, voor het geval iemand ziek is oid.

arjan916