Veldrijden wedstrijden (CT)WTers 2016-2017

Rijden op de weg in de winter beu? Heb je ervaring met veldrijden of wil je dat juist krijgen, hier alles over modderhappen.
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Veldrijden wedstrijden (CT)WTers 2016-2017

Bericht door Jan Willem » wo 26 oktober 2016 09:24

Gisteravond de mijn eerste wedstrijd van dit seizoen gereden. De Nacht van Woerden. Mooie wedstrijd met redelijk wat publiek (bedankt Peter voor de aanmoedigingen :oke: ).
Balken voor de VIP tent, bochten langs de Kermis en verder een mooi parcours met genoeg listige bochten voorzien van diepe sporen (amateurs mochten als laatste categorie van de avond van start).
Het ging wel aardig, maar niet super. In ieder geval was het lekker druk met 100 man aan de start. De eerste ronde was wel file rijden.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Re: Veldrijden wedstrijden (CT)WTers 2016-2017

Bericht door Alwin » wo 26 oktober 2016 10:00

Kwam de training van zondag nog van pas? En was er nu wèl of géén zandbak?
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 26 oktober 2016 10:07

Alwin schreef:Kwam de training van zondag nog van pas? En was er nu wèl of géén zandbak?
Alles kwam van pas. Starten, korte bochten, lange bochten, balken, trap, zand. Er was weinig mul zand. Of ik alles toegepast heb is een andere vraag ;-)

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 26 oktober 2016 11:34

Was de opgang van dat ponton niet erg listig met die stalen traanplaat? Bij de dames/meisjes ging er al meteen 1 vol onderuit. Schreef en passant ook een carbon voorwiel af.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 26 oktober 2016 11:54

Peter schreef:Was de opgang van dat ponton niet erg listig met die stalen traanplaat? Bij de dames/meisjes ging er al meteen 1 vol onderuit. Schreef en passant ook een carbon voorwiel af.
Op zich viel die opgang nog wel mee. Je reed er redelijk recht op.
Het hele parcours was listig. Elke bocht was het glibberen en op veel plekken weinig ruimte voor fouten.

ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » wo 26 oktober 2016 15:02

Gisterenmiddag optijd richting Woerden afgereisd om lekker wat rondjes te rijden om te verkennen. Tijdens het verkennen aan alle punten van de clinic gedacht en dat hielp. Om 22:10 gestart en meteen bij de eerste bocht vloog de ketting er af. Dit gebeurde nog wel 10 keer. Na halverwege het tweede rondje vloog de ketting achter de cassette, toen vond ik het wel welletjes. Achteraf bleek dat mijn achterwiel scheef en los zat. Hoe kan een wiel losraken tijdens het fietsen?

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » wo 26 oktober 2016 15:16

ROnbrug schreef:Achteraf bleek dat mijn achterwiel scheef en los zat. Hoe kan een wiel losraken tijdens het fietsen?
Door het niet vast genoeg te zetten. Puntje voorbereiding ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 26 oktober 2016 15:17

Bontempi schreef:
ROnbrug schreef:Achteraf bleek dat mijn achterwiel scheef en los zat. Hoe kan een wiel losraken tijdens het fietsen?
puntje voor clinic 2017!
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » wo 26 oktober 2016 15:19

Bontempi schreef:
Zeker! Dacht zelf fiets was goed vanmiddag, niks meer aan doen. :roll:

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 26 oktober 2016 15:30

Thierry le Brun schreef:
Bontempi schreef:
puntje voor clinic 2017!
https://www.youtube.com/watch?v=oEzKiU6D5Bs :D

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 26 oktober 2016 15:56

Had je een tegenstander die jou niet moet ???
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 31 oktober 2016 09:28

Na afgelopen dinsdag flink verkouden geworden. Gelukkig was het ergste zaterdag al over, dus hopelijk zondag niet te veel last in Almelo. Er was namelijk een nationale veldrit in Almelooo. Snel parcours met een paar korte bochtjes. Vooral vol gas, terug naar 0 en weer vol optrekken. De last van de verkoudheid viel mee, maar de snelheid laat nog te wensen over. Het gat naar de plekken voor de puntjes is nog te groot.

TiesT deed het beter met een 11e plaats (al was er wat discussie over de uitslag) en RonBrug was ook weer van de partij bij de Masters.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 11 november 2016 14:59

Veel CTWTers afgelopen weekend op het regiokampioenschap op de Nedereindse berg. Verslagje staat op de CTWT website en een paar foto's op facebook.

Toppers waren Rob en Martijn met beide een 8e plek.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 28 november 2016 09:43

Zaterdag Rhenen gereden. Was koud 's ochtends! De amateurs mochten als eerste vertrekken en dat betekende dat de ondergrond nog (deels) bevroren was. Opgevroren sporen in het zand zijn niet mijn ding. 1 afdaling waar ik vorig jaar hard onderuit ging wilde niet vlotten. De andere in het mulle zand was wel weer gaaf! Niet remmen en volle bak erdoor. Verder ging het wel aardig. Na een niet zo goede start nooit echt een lekker ritme kunnen vinden.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 29 december 2016 21:49

Zal weer eens een verslag van een cross plaatsen. Ze worden kennelijk toch gelezen :)

Gisteren de Kasteelcross in Vorden. Met zo'n naam moet het wel een mooie cross zijn! 's Ochtends al redelijk op tijd op pad door de dichte mist. Het is fris!
Bij de verkenning van het parcours blijkt het een snel rondje. Ondergrond lijkt wat op die van Hilversum. Droog met wat schuivende bochten door verpulverde bladeren/zand. Af een toe een duik door een greppel/droge sloot. Hier en daar wat flirten langs de bomen (niet naar kijken! ;-) ) Al met al een mooi rondje, maar door de hoge snelheid niet echt mijn ding.

De start is op een mooie brede strook en ook de eerste bochten zijn ruim genoeg. Ik ben goed weg en wurm me zo ver mogelijk naar voren als kan en verantwoord is. Lang blijft alles bij elkaar, maar na de eerste lange stroken waar het gas er op gaat vallen er gaten.
Ik krijg 1 man in mijn wiel. Even is het stuivertje wisselen. Bij de boom over het parcours ga ik als een van de weinigen van de fiets. Ik heb geen zin om met mijn gebrekkige techniek m'n achterwiel kapot te rijden. Met een vlotte looppassage hoef ik weinig te remmen en ben niet (veel) langzamer. De slechtere springers remmen meer af voor het springen/wippen.
Dan sluit Gerjan ook aan en die al snel erover op start/finish. Ik hang aan het elastiek en een voor een sluiten er mannen aan die mij voorbij steken. Helaas moet ik de strijd met dit groepje laten gaan en finish op een kleine achterstand.

Bij het inlveren van m'n rugnummer wordt het CTWT tenue herkend. Blijkt een lezer van het forum te zijn die vaak de verslagen leest. Altijd leuk om te horen.

Pas op de foto's thuis zie ik het Kasteel overigens :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Willem op za 21 januari 2017 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Proeme

Bericht door Proeme » do 29 december 2016 22:14

je verslagen worden zeker gelezen, dus blijf vooral zo doorgaan :)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 29 december 2016 23:51

Leuk
Verslag en gave foto's! Is die broek de oude stijl?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » vr 30 december 2016 00:55

Worden zeker gelezen JW! Ziet er mooi uit!

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » vr 30 december 2016 00:55

Worden zeker gelezen JW! Ziet er mooi uit!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 30 december 2016 08:33

indobesar schreef:Leuk
Verslag en gave foto's! Is die broek de oude stijl?
Foto's zijn van Inky. Ja dit is het oude snelpak. De rits van mijn andere is kapot.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 30 december 2016 18:57

Vandaag de Bereveldrit in Benschop

Gelukkig geen beer gezien :) Wel een parcours met zware stroken. Modder en gras. Een schuin kantje. Meer mijn ding dus. De startstrook was smal, dus met weinig puntjes betekent dat behoorlijk ver naar achteren starten. Was redelijk weg en al wat op kunnen schuiven. Bij de eerste versmalling in de clinch met een andere renner. Dat kostte me weer een paar plekken.
Dan kom ik langzaam op stoom en het loopt lekker. Ik haal een paar renners in en rijd het gat naar Gerjan dicht. Bij een slipper tik ik mij achterrem los. Toch even snel stoppen om hem weer te fixen. Op zich kost dit niet veel tijd, maar het lekkere ritme is volledig weg.
De volgende ronde rijg ik veel foutjes aaneen. Geleidelijk gaat het weer steeds beter lopen. Helaas wordt ik als eerste afgevlagd. Ik had best nog een ronde doorgewild om te kijken of ik nog een plek kon winnen. Nog net een puntje gepakt als 30e.

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » vr 30 december 2016 20:36

Als Jan Willem in de buurt is ga ik altijd net wat harder rijden, om hem voor te blijven ;-)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » za 31 december 2016 09:57

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Willem op di 03 januari 2017 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » ma 02 januari 2017 15:17

Jan Willem schreef:Vandaag de Bereveldrit in Benschop
Ik heb deze ook gereden maar dan bij de masters. Wat bagger, alhoewel het tijdens mijn wedstrijd ook nog wel wat hard was hier en daar, en daardoor geen hoge snelheden. Dat ligt me normaal gesproken goed, maar wat me zeker niet ligt zijn lage temperaturen. Lijf kan ik me op kleden maar mijn handen zijn altijd koud. En helaas was het mistig met een temperatuur rond het vriespunt.
Tijdens het inrijden werden mijn handen al gevoelloos. En vanaf de start tot aan de finish heb ik maar aan 1 ding kunnen denken: 'mijn ijskoude vingers'. Schakelen ging daardoor amper en ik had weinig moraal. Heel de wedstrijd achterin een groepje gehangen dat voor plek 17 in de weer was en als een na laatste van het groepje gefinished. Na de finish nog 10 minuten pijn staan lijden vanwege ontdooiende vingertoppen. Jammer, want er had veel meer ingezeten deze wedstrijd.
Ik heb nu nog 1 poging gedaan handschoenen te vinden die mijn handen wel warm houden. Die kan ik dan mooi gelijk testen tijdens het NK komend weekend. Werkt dit niet, dan start ik niet meer als het 2 a 3 graden of kouder is.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 02 januari 2017 17:29

Ik heb voor langere winter ritjes op de weg van die hele dikke gripgrab handschoenen. Daar houd ik vrij lange warme handen in. Met de cross gebruik ik die niet, want die zijn te dik.

Wat ik wel soms doe is inrijden met dikke handschoenen en daaronder dunnere handschoenen. Voor de start gaan die dikke dan uit. Of na het inrijden wisselen van handschoenen, opdat je weer droge/schone warme handschoenen aan hebt.

Plaats reactie