Veldrijden Wedstrijden (CT)WT-ers 2017-2018

Rijden op de weg in de winter beu? Heb je ervaring met veldrijden of wil je dat juist krijgen, hier alles over modderhappen.
Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Re: Veldrijden Wedstrijden (CT)WT-ers 2017-2018

Bericht door Gerjan » zo 12 november 2017 22:11

Marcel3204 schreef:
zo 12 november 2017 15:54
Gerjan schreef:
zo 12 november 2017 15:08
Marcel3204 schreef:
za 11 november 2017 21:23
NB Welke CTWT-er stond langs de kant en moedigde me aan? Kon het zo snel niet zien.
Dat was ik, reed de wedstrijd ervoor.
OK, zag zojuist dat je in de uitslag stond en dus meegedaan hebt. Ik dacht al: dat zal Gerjan dan wel geweest zijn gisteren. CTWT in de achterhoede zullen we maar zeggen als ik naar onze gecombineerde uitslagen kijk (maar wel meegedaan!). Tot zondag in Lieshout, zal proberen je daar aan te moedigen.
Ik rij voor en na de wedstrijd in CTWT.nl Zwart-Wit of wat anders, maar tijdens de wedstrijd in het GWC De Adelaar Geel-Blauw ;-) :shock:
Afbeelding

stevendbr
Kinderzitje
Fiets: Canyon Aeroad CF SLX
CTWT-lid: Ja

Bericht door stevendbr » ma 13 november 2017 08:33

Zaterdag jl. meegedaan met de Vijf Eiken Cross in Rijen, rit 1 uit een reeks van 5. Ondanks dat het "maar" een clubkoers is was het deelnemersveld 'n stuk sterker dan ik vooraf had verwacht. Daar mijn conditie momenteel niet top is had ik gehoopt op een vrij technisch parcours ter compensatie, maar niets van dat... het was een racebaan! Ook leuk, maar daardoor vrij betekenisloos in de achterhoede meegedraaid.

Maar goed, alle crossjes dit seizoen staan voor mij in het teken van "uitproberen", kijken wat leuk is, om volgend seizoen doelgericht (en wat fitter) in een bepaalde competitie mee te gaan rijden. Of dat nu WBVC, Limburgcross, MNC of clubkoersen zijn...

En wie niet van voren rijdt mag ook niet op de foto, maar heb mezelf toch onderin een hoekje kunnen spotten. :oops:

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 november 2017 10:45

Goed bezig :oke:
In de achterhoede meedraaien is nooit betekenisloos ;-) Mooie aan de cross. Ook daar kan je je duel uitvechten met een tegenstander of het parcours.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 november 2017 10:59

Gisteren ACC in 't Twiske. Een van de mooiere / leukere rondjes. Elk jaar weer de discussie of de MTB of CX sneller is. En de vraag of de "kilometers" lint de storm overleven :D Dit jaar was het wel guur, maar redelijk droog. De heftige bui kwam pas na de finish van de laatste categorie.
Het rondje bevatte bijna alles. Geslinger over het steeds gladder wordend gras, Slalommmen tussen de bomen over een spekgladde ondergrond, een mooie trap, een stuk of 6 lastige afdalingen en evenveel klimmen en een paar rechte stroken, een speaker en voor het publiek catering. De mannen met voornamelijk vermogen waren vandaag in het nadeel. Veel bochten en kort aanzetten met een fikse dosis techniek.

Bij de 40+ weer zo'n 75 man aan de start. Vanaf rij 3 was ik redelijk weg, maar opschuiven was er nog niet bij. In de eerste ronde heb ik het gevoel niet vooruit te komen. Het is hard werken om een beetje snelheid te ontwikkelen. Ik schuif wel op, maar een paar usual suspects schuiven nog net iets harder op. De bochten op het gras zijn heerlijk. Driftend met het acterwiel en gecontroleerd gas geven. Anders sta je achterstevoren.
Ronde per ronde gaat het beter lopen en voor mijn gevoel ga ik steeds beter. Ik rij in de groep waarbij een man of 10 binnen 1 minuut van elkaar zit met kleine gaatjes. Ik weet steeds 1 of 2 plekjes op te schuiven, maar voor elk plekje winst is het knokken. Voor het moraal een stuk beter dan goed starten en dan plekjes te verliezen ;-)
De laatste ronde wil ik nog 1 plek winnen (en m'n achtervolgers achter me houden). Mijn concurrent controleert z'n voorsprong echter koel. Ik kom niet dicht genoeg in de buurt om hem echt zenuwachtig te maken en bol als 13e over de streep.

Marcel3204
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » di 21 november 2017 22:14

Bavaria veldrit Lieshout (zondag 19 november 2017)

Afgelopen zondag veldrit in Lieshout op leuk parcours: mais-stoppelveld met hoog wasbord-gehalte, veel 90-gradenbochtjes en kleine heuveltjes in het bos, en een zandheuvel die direct na elkaar 4 maal op en af moest worden gereden/gelopen. Start was niet geweldig, verder wel lekker gereden zonder echt goede benen te hebben. Bij de zandheuveltjes geprobeerd zoveel mogelijk te fietsen, al was rennen net zo snel of misschien wel sneller. Met name de uitgesloten bochten onderaan de berg met direct daarna de aanzet voor het heuveltje bergop was leuke uitdaging. Resultaat: 29ste van de 39. Na afloop uitgereden met Ronald die ook meedeed, en weer naar huis voor verjaardagsfeestje van dochter. Komende zondag kijken of ik in Valkenswaard weer eens wat hoger kan eindigen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » za 25 november 2017 20:03

:oke: :oke:

Zelf vorige week in Hilversum gereden. Bij de start een flinke plensbui. Achteraan starten en geduld bewaren in de eerse ronde. Waar het kon plekjes opschuiven tot het niet verder kon. Toen gewoon gas er op. Ging lekker en het nieuwe parcours beviel me wel. Het is wel ontzetten snel. Ik kon goed doorgaan en met een man of 4 in mijn wiel vol de beuk er in. Er bleef er 1 over en het gat naar de volgende voor ons werd langzaam steeds kleiner. In de laatste ronde vol aangezet op de laatste lange rechte strook en kijken of ik een gaatje had met de man die al de hele tijd in mijn wiel zat. Maar die was weg? (in de uitslag zie ik een DNF achter zijn naam). Zelf had ik nog wel een ronde meer gekund. Dat had wellicht nog een betere uitslag tot gevold. Nu wel tevreden met de 31e plek. Helaas geen puntjes.

En vandaag in Oudewater gereden. Hobbeldebobbel parcours door een knolleveld met veel gras. Wat glibberen en vooral veel stoempen. Niet echt een parcours om slechte benen te hebben. Was niet echt vooruit te branden. In de laatste ronde nog wel met succes m'n achtervolger kunnen afhouden en mede daardoor ook nog een plekje op kunnen schuiven. Vandaag wat minder man aan de start en nu wel punten gehaald. 27e plek. Na afloop langer bezig geweest met het gras overal tussenuit peuteren dan de duur van de cross :roll:

Marcel3204
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » zo 26 november 2017 20:37

Limburgcross Beegden (zondag 26 november 2017)
Dacht dat ik in Valkenswaard zou rijden, maar kwam er gisterenavond achter dat daar geen masters 40+ starten en ik ook niet ingeschreven had :-? . Dan maar naar Beegden (bij Roermond). Was de moeite waard: attractief, vrij snel rondje door de bossen met, daar zijn ze weer, enkele mooie zandbulten. Tevens nog een tweetal verraderlijke wortelpassages en een 3-planks-obstakel zo hoog en dicht achter elkaar dat ik denk dat MvdP daar ook moet afstappen. Van de week gelezen dat de kleppers op de snellere stukken het buitenblad gebruiken, dus dat deze cross ook maar gedaan: per ronde 4 maal op en af binnen-buitenblad. Geen probleem met Di2, mooi stukje techniek toch.
Voor het eerst in 3 weken weer macht in de benen, op de korte klimmetjes weer ouderwets vol naar boven kunnen rijden, en op de langere stukken tempo kunnen maken. Schouderblessure is na 1 maand ook bijna over, met dank aan een goede manueel therapeut hier uit de buurt die mijn nekwervels "gekraakt" heeft. Resultaat: 13de van de 46.
Komend weekend weet ik nog niet: Zwartemeer is te ver weg, Heerlen eigenlijk ook. Misschien maar weer eens mee met de Wedrenners het bos in. Zondag daarop Moergestel.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 27 november 2017 09:16

:lol: gelukkig kwam je er op tijd achter.
Ja op snellere stukken rijden de kleppers hard. Weet nog wel in m'n eerste crossen dat ik dacht daar een beetje rust te kunnen pakken. Begint de rest daar ineens vol gas te "sprinten". :D

Plaats reactie