Doe mee met CTWT’s coronaproof provincietochten

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Doe mee met CTWT’s coronaproof provincietochten

Bericht door MEG » zo 17 mei 2020 18:32

CTWT komt met een nieuwe activiteit die geheel coronaproof is.

Twee provincietochten
Hoewel de ZeeBra Classic vanwege de corona is uitgesteld tot 27 september, bieden we onze leden toch de mogelijkheid een provincietocht te rijden. We hebben hiervoor twee tochten uitgekozen:
1. De Groningen Classic, die verleden jaar met storm en regen werd gehouden.
2. El Classico Wadway, een geheel nieuwe tocht door Noord-Holland.
Verder zijn we nog bezig met een derde provincietocht. Deze hopen we binnenkort hier te publiceren.

Wat houdt het in?
- Je krijgt van ons de route van de tocht voor de gps met een beschrijving van enkele highlights
- Je kunt deze route vervolgens met maximaal vier leden fietsen, conform de coronamaatregelen. Je kunt in dit topic afspreken om gezamenlijk de tocht te rijden. Het is natuurlijk ook mogelijk de tocht solo te rijden.
- Leden die een provincietocht volbrengen krijgen een originele CTWT-cap. Je laat zien dat je de tocht hebt volbracht door de rit op Strava te zetten en een foto te maken bij een plaatsnaambord en die foto hier en op Strava te delen.
cap ctwt.jpg
Uiteraard komt hier nog de tekst CTWT op.

Kortom. Spring op de fiets en doe mee met deze bijzondere CTWT-activiteit.

De Groningen Classic.

Wie was er bij? De heroïsche Groningen Classic door weer en wind? Wind heb je hier in Groningen altijd, maar die dag was het wel heel erg veel en dan ook nog gecombineerd met regen. Maar... de route is er nog!

g1.png

Start is in Oostwold (gemeente Leek, niet in Oost-Groningen) op de parkeerplaats van de sporthal. Binnen 10km ben je de Mollemabult (Brug over een kanaal bij Aduard) al over. Nou ja, de nieuwe versie die een stuk minder leuk is dan de oude waar Bouke Mollema overheen moest van school naar huis. Na het pittoreske Garnwerd krijg je nog een bultje en dan zit het klimwerk er op. Groningen is plat. Na Zuidwolde tref je nog een korte kasseienstrook en daarna rij je door aardbevingsgebied naar de Waddenzee. Ten opzichte van vorig jaar is het stukje dijk wat ingekort. Minder veeroosters dus dan toen, maar je kunt niet hier rijden zonder op de dijk te zijn geweest. Na de dijk heb je nog zo’n 50km voor de boeg. Door leuke kleine dorpjes kom je uiteindelijk weer in Oostwold aan.
Maak een foto bij het plaatsnaambordje van Ezinge.

g2.png
g5.png

De route vind je hier: https://www.strava.com/clubs/7720/group_events/713314

El Classico Wadway
Deze provincietocht leidt je door Noord-Holland. Je rijdt grotendeels over polderwegen waar je lekker door kunt rijden. Onderweg doe je enkele toeristische highlights aan die in deze coronatijd redelijk rustig zijn omdat er op dit moment vrijwel geen buitenlandse toeristen zijn. Zo kom je onder andere in Marken, Volendam en de Zaanse Schans. Maar het absolute hoogtepunt van deze tocht is uiteraard het mythische Wadway.
De tocht start bij de Maxis in Muiden (Pampusweg 1, 1398 PR Muiden). Dat is een groot winkelcentrum met gratis parkeerruimte. Het ligt net onder Amsterdam, zodat het vanuit de rest van Nederland goed te bereiken is. In de Maxis is onder andere een Albert Heijn. Verder is er ook horeca, maar het is onduidelijk wat op dit moment al dan niet open is.

Wat kom je onderweg tegen?
24 km. Bij het oprijden van het eiland Marken vind je aan je rechterhand een supermarktje (Deen). Links ga je het dorp in. Aan de haven vind je de horeca die beperkt open is.

paard.jpg
27 km. Het Paard van Marken, de bekende vuurtoren. Je kunt hier rechts het smalle klinkerpaadje oprijden voor het ultieme Parijs-Roubaix-gevoel. Degenen die hier niet van houden, kunnen dezelfde route terugnemen. Na 3 kilometer komen beide routes weer bij elkaar.
45 km. Volendam. Vlak voor Volendam slaan we linksaf de Achterdichting op (richting molen). Degenen die Volendam willen bezoeken, moeten hier rechts af. Op de Dijk is enorm veel horeca, maar … het wordt saai … deze is beperkt open.
wadway_1.jpg

76 km. WADWAY!!!. Knijp tijdig in je remmen anders ben je het dorpje alweer voorbij. Maak hier een foto van je fiets of jezelf voor het plaatsnaambordje.

schermerhorn.jpg

92 km Ursem. Aan je rechterhand vind je een kleine buurtsupermarkt (Spar). We sturen je hier door het dorp om langs de supermarkt te komen. Heb je hier geen behoefte aan, blijf dan gewoon het water volgen. Dan kom je vanzelf weer op de route.

schans.jpg

122 km Zaanse Schans. Normaal gesproken is het hier door de vele toeristen onmogelijk om te fietsen. Nu kun je nog steeds niet met 40 km/uur over de schans jakkeren, maar gewoon fietsen behoort wel tot de mogelijkheden.
Hier vind je horeca die beperkt open is. Ga je na de Schans direct rechts de Zaanbrug over dan vind je direct aan de overkant een supermarkt (Spar) en een bakkertje (Het Zaanse Bakkertje - aanrader).
165 km. Einde

De route vind je hier: http[url]s://www.strava.com/clubs/7720/group_events/713311[/url]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2

Re: Doe mee met CTWT’s coronaproof provincietochten

Bericht door ROnbrug » zo 17 mei 2020 18:42

Wat een leuk initiatief! Ik plaats meteen de eerste oproep.

Wie heeft er zin om op Hemelvaartsdag de El Classico Wadway te rijden?

Proeme

Bericht door Proeme » zo 17 mei 2020 18:47

Is er een deadline?

Wie heeft er zin om de Groningen Classic dit keer met mooi weer te rijden? Weekenden kunnen eigenlijk altijd wel momenteel.
Ik geef de voorkeur aan een duo-rit.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » zo 17 mei 2020 19:01

Leuk initiatief. Groningen is wat ver weg voor mij maar Noord Holland is wel een idee. Eens kijken wanneer dat past.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 17 mei 2020 19:04

Voor de Mollema bult is het te laat.

Begin dit jaar gesloopt
Met de sloop verdwijnt een stukje sportief erfgoed, want het viaduct in de Friesestraatweg (N355) staat bekend als de Mollemabult, genoemd naar wielrenner Bauke Mollema. Mollema fietste in zijn scholierentijd dagelijks heen en terug van Zuidhorn naar Groningen over het viaduct.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » zo 17 mei 2020 19:15

ROnbrug schreef:
zo 17 mei 2020 18:42

Geweldig! Ik sta om 9.00 uur Hemelvaartsdag bij de start. Kom maar op allemaal, bij meer dan 4 personen splitsen we gewoon, toch? Zonodig vinden we wel een verzamelpunt waar we op 1,5 meter ff kunnen bijkleppen.
De mooiste fietsverbinding tussen twee punten is nóóit een rechte lijn

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » zo 17 mei 2020 19:16

Watergeus schreef:
zo 17 mei 2020 19:15
ROnbrug schreef:
zo 17 mei 2020 18:42

Geweldig! Ik sta om 9.00 uur Hemelvaartsdag bij de start. Kom maar op allemaal, bij meer dan 4 personen splitsen we gewoon, toch? Zonodig vinden we wel een verzamelpunt waar we op 1,5 meter ff kunnen bijkleppen.
Gezellig! Heb er nu al zin in.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 17 mei 2020 19:20

Thierry le Brun schreef:
zo 17 mei 2020 19:04

Begin dit jaar gesloopt
Met de sloop verdwijnt een stukje sportief erfgoed, want het viaduct in de Friesestraatweg (N355) staat bekend als de Mollemabult, genoemd naar wielrenner Bauke Mollema. Mollema fietste in zijn scholierentijd dagelijks heen en terug van Zuidhorn naar Groningen over het viaduct.
vandaar mijn toevoeging dat het een nieuwe versie is. Vorig jaar reden we ook al de nieuwe versie. De oude was nog niet gesloopt, maar de weg er naartoe al wel ;)

maar in de volksmond heet de brug die er nu ligt wordt ook wel "nieuwe Mollemabult" genoemd.

De oude was leuker. Korter en lager, maar steiler. Menig scholier vervloekte dat ding. Tegenwoordig hoor ik ze er amper meer over.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 17 mei 2020 19:50

Proeme schreef:
zo 17 mei 2020 19:20
Thierry le Brun schreef:

Begin dit jaar gesloopt
vandaar mijn toevoeging dat het een nieuwe versie is. Vorig jaar reden we ook al de nieuwe versie. De oude was nog niet gesloopt, maar de weg er naartoe al wel ;)

maar in de volksmond heet de brug die er nu ligt wordt ook wel "nieuwe Mollemabult" genoemd.

De oude was leuker. Korter en lager, maar steiler. Menig scholier vervloekte dat ding. Tegenwoordig hoor ik ze er amper meer over.
Logisch, rijden nu allemaal elektrisch

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » zo 17 mei 2020 20:30

Wat een leuk initiatief!
(mag ik de NH versie ook vanaf Wieringerwerf rijden ?)

Proeme

Bericht door Proeme » zo 17 mei 2020 21:05

Thierry le Brun schreef:
zo 17 mei 2020 19:50
Proeme schreef:
zo 17 mei 2020 19:20
Thierry le Brun schreef:

Begin dit jaar gesloopt

Logisch, rijden nu allemaal elektrisch
sommigen wel, maar allemaal? Dat zouden ze wel willen!

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 17 mei 2020 21:54

Leuk! Donderdag komt me niet uit, maar zondag zou ik Noord Holland wel willen doen. Ik fiets wel het liefst met zijn tweeën geloof ik (en dan gat laten vallen naar de volgende twee bijv?) 1,5 meter onderling met zijn vieren lijkt me toch ingewikkeld.

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » ma 18 mei 2020 05:32

Ronald schreef:
zo 17 mei 2020 21:54
Leuk! Donderdag komt me niet uit, maar zondag zou ik Noord Holland wel willen doen. Ik fiets wel het liefst met zijn tweeën geloof ik (en dan gat laten vallen naar de volgende twee bijv?) 1,5 meter onderling met zijn vieren lijkt me toch ingewikkeld.
Zondag kan ook. Maar even kijken wat de verdere belangstelling is komend weekend.
De mooiste fietsverbinding tussen twee punten is nóóit een rechte lijn

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 18 mei 2020 08:00

Hoe spreek je Wadwaij uit?
Afbeelding

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » ma 18 mei 2020 08:02

Groningen heb ik al gedaan (en zal ik nooit vergeten😁). Noord Holland lijkt me wel leuk!
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » ma 18 mei 2020 08:06

Watergeus schreef:
Ronald schreef:
zo 17 mei 2020 21:54
Zondag kan ook. Maar even kijken wat de verdere belangstelling is komend weekend.
Zondag kan ik ook.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 18 mei 2020 08:15

Noontje schreef:
ma 18 mei 2020 08:02
Groningen heb ik al gedaan (en zal ik nooit vergeten😁). Noord Holland lijkt me wel leuk!
Zo
24-05-2020 Max. 15/17° Min. 10/11° Neerslag 0/4mm Neerslagkans 60% Zonneschijn 60% Windkracht W 4

West 4 is in Noord Holland al gauw west 5. De hele dag wind of van links, of van rechts. ;-)

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » ma 18 mei 2020 08:18

Thierry le Brun schreef:
Noontje schreef:
ma 18 mei 2020 08:02
Groningen heb ik al gedaan (en zal ik nooit vergeten). Noord Holland lijkt me wel leuk!
Zo
24-05-2020 Max. 15/17° Min. 10/11° Neerslag 0/4mm Neerslagkans 60% Zonneschijn 60% Windkracht W 4

West 4 is in Noord Holland al gauw west 5. De hele dag wind of van links, of van rechts. ;-)
Donderdag is het een stuk beter.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 18 mei 2020 08:48

Telt het ook als je de route virtueel rijdt en dan verspreid over meerdere dagen?
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 18 mei 2020 09:05

Pino schreef:
ma 18 mei 2020 08:00
Hoe spreek je Wadwaij uit?
Watwaj

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 18 mei 2020 09:08

Proeme schreef:
zo 17 mei 2020 18:47
Is er een deadline?

Hopelijk wel, want dan kunnen we weer gewoon fietsen. ;-)
Voorlopig blijft dit staan gedurende de coronatijd.
Bedenk ook dat El Classico Wadway niet is te fietsen in de gewone tijd, want dan zitten Marken, Volendam en de Zaanse Schans bomvol met toeristen. Dan moet je er toch echt omheen fietsen.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 18 mei 2020 09:43

Alexander schreef:
ma 18 mei 2020 08:48
Telt het ook als je de route virtueel rijdt en dan verspreid over meerdere dagen?
telt het ook als je een foto van het web afplukt en jezelf erin shopt, terwijl je chips etend op de bank ligt? :roll:

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 18 mei 2020 09:45

Jan Willem schreef:
ma 18 mei 2020 09:43
Alexander schreef:
telt het ook als je een foto van het web afplukt en jezelf erin shopt, terwijl je chips etend op de bank ligt? :roll:
Beetje lullige opmerking, er zijn ook mensen als ik die vanwege de regels bewust alleen binnen fietsen. Ofwel geheel Corona-proof. Als dit dus een Corona-proof uitdaging is dan zou virtueel ook een optie moeten zijn.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 18 mei 2020 09:46

Leuk initiatief! Al blijf ik van mening dat het onmogelijk is om op de openbare weg 1,5m afstand te houden als je met 4 man bent. Met 2 kan dat nog. Maar met 4 kom je geheid in de knoei met andere weggebruikers.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 18 mei 2020 09:50

Alexander schreef:
ma 18 mei 2020 09:45
Jan Willem schreef:
ma 18 mei 2020 09:43
Alexander schreef:
Beetje lullige opmerking, er zijn ook mensen als ik die vanwege de regels bewust alleen binnen fietsen. Ofwel geheel Corona-proof. Als dit dus een Corona-proof uitdaging is dan zou virtueel ook een optie moeten zijn.
Prima dat je de regels zo intepreteert dat je alleen binnen fietst (veel beter dan die groepen buiten :oke: ). Maar de uitdaging zit hem in de specifieke route. Dus vond ik het niet zo'n hele slimme vraag.

Plaats reactie