Rothaus Riderman 21 - 23 september 2018

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Rothaus Riderman 21 - 23 september 2018

Bericht door MEG » wo 04 juli 2018 11:02

22051257_1841231512584478_6404032255309365990_o.jpg
CTWT wil met een team starten in de Rothaus Riderman, een cyclo over drie dagen in het Zwarte Woud. Het programma van de cyclo ziet er als volgt uit:
Vrijdag 21 sept. 16 km tijdrit (200 hm)
Zaterdag 22 sept 110 km etappe (1580 hm)
Zondag 23 sept. 87 km etappe (1050 hm)
Het inschrijfgeld voor deze drie dagen bedraagt 130 euro.
Wie heeft er belangstelling om mee te gaan. Aan de hand daarvan ga ik een accommodatie regelen in de buurt van de startplaats.

Meer informatie: https://riderman.de/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Re: Rothaus Riderman 21 - 23 september 2018

Bericht door Wombcat » wo 04 juli 2018 13:06

Super evenement. Zeker een aanrader! Van eerdere edities hebben harrebas en ik verslagen geschreven.

De wegen zijn volledig verkeersvrij en prima bevoorrading onderweg (je kunt je bidon weggooien en krijgt een volle aangereikt).
MEG schreef:
wo 04 juli 2018 11:02
Bij inschrijving voor 15 september. Daarna is het €150.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » wo 04 juli 2018 14:42

Zeker belangstelling. Lijkt me een prachtig evenement. Ik zal niet per sé voor een uitslag gaan maar wel drie dagen enorm genieten.

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » wo 04 juli 2018 17:20

Oei oei interessant!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 04 juli 2018 17:47

NielsH schreef:
wo 04 juli 2018 17:20
Oei oei interessant!
Zelfde weekend toch als de Monstertijdrit en de Camerig Classic ;-)

Maar het klinkt inderdaad wel erg interessant.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 04 juli 2018 20:35

Gaan we dus eigen evenementen beconcurreren.. :oeps:
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » ma 16 juli 2018 07:09

Thierry le Brun schreef:
wo 04 juli 2018 20:35
Inderdaad..... :-? Bedenkelijk.
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 16 juli 2018 09:00

Cor01 schreef:
ma 16 juli 2018 07:09
Thierry le Brun schreef:
Op het moment dat we de activiteiten agenda voor 2018 hebben opgesteld, stond dit evenement gepland voor weekend van 28 september. Echter heeft de organisatie later de datum een week verschoven, waardoor het ineens samen viel met de CC.

We hebben besproken of we het van de agenda moesten verwijderen, maar besloten dat niet te doen. De kans bestaat idd dat we een beetje concurrentie creëren tussen 2 evenementen maar de verwachting is niet dat er tientallen CTWTers mee zullen gaan naar Duitsland. Met 180 leden zouden er dan toch genoeg voor deelname aan de CC over moeten blijven.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » ma 16 juli 2018 09:41

Rob T schreef:
ma 16 juli 2018 09:00
Cor01 schreef:
Thierry le Brun schreef:
Op het moment dat we de activiteiten agenda voor 2018 hebben opgesteld, stond dit evenement gepland voor weekend van 28 september. Echter heeft de organisatie later de datum een week verschoven, waardoor het ineens samen viel met de CC.

We hebben besproken of we het van de agenda moesten verwijderen, maar besloten dat niet te doen. De kans bestaat idd dat we een beetje concurrentie creëren tussen 2 evenementen maar de verwachting is niet dat er tientallen CTWTers mee zullen gaan naar Duitsland. Met 180 leden zouden er dan toch genoeg voor deelname aan de CC over moeten blijven.
Beide activiteiten zijn zo verschillend dat de concurrentie ertussen wel mee zal vallen. Hopelijk komen er tientallen CTWTers wel naar de CC :oke: . Afdeling Eindhoven gaat niet naar de Riderman,neem ik aan? ;-)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » ma 16 juli 2018 12:04

Rob T schreef:
Cor01 schreef:
Thierry le Brun schreef:

Mag aan nemen dat dit in overleg met de organisatie van de CC is gedaan.
En als ik mij niet vergis valt het enthousiasme voor deelname aan verschillende activiteiten de laatste jaren nogal tegen. Bijv. club kampioenschappen, Basclassic waar er elk jaar minder deelnemers komen. Op papier hebben we misschien wel 180 leden maar het meestal maar een kleine groep die aan dit soort activiteiten deel neemt.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 16 juli 2018 12:52

Cor01 schreef:
ma 16 juli 2018 12:04
Rob T schreef:
Cor01 schreef:

Mag aan nemen dat dit in overleg met de organisatie van de CC is gedaan.
En als ik mij niet vergis valt het enthousiasme voor deelname aan verschillende activiteiten de laatste jaren nogal tegen. Bijv. club kampioenschappen, Basclassic waar er elk jaar minder deelnemers komen. Op papier hebben we misschien wel 180 leden maar het meestal maar een kleine groep die aan dit soort activiteiten deel neemt.
Spijker op zijn kop!

MEG
Moderator

Bericht door MEG » di 17 juli 2018 09:47

Het is nooit en te nimmer de bedoeling van het bestuur om de eigen activiteiten te beconcurreren. Daarom stellen we de activiteitenagenda altijd zorgvuldig samen. We zorgen voor een goede spreiding van activiteiten over het jaar en vermijden dat activiteiten samen vallen.

De activiteiten op de agenda komen daar, mede op verzoek van onze leden. Zo ook de Rothaus Riderman. Verschillende leden hebben daarom verzocht en gedurende dit jaar ben ik enkele malen aangesproken wanneer ik hier eens een begin mee zou maken. "Na de cycloweek", was steevast mijn antwoord, want daar had ik mijn handen vol aan.

Na de cycloweek heb ik een en ander direct aangepakt. Op dat moment werd ik geconfronteerd met het feit dat de Riderman een week was vervroegd en dus samen kwam te vallen met de Camerig Classic. Bijzonder ongelukkig, absoluut. Moesten we dan een activiteit laten vallen, waar enkele leden om hadden verzocht? Nee. Laten we eerst maar eens inventariseren wat de animo voor de Riderman is. En daar zijn we nu mee bezig.

Is hierover overleg geweest met de organisatie van de Camerig Classic? Nee. Dat had natuurlijk wel moeten gebeuren. Nu kun je de hele gang van zaken bedenkelijk noemen of wat dan ook. Maar ook ik vergeet wel eens wat en ook in mijn dag gaan maar 24 uur.

Wat mij betreft gaan we hier weer over naar waarvoor dit topic is bedoeld, namelijk het inventariseren van de animo voor de Rothaus Riderman.

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » di 17 juli 2018 17:16

MEG schreef:
22051257_1841231512584478_6404032255309365990_o.jpg
CTWT wil met een team starten in de Rothaus Riderman, een cyclo over drie dagen in het Zwarte Woud. Het programma van de cyclo ziet er als volgt uit:
Wie heeft er belangstelling om mee te gaan. Aan de hand daarvan ga ik een accommodatie regelen in de buurt van de startplaats.

Meer informatie: https://riderman.de/
Yep ik ga mee
Vorig jaar mee gedaan super evement.
Donderdag heen zondag na de wedstrijd weer terug.
Als het nog kan graag vlakbij de start.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » di 17 juli 2018 19:49

MEG schreef:Het is nooit en te nimmer de bedoeling van het bestuur om de eigen activiteiten te beconcurreren. Daarom stellen we de activiteitenagenda altijd zorgvuldig samen. We zorgen voor een goede spreiding van activiteiten over het jaar en vermijden dat activiteiten samen vallen.

De activiteiten op de agenda komen daar, mede op verzoek van onze leden. Zo ook de Rothaus Riderman. Verschillende leden hebben daarom verzocht en gedurende dit jaar ben ik enkele malen aangesproken wanneer ik hier eens een begin mee zou maken. "Na de cycloweek", was steevast mijn antwoord, want daar had ik mijn handen vol aan.

Na de cycloweek heb ik een en ander direct aangepakt. Op dat moment werd ik geconfronteerd met het feit dat de Riderman een week was vervroegd en dus samen kwam te vallen met de Camerig Classic. Bijzonder ongelukkig, absoluut. Moesten we dan een activiteit laten vallen, waar enkele leden om hadden verzocht? Nee. Laten we eerst maar eens inventariseren wat de animo voor de Riderman is. En daar zijn we nu mee bezig.

Is hierover overleg geweest met de organisatie van de Camerig Classic? Nee. Dat had natuurlijk wel moeten gebeuren. Nu kun je de hele gang van zaken bedenkelijk noemen of wat dan ook. Maar ook ik vergeet wel eens wat en ook in mijn dag gaan maar 24 uur.

Wat mij betreft gaan we hier weer over naar waarvoor dit topic is bedoeld, namelijk het inventariseren van de animo voor de Rothaus Riderman.
Prima wat mij betreft. Ga hier niemand zijn feestje bederven.

Maar laat duidelijk zijn dat het niet erg sjeik en zorgvuldig op mij over komt. Jammer dat het zo moet lopen en dat er op deze manier gecommuniceerd moet worden. Kom hier tzt tijdens de jaarvergadering wel op terug.

Verstuurd vanaf mijn STV100-4 met Tapatalk

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 17 juli 2018 20:26

Zelf zie ik het probleem niet zo en wat zou het mooi zijn als beide activiteiten kunnen rekenen op een mooie deelname.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 17 juli 2018 22:38

Elke maand sturen we een nieuwsbrief met allerlei zeken die spelen in de vereniging. Is tevens een soort van verslag wat er in het bestuur besproken wordt. Maand na maand staat daarin dat de Rothaus Riderman in het weekend van 28 september zal zijn. Tijdens de vergadering van juli kwamen we er achter dat deze koers een week eerder is dan wij in onze agenda hadden staan.

Aangezien er leden zijn die hier graag naartoe willen gaan is niet besloten om dit evenement van de agenda te halen, tevens is er niet besloten om de CC van de agenda te halen (is ook niet ter sprake gekomen). En ik denk dat dat een goede keuze is. Zomaar een activiteit van de agenda halen waar leden graag aan mee willen doen lijkt mij niet zoals het hoort.

In de nieuwsbrief van juli hebben we gelijk de data van dit evenement aangepast. En het topic geopend met de juiste datum.
Cor01 schreef:
di 17 juli 2018 19:49
Maar laat duidelijk zijn dat het niet erg sjeik en zorgvuldig op mij over komt.
Wordt het ons nu kwalijk genomen dat we niet eerder gezien hebben dat de Rothaus Riderman een week eerder gehouden wordt?
We proberen met een paar man een jaar vullend programma op te zetten en uit te voeren. Daar kan wel eens iets mislopen.
Cor01 schreef:
Jammer dat het zo moet lopen en dat er op deze manier gecommuniceerd moet worden.
Na constatering hebben we gelijk de nieuwe data van de Rothaus Riderman in de nieuwsbrief en op forum gezet. Wat is er nu mis met de communicatie? Had daar expliciet in gemeld worden dat de Rothaus Riderman samenvalt met de CC?

Ik vind het ook jammer dat het nu samenvalt, maar vind het een goede keuze om niet hierom het evenement van de agenda te schrappen
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » wo 18 juli 2018 19:08

Gevalletje overmacht, niks aan te doen. We mogen blij zijn met de activiteiten die georganiseerd worden, menig club is jaloers.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 20 juli 2018 14:59

Maar wie gaan er nu? Ik zoek vooral carpoolgezelschap.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 24 juli 2018 08:40

Rob T schreef:
di 17 juli 2018 22:38
Elke maand sturen we een nieuwsbrief met allerlei zeken die spelen in de vereniging. Is tevens een soort van verslag wat er in het bestuur besproken wordt. Maand na maand staat daarin dat de Rothaus Riderman in het weekend van 28 september zal zijn. Tijdens de vergadering van juli kwamen we er achter dat deze koers een week eerder is dan wij in onze agenda hadden staan.

Aangezien er leden zijn die hier graag naartoe willen gaan is niet besloten om dit evenement van de agenda te halen, tevens is er niet besloten om de CC van de agenda te halen (is ook niet ter sprake gekomen). En ik denk dat dat een goede keuze is. Zomaar een activiteit van de agenda halen waar leden graag aan mee willen doen lijkt mij niet zoals het hoort.

In de nieuwsbrief van juli hebben we gelijk de data van dit evenement aangepast. En het topic geopend met de juiste datum.
Cor01 schreef:
Maar laat duidelijk zijn dat het niet erg sjeik en zorgvuldig op mij over komt.
Wordt het ons nu kwalijk genomen dat we niet eerder gezien hebben dat de Rothaus Riderman een week eerder gehouden wordt?
We proberen met een paar man een jaar vullend programma op te zetten en uit te voeren. Daar kan wel eens iets mislopen.
Cor01 schreef:
Jammer dat het zo moet lopen en dat er op deze manier gecommuniceerd moet worden.
Na constatering hebben we gelijk de nieuwe data van de Rothaus Riderman in de nieuwsbrief en op forum gezet. Wat is er nu mis met de communicatie? Had daar expliciet in gemeld worden dat de Rothaus Riderman samenvalt met de CC?

Ik vind het ook jammer dat het nu samenvalt, maar vind het een goede keuze om niet hierom het evenement van de agenda te schrappen
Ik denk dat de bewoording van Cor nogal slecht gekozen is. Het is jammer dat het samenvalt, maar als in juli pas duidelijk wordt (en er al animo voor is) dat er twee dingen samen vallen, dan is het bestuur daar niet op aan te kijken lijkt mij.

In plaats van wijzen, kunnen we misschien beter leden die nooit ergens zijn geweest enthousiasmeren om wel deel te gaan nemen.

CC is een pracht evenement, hoe goed of slecht je ook getraind bent. Je kan na één rondje makkelijk een terrasje pakken, of je kan omhoog knallen en proberen te winnen.

Riderman is natuurlijk veel meer een evenement voor echt getrainde mensen die een cyclo over meerdere dagen willen rijden.
Be someone who makes you happy.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » di 24 juli 2018 09:19

Harm Jan schreef:
di 24 juli 2018 08:40

....Riderman is natuurlijk veel meer een evenement voor echt getrainde mensen die een cyclo over meerdere dagen willen rijden.
gezien de genoemde afstanden valt dat ook wel mee:

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » di 24 juli 2018 15:03

Thierry le Brun schreef:
di 24 juli 2018 09:19
Harm Jan schreef:

....Riderman is natuurlijk veel meer een evenement voor echt getrainde mensen die een cyclo over meerdere dagen willen rijden.
Niveau is daar wel hoog.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » di 24 juli 2018 15:33

Wombcat schreef:
di 24 juli 2018 15:03
Thierry le Brun schreef:
di 24 juli 2018 09:19
Harm Jan schreef:

Niveau is daar wel hoog.
vooraan misschien maar de minder getrainde medemens kan dit beter behappen dan een Marmotte of Oetztaler lijkt mij zo.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 28 juli 2018 12:48

Niet alleen wij waren verrast dat de Riderman dit jaar afwijkt van het laatste vaste weekend van september. Dat waren ook een deel van de potentiële deelnemers. Ik zal nog eens informeren bij de organisatie naar de reden. We hebben in elk geval besloten deze activiteit door te schuiven naar volgend jaar.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 21 september 2018 19:57

Niet iedereen heeft 'm doorgeschoven naar volgend jaar ;-).

Mooie eerste dag vandaag. Windkrachtje 4, een vervelend klimmetje en die combinatie zat in de 16 kilometer tijdrit verstopt.

Wederom iets te hard begonnen dus op de terugweg kreeg ik het erg moeilijk op een lang stuk vals plat. Uiteindelijk na 24 minuten en 11 seconden over de streep. Redelijk in de lijn der verwachtingen. Op basis van BestBikeSplit had ik op 24:48 moeten uitkomen dus heerste er enige vorm van tevredenheid (al denk ik ook meteen dat ik met een betere verdeling over de tijd, harder had gekund).

Het klassement boeit me niet enorm maar hopelijk kan ik wel redelijk vooraan starten morgen. De startblokken waren nog niet opgehangen op het bord.

Het evenement is wel heel strak georganiseerd. Ziet er helemaal tip top uit. Mensen met vlaggetjes om de weg vrij te houden, enthousiasme overal en een prima omgeving om jezelf binnenste buiten te keren.

Morgen etappe 1. Zin an.

PS. Evert en Herman zijn ook gespot.
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op vr 21 september 2018 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » vr 21 september 2018 20:03

Leuk, succes :oke:
Met die tijd sta je denk ik in vak B. Da's mooi. Morgen volle bak over het eerste klimmetje heen jassen. Succes!

Plaats reactie