13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: 13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Bericht door Alwin » wo 09 mei 2018 09:36

Alexander schreef:
wo 09 mei 2018 08:30
Voor haar zaak zo lang mogelijk bij de groep te blijven. En dat is denk ik toch wel een flinke kluif.
Met 4 deelnemers in de B kun je nauwelijks van een groep spreken. Ik wil best afspreken het eerste half uur wat rustiger aan te doen zodat we bij elkaar blijven. Dus niet op volle snelheid door een bocht of hard de heuvel op sprinten. Daarna moeten we natuurlijk nog wel moe worden en kunnen we meer gaan 'koersen'..
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 09 mei 2018 10:25

Alwin schreef:
wo 09 mei 2018 09:36
Alexander schreef:
Voor haar zaak zo lang mogelijk bij de groep te blijven. En dat is denk ik toch wel een flinke kluif.
Met 4 deelnemers in de B kun je nauwelijks van een groep spreken. Ik wil best afspreken het eerste half uur wat rustiger aan te doen zodat we bij elkaar blijven. Dus niet op volle snelheid door een bocht of hard de heuvel op sprinten. Daarna moeten we natuurlijk nog wel moe worden en kunnen we meer gaan 'koersen'..
Op een gegeven moment word je ingehaald door de A's en dan zou je als sterke B aan kunnen haken. Maar je moet dan wel power hebben om dat lang vol te houden. Je kunt dan minuten winnen op de andere B rijders. Dat zou mijn tactiek zijn als ik voor de winst zou gaan of voor een zo hoog mogelijke klassering.

We kunnen inderdaad ook gewoon afspreken door het eerste half uur samen te blijven en daarna ieder voor zich. Maar dan geldt nog steeds bovenstaande.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » wo 09 mei 2018 10:27

Afspraak is dat B's niet bij de A's aan mogen haken...
Afbeelding

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 09 mei 2018 10:53

vc-charlie schreef:
wo 09 mei 2018 10:27
Dat wist ik niet en zal vermoedelijk een ongeschreven regel zijn. Wellicht handig om dit te melden.

En gedropte A's mogen dan ook niet bij de B's aanhaken?

vc-charlie
Aluminium Racefiets

Bericht door vc-charlie » wo 09 mei 2018 10:54

Dat natuurlijk weer wel...
Afbeelding

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » wo 09 mei 2018 10:57

Alexander schreef:
wo 09 mei 2018 10:53
vc-charlie schreef:
wo 09 mei 2018 10:27
Dat wist ik niet en zal vermoedelijk een ongeschreven regel zijn. Wellicht handig om dit te melden.

En gedropte A's mogen dan ook niet bij de B's aanhaken?
Dat alaatste mag eventueel wel, maar mogen zich dan niet met het koersverloop bemoeien. Dus geen gedemareerde B-renners terug rijden, of hele beurten op kop. Gelost bij de A's is dus eigenlijk achteraan in de B's aansluiten. En dan wachten tot de A's weer langskomen, en gezellig aansluiten.

Andere ongeschreven regel (tenminste dat vind ik dan ;-) ): Wanneer je bent gedubbeld, bemoei je je niet met de sprint. Dus laatste ronde in het laatste wiel gaan hangen, zodat je de renners die op kop rijden niet in de weg worden gereden in hun sprint voorbereiding / laatste ronde(n).

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » wo 09 mei 2018 12:58

de spelregels worden voor aanvang ongetwijfeld nog even besproken. In het verleden is er ivm de groepsgrootte ook wel eens voor gekozen om, vergelijkbaar als bij andere wedstrijden de A's en B's tegelijk te laten starten. Dan kan het natuurlijk voorkomen dat een sterke B rijder zich makkelijker handhaaft in het peloton of zelfs mee durft in een demarrage. Vergeet ook niet dat er eerst een proloog gereden worden. De uitslag van de wedstrijd is dus niet perse ook de einduitslag. Dit concept zorgt al wat jaren voor wat meer spanning en de winnaar van de wegwedstijd is niet altijd kampioen geworden. Het ctwt kampioenschap is voor iedereen een leuke manier om kennis te maken met het fietsen van een wedstrijdje. Ik zou me vooraf niet al te druk maken over op welke manier je aan de wedstrijd gaat deelnemen. Wel of niet in een groep kunnen rijden maakt ook niet uit, het is hier echt geen hogere wiskunde. Sterker nog ik zou het jammer vinden als van de 4 B rijders er op voorhand al mensen afhaken zonder dat ze ervaren hebben hoe het er nou eigenlijk aan toegaat. Daarom is het motto ook altijd dat iedereen mee kan doen. En ja sommigen zullen een keer moeten lossen of een ronde laten lopen, dat kan, dan haak je daarna gewoon weer aan tot het opnieuw niet meer gaat. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dit om meer dan 2 wedstrijdrijders gaat. En ook ik zou er geen moeite mee hebben om in het begin wat rekening met elkaar te houden, maar uiteindelijk is het wel een wedstrijd en moet er een winnaar komen, dus koers!
Wel leuk dat het toch altijd wel een beetje leeft zo vlak voor het ck. Hopelijk trekt het de laatste twijfelaars over de streep om zich toch aan te melden.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 09 mei 2018 15:14

Alexander schreef:
Ik vind in een groep rijden maar niets
kun je met 4 deelnemers wel van een 'groep' spreken dan?
Laatst gewijzigd door Proeme op wo 09 mei 2018 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 09 mei 2018 15:18

Proeme schreef:
wo 09 mei 2018 15:14
Er zal gestreden moeten worden om op het podium te komen, dus dan is het toch een groep? ;-) :D

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » wo 09 mei 2018 15:18

Proeme schreef:
wo 09 mei 2018 15:14
Een groep is een verzameling van twee of meer personen die met elkaar omgaan. Dit kan zijn omdat zij zich met elkaar identificeren of omdat zij een gezamenlijk doel hebben. Vaak zal er sprake zijn van een sociale identiteit, het bewustzijn van een persoon tot een bepaalde groep te behoren en door anderen als zodanig behandeld te worden. Die groep heeft een (gewenst) zelfbeeld en wordt door anderen als uniek onderscheiden.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 09 mei 2018 15:26

spokes schreef:
wo 09 mei 2018 12:58
Het ctwt kampioenschap is voor iedereen een leuke manier om kennis te maken met het fietsen van een wedstrijdje.
en ook al kon ik vorig jaar maar 4 rondes aanhaken, het smaakte wel naar meer. Alleen op zondagen is de kans ongeveer 50% dat ik niet kan (1 vd 2 zondagen is sowieso bezet. Soms nog eentje extra) en dit jaar valt het helaas verkeerd. Anders had ik zeker weer meegedaan!

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 09 mei 2018 15:27

@Basje en GoodRiddance... ik mis de "like"-knop nu :)

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 09 mei 2018 15:37

Ik vind (bijna) niks zo leuk als koersen. En op een veiligere / gemakkelijkere manier er mee kennis maken dan het CTWT kampioenschap ken ik bijna niet. Mijn eerste koers ooit was op Amersfoort, de zaterdagmiddagcompetitie. Ik dacht dat ik wel sterk was, dus s morgens een beetje meehelpen bij een verhuizing, en daarna de koers. A en B groep starten daar samen, ik denk dat ik 1,5 ronde heb meegereden en toen voor het eerst van de 7 keer eraf moest :D Maar toch was er een begin gemaakt aan het koers-virus...

Moet je nagaan hoe sterk het virus was geweest als ik bij mn eerste keer meteen had kunnen blijven meerijden en kunnen ervaren hoe een echte koers was geweest, inclusief finale! Dat wil toch niemand missen. Oftewel; KOERS, en dus zondag meekoersen! :lol:

vc-charlie
Aluminium Racefiets

Bericht door vc-charlie » wo 09 mei 2018 15:46

Krijg er toch echt wel weer zin in!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » wo 09 mei 2018 19:57

Is het geen idee om nog een wervende mail rond te sturen naar de leden? Volgens mij heeft de helft niet eens scherp dat het komende zondag zover is.

ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door ChrisN » wo 09 mei 2018 20:14

Ik maak er 5 deelnemers van.
Na de dramatische deelname van vorig jaar heb ik niet meer gefietst tot drie weken terug en nu dus bezig met langzamerhand weer op te bouwen. Ik heb wel weer zin in dat beetje wedstrijdelement & fun :oke: maar ik moet jullie vriendelijk vragen om het op de heuvel écht rustig aan te doen ;-)

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » do 10 mei 2018 07:31

Ik ben ook erg nieuwsgierig. Heb nog geen enkele ervaring met het rijden van wedstrijdjes. Ik denk dat ik gewoon lekker achterin ga hangen en ga kijken hoe zoiets zich ontwikkelt. Mag dat :-)

Is er voor het rijden van de proloog tijd voor een goede warming up?

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 10 mei 2018 16:30

Een beetje op tijd aanwezig zijn, moet vast lukken lijkt me.

Iedereen inmiddels de medische attesten op orde en/of geld gepint om de koers te kopen? Mijn vorm is best goed, al is het een ruim jaar geleden dat ik een wedstrijd reed. Zin in!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » do 10 mei 2018 16:41

Klopt, tijd en ruimte genoeg om je warm te rijden op de baan. Er is ook nog een skeelerbaantje waar je je warm kunt rijden.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » vr 11 mei 2018 12:18

Komt er nog een voorbeschouwing op het Kampioenschap?

Ik geef graag *** (bij een maximaal van 3) aan Good Riddance /Harm. Zo stil als hij de laatste tijd hier is, hele winter op Zwift getrained, hele gezin mee naar de koers zondag... Dan moet je wel de beste benen van het jaar hebben. Volgens Strava traint hij zelfs op tijdritten :shock:
Concorde uiteraard ook *** , sterke motor die nooit hapert. Misschien niet de snelste sprint, maar krijg hem maar eens uit je wiel, of zorg er maar voor dat je niet kapot gaat in zijn wiel...

Wie deelt de verdere sterren uit?

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » za 12 mei 2018 05:03

Lethalp *** 1,5 jaar geleden 3e op het CK, nrs 1 en 2 zijn er niet tel uit je winst.....
Basje *** rijdt altijd hard, kan ook nog eens !@#$@@#$ hard sprinten, paar jaar terug nog 3e op het DK.
WWWebber 0 sterren rijdt het hele jaar al geen deuk in een pakje boter, ziek geweest, slechte benen blablabla wordt niks dus
Geer *** rijdt tegenwoordig met de A's van Koers Kampen mee, weet je hoe hard die rijden?
Julle (Jeroen) Ken ik niet zo goed, maar volgens mij zet ie Hugo altijd af in de sprint en die wint nog wel eens wat, moet ook verschroeiend hard kunnen rijden dus, ook ***
GoodRiddance Check zn strava. Profi vermogens waardes. ***
NielsH *** Rijdt gloeiend hard op een TT bike ***
concorde *** CK van vorig jaar, need i say more
r.snaterse Is dit niet de man die Goodriddance er bij het NK zwift af reed? ***
el_loco ken ik ook niet zo goed, maar volgens mij kan ie heel aardig klimmen, wel een voordeel op de berg, ook ***

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » za 12 mei 2018 09:25

Als iedereen zichzelf kansloos acht en de concurrenten de hemel in prijst dan weet je hoe laat het is...

De weersverwachting voor morgen wisselt wat de afgelopen dagen maar duidelijk een stijgende lijn. Afgezien van een buitje morgen in de ochtend wordt het redelijk weer. De wind staat wel op kop tijdens het bergje en de sprint.

Overigens geeft Google Maps nog onterecht een blokkade aan op de Heemraadsweide. Die was er woensdag niet meer toen ik even met de kids het parcours ging verkennen. Kun jij dit bevestigen NielsH?

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » za 12 mei 2018 17:06

Alexander schreef:
za 12 mei 2018 09:25
Overigens geeft Google Maps nog onterecht een blokkade aan op de Heemraadsweide. Die was er woensdag niet meer toen ik even met de kids het parcours ging verkennen. Kun jij dit bevestigen NielsH?
Heemraadsweide tussen Batauweg en Middenweide is vrij lang dicht geweest. Als 'ie nu open is: geen probleem. Als 'ie tóch nog dicht is: minuutje omrijden via Batauweg en vervolgens de Middenweide.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » za 12 mei 2018 18:24

WWWebber schreef:
za 12 mei 2018 05:03
Lethalp *** 1,5 jaar geleden 3e op het CK, nrs 1 en 2 zijn er niet tel uit je winst.....
Basje *** rijdt altijd hard, kan ook nog eens !@#$@@#$ hard sprinten, paar jaar terug nog 3e op het DK.
WWWebber 0 sterren rijdt het hele jaar al geen deuk in een pakje boter, ziek geweest, slechte benen blablabla wordt niks dus
Geer *** rijdt tegenwoordig met de A's van Koers Kampen mee, weet je hoe hard die rijden?
Julle (Jeroen) Ken ik niet zo goed, maar volgens mij zet ie Hugo altijd af in de sprint en die wint nog wel eens wat, moet ook verschroeiend hard kunnen rijden dus, ook ***
GoodRiddance Check zn strava. Profi vermogens waardes. ***
NielsH *** Rijdt gloeiend hard op een TT bike ***
concorde *** CK van vorig jaar, need i say more
r.snaterse Is dit niet de man die Goodriddance er bij het NK zwift af reed? ***
el_loco ken ik ook niet zo goed, maar volgens mij kan ie heel aardig klimmen, wel een voordeel op de berg, ook ***
ha ha ha diepteonderzoek uitgevoerd!. Mooi.. Nou streep mij maar weg. Nul komma nul ervaring. Conditie is prima, heb echter veel getraind afgelopen twee weken (ik denk wel 12 dagen van de 14) en ben erg moe. Ik ga een beetje achterin hangen en kijken hoe de rest het voordoet :-)

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » za 12 mei 2018 18:27

Pizzi schreef:
za 12 mei 2018 17:06
Alexander schreef:
za 12 mei 2018 09:25
Heemraadsweide tussen Batauweg en Middenweide is vrij lang dicht geweest. Als 'ie nu open is: geen probleem. Als 'ie tóch nog dicht is: minuutje omrijden via Batauweg en vervolgens de Middenweide.
Ik woon er om de hoek, dus net gecheckt. Is open!

Plaats reactie