13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Julle
Kinderzitje
CTWT-lid: Ja

Re: 13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Bericht door Julle » ma 14 mei 2018 16:30

Van mijn kant ook even een verslagje van het koersverloop.
Met weinig deelnemers weet je dat je een uur in het rood mag rijden…
Opschuilen in de staart van peloton zit er dan gewoonweg niet bij.
Helemaal niet als je ziet dat er al vrij direct na de start 2 rappe vluchters zijn.
Deze werden dan weliswaar snel ingerekend maar op het klimmetje was het toch Bas met Rolf die de aanval opzochten en met succes wegbleven.
Ze waren een aantal ronden nog in het zicht maar daarna helaas ook niet meer.
We reden met 5 en soms met 6 man weliswaar aardig door maar verloren mijns inziens ook (te) veel tijd in de bochten.
Aanvankelijk had ik daar ook wat moeite mee. Bang om weg te glijden in de natte haakse bochten.
Daarbij was het zicht door de spray soms ook nihil.
Later in de wedstrijd ging dat beter en had de regen “mijn vrees” weggespoeld.
Naarmate de wedstrijd vorderde werd het klimmetje wel steeds zwaarder.
Bij thuiskomst merkte ik op dat mijn frame vol met water zat.
Ongeveer een halve liter water had mijn fiets geabsorbeerd!
(dat was natuurlijk niet de reden dat het steeds zwaarder werd)

Maar het was Lethalp die aanvankelijk met een speldenprikje en later op het klimmetje de aanval koos voor plek 3.
Ik moest passen waarna GoodRiddance nog net de aansluiting kon maken bij hem.
Ik naderde het koppel nog op zo’n 4 a 5 meter maar naast mijn fiets waren ook de benen volgelopen.
5e plek.
Wel lekker gereden ondanks de natte omstandigheden.
Helaas moest ik direct na de wedstijd weg.
Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
Bedankt voor de organisatie.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 14 mei 2018 16:34

MEG schreef:
ma 14 mei 2018 15:19
Zijn er nog foto's van de kidsrace, want op dat moment was ik er nog niet?
Wil je die per post of via mail ;-)
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 14 mei 2018 18:12

Alexander schreef:
ma 14 mei 2018 16:34
MEG schreef:
ma 14 mei 2018 15:19
Zijn er nog foto's van de kidsrace, want op dat moment was ik er nog niet?
Wil je die per post of via mail ;-)
per mail. Volgens mij heb je die wel.

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 14 mei 2018 20:39

Mijn prestaties vielen behoorlijk tegen, maar desondanks toch weer prima vermaakt tijdens de clubkampioenschappen.

Tijdens de proloog voelde ik al dat de benen niet zo best waren. Bovendien begon de weg steeds natter te worden, en durfde ik de bochten niet goed door te rijden. Dus benen stil, en je dan weer op gang trekken. Het bultje voelde erg zwaar aan, gewoon geen macht in de benen. :-?

Nou ja, ik zou wel zien tijdens de wedstrijd.
En dat beloofde niet veel goeds. Het was erger begonnen te miezeren en het was koud, dus op het laatste moment nog lange mouwen shirt aangetrokken over het snelpak.
Na de start direct al in de spray van de voorgangers, wat een ellende! Nog even wat naar voren gereden, weg uit die spray, maar bij de eerste beklimming van het bultje zat ik te ver van achteren en viel er een gaatje. Daar zaten we dan met drie man (NielsH, Dennis en ik). Aanvankelijk dacht ik dat we al snel weer zouden aansluiten, maar dat viel tegen. Met zijn drieen doorgereden in de achtervolging maar het gat werd steeds groter. Nog even hopen dat het vooraan zou stilvallen, maar ook dat gebeurde niet. Inmiddels was Dennis ook op achterstand, en kreeg ik steeds meer moeite om Niels te kunnen volgen. Ik durfde geen bocht te rijden, slecht zicht, nat, koud, ellendig, slechte benen.... kortom de moraal zakte steeds verder.
Er kwamen wat renners in beeld, maar dat bleken de B's. Die nog ingehaald, behalve Spokes die Niels nog op het bergje voorbij ging, maar inmiddels stond mijn besluit vast.... rustig nog een half rondje uitpeddelen, en dan de douche opzoeken. Nog een heel kort twijfelmomentje toen Dennis voorbij kwam en me aanspoorde om toch door te gaan, maar nee hoor, ik kneep definitief in de remmen. :oops:

Daarna Miss WWWebber geholpen met de jury, was ook leuk om de wedstrijd op die manier te volgen!
Klasse hoor, dat alle anderen ondanks de ellendige omstandigheden toch uitgereden hebben! :oke:
En klasse zoals Bas en Rolf gereden hebben, met zijn tweeen vooruit en duidelijk de sterksten. Dat bleek ook al uit de proloog.
En niet te vergeten Spokes, die ook bijna de gehele race in zijn eentje vooruit gereden heeft. Gefeliciteerd heren! :oke:
Bij de dames stond de winnares vantevoren al vast, maar ook complimenten voor Annemarie die haar eerste wedstrijd reed, en dan onder deze omstandigheden. :oke:

Daarna gezellig bijkletsen, prijsuitreiking, BBQ etc. Het was weer gezellig! :oke:

Fam WWWebber hartelijk bedankt voor de organisatie. En ook alle anderen bedankt voor de gezelligheid!

Lethalp
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » ma 14 mei 2018 20:47

WWWebber schreef:
ma 14 mei 2018 11:18
Tip voor volgend jaar: zet je banden niet te hard voor de klinkers. Ik had ze op 7,5 bar en had geen enkel probleem op de klinkers.

Wel eens vaker op de berg bovenlangs over de klinkers gereden met meer dan 8 bar, maar dan stuiter ik daar ook de bocht uit......
Zoveel? Ik rijd over het algemeen maar met 6,5.
8 bar heb ik al jaren niet meer in mijn bandjes gehad.
2019: ?????

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 14 mei 2018 21:14

Lethalp schreef:
ma 14 mei 2018 20:47
WWWebber schreef:
Tip voor volgend jaar: zet je banden niet te hard voor de klinkers. Ik had ze op 7,5 bar en had geen enkel probleem op de klinkers.

Wel eens vaker op de berg bovenlangs over de klinkers gereden met meer dan 8 bar, maar dan stuiter ik daar ook de bocht uit......
23 mm?

Had er ook wat minder inzitten kwam ik net achter bij het oppompen was al even geleden dat ik ze opgepompt had.... GR had er dik 8 inzitten.

Stelregel is over het algemeen; je gewicht gedeeld door 10 = aantal barren. Of is dat alweer achterhaald?

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 14 mei 2018 21:24

WWWebber schreef:
ma 14 mei 2018 21:14
Lethalp schreef:
WWWebber schreef:

23 mm?

Had er ook wat minder inzitten kwam ik net achter bij het oppompen was al even geleden dat ik ze opgepompt had.... GR had er dik 8 inzitten.

Stelregel is over het algemeen; je gewicht gedeeld door 10 = aantal barren. Of is dat alweer achterhaald?
Is sterk afhankelijk van je buitenband.

Overigens gaat je stelregel bij mij niet op. Ik heb er 7 en 7.5 bar in zitten bij Conti Gp4000s. Bij Fortezza ga ik richting de 8 bar. Dit beide bij 23mm.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Lethalp
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » ma 14 mei 2018 22:18

Gisteren reed ik op 25mm clinchers met iets boven de 6.0.
23mm tubeless doorgaans onder de 6.0 met 75kg
2019: ?????

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » di 15 mei 2018 08:22

Allereerst dank aan de organisatie! Ondanks dat de opkomst niet zo heel erg groot was, en het weer ook niet echt mee werkte, hebben we echt een topdag gehad!

Allereerst dan de proloog, in mijn laatste rondje voor de start merkte ik dat de benen goed voelden. Er zat kracht in, en ook wel redelijk wat duur, dus dat voelde goed. De wind stond duidelijk op de kop op twee plekken, dus daar wist je wat je moest doen. Ik startte goed, kon meteen goed doortrekken, en het stuk tegen de wind in bleef het goed lopen. De klim over de klinkers blijft een rot stuk, maar kwam goed boven. Vervolgens snel de afdaling in, en richting het rechte stuk. Op het rechte stuk zie ik nog dat iemand moet starten, dus onder de 3 minuten is mogelijk. Volle bak doortrekken en finishen in een 2.57. Voor het eerst in de proloog onder de 3 minuten!

Dan de wedstrijd. Zoals gezegd schijtweer, regen, kletsnatte baan, en een gladde klim. De eerste twee ronden een beetje gewacht, maar als Rolf op de klim lijkt te gaan sluit ik aan en trekken we samen vol door. Ik gooi snel een bananenschil boven op de klim, waardoor Harm half de berm inglijdt. Mooi, Harm uitgeschakeld. Of kon hij toch gewoon niet het wiel van Rolf en mij houden....

Vervolgens met Rolf meteen een goede samenwerking gevonden. Omstebeurt reden we nette beurten, zodat je in het wiel kon herstellen. Drinken hoefde niet, er kwam genoeg water omhoog van t wiel van Rolf. Gestaag bouwden we onze voorsprong uit, maar ik was er niet echt zeker van. Dus bleven we netjes doorrijden. In de laatste ronde weigerde ik de kop over te nemen. Ik gokte erop dat Rolf voor de klim zou gaan, ik had t idee dat hij daar sterker was, en hij geen echte sprinter is... Maar hij ging niet. Ook niet het tweede deel van de klim... We gaan richting de brug, en ik besluit daar te gaan. Rolf laat een gaatje vallen aan de binnenkant, waardoor ik vol naar de bocht kan sprinten. Snelheid is iets te hoog, de bocht wat te scherp, en ik verlies veel vaart. Sturen lukt niet echt met de nattigheid, en ik denk t verknalt te hebben. Gelukkig zijn de benen nog goed en kan ik flink door versnellen richting finish. Bam, ook de race gewonnen! :D

Na de koers veel gelachen en nagepraat over de rit. Hopelijk volgend jaar iets mooier weer en meer deelnemers, wij hopen dan weer mee te kunne doen!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » di 15 mei 2018 08:34

Alexander schreef:
ma 14 mei 2018 21:24
WWWebber schreef:
ma 14 mei 2018 21:14
Lethalp schreef:

23 mm?

Is sterk afhankelijk van je buitenband.

Overigens gaat je stelregel bij mij niet op. Ik heb er 7 en 7.5 bar in zitten bij Conti Gp4000s. Bij Fortezza ga ik richting de 8 bar. Dit beide bij 23mm.

De rolweerstand is het mooist bij 8.4 bar bij m'n Conti's en gewicht met goed asfalt. En ik ben een mooiweerfietser dus geklooi in de regen en klinkers; aan mij niet besteed.

Nu was het iedere ronde glijden en glibberen, als ik ook maar een beetje gas gaf op de klim, gleed ik weg. De laatste ronde moest ik naar Pleun toe. Dus volle bak omhoog, à la Pantani remmen bij de bocht, sturen en weer vol aanzetten. Ideaal is anders.

Los daarvan zou ik ervoor pleiten om bij nat weer niet over klinkertjes te gaan, maar dat terzijde. Nu ging ik alleen maar het gras in op het moment supreme maar je wilt niet dat er daar iemand onderuit gaat vanwege de gladheid. Niet nodig, is te voorkomen, dus gewoon buitenom als het regent.

pct
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » di 15 mei 2018 11:03

Basje schreef:
di 15 mei 2018 08:22
Hopelijk volgend jaar iets mooier weer en meer deelnemers, wij hopen dan weer mee te kunne doen!
Jammer dat ik dit jaar verhinderd was. Ik zou graag eens aansluiten bij het clubkampioenschap. Zo lang lid op het forum en nog nooit gestart.
Helaas blijft het tot nu toe bij mijn deelname aan de Camerig Classic in 2009?
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 15 mei 2018 11:30

pct schreef:
di 15 mei 2018 11:03
Basje schreef:
Hopelijk volgend jaar iets mooier weer en meer deelnemers, wij hopen dan weer mee te kunne doen!
Jammer dat ik dit jaar verhinderd was. Ik zou graag eens aansluiten bij het clubkampioenschap. Zo lang lid op het forum en nog nooit gestart.
23 september is er weer een Camerig Classic. En volgend jaar weer een clubkampioenschap, de datum is al in overweging en wordt hopelijk op korte termijn bekend gemaakt. Zo ruim vantevoren moet het toch mogelijk zijn daar in de agenda rekening mee te houden. ;-)
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

pct
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » di 15 mei 2018 11:34

Alwin schreef:
di 15 mei 2018 11:30
pct schreef:
di 15 mei 2018 11:03
Basje schreef:
23 september is er weer een Camerig Classic. En volgend jaar weer een clubkampioenschap, de datum is al in overweging en wordt hopelijk op korte termijn bekend gemaakt. Zo ruim vantevoren moet het toch mogelijk zijn daar in de agenda rekening mee te houden. ;-)
Ik had ook liever gestart afgelopen zondag dan dat ik nu op familieweekend met mijn schoonfamilie op de camping zat..
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 15 mei 2018 11:45

pct schreef:
di 15 mei 2018 11:34
Ik had ook liever gestart afgelopen zondag dan dat ik nu op familieweekend met mijn schoonfamilie op de camping zat..
:lol: :lol: Kan ik me wat bij voorstellen. Volgende CK zal als het goed is niet op moederdag georganiseerd worden.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 15 mei 2018 12:17

Alwin schreef:
di 15 mei 2018 11:45
pct schreef:
di 15 mei 2018 11:34
:lol: :lol: Kan ik me wat bij voorstellen. Volgende CK zal als het goed is niet op moederdag georganiseerd worden.
geen idee wat de plannen zijn maar oude datum bevalt mij nog steeds het beste. (en heel veel anderen blijkbaar ook....)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » di 15 mei 2018 12:32

Dat zou dan betekenen dat 16 maanden lang beide clubkampioenen uit Amsterdam komen. Kunnen we prima mee leven 8) :lol:

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 15 mei 2018 14:15

Alwin schreef:
di 15 mei 2018 11:30
Zo ruim vantevoren moet het toch mogelijk zijn daar in de agenda rekening mee te houden. ;-)
niet als je niet zelf het rooster maakt van bepaalde activiteiten...

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 15 mei 2018 15:54

Thierry le Brun schreef:
di 15 mei 2018 12:17

geen idee wat de plannen zijn maar oude datum bevalt mij nog steeds het beste. (en heel veel anderen blijkbaar ook....)
"Heel veel" deelnemers hebben we op geen enkel clubkampioenschap gehad, dus het gevoel zal hier de waarneming wel vertroebelen ;-)
Querer es poder

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 15 mei 2018 15:55

Bas schreef:
di 15 mei 2018 15:54
Thierry le Brun schreef:
di 15 mei 2018 12:17

"Heel veel" deelnemers hebben we op geen enkel clubkampioenschap gehad, dus het gevoel zal hier de waarneming wel vertroebelen ;-)
heb toch aardig aantal usual suspects niet op de lijst zien staan.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » di 15 mei 2018 22:55

Basje schreef:
di 15 mei 2018 12:32
Dat zou dan betekenen dat 16 maanden lang beide clubkampioenen uit Amsterdam komen. Kunnen we prima mee leven 8) :lol:
Zo lang het tot clubkampioenen beperkt blijft ik zelfs..... :lol:
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 18 mei 2018 15:35

GoodRiddance schreef:
zo 13 mei 2018 20:09
Ik vrees dat ze nu iedere dag naar de brievenbus rennen om te kijken of ze er al zijn.
Als het goed is, zijn ze er morgen.
Ik heb zojuist alle prijzen op de post gedaan, behalve die van Basje en Annemarie, want daar heb ik geen adres van. Graag even per pb melden.
Evenmin heb ik die van Michel toegestuurd. Die geef ik wel bij de volgende bestuursvergadering.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » za 19 mei 2018 11:27

Hij is binnen hoor. Mooi plaatje van wielertoeristen erop ook :DAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Plaats reactie