30 Januari 2018: CTWT "Virtueel" Clubkampioenschap

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Julle
Kinderzitje
CTWT-lid: Ja

Re: 30 Januari 2018: CTWT "Virtueel" Clubkampioenschap

Bericht door Julle » di 30 januari 2018 21:55

Ik was nog voornemens te gaan schaatsen na deze race maar dat gaat hem echt niet meer worden.
50 minuten in het rood op een ordinary dinsdag is wel pittig. Leuk om te doen maar inderdaad niet voor iedere week.
Vlak voor de klim de kopgroep al moeten lossen. Verder een beetje "chasse pataten".

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 30 januari 2018 22:01

Ik ontplofte na 30sec en vervolgens was het herstellen op Fox en de tweede ronde 30min pijn lijden. Nu al overal spierpijn...

Wel bij de top 10 geeindigd :D
Laatst gewijzigd door Alexander op wo 31 januari 2018 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » di 30 januari 2018 22:59

Casper schreef:
di 30 januari 2018 21:17
2e van CTWT zo te zien. Kon heer Witter net niet volgen op de 2e klim. Chapeau!

https://www.strava.com/activities/1383492400
Jammer dat niet alle CTWT deelnemers op Zwiftpower actief zijn. Nu kun je toch niet goed zien wie er van CTWT is, of wel?

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » di 30 januari 2018 23:24

Het begon al lekker met Zwift dat down was... De PC liep ook gewoon vast door Zwift. Twee keer opnieuw opgestart en uiteindelijk konden we weer inloggen.. Pfieuw.... Pure stress..
Hierdoor geen warmingup kunnen doen. Wat ik eigenlijk wel nodig heb om vanaf de start vol gas te kunnen geven. Maar goed...
Op de eerste keer Box Hill ging het mij net een tandje te hard en durfde het niet aan om vast te houden. Wat laten zakken en in de afdaling doorgetrapt. Daarna met een mannetje of vijf een groepje gevormd waarmee we langzaam maar zeker iets gingen inlopen op de kopgroep. Maar het gat was en bleek veel te groot, dus dat werd ook geen doel. De achterstand beperken was al een uitdaging op zich..
2e keer Box Hill viel ons groepje wederom uit elkaar. Iedereen vloog weg, door mijn eigen tempo te rijden (op zijn Dumoulins :-) ) de uitlopers terug gehaald. Uiteindelijk met drie man de draad weer opgepakt. Liep het weer stuk op dat hele korte steile stuk binnen, dat roltrapje. Vanaf daar de laatste 9 km een solo tijdrit van gemaakt. Toch een knap wattage neergezet en tevreden me de uitkomst.

Wel jammer dat niet iedereen CTWT in zijn nickname had staan. Daardoor niet duidelijk wie de leden waren.

Ik zag de winnaar en nummer twee met 5.4w/kg als gemiddelde. Niet lullig bedoeld, maar bij dat soort wattages zet ik mijn vraagtekens....

Het was leuk om deel te nemen, bedankt voor de organisatie!

https://www.strava.com/activities/1383484423

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » di 30 januari 2018 23:31

Faxe schreef:
di 30 januari 2018 20:23
https://youtu.be/80ScDldKQxs

stream van de race. zit helaas niet in de race zelf.
Erg tof dat je dit hebt opgenomen, dank voor je moeite!

geric

Bericht door geric » wo 31 januari 2018 00:04

NielsH schreef:
di 30 januari 2018 23:24
Ik zag de winnaar en nummer twee met 5.4w/kg als gemiddelde. Niet lullig bedoeld, maar bij dat soort wattages zet ik mijn vraagtekens....
Bij Zwift wattages zou ik altijd vraagtekens zetten. :-) Nummer twee was Zwift Power, dus who cares. Nummer een geloof ik op zich wel, maar net als bij #2 was cadans bergop opvallend hoog (> 100 zou ik zeggen), en omdat vermogen vrij constant tussen 5 en 6 w/kg zat denk ik dan niet aan een smart trainer. (Maakt dat uit? Voor mij wel, want ik kan verkeerd schakelen; op de NEO is het mij gebeurd dat ik > 10% zelfs de ketting eraf krijg.)

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » wo 31 januari 2018 07:02

geric schreef:
wo 31 januari 2018 00:04
Bij Zwift wattages zou ik altijd vraagtekens zetten. :-) Nummer twee was Zwift Power, dus who cares. Nummer een geloof ik op zich wel, maar net als bij #2 was cadans bergop opvallend hoog (> 100 zou ik zeggen), en omdat vermogen vrij constant tussen 5 en 6 w/kg zat denk ik dan niet aan een smart trainer. (Maakt dat uit? Voor mij wel, want ik kan verkeerd schakelen; op de NEO is het mij gebeurd dat ik > 10% zelfs de ketting eraf krijg.)
Die eerste twee waren geloof ik allebei direct in het begin al weg bij de kopgroep, daarna hebben we ze niet meer terug gezien. Ik vind dat je bij nummer 1 vooral ook aan de hartslag kan zien dat hij inderdaad niet op een smart trainer zat, die loopt mooi constant op naar het einde toe met nergens een rustmoment (zoals in de afdalingen).

Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, ik ben er van overtuigd dat het er onder de CTWTers eerlijk aan toe is gegaan en het was een leuk evenement en goede dinsdagavond training (die ik nu stiekem toch nog een beetje voel) :D.

Gaaf ook dat er een livestream was Faxe :oke: , het moment dat ik de boel moest laten gaan is ook goed in beeld gebracht op -16:33 :lol: .

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » wo 31 januari 2018 07:24

Leuke dingen! Helaas jammer dat ik er niet bij kon zijn. Mooie gimmick ook van de livestream...

Plannen we snel een vervolg in?
Afbeelding

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 31 januari 2018 07:38

geric schreef:
wo 31 januari 2018 00:04
NielsH schreef:
di 30 januari 2018 23:24
Wat bedoel je met nummer twee was Zwift Power? Dat ken ik niet.

Wattages kunnen prima kloppen, mits een kwalitatief goed smarttrainier (Neo, Flux ook wel dacht ik, of een duurdere Elite) of met een gekalibreerde powermeter op de fiets (een Pioneer in mijn geval). Maatje van mij heeft een Vortex of iets uit die goedkopere Tacx serie. Die kreeg er zomaar 10-12% procent bij!!!

Anyway, de CTWT'ers hebben echt wel volle bak gereden. Ik heb avg op 96,5% (305) van mijn FTP (315) gereden gedurende de hele race. Op basis van mijn conditie had er niet veel meer ingezeten. Meer uit het niet alleen komen te zitten had ik hoger kunnen eindigen wellicht.

Het was leuk.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 31 januari 2018 08:37

NielsH schreef:
wo 31 januari 2018 07:38

Het was leuk.
Z-power; als uit gegevens als snelheid en merk/type trainer berekende vermogens waarbij nergens in het system vermogen gemeten wordt.
Afbeelding

geric

Bericht door geric » wo 31 januari 2018 08:48

NielsH schreef:
Het heet dus zPower, ik ben oud. :)

https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... rs-zPower-

Naast de w/kg zie je dan niet het bliksem icoontje.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 31 januari 2018 09:03

Pino schreef:
wo 31 januari 2018 08:37
NielsH schreef:

Het was leuk.
Z-power; als uit gegevens als snelheid en merk/type trainer berekende vermogens waarbij nergens in het system vermogen gemeten wordt.
Bij mij staat ook ZP bij gebruik van de PowerCal op de hometrainer. Een dergelijke setup heeft inderdaad het voordeel dat je niet verkeerd kunt schakelen en een vast ritme zou kunnen aanhouden maar een nadeel is toch wel dat je niet kunt voelen wat het parcours doet en daarom altijd later reageert. In mijn geval kun je aan de hartslag dan weer wel zien dat ik tijdens de afdaling wat "rust" genomen heb.

Net als eerder genoemd had ik ook last van de nodige opstart stress. Eerst al te laat van huis, toen had de iPhone problemen en zat ik een aantal minuten te knoeien, daarna de nodige inlogproblemen bij Zwift en tot slot duurde het veel te lang voordat de hometrainer een reset van de training deed (je kunt maar maximaal 60 + 5 minuten trainen...).

Bij de start leek ik goed weg te zijn en sloot ergens in het midden aan maar juist op het moment (na 20sec) dat ik me gelukkig prees met er nog bij te zitten werd ik met circa 300 watt gewoon uit het wiel gereden. Vervolgens proberen aan te haken bij een groepje dat de slag gemist had om vervolgens te ontploffen. Voor de tube werd ik door een aantal deelnemers ingehaald en aan het begin van Fox ook door 1 of 2. Daarna werd het een eenzame race tegen de klok en niemand meer gezien, niemand ingehaald en door niemand ingehaald. Eigenlijk nooit een lekker ritme kunnen pakken en pas op het laatst kon ik mijn omslag aantikken. Twee simpele conclusies, ik ben (nog) niet goed genoeg en meteen hard starten (zonder goede warming up) is niets voor mij. Maar het was zeker leuk en voor herhaling vatbaar!

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » wo 31 januari 2018 09:25

Inmiddels zijn nummer 1 en nummer 2 verwijderd uit het klassement door Zwiftpower. Volgens de analyses van zwiftpower was er kennelijk ook iets niet in de haak waardoor ze nu DQ'd zijn:

https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=37474

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » wo 31 januari 2018 09:46

Boven 5w/kg dien je volgens mij ZADA-approved te zijn, en dan zeker niet met ZP te rijden...

Zie ook https://zwiftinsider.com/zada/
Afbeelding

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 31 januari 2018 10:05

Als je boven de 5w/kg trapt moet je door middel van live data kunnen aantonen dat je dat ook echt kan en anders ben je ribbedebie uit de uitslag.

Mijn gemiddelde vermogen over de wedstrijd zat maar een fractie onder mijn uur ftp (Wedstrijd 326w ftp 336w) was een tijdje geleden dat ik zo'n lange continue inspanning had gedaan. Mijn benen brandde dan ook nog behoorlijk na zo 's avonds in bed.

Vanaf de start was het volle bak sprinten om in de eerste groep te zitten. Dat lukte vrij gemakkelijk maar ik wist dat na 2km al de klim zou opdoemen. Met al iets branderige benen begonnen, het duurde niet al te lang voordat het uit elkaar spatte en ik de eerste groep moest laten gaan. Halverwege de eerste klim lag ik rond P15 waarna ik vervolgens langzaam wat mensen bij haalde die toch iets te hard gestart waren. Na de top in de afdaling vormde we een mooi groepje met onder andere Niels. Op het vlakke werd goed tempo gemaakt, we liepen wel iets in op de kopgroep alleen niet genoeg om ze echt te kunnen achterhalen.

Niels stelde nog voor tijdens de race om de klim gezamenlijk te doen alleen daar had de Deen die met ons mee zat geen boodschap aan. Na een paar honderd meter slingerde hij zijn motor aan en begon rond de 4,5 w/kg te trappen. Ik beet me vast in zijn virtuele wiel en stoempte zo door naar boven. Op de top had ik 7s achterstand op hem en een seconde of 25 voor op Niels, zwift gaf nog aan dat ik een nieuwe pr op de kom had gereden wat voor mij maar eens het bewijs was dat ik toch echt een degelijke warming-up nodig heb. Ik stampte vol door in de afdaling, volgens mij zag de Deen dat dus hij wachtte mij op. Op het vlakke bleek hij echt veel vermogen te kunnen leveren en terwijl hij regelmatig 5w/kg leverde zat ik pijn te leiden in zijn wiel. Wel zag ik dat we Kluus met rasse scheden naderde en hem misschien nog wel zouden kunnen achterhalen.

Kluus kwam in beeld en ergens bij de tunnel gingen we hem voorbij. Met nog 400m te gaan ben ik steeds harder gaan trappen en zo kon ik die Deen nog voorbij. Het was leuk maar ik heb liever een wat vlakkere race. Deze klim was wel heel erg selectief zo gelijk na de start.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 31 januari 2018 10:43

Leuk om de verslagen te lezen. Het begint aardig te kriebelen om ook zo'n Tacx te kopen.....
Op naar de Velomediane!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 31 januari 2018 10:50

Alwin schreef:
wo 31 januari 2018 10:43
Leuk om de verslagen te lezen. Het begint aardig te kriebelen om ook zo'n Tacx te kopen.....
tis in elk geval net zo oneerlijk als in het echte wielrennen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 31 januari 2018 11:05

MrAnMo schreef:
wo 31 januari 2018 10:05
Deze klim was wel heel erg selectief zo gelijk na de start.
Ik vond de start al selectief ;)

Is het trouwens achteraf nog mogelijk om te zien hoe de race verlopen is? Met Flyby in Strava kun je weinig want ik zie de andere deelnemers niet, maar met segment vergelijken kan ik wel eea bekijken. Zo zie ik dat Nico me voorbij ging aan het begin van Fox en dat ik in de laatste 5kms bijna 30 sec op hem goed gemaakt heb. En dat we de tweede keer Fox ongeveer in dezelfde tijd omhoog gereden zijn en dat hij in het eerste deel sneller was en ik precies hetzelfde in het tweede deel sneller was.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 31 januari 2018 19:02

Kluus schreef:
wo 31 januari 2018 09:25
Inmiddels zijn nummer 1 en nummer 2 verwijderd uit het klassement door Zwiftpower. Volgens de analyses van zwiftpower was er kennelijk ook iets niet in de haak waardoor ze nu DQ'd zijn:

https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=37474
Iemand een idee waarom bij mijn uitslag niet het NP wordt weergegeven en bij anderen wel?

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 31 januari 2018 19:02

MrAnMo schreef:
wo 31 januari 2018 10:05
Als je boven de 5w/kg trapt moet je door middel van live data kunnen aantonen dat je dat ook echt kan en anders ben je ribbedebie uit de uitslag.

Mijn gemiddelde vermogen over de wedstrijd zat maar een fractie onder mijn uur ftp (Wedstrijd 326w ftp 336w) was een tijdje geleden dat ik zo'n lange continue inspanning had gedaan. Mijn benen brandde dan ook nog behoorlijk na zo 's avonds in bed.

Vanaf de start was het volle bak sprinten om in de eerste groep te zitten. Dat lukte vrij gemakkelijk maar ik wist dat na 2km al de klim zou opdoemen. Met al iets branderige benen begonnen, het duurde niet al te lang voordat het uit elkaar spatte en ik de eerste groep moest laten gaan. Halverwege de eerste klim lag ik rond P15 waarna ik vervolgens langzaam wat mensen bij haalde die toch iets te hard gestart waren. Na de top in de afdaling vormde we een mooi groepje met onder andere Niels. Op het vlakke werd goed tempo gemaakt, we liepen wel iets in op de kopgroep alleen niet genoeg om ze echt te kunnen achterhalen.

Niels stelde nog voor tijdens de race om de klim gezamenlijk te doen alleen daar had de Deen die met ons mee zat geen boodschap aan. Na een paar honderd meter slingerde hij zijn motor aan en begon rond de 4,5 w/kg te trappen. Ik beet me vast in zijn virtuele wiel en stoempte zo door naar boven. Op de top had ik 7s achterstand op hem en een seconde of 25 voor op Niels, zwift gaf nog aan dat ik een nieuwe pr op de kom had gereden wat voor mij maar eens het bewijs was dat ik toch echt een degelijke warming-up nodig heb. Ik stampte vol door in de afdaling, volgens mij zag de Deen dat dus hij wachtte mij op. Op het vlakke bleek hij echt veel vermogen te kunnen leveren en terwijl hij regelmatig 5w/kg leverde zat ik pijn te leiden in zijn wiel. Wel zag ik dat we Kluus met rasse scheden naderde en hem misschien nog wel zouden kunnen achterhalen.

Kluus kwam in beeld en ergens bij de tunnel gingen we hem voorbij. Met nog 400m te gaan ben ik steeds harder gaan trappen en zo kon ik die Deen nog voorbij. Het was leuk maar ik heb liever een wat vlakkere race. Deze klim was wel heel erg selectief zo gelijk na de start.
Mooi verslag, was leuk samen te rijden.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Re: 30 Januari 2018: CTWT

Bericht door GoodRiddance » wo 31 januari 2018 19:22

vc-charlie schreef:
wo 31 januari 2018 07:24
Leuke dingen! Helaas jammer dat ik er niet bij kon zijn. Mooie gimmick ook van de livestream...

Plannen we snel een vervolg in?
Zelf baalde ik enorm dat ik niet echt mee kon doen maar het was wel gaaf om al die bekende namen op het parcours los te zien gaan. En als ik op Strava kijk, krijg ik sterk het idee dat iedereen zich helemaal naar de vaantjes heeft lopen trappen. Op z'n minst een effectieve training :lol:.

Een vervolg kan op zich. We hebben de contacten met Zwift dus we hoeven alleen met ze te 'onderhandelen' over een tijdsslot en het type evenement. Op zich niet zo ingewikkeld. Als iemand een idee heeft, laat maar weten.

Enige punt is dat het bijna lente is en dan gaat er (bijna) niemand online een virtueel koersje doen. Bovendien zijn er natuurlijk al genoeg wedstrijdjes op Zwift waar je aan mee kan doen.

Plaats reactie