10 juni 2018: Rundum Köln

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9
CTWT-lid: Ja

Re: 10 juni 2018: Rundum Köln

Bericht door NielsH » za 09 juni 2018 08:25

Heeft iemand misschien deze rit al eerder gereden en een Strava linkje? Ik wil even het parcours wat nader bekijken. Het profiel op de website van de organisatie zegt niet zo veel.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 09 juni 2018 08:51

NielsH schreef:
za 09 juni 2018 08:25
Heeft iemand misschien deze rit al eerder gereden en een Strava linkje? Ik wil even het parcours wat nader bekijken. Het profiel op de website van de organisatie zegt niet zo veel.

https://www.strava.com/activities/1031293170

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 09 juni 2018 18:13

Heb mijn nummer al gehaald :D

Tot morgen. Ik rijd in mijn tenue van Het Stadion (geel-zwart-rood).

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 10 juni 2018 21:05

Omdat ik vrijdag en zaterdag al in het Sauerland was, was ik vroeg in Keulen en me 1 uur voor de start al aan de streep geposteerd op de 5de rij. Pleun kwam er al snel bijstaan, gevolgd door Arien. Er was nog een pakje vrij voor Martin die zijn fiets 15 min voor de start over de railing kon tillen. De rest van het team stond iets verder van achteren. Al babbelend ging het uur snel voorbij.
Traditiegetrouw een snel en nerveus begin. Met af en toe een inspanning redelijk vooraan in het peloton kunnen handhaven, tot de eerste klim. Wel nog de valpartij van o.a. Pleun achter me gehoord niet lang na de start, gelukkig geen grote schade voor hem. In die eerste klim helaas halverwege de eerste grote groep moeten laten gaan, ik stond behoorlijk in het rood te draaien. Bovenop op het golvend terrein nog een 3-tal kleinere groepjes moeten laten passeren, zat nog steeds op mijn tweede adem. Even later kwam daar het 2de grote peloton aan, daar kunnen aansluiten en tot aan de finish in gezeten. Klimmetjes erna gingen best aardig, steeds bij de eerste 10 boven, maar in de lange afdalingen kwam weer alles samen. Twee keer nog wat geprobeerd, maar gaten werden en bloc dichtgereden, had weinig zin. Dan maar focussen op de eindsprint. Goed van voren kunnen blijven, op stek 10 de laatste bocht uit waarna mij toch nog een stuk of 10 man op het rechte eind voorbij komen. Eindresultaat 203de op 17 minuten van de winnaar. Op zich tevreden, met iets meer power was het mogelijk geweest om in het 1ste peloton te zijn gebleven, maar ja, dat telt natuurlijk niet. Mooie koers, hoog gemiddelde door de lange afdalingen in een grote groep.

Next event: Omloop der 7-heuvelen over 4 weken.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 10 juni 2018 21:40

Marcel3204 schreef:
zo 10 juni 2018 21:05
Wel nog de valpartij van o.a. Pleun achter me gehoord niet lang na de start, gelukkig geen grote schade voor hem.
Gelukkig. Ik zat redelijk kort achter de valpartij, maar kon er goed omheen. Ik zag hem toen al weer opstaan.
Eindresultaat 203de op 17 minuten van de winnaar.
:oke:
Next event: Omloop der 7-heuvelen over 4 weken.
Daar doe ik ook mee, bij de recreanten. Ging niet zo goed vorig jaar.

Mijn Rundum Köln:
Ik was wat later bij de start en stond op de 10e rij of zo. Later zag ik een paar rijen achter me een paar man van CTWT.

Tot de eerste klim bij de eerste groep gebleven (die was ook nog groot). Daar viel het uit elkaar en ik kwam in een groepje van een man of 20 te zitten, met eentje van CTWT (weet de forumnaam niet meer, maar toen het stilviel op een stuk vals plat zei ik "ha, eindelijk rust," tegen hem. Na de finish hem ook nog gesproken.

Op de volgende klim kwam een vrij grote groep bij ons, dus we gingen met een man of 60-80 naar Bensburg toe. Daar zat ik wat achterin, omdat er op het eerste stuk vals plat wel erg hard werd doorgereden. Daarna kon ik opschuiven en ik kwam nog in de groep boven. In de afdaling lieten er voor me een paar man een gaatje vallen en er zat niets meer achter me. Ik kreeg het ook niet meer dicht (eigenlijk wachtte ik te lang, want ik dacht eerst dat ze het zelf nog wel weer dicht zouden krijgen).

Toen dus gewacht op de groep achter me. Weer een man of 20. Richting de volgende klim zag ik nog wel een grote groep achter ons dichterbij komen, maar die haalde ons niet bij. Op de volgende klim met de eersten van de groep bovengekomen. We kwamen met 5 man boven, en drie daarvan hadden er duidelijk zin in en reden stug door. Dat vond ik wel prima, want een km of 10 verderop was een smalle afdaling waar vorig jaar de groep waarin ik zat uit elkaar viel. Nu zagen we op een gegeven moment wel de groep achter ons erg dichtbij komen. Op een gegeven moment dacht ik dat we gegrepen zouden worden, maar toen maakte eentje in zijn eentje de oversteek en ging bij ons hard op kop rijden. De afdaling met zijn vijven in, dat was wel relaxed.

Net voor de volgende klim haalde de groep ons bij. Op de klim zat ik goed voorin, tot op een steiler stuk ik ging staan en mijn achterwiel vastsloeg (oorzaak: ik had van de week mijn remblokjes vervangen en er niet aan gedacht dat het wiel dat er toen in zat een iets smallere velg had. Nu stonden de remblokjes dus wat dicht op de velg. Bij het gaan staan schuurde het wat aan en op een of andere manier dusdanig dat het achterwiel blokkeerde). Kortom: stom.
Anyway was het effect dat ik stilstond, ff wiel checken, ja draait, dus weer verder. Maar de motivatie was weg en ik was uit mijn ritme. Dus heel de groep reed me voorbij en bovenop had ik twee lengtes achterstand en vond het wel best verder. Dus relatief rustig verder gefietst.

In eerste instantie met een groepje van een man of 10, maar nadat de korte afstand weer bij ons kwam in een peloton van in eerste instantie 80 man, maar later zelfs 140, omdat we nog twee groepen voor ons oppikten. Op het vlakke stuk geen risico's genomen en in het laatste wiel gehangen. Blij toe, want 5 km voor de finish was er nog een flinke valpartij.

Maar goed, lekker gefietst en heel thuisgekomen :)

Nog even nagepraat met drie man van CTWT (die waren net voor me gefinished).

Plaats reactie