1 oktober 2017: CTWT Clubkampioenschap

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: 1 oktober 2017: CTWT Clubkampioenschap

Bericht door who cares » zo 01 oktober 2017 10:04

Jongens maakt er een mooie strijd en dag van .

Hou ze heel.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Paap
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Paap » zo 01 oktober 2017 13:26

Een kakafonie van 22 1500-meterkuchjes hier.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 01 oktober 2017 13:39

En straks allemaal BBQ kuchjes.

De favorieten nog allemaal favoriet ??

Afbeelding

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » zo 01 oktober 2017 18:36

Deze favoriet was niet in goede doen, maar toch nog prijs bij thuiskomst Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 01 oktober 2017 20:31

De nieuwe clubkampioen is Robert; gefeliciteerd! Bij de B's ging Raymond met de winst aan de haal.

Hier de volledige uitslag

TIJDRIT
A groep

1 Roland 3:07
2 Robert 3:13
2 Casper 3:13
4 Marcel K 3:16
5 Jerry 3:17
6 Marcel van D 3:18
6 Victor 3:18
8 Koert 3:19
9 Jan-Willem 3:20
10 Ariën 3:25
10 Harm 3:25
10 Martijn 3:25
13 Jan 3:27
14 Peter 3:28
15 Maarten 3:31

B groep
1 Raymond 3:28
2 Geer 3:42
2 Chris 3:42
2 Martin 3:42
5 Cor 3:43
6 Ronald 3:48
7 Philip 3:57

KOERS

A groep

1 Robert
2 Harm
3 Marcel K
4 Roland
5 Jerry
6 Martijn
7 Victor
8 Koert
9 Jan-Willem
10 Ariën
11 Peter
12 Jan
13 Marcel van D
14 Maarten
DNF Casper

B groep
1 Raymond
2 Geer
3 Cor
4 Martin
5 Chris
DNF Ronald
DNF Philip

EINDKLASSEMENT

A groep

1 Robert (3)
2 Roland (5)
3 Marcel K (7)
4 Jerry (10)
5 Harm (12)
6 Victor (13)
7 Koert (16)
7 Martijn (16)
9 Jan-Willem (18)
10 Marcel van D (19)
11 Ariën (20)
12 Peter (25)
12 Jan (25)
14 Maarten (29)
DNF Casper

B groep
1 Raymond (2)
2 Geer (4)
3 Martin (6)
4 Chris (7)
5 Cor (8)
DNF Ronald
DNF Philip
Querer es poder

marcello
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » zo 01 oktober 2017 21:00

Gefeliciteerd allemaal!

Ik vond het een geslaagd CK. Met een mooie race, sterke deelnemers, pittig parcours en met een stevige bries. Ook leuk om nu eens kennis te maken, zodat ik ook de gezichten bij de forumnamen weet ;-)

Met mijn proloog was ik zeer tevreden, maar de wegwedstrijd zal ik snel vergeten, want helaas deden de benen niet wat de kop wilde.

Nu even rust nemen en rustig nadenken over het nieuwe seizoen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 01 oktober 2017 21:21

Mooie dag. Lekker gereden en alles was weer puik georganiseerd.
Ook weer eens een keer een prijs weggesleept. ;-) Dat mocht wel eens na die talloze deelnames.
Harm, bedankt voor het regelen van alles.
Bas, Ekko en Arjen, bedankt voor de jurering.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 01 oktober 2017 21:29

aa87d967-19ad-4233-a386-8635463bb83a.jpg
Deze jas, die onze winnaar hier zo mooi showt, is blijven liggen.
Degene van wie de jas is, kan even contact opnemen met de Nedereindse Berg en dan de jas ophalen.
En hetzelfde geldt voor de helm en bril die Ronald heeft laten liggen.
De helm ligt in het finishhok, de jas hangt aan de kapstok
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 01 oktober 2017 21:57

Nou, zowel in de tijdrit (maar wel onder de 4 minuten zie ik, ik ben aangenaam verrast!) en in de wegwedstrijd laatste geworden. Ik had niet anders verwacht, aangezien dit mijn allereerste koers-ervaring was.

Ondanks dat bij de B's werd afgesproken de eerste rondes rustig aan te doen voelde ik al in de eerste ronde dat "rustig" voor mij iets anders was dan voor de rest. Het niveau-verschil was gewoon te groot kwa snelheid produceren, kwa slim positioneren in de groep, kwa geen gaten laten vallen in de bochten... Eigenlijk voelde het alleen bergop wel makkelijk (tot mijn verrassing). Dus de tactiek was: bergop zorgen dat ik voorin kom, dan heb ik een hele ronde om terug te zakken zonder er af te moeten. Dat werkte 3 ronden lang, na de 3e beklimming (waar ik wel weer voorin kwam) was het op. Chris bracht me nog wel weer terug naar de groep maar 2 bochten later was het alsnog klaar.

Maar he, pas in de 4e ronde gelost, ik vind het prima. Ervaring rijker, gezellige dag gehad. Dank allen!

edit: oh, ik ben nog wel benieuwd naar gemaakte foto's.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » zo 01 oktober 2017 22:11

oeps dubbel
Laatst gewijzigd door Geer op zo 01 oktober 2017 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Biologisch

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » zo 01 oktober 2017 22:11

Bijpraten deel 2

Zo waar. Grotendeels dan. De ene helft van de club was bij de CC, de andere bij het CK.

Leuk om bekenden weer te zien. Laat ik eerlijk zijn. Voor een vader van 2 kids (bijna 3) en man van heel lieve vrouw is de tijd mij te kostbaar om ieder jaar heen en weer te gaan voor een uurtje koers (en 3.30 kotsen).
Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb een super leuke dag gehad. De thuisblijvers hadden ongelijk.

Vooraf was de twijfel. A of B. Gelukkig de juiste keus gemaakt. Om 100 redenen. Ga ik niet over beginnen. De tijdrit was echt heel erg lastig. Voelde me daar al heel verdrietig. Dacht ik. Na de tijd was pas erg. Half kotsend lag ik in de kleedkamer. Lachen man.
Dan de koers. Meer mij ding. Als b groep besloten easy te beginnen. MEG tempo volgen. Ja. Hahaha. Dat was soms hard genoeg. Maar buiten MEG was er minder animo voor kopwerk. Held MEG bleef maar stampen op kop, gaten dichten rijden. Podium rijden. Wat er ook gebeurde. Dit was de koers van MEG. Hulde!!!

Oh ja. Ik zelf. Nou ja. Matig 2e. Had beter gekund. Had gekund. Als en dan. Enzo. Paap klasse kerel!!
Biologisch

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » zo 01 oktober 2017 22:17

Die proloog is een drama. Niks voor mij. Negende en snel vergeten.

De wegwedstrijd. Plan: rustig meerijden totdat de wind bepaalt dat het en groupe rijden wel klaar is. Na een kwartier was het zover. Marcello en Jerry voorop maar die vielen terug. Daarachter vier man waaronder Roland en Robert. Voldoende pk dus. In het groepje formerly known as het peloton werd wel gedraaid, het gat bleef beperkt maar het ging niet echt hard. Sommige koppies keken ook niet meer zo fris.

Conclusie: linke soep.

De sprong gewaagd naar de groep ervoor die ook de twee leiders inrekenden. Na de heuvel trapte Roland door, ik volgde in het wiel met Robert er ook bij. Zowaar een gaatje maar al snel draaide het. Vooral RoRo want ik moest even bijkomen. Tot mijn verrassing begon Roland ook al snel scheel te kijken. Klein gaatje naar Robert en beiden kregen we het niet gemakkelijk dicht. Roland zei iets in de trant van: ik vind t wel best zo en liet het lopen. Robert wachtte en samen gingen we verder.

Af en toe deed ik kopwerk maar het motorblok was Robert. We reden strak rondjes in de 3m2x. Niet traag maar ik verwachtte nog wel wat bezoek. Er kwam niks, we keken vaak achterom maar zagen niets. We reden wel mooi samen: ik deed kopwerk wanneer ik dat kon zodat Robert soms heel even kon schuilen om vervolgens weer door te blazen.

Zo telden we de rondjes af en met 5 minuten te gaan begonnen we erin te geloven. De koersetiquette schreef voor dat het erg onredelijk zou zijn om de gangmaker eraf te sprinten. De sprint dus vroeg aangegaan zodat de verdiende winnaar het kon afmaken. De kersverse clubkampioen bleek echter meer een hardrijder dan een sprinter dus moest ik nog even inhouden om het gewenste resultaat te bereiken.

Tweede dus. Geen last van mijn ribben of schouder dus dik tevreden. Algemeen 5e door die stomme proloog maar ach, het gaat toch om de koers!

Mooie dag gehad. De kids zijn dolgelukkig met hun overwinning dus de familie hier is tevreden!

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 02 oktober 2017 08:09

Podiumgasten , gefeliciteerd en dan speciaal Robert (A's)en Raymond (B's).

Afbeelding

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » ma 02 oktober 2017 08:31

Felicitaties aan alle kampioenen! En dank voor de organisatie.

Leuk om veel oude en nieuwe bekenden te zien. De kidsrace was geweldig. Blij dat mijn oudste zoon de familie-eer hoog heeft weten te houden. Al speelde het feit dat de op één na jongste deelnemer mijn jongste zoon 3 jaar jonger was dan mijn oudste zoon een klein beetje mee.

Ik ben blij dat ik een kwartier of 3 mee heb kunnen spelen in de A-groep, maar toen ik even niet oplette helemaal achteraan en op het klimmetje de aanlsuiting kwijtraakte was het afgelopen en heb ik rustig uitgefietst. Confronterend om te zien dat deze tak van sport (inclusief de korte tijdrit) iets heel anders is dan triathlon. Maar wel een prima training, volgens mij heb ik van dit soort wedstrijdjes ook wel baat bij mijn triathlonactiviteiten.

Volgende keer maak ik er vanaf de start wel een tijdrit van, dat ligt me beter ;-)

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » ma 02 oktober 2017 08:32

Jongens, wat een dag! Vooraf gekomen met de instelling om te kijken wat er van te maken viel bij de B’s. Na de proloog echter, na eerst een uurtje bloed proeven en nakuchen bleek dat ik daarin de 6e tijd overall had, en werd mij dus vriendelijk doch dringend door de dagjury verzocht om bij de A’s mee te gaan rijden. En dat bleek achteraf geen verkeerde keus. Vooraf had ik me voorgenomen om bij de A’s dan maar lekker een beetje in het midden/achterin te gaan hangen, want geen ervaring, máár: als je eenmaal rijdt blijkt het testosteron toch gewoon weer op te spelen en voor je het weet, zit je je voorin (zij het voorzichtig) met de koers te bemoeien. Goh, dit is eigenlijk best leuk. Pijnlijk, maar leuk. Beetje meepielen zonder ervaring of specifieke training. Na een half uurtje heb ik het even moeilijk, maar toen een keer bleek dat ik na het klimmetje kort voorop kwam te zitten (Robert en Harm waren allang vertrokken), leek me dat ik daarin niet de enige was, dus het koppie weer even rechtzetten, jezelf vermannen en weer door. Maar jongens toch, die wind, die werd zo langzaamaan voor mij toch wel echt een stukkie vervelender dan dat klimmetje, daar ging ik voorzichtig toch wel echt op stuk (die wind dus he). Marcel K. die had het door, ik kreeg moeite met mijn kopbeurt, waardoor hij terecht zei dat ik dan beter achterin kon gaan zitten (achteraf nog even kortgesloten dat je toch echt gewoon je beurt wil doen en niet wil verzaken, we begrepen elkaar (toch?!)). Maar, een man een man, je wilt je steentje bijdragen, dus klein rondje achterin blijven en dan toch weer de energie vinden om mee te draaien. Tot 1,5 rondje voor het einde, een grote vloek bovenaan de klinkerpukkel, Roland lachen, maar dat was voor mij mentaal de nekslag, ik liet het even kort lopen en kwam het niet meer te boven. Uit laten rollen naar de rest van de achtervolgende groep dan maar. Of wacht, nee, toch maar niet: nog hele even gas op die lolly om de rest toch voor te (willen) blijven, daarbij Maarten tegen de wind nog gedubbeld, en solo uit laten rollen over de streep. Wow, wat een hel was dat! Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb genoten!

Dit had ik niet verwacht na mijn ‘verplichte’ A-promotie, ik dacht kanonnenvoer te worden en een half wedstrijdje mee te kunnen in het laatste wiel, maar het tegendeel bleek voorzichtig waar, lange tijd in de achtervolgende groep met enkel kleppers (Jerry, Marcel K., Martijn, Roland) en de koers bleek uiteindelijk (vooral mentaal) maar net 8 minuten te lang… Genoten, en afgezien! En, voor iemand met neuropathie en met geen enkele koerservaring (CK B-peloton van 2015 telt niet mee, omdat ik er toen na 3 ronden met valpartij al uit lag) mag ik toch echt niet klagen lijkt me. Ik heb mijn fietsschema en fietsbeleving in de afgelopen 2 jaren al danig om moeten gooien, maar dat dit er (nog) in zou zitten, had ik echt niet verwacht! Het was leuk. Dank vooral aan de dagjury Bas, Ekko en Arjen, en veel dank aan organisator Harm, en dank weer voor alle gezelligheid, het bijkletsen en aan de nieuwe gezichten. Ik kijk uit naar de foto’s!
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 02 oktober 2017 12:28

wat een topdag weer :oke: Bedankt allemaal voor de gezelligheid en een dikke pluim voor Harm :oke:

Kwam "wat laat" voor de proloog. Stiekum gehoopt die te moeten missen ;-) maar ik mocht als laatste nog mijn rondje doen. 0m warm gereden en meteen BAM knallen. Viel nog geenzins tegen.

De koers was zoals verwacht zwaar. Dit jaar door oa de gezinsuitbreiding een minimum record qua km's sinds een hele lange tijd en geen enkele koers gereden. Door het kleine peleton viel het regelmatig stil en die versnellingen zijn killing zonder intensieve training. De heuvel ging best aardig. Op cadans hard omhoog rijden werkt beter dan op de (ontbrekende) macht. Tot er een breuk ontstond in het peleton en de benen waren er niet naar om het gat dicht te krijgen. Met het overgebleven deel van het "peleton" de koers uitgereden.

Was een leuke dag en weer een broodnodige training voor de komende veldritten.

:oke: :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 02 oktober 2017 12:48

Overigens mogen alle wanbetalers hun belofte inlossen op NL 11 RABO 0142 2683 99 tnv Cycling Team Wielertoerist in Den Haag

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 02 oktober 2017 17:16

:oops: Geld overgemaakt.

Hier heeft de familie zich weer prima vermaakt. Er werd wat geklaagd over de kou, dus als de verwarming volgend jaar weer aan kan, graag.... ;)

Al met al weer een topdag. Organisatie en wedstrijdleiding bedankt!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 02 oktober 2017 19:07

GoodRiddance schreef:
ma 02 oktober 2017 12:48
Overigens mogen alle wanbetalers hun belofte inlossen op NL 11 RABO 0142 2683 99 tnv Cycling Team Wielertoerist in Den Haag
betaald!

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » ma 02 oktober 2017 19:30

GoodRiddance schreef:
ma 02 oktober 2017 12:48
Ook betaald! :oops:
Afbeelding

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » ma 02 oktober 2017 19:32

Het was weer een leuke ctwt dag. De Bas classic en de club kampioenschappen zijn voor mij elk jaar weer gelegenheden om vele ctwt bekenden weer eens te ontmoeten. Ook leuk dat er elk jaar weer nieuwe, onbekende gezichten opduiken.

Was dit jaar zonder enige ambitie. Heb er in 2017 wel een record aantal kilometers opzitten maar 0 snelheid. Hard fietsen/koersen met hoge gemiddeldes interesseren mij niet meer. Dus ik wist dat het tijdens de wedstrijd nu nog belangrijker was om mezelf te sparen en geen onnodige energie te verspillen. Dat lukte heel aardig en toen er langzaam maar zeker meer deelnemers moesten lossen was ik al heel tevreden dat ik bij de laatste 4 zat. Tijdens de eindsprint wist ik onze voorzitter nog te verschalken maar meer zat er toch echt niet in. Raymond was duidelijk de sterkste en de terechte winnaar :oke: Tevens mijn respect voor Chris die ondanks eens trainingsachterstand zijn titel kwam verdedigen, wetende dat hij op zijn bek zou gaan. En Phillip die met 0 ervaring de CTWT arena betrad :oke:

Iedereen bedankt voor de komst en gezelligheid !

Harm, Bas, Ekko en Arjen, heel erg bedankt voor het organiseren !! Alles was goed geregeld :oke: :oke:
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 02 oktober 2017 19:36

Als eerste mijn dank aan de organisatie en jury om het weer mogelijk te maken. Blijft elkaar jaar een heerlijke dag, en hoe het wederom gelukt is om het droog te houden blijft mij een raadsel!

Na de nodige voorpret op het forum wist ik al dat er een man of 6 zouden gaan strijden voor de 3 podium plekken, het zou dus dringen worden. En als titelverdediger heb ik al eerder ervaren dat het extra lastig is omdat je toch minder ruimte krijgt en je meer werk moet verrichten.
Goodriddance merkte vooraf al terecht op dat je door de proloog het kampioenschap wel kan verliezen maar niet kan winnen. Voor de proloog dus mijn plek ingeschat en die bleek ook uit te komen, 4e. Ik wist dat 3 man zeker harder rijden dan ik dat kan en ik had niet het geluk dat iemand verzaakte. Mijn terecht plek en tevreden want naar behoren gepresteerd.

Met het nodige vermaak tijdens de hersteltijd voor de wegkoers zou starten kon ik mooi langzaam van mijn 1500 meter kuchje af komen en de spieren opladen voor de altijd zware en lastige koers. Dit jaar nog eens extra zwaar met windkracht 4 vanuit het zuiden. Extra traag de berg op, 0,0 voordeel tijdens de afdaling richting de finishstraat dus amper rust.

We waren amper weg geschoten voor een uur en 3 ronde en Marcello had al het hazenpad gekozen. Hij bleef een behoorlijke tijd alleen vooruit totdat Thierry blijkbaar mogelijkheden zag en weg sprong om voorop de aansluiting te vinden. Ik had mijzelf achterin het peloton genesteld. Met deze wind is het onbegonnen werk dacht ik en laat iedereen maar gaan. Het gevaar zat in een groepje van 4-5 man wat weg zou rijden dacht ik zo, al helemaal als Pizzi, Casper of Concorde erbij zou zitten.
Marcello en Thierry waren toch een aantal rondes vooruit totdat nog een aantal heren ook de oversteek begonnen te maken, het wat chaotisch werd en ik ineens in een groepje van een man of 6 zat en achter de feiten aanreed. Gelukkig was de samenwerking redelijk goed en konden we de aansluiting weer maken en kwam alles samen. En op dat moment zag ik Concerde met Pizzi verdwijnen en maakte GoodRiddance de oversteek.

Het viel mij op dat die mannen wel tempo maakten want het gat groeide wel heel rap en in het peloton werd er gezapig door gereden. Na wat tempo wisselingen en wat demarrages raapten we ineens Pizzi op. Die vond het nog wel heel erg lang naar de finish en de wind en de benen werkten niet mee. Daar werd ik al een heel stuk geruster op want Concorde en Goodriddance zouden wel heel sterk met zijn tweeen moeten zijn om vooruit te blijven. Eigenlijk viel me toen pas op dat een andere sterke man (Casper) ontbrak en die konden we in de achtervolging wel gebruiken, maar ook een concurrent voor het podium minder.

Met nog een kwartier oid te gaan waren er weer wat schermutselingen en toen ik de tijd nam om te kijken waren we met 5 man weg (Pizzi, Martinello, Thierry en vc-charlie). Een mooie groep was mijn 1e gedachte en een paar keer doorgetrokken om vooruit te blijven en het gat proberen te vergroten. Het viel al snel op dat Thierry achterin bleef om op adem te komen, vc-charlie wel probeerde mee te draaien maar het niet altijd kon dus hem ook verzocht achterin te zitten zodat het tempo erin zou blijven (en ja ik snap zeker intentie om zijn deel van het werk te willen doen). Juist tijdens het verschil maken met het peloton is het altijd diep gaan, Pizzi en Martinello draaiden ook straf mee en zo konden we een paar rondes het gat zo houden en was het wachten totdat het elastiek zou breken. Toen dit uiteindelijk gebeurde konden we een beetje op adem komen en wat rustiger draaien, tenminste zo voelde het voor mij, en draaiden we met ons 5-en goed rond.

Helaas kwamen we niet echt dichterbij de koplopers en dan weet je dat er niet meer inzit dan een 3e plek in de weg race. Bij 1 van de klimmetjes werd het blijkbaar teveel voor vc-charlie en waren we hem ineens kwijt. En zo reden we door tot de laatste ronde, al was er daarvoor nog even onduidelijkheid of we daar al in zaten totdat de bevrijdende bel te horen was. Op het laatste klimmetje ging Pizzi zoals ik al verwachte en kon met een flinke inspanning nog bij hem aanhaken. Ik zag onder mijn arm dat Thierry op een paar meter zat met Martinello op een paar meter daar achter. Pizzi reed heel straf het tempo door waardoor de 2 heren definitief gelost waren. Op het bruggetje naar beneden en versnelde ik wat om Pizzi te verrassen maar hij zat gelijk weer in mijn wiel en bevond ik me ineens op kop. De laatste 150 meter van kop af de sprint aangegaan en nog net kunnen winnen en zo goed voor een 3e plek in tijdens de weg koers.

Met een 4e en 3e plek een podium plaats kunnen veilig stellen. Waarbij Pizzi en zeker Concorde duidelijk beter waren.
Ik maak een hele grote buiging voor Concorde want met die omstandigenheden zo lang weg blijven en blijkbaar zoveel kopwerk doen, dan ben je meer dan de terechte clubkampioen! :oke:

Paap
Kinderfiets
Contacteer:

Bericht door Paap » ma 02 oktober 2017 19:59

Hoewel mijn activiteit bij CTWT zich beperkt tot een spaarzame forumpost vind ik het toch leuk om af en toe eens mee te doen aan het clubkampioenschap. Mijn CTWT-tenue zat nog verzegeld, nadat ik het vorig jaar eens heb opgehaald bij praeses stokes, en het CK leek me de uitgelezen mogelijkheid om het mooie zwart-wit-rood te ontmaagden op de zonnige eerste van oktober.

Het was in elk geval zonnig toen ik omstreeks half 1 arriveerde op de berg. Ik groette enkele bekende gezichten en vooral onbekende gezichten, haalde mijn rugnummer op bij de charmante jongedames en liet me een kopje koffie inschenken. Een paar gesprekjes gevoerd hebben bleek de algehele tendens dat velen al last hadden van een kuchje of van iets anders. In de koers hoefde je in elk geval geen rekening met ze te houden. Ik had geen idee waar ik stond. Tijdens mij eerste CK, in 2012, werd in nog twee keer gedubbeld door het peloton. De jaren erop ging het al wat beter, in 2014 werd ik (op mijn top) nog tweede achter Ariën. De zomer erop scheurde ik de achillespees van mijn rechterbeen helaas volledig af, en toen kon ik weer opnieuw beginnen. 4 maanden later nog een verrassend goed CK gereden. Nu zijn we weer 2 jaar en ongeveer 20.000 km verder, en voel ik mij sterker dan ooit. Maar hoe dat zich zou uitbetalen in een koers? Lang getwijfeld om toch niet mee te doen met de A's, maar na een vluchtige Strava-analyse besloot ik dat ik daar misschien toch niet zo heel blij van zou worden.

Afgelopen zondag stond ik dus voor de vijfde keer aan de start bij de B-groep. Ik had er zin in. De wind had er ook zin in, en boezemde angst in. De straat vlak voor het tunneltje was het toneel van een zeer forse tegenwind, waardoor je haast zonder snelheid aan de klim begint. Mede hierdoor vielen de tijden van de proloog relatief hoog uit. Zelden zo veel 1500-meterkuchjes gehoord! Topfavoriet vc-charlie maakte zijn favorietenrol iets te goed waar, waarna de jury hem vriendelijk heeft verzocht met de A-groep mee te doen. De B-groep ging dus koersen met 7 man (Proeme, RonBrug, MEG, Cor01, Geer, ChrisN en ondergetekende).

We besloten het eerste deel een gematigd tempo te rijden, zodat ook de groentjes nog een leuke koers zouden hebben ;-). Desondanks was het Proeme toch net iets te veel (maar toch goed dat je er was. Volgend jaar weer! :) ), en na vier rondjes reden we nog met zes. Zoals al benoemd stond niemand te springen om het kopwerk te doen, maar zo af en toe gaf Geer er een sleur aan, en probeerde ik een paar keer weg te rijden, maar dat was met deze wind niet te doen, mede doordat MEG stoïcijns de gaten dichtreed. Het sleurwerk had er wel voor gezocht dat ook Ron nu was gelost. Halverwege moest zelfs titelverdediger ChrisN, die zich blijkbar terecht had ingedekt, een gaatje laten op de klinkers, en toen waren we nog maar met vier. Ondanks enkele tempoversnellingen concludeerde ik dat er niemand meer te lossen viel in deze groep. (Cor, wat ben je toch een klasbak. Gekscherend heb ik je onkruid genoemd ;-) ) Voor mij zat er niets anders op dan het wiel van Geer nauwlettend in de gaten te houden, want dat leek me de gevaarlijkste klant. In het laatste rondje verwachtte ik een aanval op de klim, maar er kwam niets. Samen naar de finish dan maar. Met nog 800 meter te gaan rijdt Geer nog achter me, maar tot mijn geluk zie ik dat hij ineens voorbij me schuif naar het wiel van MEG. Op 400 meter van de streep plaats ik de aanval, die blijkbaar verrassend genoeg is, want ik sla een gat en hou de sprint vol tot de finish. Hoera!

Bedankt voor de mooie koers! Het was wederom een mooi CK, met een prachtige kidsrace, fijne mensen, hulde voor de organisatie, en dit komend seizoen ga ik me wat meer laten zien als CTWT'er ;)

En natuurlijk de felicitaties voor concorde, de enige échte kampioen ;-)
Laatst gewijzigd door Paap op ma 02 oktober 2017 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 02 oktober 2017 20:43

Zonder al te veel verwachtingen naar Nieuwegein vertrokken. Doordat ik last had van mijn knie had ik de laatste tijd niet zoveel gefietst, wel de laatste week nog wat ritjes, maar dat gaf ook niet veel vertrouwen. (geen smoesje, echt waar!)
Maar goed, ik zou wel zien hoe het liep... :-?

De proloog ging voor mijn gevoel redelijk maar niet fantastisch, dat hellinkje leek wel erg zwaar, en ook op het laatste deel richting finish was het lastig om nog wat snelheid te maken.
Ik was dan ook verbaasd dat ik toch nog een gedeelde 2e plaats had gehaald. Samen met Casper, en de eerste plek was voor Roland. :oke:

Tijdens de wedstrijd moest ik dus in ieder geval op Roland letten, en op Casper. En natuurlijk op Metor die de titel moest verdedigen. ;-)
De eerste ronden van het koersverloop is toch moeilijk te achterhalen, maar bij de start was Marcello direct vertrokken, en even later reed Jerry daar naar toe. Die reden toch een behoorlijk stuk vooruit, en daar gingen er volgens mij weer 2 achteraan. Maar de groep sloot uiteindelijk toch weer aan en was weer compleet. In één van de eerste ronden helaas nog een stuurfoutje in de groep, waardoor Kurt in de berm belandde en later bleek dat Casper een spaak had gebroken. Vandaar dat ik hem later bij de finish zag staan. :-(
Na een paar rondjes waren we nog een keer met een man of 4 weg, Martinello had er ook duidelijk zin in, dus misschien was dit de juiste groep. Maar bij het klimmetje werden we weer ingelopen, in ieder geval door Harm die voorbij kwam stuiven. Niet veel later reden we met zijn drieen vooruit, met Harm en Roland.
Roland nam al meteen een enorme kopbeurt voor zijn rekening, dus dat gaf vertrouwen. :oke: Maar ik was verbaasd dat even later zowel Roland als Harm een gaatje lieten vallen. Even gewacht en Harm sloot weer aan. Roland bleek niet zulke beste benen te hebben en liet zich afzakken. Met zijn tweetjes zou het wel lastig worden om vooruit te blijven, maar we zouden wel zien waar het schip strandde. En misschien zouden er nog wat anderen aansluiten, dan zou het voor ons wat makkelijker worden. Na een paar rondjes leek onze voorsprong toch aardig groot te zijn. :)
Bij de finishstreep werd geroepen dat we nog 30 minuten moesten, dus dat zou wel zwaar worden. Als ze daarachter zouden samenwerken, dan zouden we wel weer gepakt worden. Gewoon tempo blijven rijden, beurtjes afwisselen enzo, totdat we nog 10 minuten moesten. Van de achtervolgers was nog niets te zien. Toen begon er toch wat meer vertrouwen te komen dat we vooruit konden blijven. Eindelijk de bel, maar dat was voor de B-groep. Wij moesten uiteindelijk nog 3 rondjes. Dus nog steeds kiezen op elkaar en doortrappen.
Laatste rondje waren er nog steeds geen achtervolgers in beeld, dus toen wisten we dat we het gingen redden. :D
Tsja, dan de sprint.... Harm zei al dat ik het voor al het kopwerk wel verdiende, maar een echte sprinter ben ik niet. Toch mijn wiel nog net voor hem over de finish weten te drukken ;-) .

Uiteindelijk dus totaal onverwacht toch clubkampioen bij de A's geworden. :D

Daarna lekker geBBQ-t en bijgekletst enzo Het was weer een gezellige CTWT-dag. :oke:

Harm, bedankt voor de organisatie. En dat ik steeds kon uitpuffen in jouw wiel. ;-)
Juryleden en toeschouwers ook bedankt, en natuurlijk een bedankje voor de weergoden! :oke:

En felicitaties voor Raymond als kampioen bij de B's. En voor de overige podium-kandidaten en kidsracers. :oke:

Pizzi
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » ma 02 oktober 2017 20:52

Met wielrennen wint niet altijd de sterkste, maar gistermiddag wél.

3' gas, omdat het kan (en moet)
Allereerst de proloog: één rondje voluit, en dan maar zien wat dat oplevert. Na een niet-echt-warming-up (beetje rondpeddelen) niet te mallotig gestart. Eerste rap op snelheid komen en dat tempo vervolgens vasthouden, maar zeker niet meteen voluit. Na bocht 3, als de wind op kop komt, dit tempo zo goed mogelijk aanhouden. Vanaf het viaduct de klim zo-goed-als-full-gas omhoog harken en dan hopen dat er daarna nog wat op zit. Nou, dat ging op zich aardig: 3:07. Zeven seconden langzamer dan vorig jaar, en eigenlijk puur te wijten aan de wind. Toen kwam ik trouwens verrotter over de finish, dus het had wel sneller gekund. Enfin, 3:07 blijkt goed voor p1, net als vorig jaar: hooray! :oke:

Drie.
Twee.
Eén.

Het is 1,5 uur later en we zijn van start voor een uur+ koers. De wind waait onveranderd stevig, maar het is prima weer. De proloog telt mee in de overall eindstand, maar daar denk ik tijdens dit uur niet aan. Ik wil me vooral vermaken.

Afbeelding
Kwartiertje onderweg, beetje spelen (dit is nog pre-ontsnapping) :D

Na wat schermutselingen in het begin op een gegeven moment vooruit met Robert en Harm. Ondanks dat ik af en toe lekker op kop kan boren, voel ik me nou niet bepaald goed. Dat doet me besluiten om me al heel snel af te laten zakken naar het pelotonnetje. Het duurt even voordat ik daar ben, het gat blijkt best groot te zijn.

Afbeelding
Rechts de latere kampioen, links de man die zo schitterend op z'n fiets zit (dit is nog pre-ontsnapping)

Daar een tijdje rondgereden, maar de benen voelden nog steeds ruk. Op een gegeven moment dat klimmetje opgepoeft. Dat blijft toch het leukste van dit parkoers, te meer omdat er vandaag over de steentjes wordt gereden (en dat gebeurt dus bijna nooit). Na de klim zijn we met vijf. De koplopers zijn al-lang gevlogen, en we rijden een beetje in niemandsland. Erg druk kan ik me er niet op maken, vind het eigenlijk wel mooi dat ze blijkbaar nog steeds met z'n tweeën op kop rijden.

Blijkbaar heb ik niet goed geluisterd, want de aankondiging van het laatste rondje laat langer op zich wachten dan ik in gedachte had. Maakt niet uit. 'Ineens' is het zo ver: het laatste rondje. Nog één keer het klimmetje. Ik ga voor de verschroeiende (*kuch*) demarrage vanuit laatste positie.

Afbeelding
Ik verschroei m'n laatste beetje benen en in de ultieme harkmodus (*kraaaaaaak*) bereik ik het eind van de steentjes. Even omkijken. Marcel zit zo goed als in m'n wiel, Jerry laat enkele lengtes. Martijn laat iets meer ruimte, maar is ook nog gewoon in zicht. Nou, doorrijden dan maar! Marcel klop ik niet in de sprint, maar veel meer dan dit tempo zit er ook niet meer in. En beter 4e dan 5e. Na een halfzachte sprint om plek 3 bol ik als vierde over de lijn.

Daarmee blijk ik overall 2e te zijn geworden, net als vorig jaar. De Joop Zoetemelk van het CTWT-kampioenschap. Nou, prima!

Plaats reactie