CTWT's Reis naar Les Ballons Vosgienss, 25-28 augustus 2017

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: CTWT's Reis naar Les Ballons Vosgienss, 25-28 augustus 2017

Bericht door el_loco » do 24 augustus 2017 10:32

kaj_666 schreef:
do 24 augustus 2017 07:55
Is er toevallig iemand die nog een wat moderner CTWT-shirt heeft dan het mijne (dat is uit 2008 of zo, in elk geval de allereerste editie :lol: ) dat ik zondag kan lenen? Maatje S denk ik.. Anders moet ik eens even zien of ik wel in CTWT-outfit ga rijden, want dat shirt van mij zit echt niet prettig meer.. Volgend jaar maar weer eens een setje kleding bestellen :oeps:
Ik neem een S uit 2014 voor je mee! :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 24 augustus 2017 10:54

Kaj en Laurens, willen jullie even je 06 naar mij pb-en, dan voeg ik jullie toe tot de app-groep van Ballons Vosgiens

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » do 24 augustus 2017 12:05

el_loco schreef:
do 24 augustus 2017 10:32
kaj_666 schreef:
do 24 augustus 2017 07:55
Is er toevallig iemand die nog een wat moderner CTWT-shirt heeft dan het mijne (dat is uit 2008 of zo, in elk geval de allereerste editie :lol: ) dat ik zondag kan lenen? Maatje S denk ik.. Anders moet ik eens even zien of ik wel in CTWT-outfit ga rijden, want dat shirt van mij zit echt niet prettig meer.. Volgend jaar maar weer eens een setje kleding bestellen :oeps:
Ik neem een S uit 2014 voor je mee! :oke:
Top, dank je! :oke: :D

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 26 augustus 2017 09:34

Wat een domper. Afgelopen week een verkoudheid opgelopen en niet op tijd voldoende van hersteld. Gisteren gedurende de dag begon ik me weer wat beter te voelen en de fiets geprepareerd met een bergcassette en de nodige kleding ed ingepakt. Maar vanochtend voelde ik me een wrak toen de wekker om 5uur ging. Om 8uur nog eens geprobeerd en een deadline voor vertrek om 10uur gezet. Maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik dit weekend beter kan gebruiken om uit te rusten en te herstellen en wellicht morgen een rustige duurrit maken.

De andere deelnemers een leuk weekend toegewenst!
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 28 augustus 2017 10:30

Wat mij betreft als CTWT reis geslaagd. De cyclo zelf een stuk minder :roll:.

Afgelopen week drie dagen ziek in bed gelegen en dat deed de vorm geen goed. Zaterdag bij het Rondje Bonhomme nog steeds niet echt fit en getwijfeld over starten, niet starten of het korte rondje. Uiteindelijk toch maar besloten de lange afstand te doen en me maar in te houden.

Wel pas vanaf de eerste klim want ik vond het toch wel mooi om even vooraan te rijden. Achteraan gestart met de CTWT-ers maar omdat het een klein veld is, kon ik na een paar kilometer voorin post vatten. Kaj had me gevolgd en zat dus ook prima gepositioneerd. Na een 100 meter kopwerk voor het idee, me maar direct laten lossen op de Schlucht. Eigen tempo; dat dus wel 40 watt lager lag dan gewenst. Zuur, maar het was even niet anders. Bovenaan een kort sprintje getrokken om in een groep plaats te nemen en dat was een goede zet; die groep reed door en pikte veel groepjes op waaronder Roy en Laurens. Zo gingen we met 3 CTWT-ers aan kop van een enorme groep de afdaling in.

Vanaf de Petit Ballon de twee clubgenoten laten lopen en weer rustig naar boven. Rustig in wattage en tempo, want mijn hartslag was gewoon waar die moest zijn. Bovenin bidonnetje vol en met hetzelfde tempo de Firstplan op. Daar Roy ingehaald die het zwaar kreeg; het begon ook echt warm te worden. Mijn motortje kreeg het zwaarde op de Bannstein. Het tempo hield ik nog redelijk constant maar heel veel meer zat er niet in. Op de Markstein ging het ruk. Hartslag nog steeds hoog maar mijn wattage stortte volledig in. Zo duurde die klim best lang in de hitte. Bovenaan weer bidons gevuld, en de afdaling in. Hetzelfde verhaal op de Bramont en die klim daarna: geen enkele snelheid meer. Zo knoeide ik door tot aan de finish, de laatste 60 kilometer was een marteling en daarvoor was het ook al niet veel :roll:.

Rustig herstellen maar en proberen in September nog iets van vorm terug te vinden. Dit was niet veel waard.

In het huisje was het erg gezellig, prima gezelschap. Volgend jaar weer zoiets :oke:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 28 augustus 2017 10:39

Ja, wat Harm zegt ongeveer. Vreselijk afgezien, na 90 kilometer stond volkomen onaangekondigd de man met de hamer klaar en vanaf daar was het een martelgang. Tot dat moment ging het prima, op de Schlucht mee met de eerste groep van een man of 30-40 en vanaf de Petit Ballon op eigen tempo. Kon mooi rond de 280 watt klimmen zonder echt te hoeven forceren en hoopte dat in ieder geval tot boven op de Markstein vol te houden. Maar goed, aan de voet van de Markstein begon ik me ineens helemaal niet goed te voelen, koude rillingen, hoofdpijn, en uiteraard ook geen enkel tempo meer. Dat is tot aan de finish ook niet meer veranderd. Uiteraard door Jan en alleman ingehaald, maar dat maakte me ook echt niet meer uit. Ik voelde me beroerd genoeg dat ik aan het bedenken was hoe ik bij de finish kon komen (al dan niet per fiets).. Uiteindelijk doorgesukkeld tot de meet en blijkbaar 75e geworden. Voor m'n gevoel zaten er veel meer mensen voor me, maar ok.. Een fietsdag om snel te vergeten, heb me zelden zo slecht gevoeld op de fiets.

Dat gezegd hebbende was het tóch een mooi weekend! Prettig gezelschap, een prima onderkomen en heerlijk weer (nou ja als ik mag klagen: het was eigenlijk iets te warm ;) ) Zeker voor herhaling vatbaar!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 28 augustus 2017 12:57

GoodRiddance schreef:
ma 28 augustus 2017 10:30
Afgelopen week drie dagen ziek in bed gelegen en dat deed de vorm geen goed. Zaterdag bij het Rondje Bonhomme nog steeds niet echt fit en getwijfeld over starten, niet starten of het korte rondje. Uiteindelijk toch maar besloten de lange afstand te doen en me maar in te houden
Ik had afgelopen week ook graag 1 of 2 dagen thuis willen blijven maar ik kon dat richting mijn werk echt niet maken na 6 weken vakantie en daarna dan een weekendje weg en op maandag vrij. Dus de hele week maar een beetje zitten kwakkelen en hangen op werk. Voor mij was op donderdag al duidelijk dat ik hooguit voor het korte rondje zou gaan.

Als ik zo de temperatuur beschouw zou het voor mij ideale omstandigheden zijn geweest. :-(
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 28 augustus 2017 20:06

Mijn voorbereiding was iets beter gelukkig. In juli flink wat hoogtemeters in de Alpen gemaakt, maar een week daarna 2 weken (zonder fiets :shock: ) op Sicilië gezeten en vooral gegeten, gedronken en oude gebouwen bekeken. Dus de afgelopen week de banden maar weer wat opgepompt en kilometers gemaakt. Vorm was voorafgaand aan de vakantie prima, maar met 2 weken `rust` tussendoor wel een beetje aftasten of het nog wat zou worden.

De zaterdag met het hele CTWT clubje een 80 km ingereden en de hartslagmeter liet iig waarden zien die ik met een redelijk vormpeil associeer. Duurvermogen had ik iets minder vertrouwen in, maar goed dat merken we vanzelf wel weer dan.

Dan de zondag: fijne kleinschalige cyclo dus geen half uur wachten tot je de startmat over mag enzo en voor de voet van de eerste klim zat ik mooi ergens middenin. Op de Schlucht mezelf een beetje ingehouden en alleen extra inspanning geleverd om uit de wind te kunnen rijden, want dat is wel belangrijk hier. Bovenop zag ik Roy in een groepje verderop rijden en toen er mensen naar toe wilden maar mee gesprongen. (ik dacht dat Rolf er ook nog reed en die houd van tegenwind dus dat wiel wilde ik wel hebben op de Route des Cretes) Uiteindelijk kregen mijn medevluchters het gat niet dicht, maar dat lukte mijzelf gelukkig nog wel. Alleen had ik een Fransman voor Rolf aangezien, dus dat viel een beetje tegen. :lol: In deze groep draaide het niet zo en toen we aan de afdaling van de Platzerwasel begonnen zat er weer een man of 150 in ons wiel. Harm zat daar wel weer bij, dus we konden met z`n drieën voorin de groep dalen en ook zo aan de Petit Ballon beginnen. Daar zei Harm gedag en loste, heb ik met Roy nog even gekletst, maar even later alleen verder geklommen. Pas tegen de top kwam er een groep aansluiten die vervolgens lang bij de waterpost stond waardoor ik de (steile) afdaling relaxed heb gedaan en gewacht op aansluiting van achter. De Firstplan en Bannstein in de luwte kunnen rijden dus. Moest wel bijten om bij te blijven, maar de hartslag bleef hoog d3 en ik had genoeg moraal om te blijven hangen.

Wist wel dat dit niet te lang moest gaan duren, dus onderaan de Markstein de groep laten rijden en eigen tempo gepakt. Goed plan, want ik heb in het bovenste gedeelte van de klim minstens de helft van die groep serieus zien parkeren. Intussen kreeg ik het zelf ook moeilijk, maar de hartslag bleef hoog d3 dus helemaal kapot ging ik nog niet. Wel blij dat ik boven was 8) Bij de bevoorrading bovenop stond Rolf die volgens eigen zeggen zijn Waterloo al had gevonden en daarna de afdaling indook. Zelf even flink bijgegeten en gedronken daar en vervolgens naar beneden, heerlijke afdaling, remmen is eigenlijk nauwelijks nodig.

Op de Bramont Rolf ingehaald die het nu echt wel moeilijk had. Met mij ging het nog iets beter, maar begon er wel doorheen te zitten. Gelukkig geen lange klimmen meer vanaf nu, maar helaas ook geen groepjes om in te schuilen meer. Af en toe een eenling tot de finish. Col de Feignes en de Grosspiere deden pijn en een hongerklop ternauwernood kunnen voorkomen. Op het laatst toch nog even de 28 vies moeten maken helaas. Aan de finish een prima tijd van 6u14 (waar officieel nog iets vanaf getrokken is door een neutralisatie waar ik absoluut geen last van heb gehad, maar goed) Van te voren aan een tijd van rond de 6u15 zitten denken dus prima tevreden.

Al met al een heel geslaagd weekend. Fijn gezelschap en onderkomen, mooie tocht, tevreden over mijn prestatie. :oke: :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Plaats reactie