Sparkassen Munsterland Giro, dinsdag 3 oktober 2017

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3
CTWT-lid: Ja

Re: Sparkassen Munsterland Giro, dinsdag 3 oktober 2017

Bericht door GoodRiddance » di 26 september 2017 11:54

Iedereen start in Block A:

7650 Cornelisse Niels 1979 Cycling Team Wielertoerist A
7645 Gerritsen Martin 1960 Cycling Team Wielertoerist A
7646 Hoogewerf Tonnis 1966 Cycling Team Wielertoerist A
7730 Klapwijk Marcel 1980 Cycling Team Wielertoerist A
7652 Schrijnders Roy 1987 Cycling Team Wielertoerist A
7890 Smeets Ad 1963 Cycling Team Wielertoerist A
7731 Spijkerboer Evert 1963 Cycling Team Wielertoerist A
7647 Van Schijndel Thijs 1984 Cycling Team Wielertoerist A
7649 Weber Koert 1976 Cycling Team Wielertoerist A
7522 Fronik Eric 1966 CTWT A
8306 Verhoeven Harm 1980 CTWT A

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 26 september 2017 15:08

Eric en Harm, hebben jullie jezelf aangemeld, want dat heb ik niet gedaan?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 26 september 2017 17:07

Ja, afgelopen.zaterdag. 5 minuten voor twaalf (letterlijk) omdat de online aanmelding ging sluiten. Ik bekijk zondag wel of ik echt ga starten.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » wo 27 september 2017 20:49

Ik heb mijn fiets nog steeds niet terug van een reparatie die al 3 weken duurt, maar hij zou wel klaar moeten zijn.
ik heb eventueel ook wel interesse om maar te overnachten daar. vorig jaar was de start vrij vroeg. Hoe laat is de start?

(sorry, even heel druk met van alles en nog wat, dus zelf niet gekeken)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 28 september 2017 07:11

9.45.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » do 28 september 2017 18:18

Metor schreef:
vr 22 september 2017 08:10
Bianchi thijs schreef:
vr 22 september 2017 04:44
Over een kleine 1.5 week is het zover. Wie staan er definitief aan de start? En iemand een idee wat een mooie plek is om af te spreken.

Vorig jaar was de inschrijving een stukje van de start af weet ik nog. Ik kom zelf pas sochtends aan in Munster. Weet niet of anderen eerder gaan en mogelijk is er nog een mogelijkheid om te carpoolen
Ik ben van de partij. Ik parkeer vlakbij de inschrijving. Vanuit daar is het een kilometer oid naar de start inderdaad. Gewoon afspreken een half uur voor de start oid bij de ingang van de inschrijving?
Zelf rij ik ook in de ochtend naar Munster

In principe akkoord. 09.15 vanuit de inschrijving naar de startplek rijden. of er moeten mensen helemaal vooraan willen staan in vak A.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » ma 02 oktober 2017 17:21

De start is verplaatst naar het zuiden van Munster. Is een dikke 5km van het plein waar de inschrijving is. Al met al is die inschrijving maar op een rare plek gelegen.

Ik rij morgenvroeg die kant op en zorg dat ik om 8.45 altijd bij de inschrijving ben. Kan ik nog een bakje koffie scoren daar

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 02 oktober 2017 17:49

Rijd ook morgenvroeg die kant op en hoop er dan rond 8.30 - 8.45 bij de inschrijving te zijn.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 02 oktober 2017 17:59

Bianchi thijs schreef:
do 28 september 2017 18:18
Metor schreef:
vr 22 september 2017 08:10
Ik ben van de partij. Ik parkeer vlakbij de inschrijving. Vanuit daar is het een kilometer oid naar de start inderdaad. Gewoon afspreken een half uur voor de start oid bij de ingang van de inschrijving?
Zelf rij ik ook in de ochtend naar Munster

In principe akkoord. 09.15 vanuit de inschrijving naar de startplek rijden. of er moeten mensen helemaal vooraan willen staan in vak A.
Ik start gewoonte getrouw achterin. Minder lang kou kleumen en los daarvan tijd zat (en is niet al te lastig) om naar voren te rijden.
Wel windkracht 4 voorspeld dus kans op waaiers. Met een aantal zouden we zeker op bepaalde momenten een waaier moeten kunnen trekken. Advies dus bij de 1e 20-30 blijven en eens kijken of we als CTWT een waaier kunnen opzetten of mee zitten.

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 02 oktober 2017 20:50

Succes morgen. En veel plezier! :oke:

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Kuota Kharma
Contacteer:

Bericht door RoyS » di 03 oktober 2017 10:21

Ik moet mij helaas afmelden, een beetje laat maar het was een hectische week door het overlijden van mijn vader.

Voor de gene die wel gaan knallen vanmiddag heel veel succes!
Work hard in silence and let your success make the noise
2018: Beetje fietsen en vooral.....vader worden

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » di 03 oktober 2017 11:28

RoyS schreef:
di 03 oktober 2017 10:21
Ik moet mij helaas afmelden, een beetje laat maar het was een hectische week door het overlijden van mijn vader.

Voor de gene die wel gaan knallen vanmiddag heel veel succes!
Gecondoleerd Roy en sterkte de komende tijd!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 03 oktober 2017 15:52

Pannetje vlak vandaag. Nerveus gedoe, de wind kon het veld niet breken dus deden de valpartijtjes het maar.

Volgens mij allemaal qua lijf en leden zonder erg; wel wat materiaalproblemen hier en daar maar al met al hebben er toch heel veel CTWT-ers het asfalt gezoend danwel van de fiets gemoeten omdat er renners voor de neus lagen.

Uiteindelijk gingen er ondanks al dat geval in het peloton toch nog 113 man in de eerste groep naar de streep :shock:.

Wat ik aan uitslagen kon vinden:

54 Harm Verhoeven 2:55:01
122 Thijs van Schijndel 2:58:37
127 Evert Spijkerboer 3:00:28
243 Ad Smeets 3:05:28
260 Koert Weber 3:05:56
291 Eric Fronik 3:05:54
496 Tonnis Hoogewerf 3:16:37
510 Martin Gerritsen 3:16:52

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 03 oktober 2017 16:02

Metor grootste slachtoffer ( want niet in uitslag)?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 03 oktober 2017 16:07

Lag samen met Thijs op 15km van de streep op de grond. Wiel keduuk.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » di 03 oktober 2017 17:34

GoodRiddance schreef:
di 03 oktober 2017 16:07
Reservewiel gekregen?

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 03 oktober 2017 17:47

Marcel3204 schreef:
di 03 oktober 2017 17:34
GoodRiddance schreef:
di 03 oktober 2017 16:07
Reservewiel gekregen?
Nee, anderhalf uur op de bezem wagen zitten wachten :ass:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 03 oktober 2017 20:00

Kort verslagje dan maar

Vooraf flink getwijfeld aan deze editie. Het parcours was geheel vlak en bij een 'Jedermannrennen' alias Cyclo zitten veel mannen bij zonder pelotonervaring. Linke soep dus. Drie weken geleden ben ik flink gevallen bij de Zeeland Classic en heb ik alleen op de Kickr kunnen zitten - geen meter buiten gefietst. Met de benen ging het echter vrij goed dus toch ingeschreven en afgelopen zondag na het CK besloten om toch te gaan.

Vanmorgen dus aan de start met 7 andere CTWT-shirtjes. Koert zag ik niet staan maar die bleek verder vooraan te staan. Wij stonden bijna achteraan en meteen ging het in gestrekte draf naar voren. Na een kilometer of 7 zat ik eindelijk op m'n gewenste plek bij de eerste 50. Met uitzicht op Marcel en Thijs die hetzelfde trucje hadden gedaan. Zo tikten we de kilometers af. Op een lang recht stuk van een kilometer of 11 op een brede, mooie weg heb ik het peloton even bekeken. Een groep van 150 man nog, gokte ik. Met ook Evert daar nog bij. Nog vier CTWT-ers dus en iedereen keek nog fris.

Na een bocht was er even angst voor een waaier. Marcel ging als een van de eersten door de bocht, ik zat er vlak achter en Thijs zag ik ook een paar wielen achter me. Maar... er gebeurde niks. Mijn hoop op een iets zwaardere koers en daardoor iets meer schifting, bleek ijdele hoop.

Iets voorbij halfweg koers, tussen Milte en Ostbevern na 73km gingen ze ineens voor me liggen. Hard remmen, hopen dat niemand me raakte, voetje aan de grond en door de berm er voorbij. Gelukkig was ik niet de enige die er last van had en en groupe werd het gat naar het peloton gedicht. Niet veel later (88km koers) hetzelfde euvel. Weer voetje aan de grond en daar zag ik Evert weer op z'n fiets trappen. Even aangemoedigd om samen het gat te dichten maar ik was eerder op pad en kon als een van de laatsten - na een achtervolging van een kilometer of 5 - de aansluiting maken. Na twee keer zo'n gedoe was de lol er wel een beetje af. Ik bleef achterin hangen omdat ik dan niet tussen het nerveuze gedoe hoefde te bivakkeren maar zo had ik wel structureel last van iedereen met de vallende ziekte. De brede weg naar Münster kon me niet snel genoeg komen.

En daar was ie dan! Eindelijk rust. Ik keek achterom en zag dat Evert niet had kunnen aansluiten. Zonde. Thijs en Marcel reden nog altijd bijna naast elkaar bij de eerste 30 a 50 renners. BAF. Op een onbeduidend viaductje lagen er weer een man of 20 op de grond. Ik kon er nog net aan de rechterkant voorbij waar nummer 7760 lag in een CTWT shirtje. Ik dacht dat het Thijs was - later bleek dat Marcel te zijn geweest. Helaas kon ik even later op een viaductje verder het hele peloton overzien en zag er geen CTWT-shirtjes meer. Al mijn vriendjes kwijt :-(.

Op naar Münster waar ik nog wel even gas wilde geven maar na een paar kwakken was ik daar ook wel klaar mee. Handjes op het stuur en zo bolde ik over de finish. Op het formulier stond ik al 54e. Zal wel, mijn eerste reactie was eigenlijk opluchting dat ik de grond niet geraakt had. Achteraf was ik ook nog tevreden dat ik drie weken na mijn flinke val in Zeeland toch in de voorste groep was geëindigd.

De Munsterland Giro is een fantastisch evenement maar desondanks ga ik hem voortaan skippen bij een parcours als vandaag. Geen uitdaging, gewoon laagvliegen in een peloton met matige stuurlui. Maar als er klimmetjes op het programma staan die het peloton kunnen uitdunnen, ben ik er gewoon weer bij!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 03 oktober 2017 20:43

Oh ja, drie gasten met schijfremmen gezien! Uiteraard eentje aangesproken op zijn roekeloze gedrag maar mijn Duits kwam duidelijk tekort aangezien de reactie was "Ja, bremst supertoll! Danke!" :roll:

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 04 oktober 2017 08:22

Jaarlijks mijn afsluiting van het seizoen en elk jaar een fantastisch evenement.

Ik wist dat het vlakke parcours voor een stuk minder verbrokkeling zorgt en dus is voorin zitten belangrijk. Daar heb je minder last van valpartijen en kan je niet verrast worden door een waaier ivm de stevig wind die aanwezig was.
Bijna achterin het startvak met 7 CTWT-ers gestart en na het startschot direct het gas er op en naar voren gereden. Het duurde exact 7,5 km voordat ik mij helemaal voorin kon melden, en had Thijs in mijn wiel die hetzelfde had gedaan. Vanaf dat moment begon het geconcentreerd rijden, uit de problemen blijven en tijdig eten en drinken. Het parcours zat redelijk in mijn hoofd dus wist welke punten gevaarlijk konden zijn voor waaiers. Al zijn de Duitsers niet zo van waaier rijden en de Duitse cyclo ploegen zijn stuk voor stuk erg sterk dus de vraag was of überhaupt oorlog gemaakt ging worden. Volgens mij teveel Duitse sprinters de laatste jaren bij de profs waardoor ze zich allemaal Marcel Kitten wanen en het graag op een sprint laten aankomen.

Na een uur koers o.i.d. kwam ik Harm voor het eerst tegen en die vertelde dat Evert er ook keurig bij zat. Met 4 man in het 1e peloton is netjes en wie weet wat het ons nog kon brengen. Thijs was grotendeels mijn maatje van de dag. Hij heeft blijkbaar een zelfde peloton stijl als mij, aangezien we continue bij elkaar in de buurt zaten, bewust en onbewust.

Na af en toe een valpartij hier en daar achter me was het tussen kilometer 90-110 behoorlijk wat draaien en keren ook daar bleef ik goed voorin om uit de problemen te blijven. Eigenlijk ging dat allemaal erg makkelijk en was het fijn om de grote brede weg en laatste 10 km o.i.d. naar Munster op te draaien. Daar goed uit de wind zitten, nog even wat lurken aan de bidon, beentjes los schudden en mentaal opladen voor de finale. Ik voelde me nog vrij goed, kon wel voelen aan de benen dat er al gekoerst was maar een sprint zat er zeker nog wel in. En ineens geschreeuw, piepende remmen, zie ik Thijs (die voor mij reed) over zijn stuur gaan, nergens ruimte om heen te sturen, klap er over heen, op mij wordt ook geknald en lig vervolgens op de grond. Uit reactie mijn handen naar mijn hoofd voor eventueel andere vallende. Ik voel wielen langs mijn hoofd razen en dan wordt het 'stil'. De rest van het peloton is blijkbaar voorbij gereden en iedereen trekt zichzelf op volgorde uit de puin. Ik sta op en voel alleen een pijnlijke kuit maar dat zal wel de spier zijn die een tik heeft gekregen, pak mijn fiets om erop te springen en zie direct dat het over is. Mijn voorwiel is bijna dubbel gevouwen en er is geen volgwagen met een ander wiel.
Mijn fiets in de berm gezet, zelf even uitpuffen en kijkend naar de andere renners die een voor een weer hun weg vervolgen. Thijs kan gelukkig wel verder en geeft aan dat hij zijn weg vervolgd. Ik zeg te wachten op vervoer terug en begin mijn chill tijd in de berm. Gelukkig met nog een andere renner dus heb mijn Duits kunnen oefenen.

Anderhalf uur(!!) later komt te bezemwagen. Waar ik dacht dat er tussen de groepen wel iets zou zijn blijkt dat dus totaal niet het geval te zijn. Een mechanieker met een auto vraagt of hij kan helpen. Een ander voorwiel zou ervoor zorgen dat ik op de 50x12 wel terug komt ( derailleur of pat is krom) maar een wiel kan hij niet bieden. Beetje jammer...

Uiteindelijk afgezet bij de finish door de bezemwagen en nog een dikke kilometer naar mijn auto kunnen lopen, dus nieuwe schoenplaatjes zijn ook gelijk nodig.

De fysieke schade valt erg mee gelukkig. Het meest frustrerend is het dat de locatie van de val totaal overbodig was, een paar man toch zitten slapen blijkbaar en mijn kans gemist voor weer een mooie uitslag. Deze week de fiets maar inspecteren en het internet weer afstruinen voor nieuwe de nodige reparatie werkzaamheden.

En ja, de volgende editie, vlak of niet, ben ik er gewoon weer bij ;-)

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » wo 04 oktober 2017 09:36

Hier ook maar even een kort verslagje.

Het was erg nerveus.... Vanaf de start, piepende remmen, schreeuwende mensen, geur van brandend rubber op carbon. Ik hoopte dat het toch snel wat relaxter zou worden. Na een km of 10-15 dacht ik dat het wat rustiger werd, maar ik kwam bedrogen uit. In km 18 een valpartij vlak voor me waar ook een CTWT-er bij stond. Ik moest in de ankers en wachten tot er een gaatje kwam om weer door te kunnen. Er omheen en weer door. Ik zag een groepje voor me rijden. Daar naartoe gereden, het peloton was nog in zicht. Hopelijk kunnen we nog aanpikken. Ik kreeg al gauw in de gaten dat dat niet zo makkelijk zou gaan. We reden met een groep van ca 25-30 man waarvan er ca 8-9 wilden rijden. Mindere bijkomstigheid is dat die Duitsers geen waaier kunnen rijden. De 1 neemt niet over, de ander komt op kop en geeft een straal gas. Alle varianten kwamen voorbij. Samen met een mannetje van Gaul de Duitsers een btje opgevoed en uiteindelijk begon het aardig te draaien. We hielden het peloton nog vrij lang in zicht, maar op een gegeven moment zag ik dat het daar opnieuw brak. Na een uur in de achtervolging te hebben gereden sloten we aan bij de groep voor ons waar nog een CTWT-er in reed (Eric). Even op adem komen en weer naar voren om weer te kijken wat er mogelijk was om opnieuw een waaier op te zetten. Het eerste peloton was al uit zicht en er waren weer nieuwe Duitsers die geen waaier kunnen rijden..... Kreeg ruzie met een kerel die vond dat ik gevaarlijk reed toen ik afgaf. Het beste was inmiddels ook wel van de benen af en ik had geen zin om nog een keer een uur in de achtervolging te rijden met een nog grotere groep slepers in het wiel. Daarom maar weer afgezakt in de groep en lekker mee gepeddeld. Vanaf km 105 langzaam opgeschoven naar voren om toch nog te kijken wat er in de sprint in zou zitten, er zat nog wel iets in de benen. Om me op 10 km voor het einde voorin te posteren. De laatste paar km in munster waren toch vrij smal. Maar ik kon me toch goed handhaven en zat nog vrij goed. Plots gingen ze aan en zag ik de finish streep in het zicht, ik had nog wel een paar bordjes verwacht die aangaven hoever het nog was, maar die waren er kennelijk niet. Kwam daardoor wat klem te zitten maar kon toch nog een paar mensen passeren. Zo rond pos15 in de groep over de streep.

Uiteindelijk toch wel een redelijk voldaan gevoel over de race, maar dat paniekerige gedoe is niks voor mij. Ik wil toch wel graag weer heel thuis komen..... :ass:

NK 2003
Carbon Racefiets

Bericht door NK 2003 » wo 04 oktober 2017 11:13

GoodRiddance schreef:
di 03 oktober 2017 20:43
Oh ja, drie gasten met schijfremmen gezien! Uiteraard eentje aangesproken op zijn roekeloze gedrag maar mijn Duits kwam duidelijk tekort aangezien de reactie was "Ja, bremst supertoll! Danke!" :roll:
Reden die gasten 'roekeloos' omdat ze schijfremmen hebben?
Of reden ze 'roekeloos' omdat ze op willekeurig welke fiets hun plek in het peloton wilden houden of veroveren?
Jawel, op 31-12 is het balansdag!

asmeets
Kinderzitje
Fiets: De Rosa King XS

Bericht door asmeets » wo 04 oktober 2017 17:09

WWWebber schreef:
wo 04 oktober 2017 09:36
In km 18 een valpartij vlak voor me waar ook een CTWT-er bij stond.
Helaas was ik het slachtoffer van die valpartij. De fietser voor me ging onderuit en ik kon hem niet meer omzeilen. Ik was net een stuk naar voren gereden en wilde eigenlijk nog verder naar voren want ik had goede benen. Jammer, maar helaas. Nadat ik weer op mijn fiets zat, duurde even want ik zag dat mijn fietscomputer op de grond lag en moet mijn fiets nog van de andere fiets afhalen en controleren, kon ik even in het kielzog van een van de motoren mee. Erg vriendelijk, maar dat duurde maar tot aan de eerste groep die we bereikten. Daarna scheurde hij door. Uiteindelijk heb ik nog drie groepen ingehaald en zag de rest in de verte rijden maar de pijp was al ver leeg. Het voordeel was wel dat er niet meer zo nerveus werd gekoerst.

Met een groep hebben we daarna een hele tijd kop over kop gereden, maar langzaam maar zeker werd de spoeling steeds dunner. Uiteindelijk zijn we door een snelle groep ingehaald waarbij we zijn aangehaakt. Nadeel was dat dit gelijk weer erg nerveus koersen werd. Vlak voor de finish haalden we de groep met Eric Fronik nog in. Voor en na de finish werd er nog gevallen maar kon ik gelukkig bij vandaan blijven. Één valpartij per koers is toch wel het maximum.

Ik ben 37e van de 1062 in mijn categorie geworden dus ik mag niet klagen. Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat, maar er had vandaag meer ingezeten. Gelukkig geen schade aan de (leen)fiets en lichamelijk alleen wat stijf van de val en een kleine schaafwond op de knie.

Of ik volgend jaar weer mee doe weet ik nog niet. Daar wil ik nog even goed over na denken.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » wo 04 oktober 2017 18:56

Tja... alles is wel gezegd. Mijn beleving zit tussen die van Harm en Marcel in. Had me totaal niet voorbereid en weinig gefietst de laatste 4 weken ivm een kapotte fiets en spit in mijn rug. Had besloten zonder hartslagmeter eens lekker op gevoel te fietsen.

Draaide allemaal heel erg lekker en makkelijk. Marcel kende het parcours wel dus die gaf keurig op tijd aan wanneer het spannend kon worden of we een dorpje in zouden rijden.
Bij het oprijden van het laatste viaduct zeiden we al... zo alles overleefd.. nou kleine 7km rechtdoor naar de finish.

Toen was het een hoop gerem en gekraak en kon ik geen kant meer op en remde ik heel hard zodat ik een mooie koprol maakte met fiets. Zelf geen schrammetje maar mijn fiets een scheur in de bovenbuis. Precies op dezelfde plek als net gerepareerd was. Had mijn fiets net 4 dagen terug.... flink balen dus. Nog wel redelijk hard in mijn eentje doorgereden om het gemiddelde mooi hoog te houden.

Al met al lekker gefietst alleen heel erg balen van de schade. Even kijken wat de verzekering nu zegt of het bedrijf wat de vorige scheur gemaakt heeft..

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 04 oktober 2017 21:04

Wellicht heeft het onrustige karakter ook te maken met de explosieve groei van het aantal deelnemers. Reden er in 2015 nog 709 over de finish. In 2016 was dat 649. Maar dit jaar 1062. Dat is een fors aantal meer.
Ook bij de mindere goden waar ik meereed, was het aantal koekenbakkers erg groot. Op kop rijden, maar dan wel op het kantje, zodat niemand er wat aan heeft. Of versnellen als je op kop komt. Om het maar niet te hebben over de mensen die ineens van links naar rechts door een groep heensturen om een teammaat iets te melden. :ass: Door deze laatste mijnheer die dat twee maal deed, kwam ook ik bijna ten val. Maar gelukkig bleef ik nog net overeind. De verwensingen die ik naar zijn hoofd slingerde waren weliswaar niet in het Duits, maar ik denk wel dat hij ze heeft begrepen.

Overigens is CTWT als 25ste geëindigd bij de teams. Zie: http://muensterland-giro.r.mikatiming.d ... event=T125

Plaats reactie