CTWT trainingen vanuit Eindhoven

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Plaats reactie
Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

CTWT trainingen vanuit Eindhoven

Bericht door Rob T » do 22 december 2016 17:56

Even een nieuw topic voor de trainingen vanuit Eindhoven.

Op zaterdag 7 januari starten de wintertrainingen weer.

Eerste rit zal alleen een duur rit zijn, zonder intervallen/tempoblok

Opzet blijft zoals die van de vorige winter. Dus eerst standaard duurstuk via Weert, Laar, lusje terug naar de A2, Maarheeze. Soerendonk.

Het tempo/interval deel van de trainingen zullen afgelegd worden op een rondje tussen viaduct na Leende en Maarheeze, langs de A2 naar Maarheeze en dan bij de parkeerplaats 2 keer rechts en weer terug richting Leende. Start finish niet op de kruising bij het viaduct, maar een paar km verder richting Maarheeze. Dit om risico mbt renners die links of rechtsaf willen gaan aan einde laatste ronde te voorkomen, altijd rechts af. En tevens om afsprinten mogelijk te maken, maar hou rekening met de overige weggebruikers.

Voor exacte parkoers van de hele training, zie deze training op strava: https://www.strava.com/activities/514762339

Voor exacte parkoers van het rondje waar tempo gereden wordt: https://www.strava.com/segments/11173842

**** Huisregels***
De trainingen zijn gratis toegankelijk voor zowel leden, als niet leden van CTWT mits men zich aan onderstaande huisregels houdt (Vanuit Wielerclub Eindhoven zullen er ook leden mee trainen).
Vertrek om exact 9.00 uur vanaf de parkeerplaats sportpark Roostenlaan aka Animali
Deelname is geheel op eigen risico.
CTWT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.

• Valhelm verplicht.
• Houd je aan de verkeersregels om ergernis bij andere weggebruikers te voorkomen.
• Er wordt daar waar mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden.
• Er wordt geen afmelding mail gestuurd bij slecht weer. Indien er door omstandigheden
weinig renners zijn kan men in overleg besluiten om de gehele route of een kortere ronde te
rijden. Het kan dus voorkomen dat er bij slechte weersomstandigheden geen leden van CTWT
aanwezig zijn. Heb je een twitter account, volg dan @CT_WT of like CyclingTeam Wielertoerist op facebook (http://www.facebook.com/CTWT.NL) en lees al het verenigingsnieuws en actuele informatie over CTWT en de zaterdag trainingen vanuit Eindhoven. Ook is er een WhatsApp groep voor de zaterdag trainingen, aanmelden hiervoor via het versturen van een WhatsApp bericht naar Rob Thierig ( 06 - 51 22 48 04)
• Tijdens de training is de regel “samen uit, samen thuis” van toepassing; sterkere renners dienen zich aan te passen aan de zwakkere.
• Tijdens het duurgedeelte van de rit wordt er 2 aan 2 gereden waarbij de persoon die rechtsvoor rijdt naar de plek links voor schuift (zonder de renner links voor van de weg te drukken). De anderen sluiten daarna gelijk aan, dus rechts gaat het treintje naar voren, links naar achteren. Er wordt NIET snel gewisseld op kop, iedereen rijdt een lekker stukje op kop. Het is duurtempo en dat moet zo blijven. Het ronddraaien tijdens het duur stuk is dus onafhankelijk van de richting van de wind, dit om misverstanden te voorkomen.

• Na de plas pauze wordt afhankelijk van het aantal renners een splitsing in meerdere groepen gemaakt, met een groep grootte van liefst 8 a 10 personen, voordat we beginnen met het interval/tempo deel van de training. Maak een realistische keuze op basis van je niveau zodat verschillen tijdens de rondes op snelheid beperkt blijven. En het is beter op mee te draaien bij een groepje dat een km langzamer rijdt, dan achteraan te hangen in een iets snellere groep.

In het verleden, en ook afgelopen winter weer, wil 80% met de eerste groep mee rijden. Dit is dus niet mogelijk. Voor het zo goed mogelijk ronddraaien is het van belang dat iedereen in de groep, zeker in de snelste groepen, aan elkaar gewaagd zijn. Langzamere rijders, of rijders die niet mee draaien zorgen voor onregelmatigheden in het ronddraaien en dus voor gevaarlijke situaties en die moeten zo veel mogelijk voorkomen worden.

• Dit is een training dus een goed draaiende / samenwerkende groep is zeker zo belangrijk als zo snel mogelijk de rondjes afronden.
• Voor aanvang van de training wordt het aantal rondes interval/tempo meegedeeld, dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en de weersomstandigheden. De lengte varieert van ong 10 tot max 40km (1 tot 4 rondjes) waarbij de totale afstand van de training uitkomt tussen de 75 en 110 km.
• Als iemand lek of stukken heeft wacht een vriend, training- of ploegmaat en niet de gehele groep. Maak hiervoor zelf met iemand afspraken.

Deelname is geheel op eigen risico. CTWT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.

De eerste trainingen staan in het teken van duurwerk.

Vorige winter was er een mooie opkomst van CTWT-ers tijdens deze trainingen.
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Re: CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 7-01-2017)

Bericht door Rob T » za 21 januari 2017 18:54

De eerste twee zaterdagen ging het niet door. Te glad te veel sneeuw op de weg.

Eindelijk dan vandaag het begin kunnen maken met de winter trainingen. En met recht mogen we over winter trainingen spreken. Het vroor de hele rit, maar het was prachtig weer, we reden de hele 85km in het zonnetje. En aan vertrek toch een mannetje of 13, een mooi begin bij deze temperaturen.
Afbeelding

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » zo 22 januari 2017 21:50

Ik heb inderdaad heerlijk gefietst. Een prima tempo, niet al te gek en een mooie opkomst. Al met al een goede start voor de wintertrainingen.

Chasseur
Kinderzitje
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » ma 23 januari 2017 15:14

Lekker gefietst, hopelijk goed weer de komende zaterdagen, ik heb er zin in.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 03 februari 2017 16:11

Morgen gaan we weer.
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 04 februari 2017 20:04

Vandaag weer mooie opkomst. 18 man.

ruim 90km gereden (voor de Eindhovenaren) met 2 rondjes op tempo in 2 groepen.
Afbeelding

Chasseur
Kinderzitje

Bericht door Chasseur » ma 06 februari 2017 15:06

Lekker gefietst, helaas lek na een rondje op snelheid, lukte me perfect om de band gewisseld te hebben voor de rest het tweede rondje had afgemaakt. Blijft toch een hele prettige manier om een 100km training af te werken in deze tijd van het jaar. Volgend week moet ik helaas een keertje verstek laten gaan.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 28 februari 2017 10:33

Om het topic even levend te houden...

Afgelopen zaterdag weer heerlijk gefietst met in totaal 19 man als ik goed geteld heb. Op de temporondjes opgedeeld in twee groepen, 10 man in groep 2 en 9 man in groep 1. Drie rondjes tempo gereden waarbij er, in ieder geval in groep 2, prima gedraaid werd en tot nagenoeg het eind heeft mooi iedereen mee kunnen draaien. Er stond weer een flinke wind, dus het was flink aanpoten. Groep 1 hield er een straffer tempo op na, maar ook daar werd begreep ik, goed georganiseerd doorgereden.

Prima opkomst, droog gehouden en er kwam zelfs nog een zonnetje doorheen zo nu en dan. Op naar volgende week.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 14 oktober 2017 21:22

We fietsen nog steeds elke zaterdag samen. Vertrek 09:00 uur vanaf Animali. rondje van ong 100km door het Brabantse land met vaak ergens een kop koffie.

We hebben een app groep waarin verdere afspraken gemaakt worden. Wel je daraan toegevoegd worden, meld je dan bij mij, via mijn GSM of via een PBtje.
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 06 januari 2018 23:10

Vandaag zijn we weer met de winter trainingen begonnen. Maar liefst 34 man/vrouw precent op de eerste wintertraining van 2018. Allemaal met goede voornemens ;-)

De winter trainingen bestaan uit een vast protocol. Vanuit Eindhoven (vertrek vanaf Animali) rijden we langs de zuid kant van de A2 naar Weert, en vie de noordkant van de A2 terug naar Maarheeze waar we afbuigen en via Soerendonk naar Gastel rijden en vandaar naar het parkoers op de Beverbeek AKA De Kluis. Op de Kluis rijden we in kleinere groepen 1 of meerdere rondjes (10km) intensief. Het aantal rondjes wordt opgebouwd van 1 tot max 4. Daarna als iedereen weer aangesloten is, rijden we via Gastel, Leende terug naar Eindhoven.

Vertrek is om 09:00 uur vanaf Animali, De parkeerplaats van de sportvelden aan de Roostenlaan in Eindhoven.
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Re: CTWT trainingen vanuit Eindhoven

Bericht door Rob T » vr 12 januari 2018 08:59

In tegenstelling tot voorgaande jaren zullen de tempo rondjes weer op de kluis gereden worden,
Afbeelding

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » vr 12 januari 2018 10:05

Rob T schreef:
vr 12 januari 2018 08:59
In tegenstelling tot voorgaande jaren zullen de tempo rondjes weer op de kluis gereden worden,
Is dat weer enigzins verantwoord of is de situatie weer aangepast ??
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 12 januari 2018 10:15

who cares schreef:
vr 12 januari 2018 10:05
Rob T schreef:
We zijn van mening dat het weer verantwoord is, en tevens dat dit rondje beter is om te trainen dan het andere rondje. Andere rondje is smaller en kwamen toch relatief veel auto's tegen.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 12 januari 2018 10:26

Rob T schreef:
vr 12 januari 2018 10:15
who cares schreef:
vr 12 januari 2018 10:05
Rob T schreef:
We zijn van mening dat het weer verantwoord is, en tevens dat dit rondje beter is om te trainen dan het andere rondje. Andere rondje is smaller en kwamen toch relatief veel auto's tegen.
je praat toch maar over 1-2 plekken waar wat paaltjes en aanverwante artikelen geplaatst zijn? Daar moet met een beetje beleid een groep toch netjes doorheen geleid kunnen worden?
kijk ik naar het gemiddelde rijgedrag van een wielrennende fietser dan zijn dat obstakels die je a. overal tegenkomt en b. waar men normaal ook links en rechts tussendoor schiet.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » vr 12 januari 2018 13:25

Thierry le Brun schreef:
vr 12 januari 2018 10:26

je praat toch maar over 1-2 plekken waar wat paaltjes en aanverwante artikelen geplaatst zijn? Daar moet met een beetje beleid een groep toch netjes doorheen geleid kunnen worden?
kijk ik naar het gemiddelde rijgedrag van een wielrennende fietser dan zijn dat obstakels die je a. overal tegenkomt en b. waar men normaal ook links en rechts tussendoor schiet.
2 sluizen , waar je als fietser eigenlijk links of rechts langs moet. Dat gaat niet op racesnelheid. Het midden is bedekt met kleine halve bolletje die in patroon liggen. Hoe lekker die te nemen zijn met de fiets ??. Ik kom er niet heel veel.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 12 januari 2018 14:09

who cares schreef:
vr 12 januari 2018 13:25
Thierry le Brun schreef:
vr 12 januari 2018 10:26

2 sluizen , waar je als fietser eigenlijk links of rechts langs moet. Dat gaat niet op racesnelheid. Het midden is bedekt met kleine halve bolletje die in patroon liggen. Hoe lekker die te nemen zijn met de fiets ??. Ik kom er niet heel veel.
mag geen probleem zijn. en dat bedoelde ik te zeggen: als je ziet hoe de gemiddelde hardfietsende medemens zich soms door het verkeer heen manoeuvreert mogen een paar obstakels op een verder bijna lege weg geen probleem zijn. ben er afgelopen jaar met de Animali club langsgekomen en verbaasde me er eigenlijk over dat er in beginsel zo moeilijk over gedaan werd. Oké, in groot peloton op wedstrijdsnelheid is het wellicht anders, maar met kleinere trainingsgroepen mag dit toch geen probleem zijn. Kwestie van goed aangeven en goed opletten.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » vr 12 januari 2018 16:54

Zolang de omwonend weer niet gaan klagen qua grootte van voorbij komende groepen. Ik weet niet hoe de politie dan gaat optreden , mochten die gaan klagen.

Ik heb hier njog een kopie van de brief van 2008

https://photos.app.goo.gl/2XSjA1qZxVBwk6xu1

Afbeelding

Lethalp
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » zo 14 januari 2018 23:35

who cares schreef:
vr 12 januari 2018 16:54
Zolang de omwonend weer niet gaan klagen qua grootte van voorbij komende groepen. Ik weet niet hoe de politie dan gaat optreden , mochten die gaan klagen.

Ik heb hier njog een kopie van de brief van 2008

https://photos.app.goo.gl/2XSjA1qZxVBwk6xu1
Klachten over de toenmalige dinsdag/donderdag trainingen begrijp ik wel, dat was toen gewoon peloton van 50+ personen met dito snelheden.
Ondanks dat ik toen nooit ongelukken heb zien gebeuren snap ik het gevaar.
Groepen van ca. 10 personen zouden wat dat betreft niet tot overlast moeten kunnen lijden, dus daar ben ik niet zo bang voor. Op zondagochtenden wordt er al langere tijd weer gereden op de Kluis.
2018: WVAN, GF Schleck, Dreilandergiro, Maratona dles Dolomites

Chasseur
Kinderzitje

Bericht door Chasseur » ma 22 januari 2018 09:25

Afgelopen zaterdag met 19 personen weer lekker gereden. Het aanrijden naar Animali was met dichtgeknepen billen ivm gladheid. Eenmaal vertrokken vanaf Animali was er al snel geen sprake meer van gladheid. De storm had voor Nederweert nog een boompje op het fietspad laten vallen, maar ook deze hindernis was vlug genomen. Verder met op tijd draaien en op perfect duurtempo naar de Kluis gereden. Daar de 19 personen en twee groepen verdeeld en 2 rondjes gereden. Groep 2 draaide perfect en ook toen er enkele niet meer mee konden draaien werd dat netjes opgelost en bleef het rustig en netjes in de groep. Snelheid lag redelijk hoog, want groep een reed niet echt weg. Ook daar was goed gedraaid hoorde ik achteraf. Helaas op de terugweg wat spatjes en wellicht daardoor, een net wat hoger tempo. Al met al weer een heerlijke training. Dikke :oke: voor iedereen die er bij was.

Chasseur
Kinderzitje

Bericht door Chasseur » ma 29 januari 2018 11:44

Weer een kort verslag, om het animo hoog te houden. Helaas weer zonder captain RobT, afgelopen zaterdag vanuit Animali met 18 man (ja, alleen mannen deze keer) vertrokken. Onderweg wat aan- en afhakers. Op de vaste plek opgesplitst in twee even grote groepen. Zelf in groep 1 meegereden en daar werd door iedereen alle twee de rondes voorbeeldig gedraaid. Tempo was blijkbaar voor iedereen te doen en iedereen bleef tot het einde meedraaien (alleen jammer van de lekke band van Stizo2000). Bij groep 2 hoorde ik achteraf dat niet iedereen mee kon draaien en dat ondanks het gelijke aantal starters het voor degenen die bleven draaien zo een hele goede training is geweest ;-) . Met ondertussen een stevig windje (ongeveer) in de rug vervolgens weer richting Eindhoven. Deze keer geen regen en lekker getraind.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 29 januari 2018 12:06

Ik hoop er zaterdag weer bij te zijn.
Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 29 januari 2018 14:06

Chasseur schreef:
ma 29 januari 2018 11:44
Weer een kort verslag, om het animo hoog te houden. Helaas weer zonder captain RobT, afgelopen zaterdag vanuit Animali met 18 man (ja, alleen mannen deze keer) vertrokken.
Wat zegt dat over RobT :oeps: :oeps:

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 29 januari 2018 14:32

who cares schreef:
ma 29 januari 2018 14:06
Chasseur schreef:
ma 29 januari 2018 11:44
Weer een kort verslag, om het animo hoog te houden. Helaas weer zonder captain RobT, afgelopen zaterdag vanuit Animali met 18 man (ja, alleen mannen deze keer) vertrokken.
Wat zegt dat over RobT :oeps: :oeps:
Dat hij echt ziek was
Afbeelding

Plaats reactie