Rund um Köln, 11 juni 2017

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Rund um Köln, 11 juni 2017

Bericht door MEG » za 10 juni 2017 15:55

Marcel3204 schreef:
vr 09 juni 2017 21:15
Ik heb ook mail gehad, 3 in totaal. In de eerste mail staat ook een usernaam en wachtwoord waarmee je kunt inloggen in rad-net-regista.de. Daar staat onder andere dat Martin onze teamcaptain is ( :D ), dat we in startvak A staan ( :) ), en dat we geacht worden we 44 km/uur gemiddeld te gaan rijden ( :-?).
Ik heb alle 3 de mails maar uitgeprint om zondag mee te nemen.
Ja, die 44 km/u heb ik opgegeven om in het eerste startvak te komen.
Alleen Otto en ik hebben blijkbaar de mail niet gehad. Dat heb ik al kort gesloten met Otto.
Ik parkeer op de Claudiusstraate en Maternuss Strasse morgen en heb sponsorrepen mee voor de deelnemers. Zou mooi zijn als we daar ergens kunnen verzamelen. Anders bij de inschrijving.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » za 10 juni 2017 17:08

MEG schreef:
za 10 juni 2017 15:55
Marcel3204 schreef:
vr 09 juni 2017 21:15
Ik heb ook mail gehad, 3 in totaal. In de eerste mail staat ook een usernaam en wachtwoord waarmee je kunt inloggen in rad-net-regista.de. Daar staat onder andere dat Martin onze teamcaptain is ( :D ), dat we in startvak A staan ( :) ), en dat we geacht worden we 44 km/uur gemiddeld te gaan rijden ( :-?).
Ik heb alle 3 de mails maar uitgeprint om zondag mee te nemen.
Alleen Otto en ik hebben blijkbaar de mail niet gehad. Dat heb ik al kort gesloten met Otto.
Ik parkeer op de Claudiusstraate en Maternuss Strasse morgen en heb sponsorrepen mee voor de deelnemers. Zou mooi zijn als we daar ergens kunnen verzamelen. Anders bij de inschrijving.
Wij (Otto, Niels en ik) parkeren daar ook. Verwachtte aankomsttijd 8 uur.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 10 juni 2017 17:28

Ik ben er denk ik een half uurtje later. Ik kom met Eric.
Arien parkeert daar ook, weet ik inmiddels. Weet niet hoe laat hij denkt aan te komen.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » za 10 juni 2017 18:52

Ik parkeer ook op Claudiusstrasse en verwacht tegen half negen te arriveren.

Haalt iedereen zelf zijn eigen startnummer of regelt iemand van ons dit voor iedereen?
T = 143

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 10 juni 2017 19:52

Ariën schreef:
za 10 juni 2017 18:52
Ik parkeer ook op Claudiusstrasse en verwacht tegen half negen te arriveren.

Haalt iedereen zelf zijn eigen startnummer of regelt iemand van ons dit voor iedereen?
Moet je zelf doen, vanwege je id.

geric
Driewieler

Bericht door geric » zo 11 juni 2017 10:57

Spannend... :-(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » zo 11 juni 2017 11:04

geric schreef:
zo 11 juni 2017 10:57
Spannend... :-(
Ik vond het al een gekke foto zo , maar hij staat op zijn kop ;-)

Sleutelbeen ??
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

geric
Driewieler

Bericht door geric » zo 11 juni 2017 11:53

Ik zie hem niet op de kop. Hand, ik heb nu gips.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » zo 11 juni 2017 12:44

geric schreef:
zo 11 juni 2017 11:53
Ik zie hem niet op de kop. Hand, ik heb nu gips.
Als ik hem aanklik staat ie goed ( de foto ) op de laptop staat de foto op zijn kop .

De val was al snel in de koers , als je omgekleed om 11.30 uur al in de stoel zit.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

geric
Driewieler

Bericht door geric » zo 11 juni 2017 13:21

Dit is al gisteren in de stad gebeurd, Keulen heb ik gemist. Er is nog een CT gemaakt en er moet geopereerd worden als de zwelling weg is, daar gaat mijn fietsvakantie van dit jaar :-(

Ik zou er meer vrede mee hebben als het op de racefiets was gebeurd. Dit is echt supersuf.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 11 juni 2017 16:46

MEG schreef:
za 10 juni 2017 15:55

Dat lukt ook met 40 km/u.

Eerste 20 km ging trouwens wel met 44 km/u. Daarna ging het wat langzamer bij me, want ik had me daarmee wat opgeblazen. Vorige keer dat ik hier was (2014) ging het duidelijk minder hard in het begin, toen hadden we die 20 km met 40,5 km/u afgelegd.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 11 juni 2017 16:47

geric schreef:
zo 11 juni 2017 13:21
Dit is al gisteren in de stad gebeurd, Keulen heb ik gemist. Er is nog een CT gemaakt en er moet geopereerd worden als de zwelling weg is, daar gaat mijn fietsvakantie van dit jaar :-(

Ik zou er meer vrede mee hebben als het op de racefiets was gebeurd. Dit is echt supersuf.
Vervelend zeg. Beterschap!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 11 juni 2017 16:56

Zo....dat was me de belevenis wel. Tussen 8:45 en 9:10 verzamelden 9 CTWT-ers zich in het voorste startvak voor een rondje heuvels crossen rundum Köln. Met als scherprechter de klim naar Schloss Bensberg die 2 genomen moest worden.
Het was lekker warm :kots: dus van tevoren veel gedronken. Na het startschot direct volle bak. De eerste 15 km ging het vrijwel constant tussen 45 en 50 kmh. Stevig aanpoten dus. Lekker begin als opwarmer :oeps: . Daarna begonnen de heuveltjes en begon het echte werk. Net daarvoor vond ik zelf net dat het 'best lekker'ging en keek eens achterom om te zien hoe groot onze groep was :shock: ik staarde in het grote niets.... een paar honderd meter lege baan achter me. En toen ging er in m'n hoofd iets verkeerd.... :roll: in no time lag ik er af en peddelde in het grote niets. Langzaam pikte ik nog meer afgewaaide renners op en na een 10 minuten kwam er een groep van achter. Hierbij maar aangesloten. Hier zaten ook Ariën en Martin tussen. Helaas na 25km er achter gekomen dat ik teveel van tevoren had gedronken. Ik moest van de fiets voor een sanitaire stop. Daarna ingepikt in een volgende groep en in de afdalingen veel tijd goedgemaakt.
Maar echt lekker liep het niet en als na 2 uur je water (bijna) op is dan heb je een probleem als er nog zo'n 60km op de teller staan. Ergens in de buurt van Bensberg mijn bidon gevuld bij een van de posten en de bakens verzet naar "uitrijden" . Gezien het gevoel in mijn benen en het 39 x 23 verzet (*) was dat het maximale. De rest van de rit op het tandvlees volgemaakt en volkomen steenkapot over de meet gerold.
Zo....tijd voor een (Alkoholfreies) bier en een broodje worst!

Die is in de pocket. Niet zoals ik had gehoopt, maar weer een hoop geleerd zullen we maar zeggen.

(*) de cyclofiets (Bulls) ha wat speling op het bracket ontdekte ik gisteravond en die moet dus wat onderhoud hebben deze week. Verder niet bij nagedacht dat er een polder verzet op mijn wedstrijd fiets was gemonteerd. Was behoorlijk harken op de steile stukken :kots:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » zo 11 juni 2017 17:44

Deze jongen is ook weer bijgekomen van zijn eerste Rund om Köln. Om 6 uur thuis vertrokken en soepel aangereden. De kruising Maternusstrasse / Claudiusstrasse bleek een gouden tip van Otto. Op een flinke steenworp van de start gratis parkeren op straat, niks mis mee :D

Relaxed alle spullen gehaald, tasje van Skoda nog even naar de auto gebracht en toen me gevoegd bij de CTWT-ers in startvak A die er al stonden.
Vanaf de start ging het meteen verschroeiend hard in de eerste groep. Na 20 minuten had ik 46 km/u op de teller :kots: De cyclo kleppers van CTWT zaten toen al voorin de groep. Even later moest mijn hoofd accepteren wat mijn lichaam al een tijdje wist: dit gaat veel te snel voor mij. Langzaam maar zeker door de groep heen gezakt op een stuk vals plat waar Otto het wel lukte om in de staart van de groep te blijven.

Dat was wel even een tikje. Met enkele andere gelosten geprobeerd enigszins gang te houden maar het leek in de verste verte niet meer op de duizelingwekkende snelheden van het begin. Even later opgeslokt door de tweede groep. Bij de eerste wat serieuzere beklimming bleek ik ook niet (meer) goed genoeg om deze groep te volgen. Dat was een tik. Na de klim kon ik me gelukkig wat herpakken en kwam ik ook Otto weer tegen. Na een uur had ik ritme en kon ik aanhaken in een fijne groep die ik, zonder al teveel pijn in de benen kon volgen. Even later liepen we in op een groepje daarvoor waarin Evert bleek te zitten die klaagde over bar slechte benen. Daarna niet meer gezien, of van voren of van achteren aan mijn aandacht ontsnapt.

De klim naar Schloss Bensberg (eerste keer) leverde geen problemen op: de groep was bergop net zo goed of net zo slecht als ik. Otto was kort daarna gestopt voor een plaspauze en heb ik daarna niet meer gezien. Even later was op de hoogvlakte een drankenpost waar ze witte bidonnen met water uitdeelden. Al rijdend graaide ik er eentje mee, geen overbodige luxe zo bleek later!

Na een kilometer of 90 zetten we wederom de afdaling in richting Bensberg voor de tweede beklimming over de kasseien. wat opviel is dat het ineens veel drukker was geworden met rugnummers met afwijkende kleuren, met name wit. Dit kon niet anders dan de 60km afstand zijn die opgingen voor hun eerste beklimming. Nadeel daarvan was dat niet alleen de afdalingen wat zachter gingen / riskanter waren maar ook het verliezen van het overzicht en de op maat gesneden groep die uiteenviel op de kasseien van Schloss Bensberg.

Met nog 20 kilometer te gaan waren mijn twee bidonnen plus de onderweg aangepakte derde bidon leeg, terwijl de dorst groots was. Gelukkig kon ik al rijdende mijn Lidl huismerk Red Bull uit mijn wielerondershirt vandaan toveren. Voor de start twijfelde ik nog om deze mee te nemen. Nu was ik zielsblij met de keuze voor twee wielershirts over elkaar en genoeg zakken om me de luxe van een meegenomen red bull te kunnen permiteren. Al klokkend werd de dorst gelest en de benen gevuld voor het laatste stuk. Waarin steeds meer witte nummers werden gepasseerd.

Keulen doemde alweer op. Op het laatste stijgende deel, de brug over de Rijn, een fabelachtig uitzicht over Keulen en de mooi afstekende dom.
In de laatste bocht voor de finish was een renner onderuit gegaan waardoor tempo maken richting een eindsprintje verkeken was. Toch nog een sprintje getrokken, meer als oefening.

Na 3 uur en 40 minuten en 125km over de streep. Ondanks het lastige eerste uur mezelf toch kunnen herpakken en een voor mijn doen prima prestatie neergezet. Blij mee :D

Het enige minpuntje van de verder vlekkeloos georganiseerde cyclo was na de finish. Er ontstond een flinke verkeersopstopping door een onlogische indeling van de drank en voedselvoorziening na de finish. In combinatie met de warmte en de grote drukte kon ik al rondkijkend geen CTWT-er ontdekken. Omdat de vermoeidheid toch best groot was toen maar doorgereden naar de auto, ingeladen en om 16:00 uur weer terug in Hendrik-Ido-Ambacht. Jammer dat er na afloop geen CTW-afterparty voor mij inzat, wel goed voor de studie waar ik zo mee verder moet.

Dank aan Martin voor het coördineren en regelen van de inschrijvingen!
T = 143

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 11 juni 2017 18:13

18954652_1456648837688817_7360891918538290207_o.jpg
De spanning is van de gezichten af te lezen, zo vlak voor de start.

CTWT stond met negen renners aan de start: Niels, Otti, Arien, Pesh, Ad Veen, EvertS, Froon, MEG. Metor was verhinderd wegens familieomstandigheden en Geric had een dag eerder zijn pols verstuikt of gebroken. Daar is nog geen uitsluitsel over.

Voor mij begon RuK erg slecht. De tunnel waar we na de start met z'n allen indoken, vond ik doodeng met als gevolg dat ik daar de aansluiting met de groep al kwijt was. We waren nog geen 2 kilometer onderweg. :roll:
Ik kwam vervolgens in een niemandsland te zitten. Ik trok met 40 km/u door en pakte wel wat mensen op die uit de groep waren gevallen, maar die konden het tempo niet aan. Het gevolg was dat ik de eerste 20 km alleen heb gereden. Toen kwam de B-groep - die 2 minuten later was gestart - eraan. Daar kan ik mooi aanpikken en vanaf dat moment ging het prima. Ik kon mooi bij de groep blijven en de klimmen gingen redelijk. Arien - die blijkbaar in dezelfde groep reed - heb ik niet gezien. Wel Otto die een tijdje hard doortrok, maar er vervolgens afviel en hem heb daarna niet meer gezien. En ergens halverwege zag ik Evert ineens de andere kant oprijden. Hij riep iets, maar dat verstond ik niet. Nu weet ik dat hij had opgegeven vanwege papbenen.

Eigenlijk ging het steeds lekkerder lopen. Ik bleef mooi meedraaien in de groep en kon zo ook een beetje genieten van de entourage. Veel publiek langs de route, een perfecte, geheel autovrije route. Voldoende seingevers. Uiteindelijk op 3.43 binnengekomen. Ver achter de erkende cyclorijders van CTWT, maar dan had ik maar meer durf moeten hebben in dat tunneltje. Ik ben niet ontevreden, want toen ik eenmaal in de groep zat, ging het lekker.

Minpunt was inderdaad de finish. Dat had logistiek een stuk beter gekund. Het alcoholvrije bier en de worst waren voortreffelijk, maar dat geschuif door een te smalle doorgang langs de standjes was geen succes. Verder ontbrak een mooi finishpleintje, zoals in Munster, waar je elkaar kunt ontmoeten. Nu kon ik in de chaos geen enkele CTWT-er vinden en ben ik maar naar huis gegaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 11 juni 2017 18:53

Nu mijn uitgebreider verslag.

Ik dacht dat ik redelijk vroeg bij de start was (ca. 8:40), maar het vak stond al voor 2/3 vol. Naja, is niet anders. Zoals al gememoreerd ging het de eerste 20 km best wel erg hard. Niettemin hing ik aan de voet van de 1e klim nog aan het 1e peloton. In laatste positie en ik had al een paar keer een gaatje dicht moeten rijden. Ook als dat maar 10 meter is, is dat best lastig met 45-50 per uur. In het peloton zat ik trouwens vaak in de buurt van twee man van CTWT.

De klim ging ongeveer 200 meter goed, en toen begon ik al te plafonneren. Gelost. Zo hard mogelijk doortrappen maar en een tweede groep haalde me bij. Ik kon niet mee met de eersten, maar kwam nog net achter een groepje boven (en tegelijk met Ingrid, die ik in Sardinië had leren kennen). Dat gat met twee man dichtgereden. Dit was een groepje van een man of 20, en dat leek wel prettig. Hierin zat eentje van CTWT. Ik heb zijn naam wel op het rugnummer gelezen, maar niet onthouden :lol:

De volgende klimmen kon ik steeds min of meer mee met het eerste deel van de groep. Het tweede deel kwam steeds ook weer terug, en op het vlakke stuk na 50 km kwam een grote groep terug. De volgende klimmen kon ik steeds met het eerste deel van de groep bovenkomen, maar de rest kwam steeds terug en er kwam nog een grote groep terug. Toen waren we weer met 100 man en volgde een glooiend stuk, waar ik weer achterin terecht kwam. In de afdaling brak de groep vervolgens in 4-en :( en ik zat in het laatste deel :( Dat kwam niet meer terug. Ingrid ben ik daar kwijt geraakt, die zat wel verder voorin.

Toen de korte afstand er bij kwam, werd het wat onoverzichtelijk. Ik was nog wel vrij goed en kon nog wel opschuiven. De laatste 20 km zat ik in een grote groep, waar op 5 km van de finish een man of 4-5 uit wegreden, met één CTWT-er. Heel veel voorsprong kregen ze niet en ik dacht "op de brug ga ik volle bak en probeer er naartoe te rijden." Dat lukte net, waarbij ik wegreed uit de groep. We waren met een man of 5, maar haalden ook wat volk in, het was nog steeds wat chaotisch.

De laatste bocht sneed ik als derde aan van de groep, maar kwam er als eerste uit (waarbij ik de CTWT-er inhaalde en nog zei "kom mee", maar ik weet niet of 'ie dat gehoord/begrepen heeft. Toen ik omkeek had ik een meter of 15 voorsprong op de grote groep, die dus de anderen weer had bijgehaald. Ik reed dus maar door, maar werd op een meter of 300 voor de streep door de eersten van die groep voorbijgestoken.

3u31. Na de finish ook niemand meer gezien.

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 11 juni 2017 19:01

Zie voor de algemene indrukken de verslagen hierboven.
't Ging hard na de start, maar steeds met de blik naar voren de gaatjes opgevuld, om na 20 km een paar honderd meter als eerste van het hele pak te rijden. Toch maar snel af laten zakken :-? Meteen kwam toen de eerste lange helling: ik had mijn klimmersbenen in Nijmegen laten liggen. De hele reutemeteut kwam voorbij. Rustig eigen tempo weer opzoeken. Rechtdoor en bergaf ging prima, zodoende weer wat terug kunnen winnen. Laatste 40 km ging de warmte opspelen; waterbevoorrading gemist omdat ik links van de groep reed (en inderdaad, het water stond alleen rechts). 1,5liter voor 127 km bij 31 graden is wat weinig: halverwege een steil klimmetje vol kramp in beide benen. Even van de fiets af. Niels haalde me even later in bovenop de kasseienklim: scheelt qua motivatie toch altijd om een ploeggenoot te volgen. Vandaar af kwamen steeds meer groepen samen, van voren en van achteren, en met gezwinde snelheid met zo'n 200 man naar de finish. Ad, Niels en ik hadden nog de benen om voor in deze groep te eindigen, met Hugo er 3 minuutjes achter. Eric was toen al een minuutje binnen. 5 man relatief dicht bij elkaar tussen plaats 255 en 323 (van de 983). Als Master-3 35ste van de 247.
Mooie cyclo, veel enthousiast volk langs de kant, 4281 vrijwilligers om het verkeer tegen te houden. Misschien een extra waterpostje bij temp boven de 30 graden, maar verder alles perfect. Catering direct na de finish kan inderdaad efficiënter, maar je kon gelijk wel lekker bijdrinken. Je moet het maar doen, zo midden in een miljoenenstad een cyclo organiseren.
Martin: bedankt voor het inschrijven! Andere CTWT-ers: bedankt voor het gezelschap. Volgende keer misschien een plekje aan de Rijn afspreken voor na de finish, ik ben daar nog even gaan kijken en daar zaten veel groepjes in het gras na te genieten.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 11 juni 2017 19:11

Marcel3204 schreef:
zo 11 juni 2017 19:01

Volgende keer misschien een plekje aan de Rijn afspreken voor na de finish, ik ben daar nog even gaan kijken en daar zaten veel groepjes in het gras na te genieten.
Dat moeten we zeker doen, want dit was een beetje een anticlimax. Het napraten is eigenlijk belangrijker dan de cyclo zelf. ;-)

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 11 juni 2017 19:37

Het ging wel goed voor mij. Na de start met flinke snelheden kunnen volgen, boven de 50 heel vaak gezien op het schermpje. Aangekomen bij de eerste klim linksaf een muur op schakelde ik mijn voorderailleur scheef waardoor ik niet juist meer kon schakelen en bijna niet meer op het grote blad kon. Op het grote blad ratelde/schaafde alles flink.
Later toch maar van de fiets en geprobeerd om de voorderailleur te buigen. Dat lukte enigzins en ik kon de weg weer vervolgen. Wel alleen, maar de benen voelden meer dan goed, dus hop hop het gas erop. Dat ging zo voorspoedig dat ik weer ik de grote groep terechtkwam. Op de laatste keer de kasseienklim reed ik Marcel voorbij en later nog Ad.
De laatste 15 km was goed opletten, omdat de snelheid hoog lag en de korte afstand was er inmiddels bij wat soms billenknijpmomentjes opleverde.

Al met al een gave cyclo, lekker gereden voor mijn doen en goed weer :oke:
Martin bedankt voor de inschrijving en Marcel voor de taxi.

asmeets
Kinderzitje
Fiets: De Rosa King XS

Bericht door asmeets » zo 11 juni 2017 20:05

Wat een leuke verhalen allemaal zeg, Bijna alles is al verteld, maar ik zal mijn variant er nog aan toevoegen.

Voor mij was dit de tweede 'prestatietocht' ooit na de Münsterland Giro van vorig jaar. Ook wij (Evert en ik) stonden lekker dicht bij de start en na het ophalen van de startbescheiden, toch nog even een heel klein beetje inrijden en op naar de start. Aldaar even handje schudden met alle CTWT'ers want zo vaak ga ik niet mee. Even wat foto's maken van de massa voor en achter mij en snel een selfie maken. En 40 minuten wachten op de start.

En wat een start was het, ik onderschrijf de verhalen van de anderen. Als ik lees da de eerste 20 kilometer met 44 km per uur zijn gereden snap ik waarom ik aan het harken was. Ook bij mij was de eerste klim de scherprechter. Het begin ging nog wel maar al snel moest ik terug in tempo om te voorkomen dat ik me compleet zou opblazen. Daar maar een groep opgezocht die beter bij mijn mogelijkheden paste. Deze groep reed lekker door en volgens mij zat er ook een CTWT'er in. Onderweg ook nog Niels gezien die problemen met zijn derailleur had. Vlak voor Bensberg ging het een stuk rustiger en ik was al aan het kijken of het het tempo niet moest gaan opvoeren toe ik in de gaten kreeg dat we vlak bij de beklimming van de kasseien waren. Men was zich dus aan het sparen.

In het stuk na deze klim heb ik volgens mij alleen maar zitten harken om weer bij de goede groep te komen. Een tijd lang kopwerk gedaan en schijnbaar wilde niemand over nemen. dat gat kreeg ik in mijn eentje niet dicht en uiteindelijk heb ik de benen maar stil gehouden en toen kon het ineens wel. en het gat werd in no time dicht gereden. De voorlaatste klim ging relatief makkelijk en op naar de laatste klim van de kasseienweg in Bensberg. Daar kwamen we tussen de deelnemers aan de korte route te rijden wat erg onrustig was.Daardoor raakte ik de groep ook kwijt en kon ik weer een inhaalrace gaan rijden. Dan maar van groep naar groep rijden. En dat is met veel pijn en moeite gelukt. op een kilometer of 10 voor de finish zat ik weer in de goede groep en heb ik even wat tijd genomen om op adem te komen. Volgens mij heb ik op dat moment nog 3 andere CTWT 'ers gezien.

Op het einde zat er toch nog wat snelheid in de benen en kon ik de laatste kilometer nog een flink stuk naar voren komen. Na 3:27:48 kwam ik als 33 'ste in de masters 3 categorie over de finish. Moe maar zeer voldaan.

Martin bedankt voor het inschrijven en de reep sportvoeding bij de start. En wellicht de volgende keer afspreken na de finish.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 11 juni 2017 20:15

Dit was een goede verkenning voor een volgende keer. :lol:

We weten nu:
- waar we kunnen parkeren
- waar we de startnummers op moeten halen
- dat er heel hard gereden wordt ;-)
- waar de finish is
- waar na afloop worst en bier te krijgen is
- waar we lekker samen kunnen zitten na afloop

Lijkt me een mooi rijtje voor een herhaling
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 11 juni 2017 20:42

Hebben jullie al een uitslag gezien?

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » zo 11 juni 2017 20:52

Wombcat schreef:
zo 11 juni 2017 20:42
Hebben jullie al een uitslag gezien?
Ja, op www.rundumkoln.de

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 11 juni 2017 21:05

Ah, tnx. Daar had ik al wel gekeken, maar niet goed genoeg.
Toch nog 322e.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » zo 11 juni 2017 21:09

Wombcat schreef:
zo 11 juni 2017 18:53
Nu mijn uitgebreider verslag.

Ik dacht dat ik redelijk vroeg bij de start was (ca. 8:40), maar het vak stond al voor 2/3 vol. Naja, is niet anders. Zoals al gememoreerd ging het de eerste 20 km best wel erg hard. Niettemin hing ik aan de voet van de 1e klim nog aan het 1e peloton. In laatste positie en ik had al een paar keer een gaatje dicht moeten rijden. Ook als dat maar 10 meter is, is dat best lastig met 45-50 per uur. In het peloton zat ik trouwens vaak in de buurt van twee man van CTWT.

De klim ging ongeveer 200 meter goed, en toen begon ik al te plafonneren. Gelost. Zo hard mogelijk doortrappen maar en een tweede groep haalde me bij. Ik kon niet mee met de eersten, maar kwam nog net achter een groepje boven (en tegelijk met Ingrid, die ik in Sardinië had leren kennen). Dat gat met twee man dichtgereden. Dit was een groepje van een man of 20, en dat leek wel prettig. Hierin zat eentje van CTWT. Ik heb zijn naam wel op het rugnummer gelezen, maar niet onthouden :lol:

De volgende klimmen kon ik steeds min of meer mee met het eerste deel van de groep. Het tweede deel kwam steeds ook weer terug, en op het vlakke stuk na 50 km kwam een grote groep terug. De volgende klimmen kon ik steeds met het eerste deel van de groep bovenkomen, maar de rest kwam steeds terug en er kwam nog een grote groep terug. Toen waren we weer met 100 man en volgde een glooiend stuk, waar ik weer achterin terecht kwam. In de afdaling brak de groep vervolgens in 4-en :( en ik zat in het laatste deel :( Dat kwam niet meer terug. Ingrid ben ik daar kwijt geraakt, die zat wel verder voorin.

Toen de korte afstand er bij kwam, werd het wat onoverzichtelijk. Ik was nog wel vrij goed en kon nog wel opschuiven. De laatste 20 km zat ik in een grote groep, waar op 5 km van de finish een man of 4-5 uit wegreden, met één CTWT-er. Heel veel voorsprong kregen ze niet en ik dacht "op de brug ga ik volle bak en probeer er naartoe te rijden." Dat lukte net, waarbij ik wegreed uit de groep. We waren met een man of 5, maar haalden ook wat volk in, het was nog steeds wat chaotisch.

De laatste bocht sneed ik als derde aan van de groep, maar kwam er als eerste uit (waarbij ik de CTWT-er inhaalde en nog zei "kom mee", maar ik weet niet of 'ie dat gehoord/begrepen heeft. Toen ik omkeek had ik een meter of 15 voorsprong op de grote groep, die dus de anderen weer had bijgehaald. Ik reed dus maar door, maar werd op een meter of 300 voor de streep door de eersten van die groep voorbijgestoken.

3u31. Na de finish ook niemand meer gezien.
Denk dat ik dat was ;-)

Zoals iedereen ontploft op de eerste klim, de eerste groep moeten laten lopen en even nodig gehad daar van te herstellen. Vergeten compact te steken en met 39-25 was het idd af en toe harken. Ook ik verloor de aansluiting in boven beschreven afdaling met de groep. Dat was inderdaad balen want erg onnodig. Maar goed. Op het eind geprobeerd de groep te laten draaien maar was toch teveel gevraagd en toen er twee man vanonder muisden bedacht ik me geen twee keer en was het volle bak naar de finish. Interpreteerde nog een seingever verkeerd waardoor we een zijstraat in reden maar de mocht de pret niet drukken en gelukkig wachten de twee kompanen op me. Wombcat ik heb je niet gehoord in de laatste bocht ;-)

Maar wel raar want wij zijn niet meer door het peleton ingehaald?

Plaats reactie