Vrijdag, 10 juni, Rondje Zuiderzee

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: Vrijdag, 10 juni, Rondje Zuiderzee

Bericht door Thierry le Brun » do 16 juni 2016 09:20

ik zou voor Harderwijk toch meer kiezen voor onderstaande route. Net voor Hierden r.a. nieuwe weg dan over industrieterrein met vrijliggende fietspaden, langs de haven en boulevard ( die op dit moment wel verbouwd wordt) en dan vrij snel weeer een vrijliggend fietspad langs het Wolderwijd ri Strand Horst.
Hooguit stuk boulevard is wat drukker maar daar ben ze ook weer snel voorbij. Rijdt sowieso een stuk vlotter dan de optie over zandverstuiving en het bos.

https://ridewithgps.com/routes/14458871
Afbeelding
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 16 juni 2016 10:51

Thierry le Brun schreef:ik zou voor Harderwijk toch meer kiezen voor onderstaande route. Net voor Hierden r.a. nieuwe weg dan over industrieterrein met vrijliggende fietspaden, langs de haven en boulevard ( die op dit moment wel verbouwd wordt) en dan vrij snel weeer een vrijliggend fietspad langs het Wolderwijd ri Strand Horst.
Hooguit stuk boulevard is wat drukker maar daar ben ze ook weer snel voorbij. Rijdt sowieso een stuk vlotter dan de optie over zandverstuiving en het bos.

Afbeelding
:oke:
Ik zal het straks in de route verwerken. Is wel wat korter, maar we hebben wat speling.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 16 juni 2016 11:08

mocht 1 van jullie 'per ongeluk' een keer in de buurt zijn kunnen we wel een verkenningsrondje maken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

NK 2003
Carbon Racefiets

Bericht door NK 2003 » do 16 juni 2016 19:19

MEG schreef:https://www.strava.com/routes/2551875
Ik heb alvast wat zitten knutselen aan de route voor 2017.
Ik heb een lusje rondom de Wieringenwaard gevonden. Dat was vroeger immers ook Zuiderzee. Leuke bijkomstigheid is dat we dan over het eiland Wieringen gaan.
Uiteindelijk kun je er natuurlijk ook een deel van de mooi slingerende Westfriese Ommeringdijk (westelijke kant, komt al gauw op + 60 km) en het eiland Wieringen bij pakken. Vanuit Alkmaar zullen de hulptroepen gereed staan. Hopelijk dan ook wat minder verkouden en in staat tot een fiks aandeel in het kopwerk.... nou vooruit tot Stavoren.
Jawel, op 31-12 is het balansdag!

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » ma 20 juni 2016 08:28

Thierry le Brun schreef:ik zou voor Harderwijk toch meer kiezen voor onderstaande route. Net voor Hierden r.a. nieuwe weg dan over industrieterrein met vrijliggende fietspaden, langs de haven en boulevard ( die op dit moment wel verbouwd wordt) en dan vrij snel weeer een vrijliggend fietspad langs het Wolderwijd ri Strand Horst.

Afbeelding
Tnx voor dit stukkie, nog nooit zo soepeltjes door Harderwijk heen gereden!

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 20 juni 2016 15:47

Is deze nog verreden op 10 juni? Heb m zelf met potlood staan voor maandag 11 juli (eerste rustdag in de Tour). Ben benieuwd naar jullie uiteindelijke route en hoe die is bevallen.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » ma 20 juni 2016 16:27

Joseba schreef:Is deze nog verreden op 10 juni? Heb m zelf met potlood staan voor maandag 11 juli (eerste rustdag in de Tour). Ben benieuwd naar jullie uiteindelijke route en hoe die is bevallen.
Topic niet gelezen? Staat er namelijk gewoon uitgebreid beschreven :roll:

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 20 juni 2016 17:16

Oeps... uit bovenstaande post waar Martin op 16 juni aangeeft nog iets in de route te verwerken maakte ik op dat ie nog gereden was. Vervolgens inderdaad niet nog eens het hele topic doorgebladerd...

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » ma 20 juni 2016 17:29

Joseba schreef:Oeps... uit bovenstaande post waar Martin op 16 juni aangeeft nog iets in de route te verwerken maakte ik op dat ie nog gereden was. Vervolgens inderdaad niet nog eens het hele topic doorgebladerd...
Ik stelde dus een soortgelijke vraag, omdat ik met mn lokale clubje de ronde een weekje later reed.

Overigens is mijn ervaring dat mensen die dit soort ritten met potlood in de agenda zetten toch nooit gaan.. dus om te beginnen zou ik een dikke viltstift pakken als ik jou was :D

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 20 juni 2016 17:37

Tsja, dat zal degene die er overheen kan schrijven denk ik niet zoveel uitmaken....
Ik zal de route ook maar eens tekenen, in Noord Holland gewoon langs de dijk en bij Harderwijk de optie als hierboven.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 20 juni 2016 18:42

Joseba schreef:Oeps... uit bovenstaande post waar Martin op 16 juni aangeeft nog iets in de route te verwerken maakte ik op dat ie nog gereden was. Vervolgens inderdaad niet nog eens het hele topic doorgebladerd...
Ik ben nu al bezig met het perfectioneren van de route voor 2017, waarbij we voor het eerst de kaap van 400k willen slechten. We kunnen je er goed bij gebruiken, dus ik nodig je van harte uit om je volgend jaar bij ons aan te sluiten.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 20 juni 2016 18:45

leuk om te lezen dit topic. 400km is mij echt nog veel te hoog gegrepen. Was al blij met 100km 1,5 maand geleden. Maar een stukje meefietsen lijkt me best mooi, als de datum geschikt is. Is het altijd een vrijdag? Of ook wel eens op bv een maandag?
En dan zou ik ongeveer van treinstation naar treinstation mee moeten fietsen

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » ma 20 juni 2016 19:55

Joseba schreef:Tsja, dat zal degene die er overheen kan schrijven denk ik niet zoveel uitmaken....
Ik zal de route ook maar eens tekenen, in Noord Holland gewoon langs de dijk en bij Harderwijk de optie als hierboven.
Groot schrijven en geen schrijfruimte overlaten ;)
Maar goed, daar kan ik verder niet over oordelen natuurlijk..

Anyways. Wij hebben voornamelijk de officiele LF route gevolgd. Iets efficienter is het natuurlijk om vanaf Eemnes, of zelfs vanaf Nijkerk de polder te nemen tot aan Almere.. Huizen, Naarden is niet echt overal lekker doorfietsen. Maar op zich wel leuker als je het mij vraagt. Harderwijk viel me vorige keer een beetje tegen, nu dus de route over het industrieterrein gepakt, die was prima.
Verder nog een stukje wegwerkzaamheden in NH waar verboden voor fietsers staat, is echter goed te doen met droog weer, stukje hobbelen over staalplaten.

Oja, net zoals vorig jaar net het pontje bij Genemuiden niet gehaald, die stopt er om 19:00 uur mee..
En het stuk via Hasselt vind ik toch niet erg inspirerend.. maar je moet wat.

Plaats reactie