Sparkassen Münsterland Giro, maandag 3 oktober 2016

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
kvcuijck
Fiets: Giant TCR Advanced

Re: Sparkassen Münsterland Giro, maandag 3 oktober 2016

Bericht door kvcuijck » za 01 oktober 2016 17:39

Beste Metor,

Bedankt voor je reactie. We laten de 36x23 gewoon lekker zitten en hopen op een dag met sterke benen ;)

Heb zelf startnummer 7841 (Maximus Stampers Utrecht outfit) en ook vak A. (Samen met nog 3 landgenoten 7840, 7842, 7843)

Zondag op tijd naar bed, wordt nog een hele rit maandag morgen...

Veel plezier en succes iedereen!

Groet,
Koen

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Bericht door MEG » za 01 oktober 2016 17:48

Wombcat schreef:Ik heb nr. 7504 en sta in vak A.
In de mail zie ik dat de start om 8:00 is, ik dacht dat dat oorspronkelijk 9:00 zou zijn :shock:
Dan was je niet de enige die dat dacht. Verleden jaar was het nog 9.00 uur. Drie jaar terug nog 10.00 uur.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » za 01 oktober 2016 18:16

Toen ik zag dat de start om 8 uur was, heb ik ook direct een hotel geboekt. Dat is me echt te gek..

Op zich wel zin in. Nauwelijks nog gefietst de laatste tijd dus laat ik het erop houden dat ik goed uitgerust ben :oke:

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 02 oktober 2016 10:03

Het zal fris zijn bij de start.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 02 oktober 2016 10:17

Wombcat schreef:Het zal fris zijn bij de start.
Het zal de hele rit redelijk fris blijven ( max 15 in de middag )
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 02 oktober 2016 11:29

Ach, graadje of 8 bij de start. Armstukken en windstopper en dan maar hard rijden, word je vanzelf warm ;-)
In ieder geval droog en hopelijk een flauw zonnetje erbij.

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » zo 02 oktober 2016 13:00

Wordt inderdaad weer het getwijfel..... wat trek ik aan.. :)

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » zo 02 oktober 2016 14:01

Iedereen succes morgen!

Nog iemand met top 10 ambities? ;-)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 02 oktober 2016 16:41

Nope! :ass:

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 03 oktober 2016 03:39

marcello schreef:Iedereen succes morgen!

Yep!
Doel is in de 1e groep komen en blijven. En dan kijken welke positie er uit gehaald kan worden.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 03 oktober 2016 15:20

Metor schreef:
marcello schreef:Iedereen succes morgen!

Yep!
Doel is in de 1e groep komen en blijven. En dan kijken welke positie er uit gehaald kan worden.
En gelukt. Metor is negende geworden, maar zal daar zelf wel meer over vertellen.

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 03 oktober 2016 15:27

Inderdaad goede berichten vanuit Duitsland :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 03 oktober 2016 15:29

Wat een gaaf evenement is dit toch!

Inmiddels de vijfde keer en met minder ambitie dan voorgaande jaren. Na de Oetz nog wel wat gefietst maar de laatste twee weken nauwelijks nog serieuze kilometers gemaakt.

Halverwege het A vak gestart en snel opgeschoven. De eerste klimmeters kwamen al na 17km en deze schifting bepaalt vaak je eindtijd. Rond Roxel (5km) meldde ik me bij de eerste 30 en ben daar blijven zitten. Een paar kilometer later meldde Metor zich bij me; mijn ploegmaat van de dag was gearriveerd. Vlak na zijn aankomst was er een enorm lawaai achter ons en moeten er veel gevallen zijn want het peloton was een stuk kleiner. Blijkbaar ook iemand 'belangrijk' want er werd gewacht en na een sukkeldrafje van een kilometer of 10 ging het pas weer verder.

De eerste klim was een kleine teleurstelling. Goed vooraan begonnen op rij 8 maar er werd niet gereden. Vier aan vier omhoog gefietst. Metor was wel kwijt, wat ik vreemd vond want hij leek me sterker dan ik. Anyweg, de klimmetjes hierna werd ook niet doorgetrokken en zo begon een enorm peloton aan het stuk van dik 50 kilometer na de laatste klim. Inclusief Metor want die kwam zich weer melden met een verhaal over een fikse achtervolging vanwege een ketting die niet meewerkte. Ook inclusief Evert want die zat er ook gewoon netjes bij.

De laatste klim wilde ik zo rustig mogelijk op rijden maar dat viel tegen; hier ging het wél hard. Bovenaan was het eerst nog even vlak en daar ging het meteen tegen de 50 aan. Pas na de linkerbocht in de afdaling viel het stil. De CTWT afvaardiging bleef vervolgens lekker achterin hangen richting Münster; in een pelotonnetje van een man of 40.

Ik wilde nog een kansloze demarrage plaatsen maar op 5 kilometer voor het eind ging het toch best hard dus dat was kansloos. Dus mijn eerder gemaakte afspraak inlossen: Metor naar voren rijden. Toen er een gaatje ontstond, ben ik door de wind naar voren gereden. Hij wilde rond plek 10 afgezet worden dus reed ik helemaal naar voren met de verwachting dat hij dan wel ergens zou inpikken. Als 2e ging ik de bocht in, nam daar over onder het vod van de kilometer en reageerde op alles wat bewoog. Het melkzuur spoot uit mijn oren en met 500 meter te gaan, liet ik me uitzakken.

Uiteindelijk als 32e over de streep gerold, in 500 meter nog dik 30 seconden verloren :lol:.

Wel een topdag gehad, met VEEL betere benen dan gedacht. Eigenlijk nooit in de problemen geweest en nauwelijks pijn geleden tot aan de laatste kilometer. Het mooie van fietsen is dat je geen lange tocht nodig hebt; ook in 500 meter kun je jezelf helemaal de vernieling in rijden.

Had ik al gezegd dat dit een geweldig evenement is?! Oh en Metor, het was me een waar genoegen. Geweldige prestatie!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 03 oktober 2016 15:32

GoodRiddance schreef:Ik wilde nog een kansloze demarrage plaatsen maar op 5 kilometer voor het eind ging het toch best hard dus dat was kansloos.
dit is wel de quote van het jaar! :lol:

Ekko
Carbon Racefiets
Fiets: LOOK, De Rosa

Bericht door Ekko » ma 03 oktober 2016 15:48

mooie prestatie Metor! en even zo mooie teamprestatie! Leuk!
I don't need therapy, I just need to go cycling
-----
GOOD, BETTER, BEST … NEVER LET IT REST,
´TILL YOUR GOOD IS BETTER
AND YOUR BETTER IS YOUR BEST

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » ma 03 oktober 2016 17:51

Zo, we zijn weer thuis en uitgerust van een mooi evenement.

Bij aankomst gaf de thermometer 11 graden aan. Korte broek, ondershirt, shirt en armstukken was voor mij voldoende. Bij de start bij een CTWT'er (met baardje?) gaan staan en een praatje gemaakt. weet eigenlijk niet wie het was van het forum. Na de start was de bedoeling om zo vlug mogelijk vooraan te komen om niet in de knoei te komen met de eerste klim na 18km. Ik zat al redelijk ver van voren toen er een hoop gekraak en gepiep was en ik iedereen voor me om zag vallen. Ik kon nog net de berm in om alles te ontwijken maar ging daar wel even plat. Meteen opgestaan en doorgereden en met een noodgang de achtervolging ingezet. De groep die nog over was reed breed uit over de weg en wachtte gelukkig op ons. Hierna mooi in het peloton de route kunnen vervolgen. Zoveel als mogelijk bij de eerste 30 proberen te rijden, wat niet altijd lukte, maar zonder problemen overal mee kunnen komen. De klimmetjes gingen inderdaad niet hard naar boven zoals hierboven al beschreven werd. Ik had al verwacht dat het dan op de laatste klim moest gaan gebeuren en helaas zat ik daar net iets te ver naar achteren. Ik heb echt als een bezetene mensen moeten inhalen en doortrappen en kwam met een hartslag van 115% max (omslagpunt) boven. Ik dreigde de slag te missen want het groepje waar ik in reed zat 50meter achter het peloton, of wat daar van over was. Met man en macht het gat kunnen dichten en daarna probleemloos naar de finish gereden. Onderweg kennis gemaakt met Goodriddance en af en toe een babbeltje gemaakt (ja, die gast in het WVSchijndel tenue was ik :-) )

onderweg nog iemand tegen een paaltje langs de weg zien knallen en een koprol zien maken en in de laatste km gingen er in de bocht nog 2 hard onderuit in de bocht. voor mij reden om maar niet mee te gaan sprinten (wat ik bij koersjes ook al niet doe), terwijl ik redelijk goed van voren zat. achteraf wel jammer want ik ben door aardig wat lui voorbij geschoten nog.

al met al tevreden. eerste deelname en keurig in de eerste groep gefinisht. Na de finish 2 alcoholvrije biertjes en pasta op en de beentjes even laten masseren.

op naar volgend jaar!! en nu een mooie meerdaagse cyclo gaan plannen in 2017

ps. wat ik niet helemaal snap aan die uitslagenlijst. sommigen die boven mij staan hebben een hogere nettotijd? Metor heeft bijvoorbeeld weer de snelste netto tijd van iedereen? tijd gaat toch lopen als je over de mat gaat dus de netto tijd van ons 3 zou toch redelijk dicht bij elkaar moeten liggen?

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 03 oktober 2016 18:14

Bianchi thijs schreef:Bij de start bij een CTWT'er (met baardje?) gaan staan en een praatje gemaakt. weet eigenlijk niet wie het was van het forum.
Ik vermoed Ernest
ps. wat ik niet helemaal snap aan die uitslagenlijst. sommigen die boven mij staan hebben een hogere nettotijd? Metor heeft bijvoorbeeld weer de snelste netto tijd van iedereen? tijd gaat toch lopen als je over de mat gaat dus de netto tijd van ons 3 zou toch redelijk dicht bij elkaar moeten liggen?
Het is een wedstrijd, dus als het gaat om de uitslag, telt de brutotijd. Degene die het eerst over de finish komt, heeft gewonnen.
Dat Metor de snelste nettotijd heeft, is niet zo vreemd, want hij stond zo'n beetje achter in het startvak en zal als een van de laatste A's over de startstreep zijn gegaan.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » ma 03 oktober 2016 18:22

Mooie prestaties mannen :oke: Smullen dit soort verhalen. Kom maar op.....
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 03 oktober 2016 18:34

MEG schreef:
Het is een wedstrijd, dus als het gaat om de uitslag, telt de brutotijd. Degene die het eerst over de finish komt, heeft gewonnen.
Dat Metor de snelste nettotijd heeft, is niet zo vreemd, want hij stond zo'n beetje achter in het startvak en zal als een van de laatste A's over de startstreep zijn gegaan.
Voor de 1e 30 geldt de aankomstvolgorde, daarna de nettotijd.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » ma 03 oktober 2016 18:48

klopt Bianchi Thijs, dat was ik.
De groep waarin ik zat ging eigenlijk net iets te hard voor mij en viel uit elkaar bij de grote valpartij na een kilometer of 12-13. Kwam toen in de groep van MEG terecht en dat ging wel aardig. Er werd heel voorzichtig gereden in de bochten en op de klinkers in de stadjes. Helaas liep mijn gemiddelde snelheid redelijk hard terug en ik begon me al zorgen te maken om mijn brevet. Helemaal toen ik het gevoel kreeg het zonder sanitaire stop niet tot de finish te gaan redden. Laatste klim liep lekker en had ergens een bord '50km tot finish gezien' en wist toen zeker dat ik het niet ging redden tot in Münster. Bovenop de klim een plaspauze ingelast, in de hoop dat er wat sterke zware motors af hadden moeten halen tijdens de klim en ik met hen samen naar de groep terug kon rijden. Helaas was er niemand te zien, alleen twee afvallers die in mijn wiel reden. Tussen 6-10 slapen boven omslagpunt richting finish gereden. Onderweg wel wat mensen opgepikt, Maar die zaten allemaal stuk, of deden maar alsof, want de laatste 5km begonnen ze ineens hard te fietsen. Toen ik de omgeving herkende en wist dat het niet ver meer was, alles gegeven en volgens mij net op tijd gefinished voor zilver.
Even balen dat ik geen 7 minuten sneller was voor goud, maar blij dat ik, net als de rest, heelhuids teruggekomen ben, want heb er stiekem toch best veel op de grond zien liggen..

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 03 oktober 2016 18:52

Wombcat schreef:
MEG schreef:
Voor de 1e 30 geldt de aankomstvolgorde, daarna de nettotijd.
De eerste.50.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 03 oktober 2016 19:20

Mijn verslagje dan.

Bij de start stond ik naast GoodRiddance. Na de start verloor ik langzaam maar zeker wat plaatsen. Hierdoor zat ik bij de massale valpartij er achter. Wat altijd nog beter is dan erin. De twee man voor me reageerden wat te laat, blokkeerden hun achterwielen en reden op elkaar in. Daardoor zorgden zij voor een tweede valpartij.

Het stond even stil, want de weg lag vol. Toen ik er langs was, was het behoorlijk versplinterd. Ik haakte aan bij een groepje van een man of 10, wat wel dichter kwam op de groep voor ons, maar ook uitdunde. Toen we nog met drie waren, was het gat nog 50 meter. Ik kwam tot 20 meter en toen was het even op. Daarom gewacht op de groep achter me. Ik hoopte in de klim nog weer terug te komen, maar ik moest de groep zelfs laten rijden. In de volgende groep kwam ik weer terug en we hadden een pelotonnetje van een man of 60-80. Daarin zag ik twee CTWT-ers (later bleken het er zelfs 3 te zijn).

Op de volgende klim kon ik net mee en daarna had ik het een kilometer of 20 wel wat moeilijk. Daarna ging het langzaam beter. Voor de laatste klim schoof ik naar voren en begon die klim rond 20e positie. Rond de 30e plek kwam ik boven en in de afdaling liet ik me uitzakken om eens te kijken hoeveel er nog over waren. Dat waren er nog best veel, de groep leek me zelfs groter geworden, ruim meer dan 100 man (ik dacht zelfs richting 200, maar aan de uitslag te zien, zijn er iets meer dan 100 man in ongeveer mijn tijd gefinished).

Een tijdje rustig achterin gehangen en tegen het einde toch maar weer opgeschoven. Met 5 km te gaan zat ik redelijk voorin, nog een keertje naar voren sprinten om bij de eerste 20-30 te komen en rond die plek ging ik de laatste 2 km in. In de bocht naar links Münster in zat ik ca. in 25e positie en toen ik de bocht uitkwam hoorde ik weer flinke valpartij geluiden. Het klonk alsof er weer 20 man op een hoopje lagen. Daarna lag het tempo zo hoog dat ik alleen maar mijn positie kon houden.

Nog net bij de 1e 200. Wel tevreden want niet gevallen en in een mooie groep gefinished :)

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 03 oktober 2016 19:30

GoodRiddance schreef: De eerste.50.
Idd. Op de 49e plaats staat er eentje met een nettotijd van 2:46:35. Hoe kan dat? :shock: Dat moet een foutje in de tijdwaarneming zijn.

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » ma 03 oktober 2016 20:23

Hier mijn verslagje.

Om 03:25 ging de wekker om vervolgens uit de kop van NH richting MEG te rijden. best vroeg.
Gelukkig mooi op tijd in het startvak. Na de start ging het meteen vollebak, mijn hartslag zat al meteen in een zone waar ik hem liever niet zie.. Ik zat ook achter de massale val partij na 13km. Gelukkig leek het allemaal mee te vallen voor betrokken. Op deze manier werd volgens mij de tweede groep gevormd. Ik had me voor in deze groep genesteld want ik wilde niet weer het risico lopen op een breuk in het peloton door een valpartij. Het tempo viel wat tegen en ik zag het gemiddelde langzaam zakken. Daarom ook zelf maar wat kopwerk gedaan (ook omdat de beentjes wel lekker voelde). Rim kwam ook in deze groep terecht en samen hebben we lekker kunnen door trappen en af en toe wat kopwerk gedaan. Ik hoopte dat we de groep bij de laatste klimmetjes konden uit dunnen maar dat was niet het geval. laatste 20km werd er heel zenuwachtig gereden, ik heb dus heel geconcentreerd de laatste kilometers gereden. In munster zelf lag er nog iemand heel beroerd tussen de hekken en achter mij hoorde ik ook wat renners tegen de vlakte gaan. Net na de finish schoot de kramp in mijn boven been en kon ik geen stap meer zetten... haha.

Kortom een mooie ervaring die ik niet had willen missen!

Bedankt allemaal!

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » ma 03 oktober 2016 20:45

Mooie verslagen. Jammer van het natte wegdek en de valpartijen

Plaats reactie