Sparkassen Münsterland Giro, maandag 3 oktober 2016

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3
CTWT-lid: Ja

Re: Sparkassen Münsterland Giro, maandag 3 oktober 2016

Bericht door GoodRiddance » ma 03 oktober 2016 21:32

Uitgebreid verslag vanuit CTWT perspectief staat op http://www.ctwt.nl

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » di 04 oktober 2016 10:49

Metor schreef:
marcello schreef:Iedereen succes morgen!

Nog iemand met top 10 ambities? ;-)
Yep!
Doel is in de 1e groep komen en blijven. En dan kijken welke positie er uit gehaald kan worden.
Met de nodige ambitie ook dit jaar weer aan de start. Wetende dat voor een top 10 echt alles mee moet zitten onderweg en de benen zeer goed moeten zijn. Die benen zijn bijna dit hele jaar al het probleem, en eigenlijk is de beslissing om de laatste 2 weken voor de Oetztaler bijna niks te doen de reden waarom de vorm er nu wel eindelijk is.

6 minuten voor de start schoof ik (hoe kan het ook anders) helemaal achterin het startvak. Wel gelukkig in startvak A, en wetende dat ik redelijk makkelijk naar voren rij en de 1e klim pas na 12km zou beginnen wist ik dat er voldoende tijd was om op de noodzakelijke plek te zitten. Na de start beheerst maar wel snel naar voren gereden en zat na 5km al keurig rond plekje 30 met Harm de gehele tijd in mijn buurt. Het 1e doel was de 1e klimmen vooraan overleven omdat er een lang vlak stuk zou volgen. Maar dat ging helaas al mis op het 1e steile klimmetje. De ketting viel bij het schakelen tussen de 2 voorbladen en kwam muur vast te zitten. Meer dan een minuut bezig geweest om de ketting weer op een voorblad te krijgen en ondertussen heel veel fietsers voorbij zien komen. Op de fiets en vol gaan rijden op de glooiende wegen die volgde. Ondertussen weinig vrienden gemaakt door alles en iedereen aan de kant de schreeuwen aangezien niet iedereen (logisch) rechts houdt. Na een paar kilometer flink hard doorrijden waren een paar jongens, die ik had ingehaald, in mijn wiel gaan zitten en zo vormde we al snel met een man of 5 een groepje wat wel wilde rijden. Helaas liep de samenwerking niet altijd even soepel en zodra het tempo wat zakte nam ik de kop om het tempo hoe dan ook hoog te houden. Langzaam groeide de groep naar een man of 15 tijdens de inhaalrace maar het bleven dezelfde heren die wel mee wilden werken, de rest kon of wilde niet overnemen. Het was ook nog eens flink mistig waardoor we niet konden zien of de 1e groep überhaupt nog een beetje in de buurt was of dat we kansloos en nutteloos vol aan het rijden waren.

En ineens na een kilometer of 30 al aan het achtervolgen klaart het wat op en zien we de 1e groep rijden. Toen verwachte ik dat de rest van de groep ook wel zou mee werken om de aansluiting te realiseren maar helaas, ik vermoed dat ze al blij waren om hun karretje te kunnen aanhaken. Het tempo ging nog verder omhoog en nu werkte we met 5 man continue echt goed samen en 10 kilometer verder konden we eindelijk aansluiten. Ik kon het amper geloven dat ik weer vooraan zat en was even echt naar de klote. Een uur lang achtervolgen waarvan de meeste kilometers zelf op kop waren echt te merken in de benen. Snel gekeken of Harm er nog bij zat en die zat op zijn vertrouwde plek redelijk voorin. Zijn koers was totaal anders verlopen dan die van mij en hij vond het maar saai :lol:
Gelukkig was er nog voldoende tijd om zoveel mogelijk te herstellen en daarom de luwte van de groep opgezocht om te kunnen eten en drinken. Het was duidelijk dat die laatste klim nog even echt hard zou gaan en dan met de wind in de rug de laatste 20 kilometer op de finish af. Tot die tijd werd er door gereden maar lag het tempo niet echt hoog en was het opletten om niet bij een valpartij betrokken te raken. Die had ik ondertussen al een aantal keer gezien of gehoord.

De laatste klim volledig op het buitenbad gedaan omdat ik niet durfde te schakelen en zat perfect voorin en me rustig door de groep laten zakken om mezelf niet op te blazen. Bovenop gekomen werd er vol doorgetrokken en waren en toch wat gaatjes gevallen. Ik zat in het laatste groepje wat uiteindelijk nog de aansluiting kon maken tijdens de afdaling op de lange brede weg. Het tempo lag daarna nog even flink hoog ,omdat de Duitse cyclo teams duidelijk nog gas gaven, om de grote groep die er op klim af moest niet terug te laten komen.
Dan voor de laatste keer proberen de beentjes wat rust te geven, laatste gelletje en bidonnen leeg drinken voordat we Munster binnen rijden en de finale los barst. Samen met Harm lekker achterin gehangen en even besproken wat we gaan doen. Met nog 5 km te gaan besluit Harm naar voren te rijden en ik wacht nog even af. Het grote schuiven zal zo wel beginnen en ik laat me liever daarin mee sleuren. Met nog 2 kilometer te gaan zit ik in het wiel van Harm en laat hem dit weten. In de laatste 1500m zitten 2 bochten en het is noodzaak om daar voorin te zitten en dit lukt perfect met de hulp van Harm. De 2e bocht kom hij op kop door en ik een paar plekken daarachter. Ik zoek zijn achterwiel op en hij houdt me perfect voorin. Met 500m te gaan is hij op en zit ik op de plek waar ik wil zitten bij de 1e 10. De sprint is redelijk overzichtelijk en ga vol aan totdat de krampen in mijn benen schieten en ik moet gaan zitten en vol blijf door rammen voor zover mogelijk. Met als resultaat een 9e plek!

Onderweg niet meer verwacht dat ik zou kunnen mee doen voor een goed resultaat en bijna een uur lang vloekend op de fiets gezeten. En dan uiteindelijk toch kunnen mee doen zorgt voor nog meer voldoening. Helaas is het seizoen bijna ten einde maar kan met veel moraal de winter in.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 04 oktober 2016 11:26

:oke: :oke: :oke: :oke: :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 04 oktober 2016 13:09

In het teamklassement zijn we 17e, daarin tellen de eerste 4 van elke ploeg.

Als Evert nu gewoon netjes via CTWT had ingeschreven en Ad z'n transponder had gewerkt... dan hadden we nog een stuk hoger gestaan!

Met mijn camera heb ik helaas alleen het saaiste deel van de route opgenomen... daar is dus niet zoveel aan. Toch maar online gezet voor het nageslacht: https://www.youtube.com/watch?v=aG_aL3Eh4SM. De finale staat er dus niet op :-(.

voor de cijferfans: de 1,5km naar de bochten in Münster gingen aan 54,8 per uur. Dat is het stuk waar we naar voren kwamen. De laatste 200 meter voor de bocht was er gemiddeld 719 watt nodig (max: 1052) om de laatste meters dicht te rijden naar de eersten.

De 500 meter daarna waarin ik me met de sprintvoorbereiding bemoeide had ik 519 watt gemiddeld nodig.

En dan te bedenken dat Marcel toen nog z'n echte versnelling moest plaatsen. Hij liever dan ik :lol:

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » di 04 oktober 2016 13:35

Mooie verhalen, schitterende resultaten! :oke: :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » di 04 oktober 2016 13:43

Inderdaad... mooie verhalen... en een gaaf filmpje Harm... zo krijg je toch een beetje een indruk van hoe jullie het beleefd hebben... :oke: :oke: :oke:
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 04 oktober 2016 14:13

:oke: :oke: :oke:
Afbeelding

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » di 04 oktober 2016 15:46

Waanzinnig! Mooie resultaten!
Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 04 oktober 2016 16:02

mooie verhalen, leuk om te lezen!

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » di 04 oktober 2016 16:50

GoodRiddance schreef:In het teamklassement zijn we 17e, daarin tellen de eerste 4 van elke ploeg.

Als Evert nu gewoon netjes via CTWT had ingeschreven en Ad z'n transponder had gewerkt... dan hadden we nog een stuk hoger gestaan!

Met mijn camera heb ik helaas alleen het saaiste deel van de route opgenomen... daar is dus niet zoveel aan. Toch maar online gezet voor het nageslacht: https://www.youtube.com/watch?v=aG_aL3Eh4SM. De finale staat er dus niet op :-(.

voor de cijferfans: de 1,5km naar de bochten in Münster gingen aan 54,8 per uur. Dat is het stuk waar we naar voren kwamen. De laatste 200 meter voor de bocht was er gemiddeld 719 watt nodig (max: 1052) om de laatste meters dicht te rijden naar de eersten.

De 500 meter daarna waarin ik me met de sprintvoorbereiding bemoeide had ik 519 watt gemiddeld nodig.

En dan te bedenken dat Marcel toen nog z'n echte versnelling moest plaatsen. Hij liever dan ik :lol:
Jammer van het ploegenklassement inderdaad! We hadden daar zeker een stuk hoger in kunnen staan. Verbeterpuntje voor volgend jaar.
Mijn laatste 300 meter gingen met 57,5km/U gemiddeld en max van 62,5km/u. Geen idee hoeveel Wattjes, wel dat het zuur overal er uit spoot en ik moest gaan zitten door de krampen...

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 04 oktober 2016 17:57

Goed als team gereden. Mooie verslagen heren :oke: :oke:
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » di 04 oktober 2016 18:45

Lekker geschreven Meteor! Mooi teamwork van CTWT. :oke:

Misschien kan je Bianchi Thijs charteren tot CTWT lid. Die kan ook aardig koersen :)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|supx|xtc27.5

Bericht door vinc » di 04 oktober 2016 19:15

Mooi resultaat mannen!
COLNAGO | The most succesfull bikes in the world

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » di 04 oktober 2016 22:25

indobesar schreef:Lekker geschreven Meteor! Mooi teamwork van CTWT. :oke:

Misschien kan je Bianchi Thijs charteren tot CTWT lid. Die kan ook aardig koersen :)
Ik zit er over na te denken!! WVSchijndel train ik buiten de winter nooit mee en voor amateurs wordt weinig gedaan

kvcuijck
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door kvcuijck » di 04 oktober 2016 23:40

Beste Metor / Marcel en alle andere lezers,

Allereerst bedankt voor de tip voor de keuze van het juiste verzet. Met de 36x23 kwam ik perfect uit! Niet te vergeten: Gefeliciteerd met die prachtige 9e plek!

Zoals ik al zei in een eerder berichtje was dit mijn eerste cyclo en wat was dat gaaf om mee te maken... Het begon al leuk met een valpartij op een km of 12 :( Voor mijn neus gingen opeens twee mensen onderuit en daar viel helaas niet tegen op te remmen op dat vochtige asfalt, dus ik lag er uiteindelijk tussen. (Eerste valpartijtje dus ook overleefd!)
Mijn Garmin lag een stukje terug, remmen zaten vast en ketting lag eraf. Nadat ik alles bij elkaar had geraapt en met een kleine quickfix weer op de fiets zat was er ongeveer een gaatje van een minuut ontstaan met het peloton.
Er ontstond een groep van naar schatting een man of 10 (met daarin ook een CTWT renner (plaatje op rechter kuit als ik het mij goed herinner)) die eerst wat zoekende was wat er nou moest gaan gebeuren en wie het ging uitvoeren ;)
Met dank aan twee hard fietsende en schreeuwende Duitsers (heb ze bedankt, want zonder die coaching waren we nooit bij het peloton gekomen) kwamen we ongeveer een uur later aan bij de staart van het peloton.
Dat voelde al als een overwinning :)

Terug in het peloton in de race een km of 50-60 "rustig" genoten en toen kwam die tweede klim, brak de boel en kon ik helaas niet meekomen met de kopgroep. In onze groep werd niet echt meer gereden en niemand had nog trek in kopwerk. Zo kwamen we uiteindelijk bij de finish die voor mij als een flits bij heldere hemel opdook. Met een soort van halfslachtige versnelling uiteindelijk als 95e over de streep gekomen.

Dit was mijn eerste Cyclo maar zeker niet de laatste! Volgend jaar kom ik graag terug met meer Watts en minder kg's :)

Iedereen bedankt voor de mooie verhalen, dit is echt nagenieten!

Groet,

Koen (In het zwart-rode Maximus Stampers pakje op een witte Giant TCR. Startnr. 7841.)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 05 oktober 2016 07:51

leuk! :oke:

asmeets
Kinderzitje
Fiets: De Rosa King XS

Bericht door asmeets » ma 10 oktober 2016 19:21

Als kersvers CTWT lid mag mijn bijdrage aan deze rit natuurlijk niet ontbreken.

Voor mij was dit mijn allereerste CYCLO. Na een jaar lang fanatiek fietsen en het nastreven van een hoger niveau met fietsen heb ik de knoop door gehakt. Ik ga mee doen. En dat op mijn 53e. Via Evert Spijkerboer kon ik nog aan een inschrijving komen. Dat bleek uiteindelijk dus via CTWT te zijn. Ben ik ook gelijk maar lid geworden.

Met gezonde spanning stond ik om 08:00 aan de start en had al begrepen dat we bij de 'snelle' jongens waren ingedeeld. Fantastisch natuurlijk maar mijn doel was heelhuids aankomen en verder zo goed mogelijk mee komen. Ik zou wel zien waar het schip zou stranden.

Vanaf de start was het voor mij gelijk volle bak koersen. En dat met snelheden die ik normaal echt niet fiets. Alle spanning was weg en ik voelde me gelijk op mijn gemak in de 'koers'. Sterker nog het beviel eigenlijk heel erg goed. Na een kilometer of 12 werd er voor mij hard geschreeuwd en hoorde je volop remmen. Ik kon gelukkig tijdig mijn voeten aan de grond zetten en om de valpartij heen lopen. De kopgroep was echter gevlogen. Samen met Evert ben ik in de tweede groep terecht gekomen. Van minder hard rijden was geen enkele sprake en vol concentratie heb ik mee gereden. Er reden een man of 6 op kop met dezelfde kleding aan en die hadden de gang er goed inzitten. Na iedere bocht werd de groep op een lint getrokken en was het volle bak aanzetten. Heerlijk om te doen en het voelde geweldig dat ik in staat was mee te komen. Het zelfvertrouwen groeide met de kilometer.

Na een tijd zagen we een groep voor ons rijden, en dat bleek de kopgroep te zijn. Daar zijn we bij aangesloten en tot ean kilometer of 30 voor de finish bij de laatste klim zijn we bij de groep gebleven. En nog steeds voelde ik me goed en sterk. Waarschijnlijk mede doordat het tempo wat was gezakt. Helaas haperde mijn achterderailleur bij de laatste klim waardoor mijn ketting oversloeg. Op een minimaal verzetje ben ik uiteindelijk boven gekomen en waren de koplopers gevlogen. Daar was het nog even alle zeilen bijzetten om aansluiting te vinden met de groep die voor me reed. Ik heb toen de uitdrukking 'met het hol open rijden' van wijlen Gerrie Kneteman even aan den lijve mee gemaakt. Ook Evert sloot aan in deze groep.

Met deze groep hebben we de resterende afstand uitgereden. Op een kilometer of 20 kreeg ik krampverschijnselen in beide bovenbenen en was even bang dat ik zou moeten afhaken. Wat rust pakken en achter in de groep mee draaien was voldoende om dat te voorkomen. Uiteindelijk heb ik nog wat kopwerk gedaan, maar was een van de weinigen. Vlak achter Evert ben ik uiteindelijk over de finish gekomen. Moe maar uitermate voldaan.

Helaas bleek mijn transponder niet goed gewerkt te hebben. Mijn eindtijd was wel geregistreerd, maar mijn starttijd niet. Dit is later naar exact 08:00 gezet. Niet helemaal juist maar ik heb nu wel mijn tijd. 3:26:44 uur en 40,4 km/h. Zo te zien is dit niet meer in de teamuitslag verwerkt.

Ik heb genoten van mijn eerste CYCLO en dit smaakte absoluut naar meer. Volgend jaar nog wat specifieker trainen en kijken of we nog wat meer kracht kunnen ontwikkelen. En dan 2 of 3 tochten uitzoeken om te fietsen. Deze staat dan weer heel erg hoog op de lijst.

Oh ja, ik was die jongen met dat baardje, de witte De Rosa en de rode Castelli fietskleding. De volgende keer doe ik mee in clubkleding.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 10 oktober 2016 19:33

Leuk verslag! :oke:

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » do 08 juni 2017 09:34

Gaan er dit jaar nog mensen afreizen naar Münster? Deze keer is het op dinsdag 3 oktober.
2 dagen na het ctwt clubkampioenschap!

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » do 08 juni 2017 11:58

Bianchi thijs schreef:Gaan er dit jaar nog mensen afreizen naar Münster? Deze keer is het op dinsdag 3 oktober.
2 dagen na het ctwt clubkampioenschap!
Het zal ook dit jaar weer mijn afsluiter van het seizoen zijn. Net als elk jaar op 3 oktober

Sent from my iPhone using Tapatalk

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 08 juni 2017 14:51

Same here.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 09 juni 2017 08:33

Ik zal even een nieuw topic maken. Dan kunnen we de interesse peilen.

Plaats reactie