CTWT Weekendarrangement Les Trois Ballons 10-12 juni 2016

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: CTWT Weekendarrangement Les Trois Ballons 10-12 juni 201

Bericht door Bas » do 09 juni 2016 09:34

Voor de duidelijkheid: alle CTWT-leden die meedoen aan 3B kunnen gebruik maken van de verzorgingspost die door vrijwilliger Harm Jan wordt bemand. Iedereen die dit wil doen, zal er zelf voor moeten zorgen dat Harm Jan zijn/haar spullen (bidons, voeding, etc) vooraf krijgt. Idem met het na afloop terugkrijgen van spullen die je bij de verzorgingspost achterlaat (bijv. kleding).
Querer es poder

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 09 juni 2016 11:40

MEG schreef:
Harm Jan schreef:Uit betrouwbare bron vernomen dat de teamfleeces bij mijn collega in zijn auto staan en dus morgen bij mij afgegeven worden. Ik zal ze dus zeker bij me hebben aankomend weekend.
Namen en maten staan op de doos. Succes in Frankrijk.
Gezien en in mijn auto gezet. Wel zou het eigenlijk verstandig zijn ze eerst te wassen ivm de pluisjes.
Eens kijken of ik dat nog red voor morgen.
Be someone who makes you happy.

Tonnis Hoogewerf
Driewieler
Fiets: Specialized Venge

Bericht door Tonnis Hoogewerf » do 09 juni 2016 18:50

Harm Jan schreef:
MEG schreef:
Harm Jan schreef:Uit betrouwbare bron vernomen dat de teamfleeces bij mijn collega in zijn auto staan en dus morgen bij mij afgegeven worden. Ik zal ze dus zeker bij me hebben aankomend weekend.
Namen en maten staan op de doos. Succes in Frankrijk.
Gezien en in mijn auto gezet. Wel zou het eigenlijk verstandig zijn ze eerst te wassen ivm de pluisjes.
Eens kijken of ik dat nog red voor morgen.
Goed bezig Harm Jan :oke:

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 10 juni 2016 04:33

Goeiemorgen! :-( Lastige beslissing hier. Hele week al slecht geslapen en verkouden, nu wakker geworden met koorts en misselijkheid. Lijkt me niet verstandig om een halve dag in de auto te gaan zitten en nog minder verstandig om morgen te gaan fietsen. Fok!

Mega excuses voor de organisator Bas, er rust een soort vloek op CTWT arrangementen van mijn kant. Ik zal de B&B nog even mailen dat ze geen rekening meer met mij houden. Heb geen telefoonnummer van andere deelnemers, dus misschien dat iemand anders dat even zou willen/kunnen doorgeven... Waarvoor dank!

Nogmaals fok, ik ga weer naar bed!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr 10 juni 2016 06:31

Balen zeg maar waarschijnlijk wel de verstandigste keuze. Beterschap!
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 10 juni 2016 07:48

el_loco schreef:Goeiemorgen! :-( Lastige beslissing hier. Hele week al slecht geslapen en verkouden, nu wakker geworden met koorts en misselijkheid. Lijkt me niet verstandig om een halve dag in de auto te gaan zitten en nog minder verstandig om morgen te gaan fietsen. Fok!

Mega excuses voor de organisator Bas, er rust een soort vloek op CTWT arrangementen van mijn kant. Ik zal de B&B nog even mailen dat ze geen rekening meer met mij houden. Heb geen telefoonnummer van andere deelnemers, dus misschien dat iemand anders dat even zou willen/kunnen doorgeven... Waarvoor dank!

Nogmaals fok, ik ga weer naar bed!
Balen man! Stuur je ook even een pb aan Bas? Dan weet hij ook dat je niet mee gaat en kan hij een en ander kortstluiten met de B&B. Hij heeft ook de gegevens van de andere deelnemers.

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 10 juni 2016 08:24

:oke: heb ik even gedaan!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » vr 10 juni 2016 09:28

Balen man! Ik stap zo in de auto en zal het even extra aangeven als ik er ben.

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » vr 10 juni 2016 15:40

Lijkt dat het voor morgen alleen maar slechter wordt. We zijn bijna in staat om door te rijden richting de Ventoux :roll:

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 10 juni 2016 17:37

ROnbrug schreef:Lijkt dat het voor morgen alleen maar slechter wordt. We zijn bijna in staat om door te rijden richting de Ventoux :roll:
Hoop dat het een beetje mee valt. Tip: geef voor de zekerheid wat extra droge spullen aan HarmJan mee. Met name een setje handschoenen.
En eten eten eten onderweg! Als het echt koud is.

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » za 11 juni 2016 19:58

Hoe is het jullie vergaan? Ik ben vandaag een ctwt'er tegen gekomen, net voor de cheveres iemand met een gele windstopper/regenjack? Hij zwaaide nog. Bij mij ging ht goed, misschien zelfs nog wel beter dan met warm weer. Laatste 10/15 km in de stort regen gereden en toen was ik echt doorweekt... Tijd 8:37 ruim 38 minuten sneller dan vorig jaar. Dik tevreden dus.
Er was nog wel een naar ongeval gebeurt in de afdaling van de grandballon. Twee fietsers frontaal op een motor? Hopelijk geen bekende... :(

sladkovm
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R3

Bericht door sladkovm » zo 12 juni 2016 05:59

chinook schreef:Hoe is het jullie vergaan? Ik ben vandaag een ctwt'er tegen gekomen, net voor de cheveres iemand met een gele windstopper/regenjack? Hij zwaaide nog. Bij mij ging ht goed, misschien zelfs nog wel beter dan met warm weer. Laatste 10/15 km in de stort regen gereden en toen was ik echt doorweekt... Tijd 8:37 ruim 38 minuten sneller dan vorig jaar. Dik tevreden dus.
Er was nog wel een naar ongeval gebeurt in de afdaling van de grandballon. Twee fietsers frontaal op een motor? Hopelijk geen bekende... :(
dat was ik ;)

Ging best lekker, vooral eerste 5 uur, op da Grand Ballon wordt het iets minder. Ook veel betere weer dan verwacht ;)

De tijd van mijn is de grote vraag. Ik tell iets rond 8:10, maar organisatoren zeggen 8:40 - kwam net voor Evert aan de finish.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 12 juni 2016 06:58

sladkovm schreef:
De tijd van mijn is de grote vraag. Ik tell iets rond 8:10, maar organisatoren zeggen 8:40 - kwam net voor Evert aan de finish.
Het gaat om je tijd van de start tot de finish . Je 8:10 is ws je gereden tijd , 8:40 is de tijd van start tot finish , dus inclusief pauzetijden.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 12 juni 2016 11:19

who cares schreef:
sladkovm schreef:
Het gaat om je tijd van de start tot de finish . Je 8:10 is ws je gereden tijd , 8:40 is de tijd van start tot finish , dus inclusief pauzetijden.
Evert reed 8.15 geloof ik. Dus het zou alleen kunnen als je veel eerder dan evert over de start gereden bent?

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door Sicillian » zo 12 juni 2016 15:24

chinook schreef:Hoe is het jullie vergaan? Ik ben vandaag een ctwt'er tegen gekomen, net voor de cheveres iemand met een gele windstopper/regenjack? Hij zwaaide nog. Bij mij ging ht goed, misschien zelfs nog wel beter dan met warm weer. Laatste 10/15 km in de stort regen gereden en toen was ik echt doorweekt... Tijd 8:37 ruim 38 minuten sneller dan vorig jaar. Dik tevreden dus.
Bob Michiels en David Polveroni :(. Michiels wss kuitbeen gebroken en Polveroni geloof ik niks. Alhoewel ik nog niks van hem heb vernomen op Strava / Facebook. Hopelijk gaat het goed.

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » zo 12 juni 2016 16:29

Baaldag gisteren. Al meteen naar de start merkte ik dat de benen slecht waren. Ik kreeg de cadans maar niet omhoog. Hele dag stoempen omhoog en toen het enorm hard ging regenen wilde ik eigelijk stoppen. Had het ijskoud en het moraal lag ergens in de ravijn van de Grand Ballon. Na een paar telefoontjes toch besloten om door te gaan en met pijn en moeite de finisch gehaald. 7 dagen achter elkaar werken en dan de L3B rijden is bij lange na niet de ideale voorbereiding. Gelukkig is er komende weken wat meer regelmaat en is er ook meer tijd om te trainen.

In het huis was het weer gezellig. Top geregeld! Bedankt daarvoor.

Sicillian
Aluminium Racefiets

Bericht door Sicillian » zo 12 juni 2016 16:48

Jammer dat de dag hierdoor minder is. Wel super bedankt voor het prepareren van 2 bidonnen! En Harm Jan ook, top.

Die plek was super, kon na 50 meter alweer aansluiten :). Moest wel plots naar rechts sturen, maar dat kwam ook doordat ik niet had verwacht dat daar de Grand Ballon al zou beginnen :).

Bedankt mannen!

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » zo 12 juni 2016 16:52

Sicillian schreef:Jammer dat de dag hierdoor minder is. Wel super bedankt voor het prepareren van 2 bidonnen! En Harm Jan ook, top.

Die plek was super, kon na 50 meter alweer aansluiten :). Moest wel plots naar rechts sturen, maar dat kwam ook doordat ik niet had verwacht dat daar de Grand Ballon al zou beginnen :).

Bedankt mannen!
Graag gedaan.

Moest ook even slikken toen ik het bordje zag. :-)

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » zo 12 juni 2016 18:57

sladkovm schreef:
Je moet iets sneller vertrekken, maar een half uur is wel heel veel verschil.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » zo 12 juni 2016 19:06

Van mij als vrijwilliger niet echt een bocht tot bocht verhaal...

Waar alle rijders om 5 uur opstonden, ging mijn wekker om half 7. Na de wekker de extra bidons voor RonBrug en Sicillian gevuld, naar beneden voor ontbijt... Uhhh ontbijt, dat was dus opgeruimd en de heer en dame des huizes nergens te vinden... Deur was open dus maar het doosje met spullen van de andere renners gepakt en de auto ingestapt op naar Le Grand Ballon.

Onderweg genoeg bakkertjes tegengekomen en bij één gestopt en toch maar even gaan ontbijten. Daarna doorgereden, even de Grand Ballon om op te kijken wat het beste plekje zou zijn, maar toch onderaan net voor de opgang naar Le Grand Ballon gestaan. De beachflag was niet aanwezig dus met een stuk karton een klein uithangbordje gemaakt en daarna was het wachten op de eerste ctwt-er. Dat was, na verwachting, sicillian maar omdat hij niet reed in een ctwt shirt (denk zelfs in regenjack) zag ik pas laat dat hij het was, maar de bidons stonden klaar. oude eruit nieuwe erin duwtje mee en hopen dat hij kan aan sluiten. Hij zat in mijn opzicht toen in de tweede grote groep wat het totaal maakte van 40 gepasseerde renners.

Daarna was het de beurt aan sladkovm die even wat kleding kwam droppen, twee bidons en wat reepjes en gelletjes aannam en weer door kon. Vlak daar achter kwam Evert S aan. Hij kwam twee bidons oppikken. Daarna was het vooral wachten, Tonnis miste het punt en reed door. Toen was het wachten op Mark en Jeroen?? en daar gelijk achter RonBrug. Allemaal weer op weg met een volle bidon of een extra reepje.

Mooi extra verhaaltje is toch wel een Nederlands jongen die dacht dat er onder aan Le Grand Ballon nog een eet moment was en met twee lege bidons een Franse seingever aansprak, die man stuurde hem naar mij. Die jongen heb ik (omdat ik 's ochtends nog snel twee flessen water gekocht had) ook met volle bidons de Le Grand Ballon opgestuurd :)

Het was leuk om eens te doen, toch is zelf fietsen leuker maar momenteel totaal geen optie.

Ook zal ik me best nog eens vaker voor zoiets in willen zetten!

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 12 juni 2016 19:13

Harm Jan schreef:Van mij als vrijwilliger niet echt een bocht tot bocht verhaal...

Waar alle rijders om 5 uur opstonden, ging mijn wekker om half 7. Na de wekker de extra bidons voor RonBrug en Sicillian gevuld, naar beneden voor ontbijt... Uhhh ontbijt, dat was dus opgeruimd en de heer en dame des huizes nergens te vinden... Deur was open dus maar het doosje met spullen van de andere renners gepakt en de auto ingestapt op naar Le Grand Ballon.

Onderweg genoeg bakkertjes tegengekomen en bij één gestopt en toch maar even gaan ontbijten. Daarna doorgereden, even de Grand Ballon om op te kijken wat het beste plekje zou zijn, maar toch onderaan net voor de opgang naar Le Grand Ballon gestaan. De beachflag was niet aanwezig dus met een stuk karton een klein uithangbordje gemaakt en daarna was het wachten op de eerste ctwt-er. Dat was, na verwachting, sicillian maar omdat hij niet reed in een ctwt shirt (denk zelfs in regenjack) zag ik pas laat dat hij het was, maar de bidons stonden klaar. oude eruit nieuwe erin duwtje mee en hopen dat hij kan aan sluiten. Hij zat in mijn opzicht toen in de tweede grote groep wat het totaal maakte van 40 gepasseerde renners.

Daarna was het de beurt aan sladkovm die even wat kleding kwam droppen, twee bidons en wat reepjes en gelletjes aannam en weer door kon. Vlak daar achter kwam Evert S aan. Hij kwam twee bidons oppikken. Daarna was het vooral wachten, Tonnis miste het punt en reed door. Toen was het wachten op Mark en Jeroen?? en daar gelijk achter RonBrug. Allemaal weer op weg met een volle bidon of een extra reepje.

Mooi extra verhaaltje is toch wel een Nederlands jongen die dacht dat er onder aan Le Grand Ballon nog een eet moment was en met twee lege bidons een Franse seingever aansprak, die man stuurde hem naar mij. Die jongen heb ik (omdat ik 's ochtends nog snel twee flessen water gekocht had) ook met volle bidons de Le Grand Ballon opgestuurd :)

Het was leuk om eens te doen, toch is zelf fietsen leuker maar momenteel totaal geen optie.

Ook zal ik me best nog eens vaker voor zoiets in willen zetten!
:oke:
Top gedaan, Harm Jan.

Sicillian
Aluminium Racefiets

Bericht door Sicillian » zo 12 juni 2016 19:34

Top werk Harm Jan! En lekker duwtje :).

Volgend jaar één op de top van de d'Alsace en top van de Grand Ballon, scheelt onnodig gewicht mee naar boven sjouwen :).

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » zo 12 juni 2016 20:22

Vrijdag ochtend afgereisd samen met Arjen eerst startnr. ophalen daarna naar het CTWT verblijf waar we als eerste aankwamen.

Het ging de hele avond allen maar beetje over het weer dat zeer slecht zou worden.

Ik kan je vertellen dat de thuisblijvers weer ongelijk hadden alleen laaste 10km plensbui gehad en 2 keer iets regen bij Ballon Alsace en Grand Ballon.

Meteen na de start zat ik in een snelle groep naar de eerste klim Col de Chevreres. Wat is die 3 km een klote stuk.
De afdaling was gevaarlijk door het natte wegdek dus we moesten iets voorzichtiger dalen.
De beklimmingen van de Ballon d'Alsace en de Hundsruck gingen heel goed.
Daarna ging het richting de voet van de Grand Ballon naar onze topverzorger Harm-Jan waarvoor mijn hartelijke dank.

Ik weet niet waar het door kwam maar na deze stop kwam ik tijdens de hele Grand Ballon niet meer in mijn goede ritme en dan is het best wel een hele lange klim dan.Tijdens de afdaling moesten we even van de fiets door 3 ambulances op de weg. Het zag er niet goed uit: bij het ongeluk waren 3 fietsers en een auto betrokken.
Hierna, samen met Maksym, de Col d'Oderen en het tussen stuk tot bovenop de klim Le Thillot gefietst. Hierna miste ik de aansluiting bij 3 trapsklim waarna ik in een klein groepje, in de stromende regen, in tempo richting de finish te fietste.
Mijn eindtijd is 8.15 uur, 5 minuten sneller dan vorig jaar met veel slechtere omstandigheden: nat wegdek waardoor je voorzichter afdaalt. Ik ben tevreden! (al had ik de stille hoop onder de 8 uur te finishen maar heb te veel tijd verloren op de Grand Ballon, denk ik)

Bedankt mannen voor de gezelligheid en de nieuwe contacten.
Harm-Jan voor de verzorging en Bas voor de organisatie.
Het was top geregeld. :oke:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » zo 12 juni 2016 21:15

Sicillian schreef:
Bob Michiels en David Polveroni :(. Michiels wss kuitbeen gebroken en Polveroni geloof ik niks. Alhoewel ik nog niks van hem heb vernomen op Strava / Facebook. Hopelijk gaat het goed.
Zuur zeg, Bob z'n eigenlijke Transalp teammaat Frederic Glorieux is paar weken geleden al uitgevallen met een gebroken schouder, en nu zou ie met Michiel Minnaert gaan. Benieuwd of ze Bob nu ook weer gaan vervangen :-(

Hopelijk valt de schade enigszins mee!

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » zo 12 juni 2016 21:58

Sicillian schreef:Top werk Harm Jan! En lekker duwtje :).

Volgend jaar één op de top van de d'Alsace en top van de Grand Ballon, scheelt onnodig gewicht mee naar boven sjouwen :).
Haha, voor jou had ik makkelijk ook eerst op d'Alcase kunnen gaan staan en daarna doorrijden!

Dat duwtje hoort erbij, ik heb genoten!

Bedankt allemaal voor de complimenten, maar laten we het aub niet te groot maken. Heb vooral genoten van het samen zijn met andere clubleden en met fietsers die in dezelfde accommodatie zaten!

Plaats reactie