CTWT trainingen vanuit Den Haag/Rotterdam OOK IN 2017
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Fiets: Cannondale Supersix
- CTWT-lid: Ja
- Contacteer:
CTWT trainingen vanuit Den Haag/Rotterdam OOK IN 2017
Vanaf 15 januari 2017 gaan we weer fietsen ! Vanaf het clubhuis van SV Leidschenveen vertrekt iedere zondag een groep racefietsers om 9:30 uur voor een lekkere wintertraining. Het betreft hier een combinatie met een initiatief van Sportvereniging Leidschenveen en wielervereniging CTWT. Er kan gebruik worden gemaakt van het clubhuis door na afloop wat te drinken en eventueel te douchen als daar behoefte aan is.
We gaan beginnen op zondag 15 januari 2017 om 9:30 uur. De gedachte is om zodra het 's avonds weer licht wordt naar de woensdagavond te gaan.
Er wordt getraind rond de Willem Alexanderbaan. Op de heen- en terugweg wordt er rustig gereden en blijft de groep bij elkaar. Rond de Willem Alexanderbaan worden er afspraken gemaakt afhankelijk van de niveau's en kan er op tempo getraind worden. Snellere fietsers rijden een grotere ronde en langzamere fietsers een kleinere ronde.
Renners uit de regio Rotterdam of Gouda kunnen makkelijk aansluiten bij de rondes rond de Willem Alexanderbaan (roeibaan). Vanuit zowel Den Haag, Rotterdam als Gouda is de afstand ongeveer 15 kilometer. Als daar interesse voor is, laat het weten, dan spreken we daarvoor wat af.
Regels
- De trainingen zijn gratis toegankelijk voor zowel leden, als niet leden mits men zich aan onderstaande huisregels houdt: Vertrek om exact 9.30 uur vanaf clubgebouw van SV Leidschenveen, Poelpolderstraat 25, Den Haag. Deelname is geheel op eigen risico. Noch CTWT noch SV Leidschenveen kunnen aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.
- Valhelm verplicht.
- Wees hoffelijk. Houd je aan de verkeersregels om ergernis bij andere weggebruikers te voorkomen.
- Er wordt daar waar mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden.
- Bij gladheid of sneeuw wordt er niet gereden. Indien er door omstandigheden weinig renners zijn kan men in overleg besluiten om de gehele route of een kortere ronde te rijden.
- Er wordt de eerste trainingen gebruik gemaakt van een vaste route. Er wordt gereden via de Rottemeren naar de Willem Alexanderbaan (Roeibaan tussen Zoetermeer en Rotterdam). Daar kan veilig een ronde van 6 kilometer worden gereden voor tempotraining en in verschillende (tempo)groepen. Het is ook mogelijk om helemaal rond de Rottemeren te fietsen en/of dit verder uit te breiden. De eerste trainingen staan in het teken van duurwerk.
- Tijdens de rit van en naar de Willem Alexanderbaan en op fietspaden wordt er gezamenlijk 2 aan 2 gereden. Samen uit samen thuis. Bij de rondes op de Willem Alexanderbaan kan er in verschillende tempo's worden gereden.
- Dit is een training dus een goed draaiende / samenwerkende groep is zeker zo belangrijk als zo snel mogelijk de rondjes afronden.
- Voor aanvang van de training wordt de route en het aantal rondes interval/tempo meegedeeld, dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en de weersomstandigheden. De afstand varieert van 60 tot 100 kilometer. Door beginners die dit in het begin (nog) niet denken aan te kunnen, kan de route worden ingekort.
- Als iemand lek of andere pech heeft wacht een vriend, training- of ploegmaat en niet de gehele groep. Rond de Willem Alexanderbaan kan men elkaar weer treffen.[/list][/list]
Laat weten of je geïnteresseerd bent, dan kan ik een beetje een beeld krijgen wat er te verwachten is !
We gaan beginnen op zondag 15 januari 2017 om 9:30 uur. De gedachte is om zodra het 's avonds weer licht wordt naar de woensdagavond te gaan.
Er wordt getraind rond de Willem Alexanderbaan. Op de heen- en terugweg wordt er rustig gereden en blijft de groep bij elkaar. Rond de Willem Alexanderbaan worden er afspraken gemaakt afhankelijk van de niveau's en kan er op tempo getraind worden. Snellere fietsers rijden een grotere ronde en langzamere fietsers een kleinere ronde.
Renners uit de regio Rotterdam of Gouda kunnen makkelijk aansluiten bij de rondes rond de Willem Alexanderbaan (roeibaan). Vanuit zowel Den Haag, Rotterdam als Gouda is de afstand ongeveer 15 kilometer. Als daar interesse voor is, laat het weten, dan spreken we daarvoor wat af.
Regels
- De trainingen zijn gratis toegankelijk voor zowel leden, als niet leden mits men zich aan onderstaande huisregels houdt: Vertrek om exact 9.30 uur vanaf clubgebouw van SV Leidschenveen, Poelpolderstraat 25, Den Haag. Deelname is geheel op eigen risico. Noch CTWT noch SV Leidschenveen kunnen aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.
- Valhelm verplicht.
- Wees hoffelijk. Houd je aan de verkeersregels om ergernis bij andere weggebruikers te voorkomen.
- Er wordt daar waar mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden.
- Bij gladheid of sneeuw wordt er niet gereden. Indien er door omstandigheden weinig renners zijn kan men in overleg besluiten om de gehele route of een kortere ronde te rijden.
- Er wordt de eerste trainingen gebruik gemaakt van een vaste route. Er wordt gereden via de Rottemeren naar de Willem Alexanderbaan (Roeibaan tussen Zoetermeer en Rotterdam). Daar kan veilig een ronde van 6 kilometer worden gereden voor tempotraining en in verschillende (tempo)groepen. Het is ook mogelijk om helemaal rond de Rottemeren te fietsen en/of dit verder uit te breiden. De eerste trainingen staan in het teken van duurwerk.
- Tijdens de rit van en naar de Willem Alexanderbaan en op fietspaden wordt er gezamenlijk 2 aan 2 gereden. Samen uit samen thuis. Bij de rondes op de Willem Alexanderbaan kan er in verschillende tempo's worden gereden.
- Dit is een training dus een goed draaiende / samenwerkende groep is zeker zo belangrijk als zo snel mogelijk de rondjes afronden.
- Voor aanvang van de training wordt de route en het aantal rondes interval/tempo meegedeeld, dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en de weersomstandigheden. De afstand varieert van 60 tot 100 kilometer. Door beginners die dit in het begin (nog) niet denken aan te kunnen, kan de route worden ingekort.
- Als iemand lek of andere pech heeft wacht een vriend, training- of ploegmaat en niet de gehele groep. Rond de Willem Alexanderbaan kan men elkaar weer treffen.[/list][/list]
Laat weten of je geïnteresseerd bent, dan kan ik een beetje een beeld krijgen wat er te verwachten is !
Laatst gewijzigd door Ronald op wo 25 januari 2017 00:39, 6 keer totaal gewijzigd.
- MrAnMo
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Stevens Aspin
- Contacteer:
Re: CTWT trainingen vanuit Den Haag
Zo dat is lekker bij mij in de buurt. Mogelijk dat ik een paar keer aansluit als de groepsritjes met de andere groep waarmee ik fiets niet zo goed uitkomen. Rondjes draaien om de roeibaan is inderdaad prima voor tempo training.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.
-
- Kinderzitje
- Fiets: Willier
Ook voor mij erg in de buurt. Ik hoop zeker af en toe in te haken op zondagochtend. Dinsdagavond is voor mij tot en met eind mei erg lastig.
Overigens gaat 10 januari niet lukken, want dan ben ik op vakantie. Hopelijk de week erna!
Overigens gaat 10 januari niet lukken, want dan ben ik op vakantie. Hopelijk de week erna!
- Tazzy
- Carbon Racefiets
- Fiets: Koga GranRunner
- Contacteer:
leuk! mijn kop moet uit mijn kont - deels omdat het rot zit, maar ook omdat er wat af moet 

As elegant as an elephant
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Er zijn 12 aanmeldingen en nog 20 geïnteresseerden. Als er 10 komen zou het al een mooie start zijn. Veel lokalo's. Niveau's zullen best verschillen, dus de verschillende wegen rond de Willem Alexanderbaan gaan goed van pas komen. Gezamenlijk heen, ter plaatse rondes waarbij desgewenst een snelle groep hele rondes maakt en de langzameren met de wind in de rug kunnen afsnijden om vervolgens weer aan te sluiten.
Nu nog mooi weer en alles komt goed.
Nu nog mooi weer en alles komt goed.
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Na het opstaan gaf de buienradar een niet erg bemoedigend beeld, maar de opkomst viel helemaal niet tegen; 12 man/vrouw aan de start. Leuk Ronbrug dat je er was !
Niveau's lagen wel wat uit elkaar, maar dat drukte de pret niet. Rustig aan begonnen zodat iedereen meekon. Aangekomen bij de Roeibaan afgesproken dat je kon herstellen via een korte route. Eerste ronde bleef zo'n beetje alles nog bij elkaar, tweede ronde ging iets harder en toen ontstonden er wat groepjes.
Als we een beetje doorgroeien naar 20 man ofzo dan kun je mooie groepjes maken.

Niveau's lagen wel wat uit elkaar, maar dat drukte de pret niet. Rustig aan begonnen zodat iedereen meekon. Aangekomen bij de Roeibaan afgesproken dat je kon herstellen via een korte route. Eerste ronde bleef zo'n beetje alles nog bij elkaar, tweede ronde ging iets harder en toen ontstonden er wat groepjes.

- Goudhaantje
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Specialized Tarmac
Zal wel lekker geweest zijn rond de roeibaan met die wind!Ronald schreef:Na het opstaan gaf de buienradar een niet erg bemoedigend beeld, maar de opkomst viel helemaal niet tegen; 12 man/vrouw aan de start. Leuk Ronbrug dat je er was !

- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Isaac Meson Di2
Was een leuk ritje, jammer dat ik ontzettende spierpijn had. Waaide inderdaad erg hard rond de roeibaan, windkracht 6 werd mij verteld.Goudhaantje schreef:Zal wel lekker geweest zijn rond de roeibaan met die wind!Ronald schreef:Na het opstaan gaf de buienradar een niet erg bemoedigend beeld, maar de opkomst viel helemaal niet tegen; 12 man/vrouw aan de start. Leuk Ronbrug dat je er was !
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Vanmorgen (17 jan) gaat niet door. Weg hiervoor is een ijsbaan.
Er wordt een whatsappgroep gemaakt. Stuur even berichtje naar 06-27074415 als je daar in wilt.
Er wordt een whatsappgroep gemaakt. Stuur even berichtje naar 06-27074415 als je daar in wilt.
Hoi. Ben niet een trouw forum bezoeker. Dus zag deze trainingsmogelijkheid nu pas. Nog mogelijk om a.s. Zondag aan te sluiten. Lijkt me wel s leuk om wat anderen een keer te trainen. Leer je nog s iemand kennen. Nivo is momenteel nog wel opbouwend aangezien ik afgelopen december nogal hard op mijn plaat ben gegaan.
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Ook leuk, het eerste Leidschenveense Wielercafe zaterdag 27 februari vanaf 14.30 uur in het clubhuis van SV Leidschenveen, Poelpolderstraat 25, Den Haag.
Zaterdag 27 februari 2016 start onofficieel (volgens de Belgen officieel) het wielerseizoen. Dat viert de racefietsgroep Leidschenveen met het 1e Leidschenveense wielercafé.
Met:
- op groot scherm kijken naar de Omloop het Nieuwsblad met o.a. de muur van Geraardsbergen;
- belgische biertjes;
- proefrit maken in de virtuele wereld van Zwift;
- sterke verhalen over de afgelopen ritten;
- plannen maken voor het komende seizoen !
Meer info: https://www.facebook.com/events/978497238901301/
CTWT-ers uiteraard meer dan welkom !
Zaterdag 27 februari 2016 start onofficieel (volgens de Belgen officieel) het wielerseizoen. Dat viert de racefietsgroep Leidschenveen met het 1e Leidschenveense wielercafé.
Met:
- op groot scherm kijken naar de Omloop het Nieuwsblad met o.a. de muur van Geraardsbergen;
- belgische biertjes;
- proefrit maken in de virtuele wereld van Zwift;
- sterke verhalen over de afgelopen ritten;
- plannen maken voor het komende seizoen !
Meer info: https://www.facebook.com/events/978497238901301/
CTWT-ers uiteraard meer dan welkom !
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
De lente is begonnen! De wintertrainingen stoppen maar daar voor in de plek twee nieuwe initiatieven:
- Op woensdagavond wordt er wekelijks getraind. Te beginnen vanaf 30 maart om 18.30 uur vertrek vanaf clubhuis SV Leidschenveen. Gemiddelde snelheid 30-31 per uur. Er wordt op tempo getraind tot zonsondergang. Na afloop is het clubgebouw open.
- Op zondagochtend worden er gezamenlijke tochten gemaakt op afspraak met het uitgangspunt samen uit samen thuis. Gemiddelde snelheid 26-27 per uur. Dat kunnen tochten zijn vanaf het clubgebouw of afspraken om gezamenlijk een toertocht te rijden. Plaats je idee / uitnodiging in de Facebookgroep “Racefietsers Leidschenveen” en laat weten als je mee wilt rijden. Meld je aan voor de Facebookgroep als je op de hoogte wil blijven.
Eerste initatief: 3 april vertrek om 9.30 uur vanaf SV Leidschenveen voor een gezamenlijke toerrit van ong. 70 km. Halverwege koffiestop.
Iedereen welkom !
- Op woensdagavond wordt er wekelijks getraind. Te beginnen vanaf 30 maart om 18.30 uur vertrek vanaf clubhuis SV Leidschenveen. Gemiddelde snelheid 30-31 per uur. Er wordt op tempo getraind tot zonsondergang. Na afloop is het clubgebouw open.
- Op zondagochtend worden er gezamenlijke tochten gemaakt op afspraak met het uitgangspunt samen uit samen thuis. Gemiddelde snelheid 26-27 per uur. Dat kunnen tochten zijn vanaf het clubgebouw of afspraken om gezamenlijk een toertocht te rijden. Plaats je idee / uitnodiging in de Facebookgroep “Racefietsers Leidschenveen” en laat weten als je mee wilt rijden. Meld je aan voor de Facebookgroep als je op de hoogte wil blijven.
Eerste initatief: 3 april vertrek om 9.30 uur vanaf SV Leidschenveen voor een gezamenlijke toerrit van ong. 70 km. Halverwege koffiestop.
Iedereen welkom !
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Hoe was het vandaag?
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Het gaat op en af zullen we maar zeggen. 2 mensen op de racefiets zondag en 1 iemand op een hybride. Toen ben ik mijn atb maar gaan halenRob T schreef:Hoe was het vandaag?

Woensdag om 20 uur hebben we de snelle groep en verwacht ik wel een aardig groepje.
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Zal de opstartfase zijn. En ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de man met de hybride een racefiets koopt 

- vc-charlie
- Aluminium Racefiets
Maar goede initiatieven hoor Ronald, laat je er vooral ook niet door ontmoedigen (ik zie dat ook niet zo snel gebeuren, maar toch...
)!

- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Re: CTWT trainingen vanuit Den Haag OOK IN 2017
We gaan vanaf 15 januari weer fietsen vanuit Den Haag !
Startpost is geüpdate.
Startpost is geüpdate.
Ik wil wel een aantal keer aansluiten, al zal ik vanuit huis direct naar de roeibaan rijden.
- marcello
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Specialized Tarmac
+1Metor schreef:Ik wil wel een aantal keer aansluiten, al zal ik vanuit huis direct naar de roeibaan rijden.
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Training vanmorgen gaat niet door vanwege gladheid.
- Ronald
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Na twee wel erg koude weken gaan we er a.s. zaterdag 29 januari voor !
Meld je aan bij de facebookgroep. https://www.facebook.com/groups/1641475029408157/
Naast Hagenaars en Hagenezen misschien ook een groepje Rotterdammers of anderen uit de regio geïnteresseerd om bij de Willem Alexanderbaan aan te sluiten om een uur of 10 ?
Meld je aan bij de facebookgroep. https://www.facebook.com/groups/1641475029408157/
Naast Hagenaars en Hagenezen misschien ook een groepje Rotterdammers of anderen uit de regio geïnteresseerd om bij de Willem Alexanderbaan aan te sluiten om een uur of 10 ?