informatie over ledenadministratie

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: informatie over ledenadministratie

Bericht door Proeme » vr 27 oktober 2017 09:19

In dat overzicht staat dat ik geen KNWU-lid ben, maar ik heb wel een pasje ontvangen. Dan ben ik wel lid lijkt me. Moet ik dat soort dingen ook mailen of gaat dat om andere licenties?

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » vr 27 oktober 2017 09:31

Tot 2017 betaalde KNWU leden met een wedstrijdlicentie meer contributie dan leden zonder licentie, dat werd in onze admin vastgelegd met de optie KNWU j of n.
Sinds 2017 is de contributie voor leden met/zonder licentie gelijk. Hier hoef je niets mee te doen.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » vr 27 oktober 2017 09:50

:oke:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » vr 27 oktober 2017 12:10

spokes schreef:
vr 27 oktober 2017 08:42
Het is belangrijk dat onze ledenadministratie klopt.
Alle correspondentie van onze vereniging verloopt digitaal. Aankondigingen lopen via het forum. Uitnodigingen, aanbiedingen voor arrangementen, facturen en berichten van het bestuur gaan vooral via de mail. Ook de adresgegevens zijn belangrijk. Deze hebben wij nodig om je te registreren als lid bij de KNWU. Op het geregistreerde adres ontvang je bijvoorbeeld ook elk jaar je KNWU ledenpas.
Daarom is het belangrijk dat de gegevens in onze ledenadministratie kloppen. Als lid van Cycling Team Wielertoerist ben je zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste contactgegevens.
Controleer daarom zo nu en dan of de bij ons bekende gegevens nog kloppen.
Is er iets gewijzigd? Ben je verhuisd? Gebruik je een ander e-mail adres? Geef dit aan ons door via info@ctwt.nl

Je persoonlijke gegevens staan in mijn ctwt/ ctwt leden overzicht.

Dit is de link: https://www.wielertoerist.nl/index.php? ... nOverzicht

Voor alle overige informatie met betrekking tot de ledenadministratie verwijs ik naar bovenstaande posts. Daar staat alles in en er is in dat opzicht weinig verandert. Leden die voor 2018 hun lidmaatschap hebben opgezegd. Dit beëindig ik per 30-12. Dan kan ik op oudejaarsdag een definitieve controle uitvoeren en de KNWU ledenlijst bijwerken.
Kan het vakje van het bankrekeningnummer aangepast worden , het IBAN nummer is langer dan het vakje kan bevatten.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » vr 27 oktober 2017 15:02

who cares schreef:
vr 27 oktober 2017 12:10
spokes schreef:
vr 27 oktober 2017 08:42
Het is belangrijk dat onze ledenadministratie klopt.
Alle correspondentie van onze vereniging verloopt digitaal. Aankondigingen lopen via het forum. Uitnodigingen, aanbiedingen voor arrangementen, facturen en berichten van het bestuur gaan vooral via de mail. Ook de adresgegevens zijn belangrijk. Deze hebben wij nodig om je te registreren als lid bij de KNWU. Op het geregistreerde adres ontvang je bijvoorbeeld ook elk jaar je KNWU ledenpas.
Daarom is het belangrijk dat de gegevens in onze ledenadministratie kloppen. Als lid van Cycling Team Wielertoerist ben je zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste contactgegevens.
Controleer daarom zo nu en dan of de bij ons bekende gegevens nog kloppen.
Is er iets gewijzigd? Ben je verhuisd? Gebruik je een ander e-mail adres? Geef dit aan ons door via info@ctwt.nl

Je persoonlijke gegevens staan in mijn ctwt/ ctwt leden overzicht.

Dit is de link: https://www.wielertoerist.nl/index.php? ... nOverzicht

Voor alle overige informatie met betrekking tot de ledenadministratie verwijs ik naar bovenstaande posts. Daar staat alles in en er is in dat opzicht weinig verandert. Leden die voor 2018 hun lidmaatschap hebben opgezegd. Dit beëindig ik per 30-12. Dan kan ik op oudejaarsdag een definitieve controle uitvoeren en de KNWU ledenlijst bijwerken.
Kan het vakje van het bankrekeningnummer aangepast worden , het IBAN nummer is langer dan het vakje kan bevatten.
Volgens mij kan je in die velden zelf niets definitief verwijderen of wijzigen. Ik heb het geprobeerd met een nieuw mailadres, maar dat lukt niet.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » za 30 december 2017 10:27

Het eind van het jaar nadert, dit is ivm de ledenadministratie weer het moment om een en ander bij te werken.
Volgens mij heb ik alle afmeldingen voor 2018 netjes verwerkt, maar ik kan natuurlijk altijd iets over het hoofd gezien hebben. Mocht er iets niet kloppen, laat mij dit dan gerust weten.

Dan een ander jaarlijks terugkerend puntje. Alle leden die hun lidmaatschap dit jaar niet voor vandaag opgezegd hebben of die na een afmelding dit niet schriftelijk van mij, danwel via een mail van de knwu bevestigd hebben gekregen zijn ook voor 2018 nog lid van ctwt. Klopt dit niet, dan had je dit al veel eerder aan kunnen geven en contact met mij op kunnen nemen. Kortom een gevalletje eigen verantwoordelijkheid.

Iedereen heeft als het goed is ook de factuur voor de contributie ontvangen. Sommigen hebben hier ook al een herinnering voor ontvangen. Helaas zien wij vanuit het bestuur dat het aantal openstaande facturen elk jaar groeit. En het kost veel tijd om iedereen achter de broek aan te zitten.
Heb je de contributie 2018 nog niet betaald dan wordt je vandaag afgemeld bij de knwu als lid van ctwt. Je blijft wel gewoon lid van ctwt, maar de ervaring heeft ons geleerd dat deze werkwijze beter werkt en voor de vereniging geen extra kosten oplevert.

Elk jaar zijn er wel een paar leden die zelf besluiten dat ze het lidmaatschap stopzetten en dus ook geen contributie meer betalen. Het kost ons altijd veel tijd en energie om dit af te handelen.

Er is geen coulance voor leden die al lang lid zijn, gelijke monniken, gelijke kappen, laat het een reminders zijn dat het laagdrempelige lidmaatschap niet betekent dat je nergens naar om hoeft te kijken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen verplichtingen. Wij zien er vanuit het bestuur enkel op toe dat iedereen zich hier netjes aan houdt.

Ik wens iedereen een sportief en gezond 2018!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 30 december 2017 11:40

Ben nu net bezig met de laatste bankzaken van 2017. Komt er dus aan.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

franklin
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: CANNONDALE SUPER
Contacteer:

Bericht door franklin » zo 31 december 2017 14:46

Ik weet eigenlijk zeker dat ik het over heb gemaakt maar zie het zo snel negens terug, heb het meteen nog maar eens gedaan maar krijg nu wel mail dat ik uitgeschreven ben bij KNWU, da's gek !!?? :-?
Matje, matje wa steil!!!

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 02 januari 2018 08:18

Nee hoor dat is niet gek, dit is precies zoals aangekondigd.
Na de ALV en het vaststellen van de contributie voor het jaar daar op, in dit geval 2018, worden de facturen voor de contributie verstuurd. Iedereen heeft dus als het goed is eind oktober de factuur voor de contributie ontvangen. Dat betekent dat je ruim 2 maanden de tijd hebt om de contributie te betalen. Omdat we in oktober de facturen versturen kunnen wij in het geautomatiseerde systeem pas in december een betaalherinnering versturen. Er zijn dus 2 momenten waarop leden herinnerd worden aan openstaande facturen. Verder wordt er vanuit het bestuur het hele jaar gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van leden. Controleer regelmatig het forum, je persoonlijke gegevens en je openstaande facturen.

Ik hanteer inmiddels al drie jaar de werkwijze dat leden die tegen het eind van het jaar nog een factuur hebben opstaan in onze administratie uitgeschreven worden bij de knwu voor 1-12. Dit om de eenvoudige reden dat wij voor alle leden die op 1-12 lid zijn van ctwt en als zodanig staan ingeschreven bij de KNWU een afdracht aan de KNWU betalen. Ik communiceer dit op het forum en stuurde in 2017 ook een mail. Het bijhouden van een ledenadministratie voor 180 leden is niet iets waar ik dagelijks mijn vrije tijd aan besteed. Ditzelfde geldt voor de penningmeester. Otto en ik proberen goed af te stemmen waar we mee bezig zijn en zijn daarbij ook afhankelijk van de beschikbare tijd. Otto werkt in december de ontvangen betalingen regelmatig bij. Maar het kan voorkomen dat een betaling later verwerkt wordt. Met als gevolg dat ik op basis van een iets verouderd overzicht onze ledenadministratie ga bijwerken. Daarom probeer ik dit zo laat mogelijk te doen om iedereen de gelegenheid te geven om alles in orde te maken. Ik ga er van uit dat iedereen er begrip voor heeft dat ik inplan op een moment aan het eind van het jaar wanneer het mij uitkomt. Vind je dit lastig of vervelend? Betaal dan in oktober je contributie en controleer in je overzicht van openstaande facturen of de betaling is verwerkt.

Het kan voorkomen dat er fouten gemaakt worden. Elk jaar zien wij enkele reacties van leden die een factuur open hebben staan, maar wel betaald blijken te hebben. Van leden die hun lidmaatschap hebben opgezegd, maar toch nog niet zijn uitgeschreven. Dit kan natuurlijk gebeuren.
Op het moment dat iemand zeker weet dat hij of zij betaald heeft lijkt het mij niet meer dan logisch dat het betreffende lid dit zelf nagaat en ons informeert dat er iets is misgegaan. Wij herstellen onze fouten altijd.
Waar de leden die reageren voornamelijk goede intenties hebben wordt er door de bestuursleden op de achtergrond veel energie gestoken in het in het aanspreken van leden op hun verplichtingen die hun verplichtingen wat minder serieus nemen. Leden die lid worden, maar nooit iets betalen, slecht of niet bereikbaar zijn of zich niet houden aan de voorwaarden die zij geaccepteerd hebben toen ze lid geworden zijn.

Kortom leden hebben een eigen verantwoordelijkheid, zolang ze hier aandacht voor hebben gaat er niets mis. Fouten die wij maken worden hersteld en er wordt over gecommuniceerd. Zoals ik in de vorige berichten al aangaf is het uitschrijven bij de KNWU puur een administratieve handeling om te voorkomen dat de vereniging afdracht betaald voor leden waar geen inkomsten tegenover staan. Heb je het lidmaatschap niet zelf voor 1-12 stopgezet dan blijf je lid. Otto werkt de ontvangen betaling bij en op basis daarvan werk ik de ledenadministratie weer bij. Je wordt dan op een later moment (wat bepaald wordt door de beschikbare tijd van Otto en van mij) weer aangemeld bij de KNWU.

franklin
Fiets: CANNONDALE SUPER
Contacteer:

Bericht door franklin » di 02 januari 2018 19:28

Lang verhaal... maar als het goed is heb je nu minimaal één keer contributie ontvangen dus hoop ik weer snel verzekerd rond te rijden en gebruik te kunnen maken van al de voordelen !

factuur staat trouwens nog steeds open, ik weer nu zeker dat ie is afgeschreven.
Matje, matje wa steil!!!

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 02 januari 2018 22:04

franklin schreef:
di 02 januari 2018 19:28
Lang verhaal....
:oops: dat hoor ik wel vaker :oeps: . zodra Otto en ik tijd hebben werken we alles bij, dat proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen.

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse

Bericht door Lowermate » za 13 januari 2018 16:21

Ik heb op 30 December mijn lidmaatschap betaald .
Kan alleen mijn knwu pasje niet vinden
Hoe kan Ik achter mijn knwu nummer komen ?

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » za 13 januari 2018 17:27

Lowermate schreef:
za 13 januari 2018 16:21
Ik heb op 30 December mijn lidmaatschap betaald .
Kan alleen mijn knwu pasje niet vinden
Hoe kan Ik achter mijn knwu nummer komen ?
Op dit moment ben je niet aangemeld bij de knwu, je hebt dus geen knwu nummer. Als het goed is wordt de Fin Admin dit weekend bijgewerkt en meld ik gelijk allen leden die betaald hebben weer aan bij de knwu.
Iedereen kan dan via mijn knwu inloggen bij de knwu en zijn of haar eigen gegevens bekijken. Dit is niet gekoppeld aan de ctwt administratie.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 16 januari 2018 10:17

De administratie is bijgewerkt. Leden die hun contributie 2018 voldaan hebben en wat in de admin verwerkt is zijn door mij weer aangemeld bij de knwu.
Heb je betaald? Maar lijkt er toch nog iets niet te kloppen, neem dan even contact met mij op om te kijken wat er misgaat.

Er hebben nog steeds meer dan 15 (oud)leden betalingsachterstanden openstaan uit 2016 en 2017.

Maarliefst 30 leden hebben de contributie 2018 nog niet betaald.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 16 januari 2018 15:52

Vandaag het KNWU basislidmaatschappasje binnen gekregen.

Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 16 januari 2018 15:53

who cares schreef:
di 16 januari 2018 15:52
Vandaag het KNWU basislidmaatschappasje binnen gekregen.
Me too
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 17 januari 2018 09:46

spokes schreef:
za 30 december 2017 10:27
Dan een ander jaarlijks terugkerend puntje. Alle leden die hun lidmaatschap dit jaar niet voor vandaag opgezegd hebben of die na een afmelding dit niet schriftelijk van mij, danwel via een mail van de knwu bevestigd hebben gekregen zijn ook voor 2018 nog lid van ctwt. Klopt dit niet, dan had je dit al veel eerder aan kunnen geven en contact met mij op kunnen nemen. Kortom een gevalletje eigen verantwoordelijkheid.

Iedereen heeft als het goed is ook de factuur voor de contributie ontvangen. Sommigen hebben hier ook al een herinnering voor ontvangen. Helaas zien wij vanuit het bestuur dat het aantal openstaande facturen elk jaar groeit. En het kost veel tijd om iedereen achter de broek aan te zitten.
Heb je de contributie 2018 nog niet betaald dan wordt je vandaag afgemeld bij de knwu als lid van ctwt. Je blijft wel gewoon lid van ctwt, maar de ervaring heeft ons geleerd dat deze werkwijze beter werkt en voor de vereniging geen extra kosten oplevert.

Elk jaar zijn er wel een paar leden die zelf besluiten dat ze het lidmaatschap stopzetten en dus ook geen contributie meer betalen. Het kost ons altijd veel tijd en energie om dit af te handelen.

Er is geen coulance voor leden die al lang lid zijn, gelijke monniken, gelijke kappen, laat het een reminders zijn dat het laagdrempelige lidmaatschap niet betekent dat je nergens naar om hoeft te kijken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen verplichtingen. Wij zien er vanuit het bestuur enkel op toe dat iedereen zich hier netjes aan houdt.
Is er een mogelijkheid dat het verenigingslidmaatschap per automatische afschrijving (machtiging) kan? Het lijkt mij dat dit de vereniging veel werk uit handen kan nemen.
Tevens zullen leden die geen lid meer willen zijn zelf in actie moeten komen om e.e.a. te regelen, nu moet dit altijd van de vereniging komen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » wo 17 januari 2018 10:55

dat is idd een langgekoesterde wens van o.a. de penningmeester en secretaris en tevens 1 van de speerpunten wat we dit jaar willen in/ doorvoeren.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 18 januari 2018 14:02

Dat moet lukken. Voor de badmintonvereniging deed ik dit ook altijd. Je bent dan inderdaad mooi van wanbetalers af.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » do 18 januari 2018 18:13

Ik hoop niet dat er onder de contributiewanbetalers ook personen zitten die genoten hebben van de vele voordelen die gebruikt konden worden.

Afbeelding

Plaats reactie