informatie over ledenadministratie

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: informatie over ledenadministratie

Bericht door Alexander » vr 20 januari 2017 16:14

GoodRiddance schreef:Het is vooral onnodig. Eind oktober factureren betekent dat je ruim de tijd hebt om te betalen. Dat kan vast wel gemakkelijker door middel van automatische incasso maar in the end: no excuses.
Dat kun je wel zo zeggen maar ik kreeg onlangs ook ineens een herinnering voor een factuur van een ander lidmaatschap. Normaal gesproken betaal ik vrijwel meteen maar in dit geval kwam de factuur onterecht op de stapel van betaalde facturen, en ben ik hele tijd er van uit gegaan dat ik de factuur reeds voldaan heb. Toen ik de herinnering kreeg controleerde ik uiteraard eerst of het echt zo was dat ik niet betaald had, maar ondanks de herinnering was ik er van overtuigd toch betaald te hebben.

Als het gevolg van een niet betaalde factuur leidt tot afmelding bij de bond oid, dan is het denk ik goed om in ieder geval de herinnering op tijd te sturen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » vr 20 januari 2017 19:43

GoodRiddance schreef:Het is vooral onnodig. Eind oktober factureren betekent dat je ruim de tijd hebt om te betalen. Dat kan vast wel gemakkelijker door middel van automatische incasso maar in the end: no excuses.
Eens, maar waar ik in het verleden absoluut geen krediet heb opgebouwd qua op tijd betalen, was ik dit keer gewoon op tijd. Immers:
spokes schreef:Voor de duidelijkheid, ook alle leden die de contributie in de financiële administratie na 31-12-2016 open hebben staan worden preventief uitgeschreven bij de knwu.
En dit was niet het geval, dus no excuses needed ;)
Ik vind het verder trouwens geen punt dat ik preventief uitgeschreven ben en binnenkort weer word ingeschreven bij de KNWU, ik was enkel benieuwd of dit wellicht vergeten was of dat er gewoon wat langer overheen gaat. Was in elk geval niet de bedoeling er weer een discussie mee te starten over de zin en onzin van e.e.a. :)

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » vr 20 januari 2017 21:25

Wij zijn uiteindelijk net zo flexibel als Kaj in dit geval :oke:. Je kunt altijd met ons als bestuur over finaciele of administratieve zaken in gesprek gaan. We verwachten wel van de leden dat ze communiceren en daarin hun eigen verantwoordelijkheid nemen, net zoals Kaj, en dat werkt prima. We gaan geen onderscheid maken in het soort lid. De ervaring leert ons dat ook leden die al heel lang lid zijn om wat voor reden dan ook ineens onbereikbaar zijn en wij opgezadeld worden met niet te verhalen kosten.
Overigens zijn er meer verenigingen die op deze manier werken. Sterker nog de ledenadministratie van de knwu biedt ook de mogelijkheid om het lidmaatschap van alle leden met 1 druk op de knop te beëindigen. Ik weet bijna zeker dat er ook verenigingen zijn die hier aan het eind van het jaar gebruik van maken om vervolgens in volgende kalenderjaar de leden opnieuw aan te melden om zo te voorkomen dat de vereniging Een niet kloppende ledenadministratie heeft.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » za 21 januari 2017 10:22

Goed dat het bestuur meteen reageert en een duidelijk standpunt verwoordt.

En maar goed dat ik niet in het bestuur zit of penningmeester ben want ik ben blijkbaar veel te lief voor deze wereld ;)

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 21 januari 2017 19:01

Alexander schreef: Het neigt wellicht naar klassejustitie en willekeur, maar ik zou voor willen stellen dat leden die tot de vaste kern behoren en/of al jaren netjes de contributie en kleding betalen voor deze leden een uitzondering te maken en hiervoor als zodanig een voorziening op te nemen in de begroting.
Bedoel je nu dat we in de begroting een bedrag op moeten nemen om de extra kosten die gemaakt worden door de "vaste kern" te kunnen betalen wanneer zij de contributie niet betalen?

Ik begrijp het helemaal niet.
Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » za 21 januari 2017 19:19

Rob T schreef:
Alexander schreef: Het neigt wellicht naar klassejustitie en willekeur, maar ik zou voor willen stellen dat leden die tot de vaste kern behoren en/of al jaren netjes de contributie en kleding betalen voor deze leden een uitzondering te maken en hiervoor als zodanig een voorziening op te nemen in de begroting.
Bedoel je nu dat we in de begroting een bedrag op moeten nemen om de extra kosten die gemaakt worden door de "vaste kern" te kunnen betalen wanneer zij de contributie niet betalen?

Ik begrijp het helemaal niet.
Bijna... wat ik bedoelde was een post op te nemen in de begroting voor uiteindelijk niet betaalde contributie die wel al voorgeschoten is voor bepaalde leden. Er wel van uitgaande dat de kans dat deze betreffende leden niet betalen vrijwel nihil is.

Door de jaren heen kun je toch wel spreken van een vaste kern en deze hebben het mede mogelijk gemaakt dat CTWT is was het nu is. Daar hoef je denk ik niet omheen te draaien. Wat mij betreft hoeft dit niet een discussie te worden. Als het bestuur vindt dat elke lid hetzelfde is dan heb ik daar vrede mee. Zoals spokes aangeeft ligt de verantwoordelijkheid bij het lid en is CTWT ook wel flexibel genoeg, maar zoals ik aangaf kan het ook puur per ongeluk gaan. Persoonlijk vind ik dan uitschrijving bij de bond en/of het niet bestellen van kleding wel een zwaar gevolg voor leden die al jaren en jaren lid zijn. Maar dat is mijn mening. Enerzijds heb ik respect voor de flexibiliteit van Kaj maar anderzijds kan ik niet snappen waarom iemand als Kaj dan uitgeschreven wordt.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 21 januari 2017 19:36

Je wordt (tijdelijk) uitgeschreven bij de KNWU niet bij CTWT.
Afbeelding

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 23 januari 2017 15:03

Alexander schreef:
spokes schreef:Overigens kunnen leden dit soort onduidelijkheden voorkomen door de contributie direct te betalen nadat zij de factuur (eind oktober verstuurd) hebben ontvangen.
Wij zijn nog steeds aan het kijken hoe we dit proces wel kunnen vereenvoudigen. Bijvoorbeeld door een automatische incasso of mogelijk een digitale betalingskoppeling via Ideal.
Het neigt wellicht naar klassejustitie en willekeur, maar ik zou voor willen stellen dat leden die tot de vaste kern behoren en/of al jaren netjes de contributie en kleding betalen voor deze leden een uitzondering te maken en hiervoor als zodanig een voorziening op te nemen in de begroting.

Volgens mij is eind oktober verstuurd en eind december niet betaald gewoon twee maanden te laat. Het betalingstermijn op de factuur is 14 dagen. Dus als je zegt dat je wel degelijk op tijd betaald hebt als je eind december betaald denk ik niet dat je gelijk hebt!
2016: Begon goed, valpartij verziekte de rest... Op naar een blessurevrij 2017...

Kluus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » ma 23 januari 2017 17:47

Ik heb nog helemaal niets ontvangen van de knwu, wel op tijd betaald natuurlijk... ;)

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 23 januari 2017 20:31

Kluus schreef:Ik heb nog helemaal niets ontvangen van de knwu, wel op tijd betaald natuurlijk... ;)
Ik heb hem wel ontvangen :)
2016: Begon goed, valpartij verziekte de rest... Op naar een blessurevrij 2017...

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » di 24 januari 2017 08:40

Kluus schreef:Ik heb nog helemaal niets ontvangen van de knwu, wel op tijd betaald natuurlijk... ;)
ik ook nog niet

kaj_666
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 24 januari 2017 10:27

Harm Jan schreef:
Alexander schreef:
spokes schreef:Overigens kunnen leden dit soort onduidelijkheden voorkomen door de contributie direct te betalen nadat zij de factuur (eind oktober verstuurd) hebben ontvangen.
Wij zijn nog steeds aan het kijken hoe we dit proces wel kunnen vereenvoudigen. Bijvoorbeeld door een automatische incasso of mogelijk een digitale betalingskoppeling via Ideal.
Het neigt wellicht naar klassejustitie en willekeur, maar ik zou voor willen stellen dat leden die tot de vaste kern behoren en/of al jaren netjes de contributie en kleding betalen voor deze leden een uitzondering te maken en hiervoor als zodanig een voorziening op te nemen in de begroting.

Volgens mij is eind oktober verstuurd en eind december niet betaald gewoon twee maanden te laat. Het betalingstermijn op de factuur is 14 dagen. Dus als je zegt dat je wel degelijk op tijd betaald hebt als je eind december betaald denk ik niet dat je gelijk hebt!
Bij mij is de factuur eind november pas verstuurd trouwens, weet niet waar eind oktober bij jullie vandaan komt? Bovendien kan ik in Mijn CTWT nergens een vermelding vinden van een betalingstermijn, wat ik ook raar vind. Ik zie nu dat in de mail inderdaad een betalingstermijn van 14 dagen genoemd staat, maar het was mij tot zojuist niet bekend dat ik geacht werd veel eerder dan het einde van het jaar de contributie voor het jaar erna te betalen.
Daarnaast zou ik er sowieso wel mijn twijfels bij hebben als ik een factuur over 2017 al vóór half november 2016 zou moeten betalen (in geval van facturering eind oktober), terwijl ik eventueel wel nog tot 31 december 2016 de kans heb om me uit te schrijven. Die termijnen stroken gewoon niet met elkaar. Ik zou het logischer vinden als de betalingstermijn voor de contributiefactuur ook tot 31-12 zou lopen, wat geenszins uitsluit dat leden die op pakweg 28-12 nog niet betaald hebben preventief bij de KNWU kunnen worden uitgeschreven...

Los van dat alles: als ik in Mijn CTWT kijk, staat die contributiefactuur op het eerste oog nog altijd open, maar als ik hem dan aanklik dan staat de originele factuur als 'open', maar bij de herinnering staat 'betaald'.. Het is een beetje verwarrend zo.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 24 januari 2017 10:31

kaj_666 schreef:.

Los van dat alles: als ik in Mijn CTWT kijk, staat die contributiefactuur op het eerste oog nog altijd open, maar als ik hem dan aanklik dan staat de originele factuur als 'open', maar bij de herinnering staat 'betaald'.. Het is een beetje verwarrend zo.
Dit heb ik ook laatst gezien. Beetje verwarrend. Initiële selectie is op open facturen maar in scherm staat alle facturen.

Ik ga dat aanpassen.
Afbeelding

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 24 januari 2017 11:34

kaj_666 schreef: Bij mij is de factuur eind november pas verstuurd trouwens, weet niet waar eind oktober bij jullie vandaan komt? Bovendien kan ik in Mijn CTWT nergens een vermelding vinden van een betalingstermijn, wat ik ook raar vind. Ik zie nu dat in de mail inderdaad een betalingstermijn van 14 dagen genoemd staat, maar het was mij tot zojuist niet bekend dat ik geacht werd veel eerder dan het einde van het jaar de contributie voor het jaar erna te betalen.
Daarnaast zou ik er sowieso wel mijn twijfels bij hebben als ik een factuur over 2017 al vóór half november 2016 zou moeten betalen (in geval van facturering eind oktober), terwijl ik eventueel wel nog tot 31 december 2016 de kans heb om me uit te schrijven. Die termijnen stroken gewoon niet met elkaar. Ik zou het logischer vinden als de betalingstermijn voor de contributiefactuur ook tot 31-12 zou lopen, wat geenszins uitsluit dat leden die op pakweg 28-12 nog niet betaald hebben preventief bij de KNWU kunnen worden uitgeschreven...
Bij mij is het toch echt oktober geweest. Tijdens de ALV is vast gesteld dat er eerder te veel moest worden voorgeschoten als de factuur pas aan het eind van het jaar verstuurd zou worden...

Daar heeft iedereen volgens mij op kunnen stemmen of het wel of niet akkoord is. Je kan halverwege november waarschijnlijk wel inschatten of je wel of niet bij de club wilt blijven?

Ik ben ook lid van MBC Nederland, daar gaat het anders (geen KNWU), daar incasseren ze via automatische incasso eind januari pas.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 24 januari 2017 11:45

18 november zijn de facturen voor de contributie verstuurd. Voor iedereen.
Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 24 januari 2017 13:04

Harm Jan schreef:Daar heeft iedereen volgens mij op kunnen stemmen of het wel of niet akkoord is. Je kan halverwege november waarschijnlijk wel inschatten of je wel of niet bij de club wilt blijven?

Ik ben ook lid van MBC Nederland, daar gaat het anders (geen KNWU), daar incasseren ze via automatische incasso eind januari pas.
Het kan ook gewoon domweg misgaan zoals ik in een voorbeeld heb aangegeven en het kan ook misgaan zoals met Kaj nu. Om die reden ben ik dan ook tegen preventief uitschrijven als er een behoorlijke kans bestaat dat de persoon lid wil blijven en de contributie zal voldoen. CTWT is geen doorsnee vereniging en juist meer een vereniging van leden voor leden. Daarom vind ik het niet terecht dat er gewezen wordt naar het beleid van andere vereniging. We zijn zelf een unieke vereniging.

Het automatisch afschrijven via een machtiging is inderdaad een goed alternatief.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 24 januari 2017 14:25

Alexander schreef:
Harm Jan schreef:Daar heeft iedereen volgens mij op kunnen stemmen of het wel of niet akkoord is. Je kan halverwege november waarschijnlijk wel inschatten of je wel of niet bij de club wilt blijven?

Het kan ook gewoon domweg misgaan zoals ik in een voorbeeld heb aangegeven en het kan ook misgaan zoals met Kaj nu. Om die reden ben ik dan ook tegen preventief uitschrijven als er een behoorlijke kans bestaat dat de persoon lid wil blijven en de contributie zal voldoen. CTWT is geen doorsnee vereniging en juist meer een vereniging van leden voor leden. Daarom vind ik het niet terecht dat er gewezen wordt naar het beleid van andere vereniging. We zijn zelf een unieke vereniging.

Het automatisch afschrijven via een machtiging is inderdaad een goed alternatief.
Ik denk dat er vooral te zwaar getild wordt aan het woord uitschrijven. Er wordt namelijk tijdelijk opgeschort, KNWU maakt niet perse uit als je niet per 1 januari weer ingeschreven bent of je wordt 6 januari of 6 februari weer ingeschreven. Wel blijf je gewoon CTWT lid als je niet betaald hebt.

Automatische incasso is een oplossing, maar er zijn ooit redenen aangedragen waarom ze dat niet doen.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 24 januari 2017 14:27

Ik begrijp wel wat je hiermee wilt aanstippen, maar maak het nou niet groter dan het is. Ik zit echt niet met een grote glimlach en handenwrijvend de ledenadmin bij te werken om zoveel mogelijk leden ineens uit te schrijven bij de knwu. Daarom stuur ik sommige leden nog wel eens een pb of Whatsapp bericht. Aan de andere kant is wat Rob en H-J zeggen waar. De leden blijven gewoon lid van CTWT, we verrichten alleen een administratieve handeling waarmee wij voorkomen dat er een gat in de begroting komt.
Leden die de moeite nemen om voor die tijd contact met ons/mij op te nemen worden niet zomaar uitgeschreven. Sterker nog, als ik reacties hier op het forum lees dat men aan zijn verplichting voldaan heeft, maar dit is nog niet verwerkt in de fin admin schrijf ik je echt niet alsnog uit. Soms neem ik ook contact op met Otto om eea te verifiëren.

Wij zijn een zeer laagdrempelige vereniging met oog voor onze leden. Wat wel belangrijk is, en daar blijf ik op hameren, is dat de verantwoordelijkheid van het lidmaatschap en de verplichtingen die daarbij horen in eerste instantie altijd bij het lid zelf ligt. Controleer je contactgegevens/ mailadres en openstaande facturen. Ben je dan nog te laat is er nog steeds niets aan de hand als je lid wilt blijven, gewoon betalen, even geduld hebben tot wij de fin admin weer bijgewerkt hebben en je wordt vanzelf weer aangemeld. Wat wij ok nog altijd doen is dat er tegen het eind van het jaar op meerdere fronten aandacht gevraagd wordt voor de bovengenoemde verplichting van de leden.

En ja er kan altijd iets misgaan, maar als je niets van je laat horen is voor mij en voor Otto niet te achterhalen of het betalen van de contributie je even ontschoten is of dat er iets anders aan de hand is.

kaj_666
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » do 02 februari 2017 20:56

Inmiddels ben ik trouwens weer aangemeld bij de KNWU, ik kreeg een paar dagen geleden een mailtje. Prima geregeld! :oke:

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 03 februari 2017 12:51

Ik ben ook weer aangemeld.
(ik zag een paar weken geleden dat er een knwu pasje voor mijn vrouw wel bij de post zat, zag toen ook dit topic voorbij komen, vervolgens mijn mailbox doorgespit op zoek naar een mailtje over de contributie :oops: )
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » za 07 oktober 2017 10:59

Hoe zit het nu met het lid zijn van de vereniging? Ik wil graag mijn KNWU registratie als die er is via CTWT beëindigen en dan gewoon lid blijven. Als dat niet kan dan gewoon helemaal uitschrijven.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 07 oktober 2017 11:11

Niels schreef:
za 07 oktober 2017 10:59
Hoe zit het nu met het lid zijn van de vereniging? Ik wil graag mijn KNWU registratie als die er is via CTWT beëindigen en dan gewoon lid blijven. Als dat niet kan dan gewoon helemaal uitschrijven.
Wil je je lidmaatschap per sé over een andere vereniging laten lopen of alleen de licentie via Groenewoud? Dan kun je nl gewoon lid blijven.
In geval van geen licentie weet ik zo niet direct. Ik zal het Michel vragen.
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 07 oktober 2017 12:21

Je kunt gewoon lid zijn bij Ctwt en je licentie via een andere vereniging laten lopen.
Afbeelding

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » za 07 oktober 2017 15:32

Rob T schreef:
za 07 oktober 2017 12:21
Je kunt gewoon lid zijn bij Ctwt en je licentie via een andere vereniging laten lopen.
Klopt, je kunt gewoon lid worden bij een andere vereniging, licentie kan je ook via de andere vereniging laten lopen, ik moet daar alleen in de knwu administratie toestemming voor geven, dat doe ik dan op jouw verzoek. als dit om de 1 of andere reden niet lukt dan kan ik je altijd nog uitschrijven bij de knwu, dan kan je volwaardig lid worden bij de andere vereniging. Dan blijf je ctwt lid zonder aangesloten te zijn bij de knwu. We hebben daar alleen geen apart lidmaatschap voor dus je betaalt wel voor het niet afgenomen knwu lidmaatschap.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » vr 27 oktober 2017 08:42

Het is belangrijk dat onze ledenadministratie klopt.
Alle correspondentie van onze vereniging verloopt digitaal. Aankondigingen lopen via het forum. Uitnodigingen, aanbiedingen voor arrangementen, facturen en berichten van het bestuur gaan vooral via de mail. Ook de adresgegevens zijn belangrijk. Deze hebben wij nodig om je te registreren als lid bij de KNWU. Op het geregistreerde adres ontvang je bijvoorbeeld ook elk jaar je KNWU ledenpas.
Daarom is het belangrijk dat de gegevens in onze ledenadministratie kloppen. Als lid van Cycling Team Wielertoerist ben je zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste contactgegevens.
Controleer daarom zo nu en dan of de bij ons bekende gegevens nog kloppen.
Is er iets gewijzigd? Ben je verhuisd? Gebruik je een ander e-mail adres? Geef dit aan ons door via info@ctwt.nl

Je persoonlijke gegevens staan in mijn ctwt/ ctwt leden overzicht.

Dit is de link: https://www.wielertoerist.nl/index.php? ... nOverzicht

Voor alle overige informatie met betrekking tot de ledenadministratie verwijs ik naar bovenstaande posts. Daar staat alles in en er is in dat opzicht weinig verandert. Leden die voor 2018 hun lidmaatschap hebben opgezegd. Dit beëindig ik per 30-12. Dan kan ik op oudejaarsdag een definitieve controle uitvoeren en de KNWU ledenlijst bijwerken.

Plaats reactie