CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Bericht door Rob T » za 06 februari 2016 16:11

who cares schreef:
Rob T schreef:Vorige week met de storm maar 3 man aan vertrek, en hebben we er een duwen tegen de storm in rondje van gemaakt. 65km

Vandaag weer 16 man aan vertrek. Opkomst blijft mooi. ong 100km gereden met 2 rondjes, 18km, op tempo in 2 groepen. Het rondje waar we tempo rijden is volkomen vlak en helemaal open. En met windkracht 4 a 5 is dat dus een heel zwaar rondje, veel zwaarder dan op de kluis.
Vorig week regende het toch , of heb ik het mis .
Ja regen en windkracht 6. Training wordt niet zomaar afgelast.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 06 februari 2016 16:54

Rob T schreef:
Vorig week regende het toch , of heb ik het mis .
Ja regen en windkracht 6. Training wordt niet zomaar afgelast.[/quote]

Dan worden de mannen toch van de watjes gescheiden :oeps:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » za 06 februari 2016 21:02

Vandaag ook weer een goede training achter de rug. De wind was heftig, maar er werd prima samengewerkt in de temporondjes. Ik was wel totaal leeg vanwege de woei.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 13 februari 2016 17:13

Vandaag 33 man en 1 vrouw aan het vertrek. Ook de snelle renners van de Kempen waren toe aan een goede training en reden met ons mee. De groep deelde zich na 60km goed op in 4 groepjes van 8, en werd er door een ieder goed tempo gereden over 18km (2 rondjes).

Een hele goede training voor een ieder.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » za 13 februari 2016 18:24

8 x 4 = 32, 2 man kwijtgeraakt? ;)

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 13 februari 2016 18:35

Jan Willem schreef:8 x 4 = 32, 2 man kwijtgeraakt? ;)
Ja, gebeurt elke zaterdag.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 20 februari 2016 12:35

Ondanks het slechte weer toch 11 man en Kim bij vertrek. De tempo rondjes links laten liggen en gewoon een duurritje van 75km. Was voor een ieder wel genoeg. Koud en nat.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » zo 21 februari 2016 22:29

Rob T schreef:Ondanks het slechte weer toch 11 man en Kim bij vertrek. De tempo rondjes links laten liggen en gewoon een duurritje van 75km. Was voor een ieder wel genoeg. Koud en nat.
Ja, was geen leuke training. Eerst wat miezer, al snel flinke regen. Persoonlijk liever kou dan regen, want als brildragende zie je geen steek meer. Beslagen glazen is k.. :oeps: Zodoende maar op 2m naast/achter groep gereden voor wat meer marge en veiligheid. En Rob maar roepen "MEEDRAAIEN!" ;-)
Gelukkig waren er enkelen met fluor gele en oranje kleding, dat waren mooie richtpunten.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 februari 2016 00:18

indobesar schreef:
Rob T schreef:Ondanks het slechte weer toch 11 man en Kim bij vertrek. De tempo rondjes links laten liggen en gewoon een duurritje van 75km. Was voor een ieder wel genoeg. Koud en nat.
Ja, was geen leuke training. Eerst wat miezer, al snel flinke regen. Persoonlijk liever kou dan regen, want als brildragende zie je geen steek meer. Beslagen glazen is k.. :oeps: Zodoende maar op 2m naast/achter groep gereden voor wat meer marge en veiligheid. En Rob maar roepen "MEEDRAAIEN!" ;-)
Gelukkig waren er enkelen met fluor gele en oranje kleding, dat waren mooie richtpunten.
Met al die wind is het fijn als zo veel mogelijk renners meedraaien. Maar ik had niet in de gaten dat je niet veel meer zag. Gelijk heb je dat je dan niet tussen de wielen wilt gaan zitten. Om deze reden was iemand anders al afgedraaid.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 22 februari 2016 07:38

Rob T schreef:
indobesar schreef:
Met al die wind is het fijn als zo veel mogelijk renners meedraaien. Maar ik had niet in de gaten dat je niet veel meer zag. Gelijk heb je dat je dan niet tussen de wielen wilt gaan zitten. Om deze reden was iemand anders al afgedraaid.
Dus weer 2 man "kwijtgeraakt" ;)

Chasseur
Driewieler
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » ma 22 februari 2016 09:03

Nou kwijtgeraakt ;-) . Was zoals Rob als zei een bewuste keuze, om de ronde alleen verder te rijden. Ik zag niets meer met bril en zonder bril werkt al helemaal niet met lenzen. Merk dan dat ik niet meer lekker in de groep rijd en wil dan geen gevaar voor anderen zijn. De wind was alom aanwezig, zeker toen ik alleen verder reed en dacht alleen nog maar wind mee te hebben :-? Vooral toch leuk dat er nog zoveel mensen komen opdagen bij dat weer. CTWT MOTIVEERT!!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 22 februari 2016 09:19

Chasseur schreef:Nou kwijtgeraakt ;-) . Was zoals Rob als zei een bewuste keuze, om de ronde alleen verder te rijden. Ik zag niets meer met bril en zonder bril werkt al helemaal niet met lenzen. Merk dan dat ik niet meer lekker in de groep rijd en wil dan geen gevaar voor anderen zijn. De wind was alom aanwezig, zeker toen ik alleen verder reed en dacht alleen nog maar wind mee te hebben :-? Vooral toch leuk dat er nog zoveel mensen komen opdagen bij dat weer. CTWT MOTIVEERT!!
een petje met klep kan best veel spettes schelen op je bril trouwens.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 februari 2016 09:21

Jan Willem schreef: Dus weer 2 man "kwijtgeraakt" ;)
Ik zei toch dat dat elke week gebeurd ;-)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 22 februari 2016 09:46

Jan Willem schreef:
Chasseur schreef:Nou kwijtgeraakt ;-) . Was zoals Rob als zei een bewuste keuze, om de ronde alleen verder te rijden. Ik zag niets meer met bril en zonder bril werkt al helemaal niet met lenzen. Merk dan dat ik niet meer lekker in de groep rijd en wil dan geen gevaar voor anderen zijn. De wind was alom aanwezig, zeker toen ik alleen verder reed en dacht alleen nog maar wind mee te hebben :-? Vooral toch leuk dat er nog zoveel mensen komen opdagen bij dat weer. CTWT MOTIVEERT!!
een petje met klep kan best veel spettes schelen op je bril trouwens.
Ik had dus een hip wieler petje, maar ook dan ben je "slechtziend"...
Op een gegeven moment de klep omhoog gezet voor meer ventilatie, maar dan druppelt er ook meer water in... Altijd wat ;)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » ma 22 februari 2016 11:06

Beslaan was inderdaad erger dan de spetters. Spuit mijn bril regelmatig in met spul dat ik ook voor vizier van motorhelm gebruik, maar helaas werkt het bij mijn bril minder goed dan bij het vizier van mijn helm. Dus als iemand de gouden tip heeft tegen het beslaan van een bril, graag. (geen bril is geen optie, dat kost met standaard een lens).

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 22 februari 2016 11:28

Chasseur schreef:Beslaan was inderdaad erger dan de spetters. Spuit mijn bril regelmatig in met spul dat ik ook voor vizier van motorhelm gebruik, maar helaas werkt het bij mijn bril minder goed dan bij het vizier van mijn helm. Dus als iemand de gouden tip heeft tegen het beslaan van een bril, graag. (geen bril is geen optie, dat kost met standaard een lens).
Zijn daglenzen geen optie? Die kosten een euro per stuk. Bij grote kans op regen doe je die in, en bij droog weer gebruik je je bril.
Querer es poder

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » ma 22 februari 2016 12:07

Bas schreef:
Chasseur schreef:Beslaan was inderdaad erger dan de spetters. Spuit mijn bril regelmatig in met spul dat ik ook voor vizier van motorhelm gebruik, maar helaas werkt het bij mijn bril minder goed dan bij het vizier van mijn helm. Dus als iemand de gouden tip heeft tegen het beslaan van een bril, graag. (geen bril is geen optie, dat kost met standaard een lens).
Zijn daglenzen geen optie? Die kosten een euro per stuk. Bij grote kans op regen doe je die in, en bij droog weer gebruik je je bril.
Zou kunnen werken, zal het eens proberen, nadeel is alleen dat met echt natte weg zoals zaterdag ik de ervaring heb dat ik binnen een halfuur een lens kwijt ben mijn zicht is dan ook zo dat ik het niet meer helemaal vertrouw in een groep.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 22 februari 2016 13:16

Chasseur schreef:
Bas schreef:
Zou kunnen werken, zal het eens proberen, nadeel is alleen dat met echt natte weg zoals zaterdag ik de ervaring heb dat ik binnen een halfuur een lens kwijt ben mijn zicht is dan ook zo dat ik het niet meer helemaal vertrouw in een groep.
Een zachte lens raak je toch niet zo snel kwijt? Ik gebruik zachte lenzen op lange ritten en ben er nog nooit eentje verloren
Querer es poder

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 22 februari 2016 17:01

Ik rij altijd met zachte lenzen . Zolang je maar de goede lenzen pakt , die goed op je ogen passen .
Verder niet gaan wrijven en een sportbril opzet . Die bril kun je met je vinger grotendeels het water eraf vegen.
Als ik dan nog last heb van beslagen glazen , dan zet ik de bril verder op de neus en kijk wel even vooruit . Nog nooit een lens verloren in de afgelopen 10 jaar.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » vr 26 februari 2016 09:22

who cares schreef:Ik rij altijd met zachte lenzen . Zolang je maar de goede lenzen pakt , die goed op je ogen passen .
Verder niet gaan wrijven en een sportbril opzet . Die bril kun je met je vinger grotendeels het water eraf vegen.
Als ik dan nog last heb van beslagen glazen , dan zet ik de bril verder op de neus en kijk wel even vooruit . Nog nooit een lens verloren in de afgelopen 10 jaar.
Dat niet gaan wrijven, daar zit het probleem. Bij natte weg krijg ik het altijd voor elkaar water en vuil in mijn ogen te krijgen. Dan ga ik wazig zien en het enige dat dan werkt is wrijven. Dat kost met dan een vaak een lens. Daar zit het nu juist het probleem. Dus voor mij met natte weg, gewoon fietsen met bril, maar niet in een groep, want die beslaat en dan zie ik ook te weinig om me lekker te voelen in een groep. Gewoon goed weer is de beste oplossing.

Ondertussen zijn we redelijk ver off-topic.
Dus morgen gewoon weer trainen vanuit Animali met droge weg en veel goesting.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 27 februari 2016 18:31

27 man bij vertrek. Onderweg zijn we er traditiegetrouw weer 2 kwijtgeraakt.

Netjes opgedeeld in 3 groepen en 2 rondjes tempo gereden. Groep 1 verloor een paar renners en in groep 2 waren er een paar die elke keer op kop iets te hard doortrokken. Maar verder een perfecte training voor iedereen.

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » ma 29 februari 2016 09:26

Rob T schreef:27 man bij vertrek. Onderweg zijn we er traditiegetrouw weer 2 kwijtgeraakt.

Netjes opgedeeld in 3 groepen en 2 rondjes tempo gereden. Groep 1 verloor een paar renners en in groep 2 waren er een paar die elke keer op kop iets te hard doortrokken. Maar verder een perfecte training voor iedereen.
Groep 3 perfect samengewerkt.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 29 februari 2016 09:49

Het was inderdaad weer een fijne training. We hadden een mooie opkomst en ondanks dat ondergetekende weer eens te laat was, kon ik toch nog aansluiten t.h.v. Leende. Word je als mens niet vrolijker van, tijdrijden om 9 uur.

Afijn, heerlijk meegedraaid met Groep 1. Gestart met 8 man, en geeindigd met 4. :oeps: Laatste 300 meter bij opdraaien naast de A2 moest ik echt laten gaan.

Maar goed, zo mag het weer wel even blijven, en de opkomst idem dito.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 12 maart 2016 13:50

Vanmorgen weer een grote opkomst. 31 man voor de training. HEt was nog wat frisjes, maar de zon stond al mooi aan de hemel, die verder strak blauw was.

Ruim 100km gefietst, en onderweg 36km tempo (4 rondjes) in drie groepen van ong 10man.

Puike training.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » za 12 maart 2016 14:30

Rob T schreef:Vanmorgen weer een grote opkomst. 31 man voor de training. HEt was nog wat frisjes, maar de zon stond al mooi aan de hemel, die verder strak blauw was.

Ruim 100km gefietst, en onderweg 36km tempo (4 rondjes) in drie groepen van ong 10man.

Puike training.
Zeker, goede groepen, sterke renners, mooi draaien.

Stuurboutje zat los, 48minuten achtervolging gereden want stuur moest eerst hersteld in de juiste richting. Eenmaal permanent vastgezet waren we met zn drieen de grote groep kwijt.

105km gereden.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Plaats reactie