CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Bericht door Rob T » di 06 oktober 2015 15:11

Even een nieuw topic voor de trainingen vanuit Eindhoven.

Op zaterdag 9 januari starten de wintertrainingen weer.

Eerste rit zal alleen een duur rit zijn, zonder intervallen/tempoblok

Op de kluis lijkt het mij niet meer verstandig te rijden. De versmalling is te gevaarlijk om op volle snelheid doorheen te gaan.

Het tempo/interval deel van de trainingen zullen afgelegd worden op een rondje tussen viaduct na Leende en Maarheeze, langs de A2 naar Maarheeze en dan bij de parkeerplaats 2 keer rechts en weer terug richting Leende. Na de eerste paar keer zullen we het rondje evalueren.

Aangezien het rondje eerder op de standaard duurwerk route licht, zal het duurwerk rondje aangepast worden, om toch eerst tussen de 45 en 50 km te fietsen. Na Weert rijden we via Laar, richting Someren, naar Maarheeze ipv langs de A2 terug.

**** Huisregels***
De trainingen zijn gratis toegankelijk voor zowel leden, als niet leden van CTWT mits men zich aan onderstaande huisregels houdt (Vanuit Wielerclub Eindhoven zullen er ook leden mee trainen).
Vertrek om exact 9.00 uur vanaf de parkeerplaats sportpark Roostenlaan aka Animali
Deelname is geheel op eigen risico.
CTWT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.

• Valhelm verplicht.
• Houd je aan de verkeersregels om ergernis bij andere weggebruikers te voorkomen.
• Er wordt daar waar mogelijk gebruik gemaakt van de fietspaden.
• Er wordt geen afmelding mail gestuurd bij slecht weer. Indien er door omstandigheden
weinig renners zijn kan men in overleg besluiten om de gehele route of een kortere ronde te
rijden. Het kan dus voorkomen dat er bij slechte weersomstandigheden geen leden van CTWT
aanwezig zijn. Heb je een twitter account, volg dan @CT_WT of like CyclingTeam Wielertoerist op facebook (http://www.facebook.com/CTWT.NL) en lees al het verenigingsnieuws en actuele informatie over CTWT en de zaterdag trainingen vanuit Eindhoven. Ook is er een WhatsApp groep voor de zaterdag trainingen, aanmelden hiervoor via het versturen van een WhatsApp bericht naar Rob Thierig ( 06 - 51 22 48 04)
• Tijdens de training is de regel “samen uit, samen thuis” van toepassing; sterkere renners dienen zich aan te passen aan de zwakkere.
• Tijdens het duurgedeelte van de rit wordt er 2 aan 2 gereden waarbij de rechter persoon naar voren schuift indien er voorin doorgedraaid dient te worden. Het ronddraaien is onafhankelijk van de richting van de wind om misverstanden te voorkomen.
• Na de plas pauze wordt afhankelijk van het aantal renners een splitsing in meerdere groepen gemaakt, met een groep grootte van liefst 8 personen, voordat we beginnen met het interval/tempo deel van de training. Maak een realistische keuze op basis van je niveau zodat verschillen tijdens de rondes op snelheid beperkt blijven. En het is beter op mee te draaien bij een groepje dat een km langzamer rijdt, dan achteraan te hangen in een iets snellere groep. Bedenk dat niet meedraaien in een groep voor meer onregelmatigheid bij het draaien zorgt dan wanneer iedereen meedraait.
• Dit is een training dus een goed draaiende / samenwerkende groep is zeker zo belangrijk als zo snel mogelijk de rondjes afronden.
• Voor aanvang van de training wordt het aantal rondes interval/tempo meegedeeld, dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en de weersomstandigheden. De lengte varieert van ong 10 tot max 40km waarbij de totale afstand van de training uitkomt tussen de 75 en 110 km.
• Als iemand lek of stukken heeft wacht een vriend, training- of ploegmaat en niet de gehele groep.
Deelname is geheel op eigen risico. CTWT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen en schade, o.i.d.

De eerste trainingen staan in het teken van duurwerk.

Het afgelopen jaar was het vaak een probleem om de groep in groepjes opgedeeld te krijgen op de kluis. Dit is niet bevorderlijk voor de training. In grote groepen gaat het snel draaien veel moeilijker, en zijn de onderlinge verschillen te groot, wat ook weer risico's met zich mee brengt. Het is echt voor de training en de veiligheid beter om in een iets langzamer rijdende groep MEE te draaien, dan in een snellere groep alleen achteraan te hangen.

Vorig jaar was er een mooie opkomst van CTWT-ers tijdens deze trainingen.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Re: CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Bericht door Rob T » di 06 oktober 2015 15:26

Mogelijk nieuw parkoers als alternatief voor de kluis

1) We blijven op en neer rijden naar Weert, en trainen daarna op een aangepast rondje bij Hamont/Achel/Bever (10,2KM)
Rondje: https://www.strava.com/routes/3429048

2) Via een andere route naar Lennisheuvel, kan in ong 45km, wel meer kruisingen dan alternatief 1. En daar trainen op een rondje (9,1km).
Rondje: https://www.strava.com/routes/3457953

Voordeel van alternatief 2 is dat een groep vanuit Den Bosch aan kan sluiten en we mss wat beter meerdere groepen kunnen maken.

Hoor graag als iemand andere alternatieven heeft.

Chasseur
Driewieler
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » di 06 oktober 2015 15:55

Mooi dat er over nagedacht wordt, vind de rondjes beide prima. Wel denk ik dat het niet TE ver moet worden, 45 heen en 25 terug is in mijn ogen wel ongeveer de grens om het ook qua tijd nog thuis te kunnen verkopen. Het aanrijden naar de ronde Lennisheuvel vind ik met het huidige verzamelpunt niet echt lekker. Met een groep door de stad is mijn ogen wel erg gevaarlijk. Wellicht dat als de ronde op Lennisheuvel de oplossing wordt ( ik denk wel dat die ronde wat rustiger is dan het alternatief bij de Kluis) dat er dan een ander verzamelpunt gekozen kan worden aan de rand van Eindhoven. Alleen kan iedereen wel verantwoordt door Eindhoven rijden, maar met een groep vanaf Animali helemaal naar de andere kant van de stad lijkt met te gevaarlijk. Wellicht het sportpark "Bokt"of zo als alternatief.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 06 oktober 2015 16:28

Daarom ook nog ???? NADER TE BEPALEN ??? bij vertrekpunt. Indien rijden bij Lennisheuvel dan zeker ander vertrekpunt.

Mbt de 45 en 25km. Dit komt overeen met wat we gewend zijn te rijden als we via Weert naar de kluis gaan.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 06 oktober 2015 16:39

Het enige lastige blijft , hoe je 2 groepen een beetje tegelijk op het rondje Lennisheuvel krijgt .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 06 oktober 2015 16:42

who cares schreef:Het enige lastige blijft , hoe je 2 groepen een beetje tegelijk op het rondje Lennisheuvel krijgt .
Afspreken dat de ene groep rechtsom dat rondje rijdt bij aankomst en de andere groep linksom.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 06 oktober 2015 20:54

Rob T schreef:
who cares schreef:Het enige lastige blijft , hoe je 2 groepen een beetje tegelijk op het rondje Lennisheuvel krijgt .
Afspreken dat de ene groep rechtsom dat rondje rijdt bij aankomst en de andere groep linksom.
Slimme oplossing. Met een gelijke vertrektijd en een gelijke afstand tot Lennisheuvel is het slechts minutenwerk, afhankelijk van de snelheid (en stoplichten) van beide groepen. Ik vind het wel een leuk idee...Is weer eens wat anders.

LethalP
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door LethalP » di 06 oktober 2015 21:15

Ik zal ook weer aansluiten bij de wintertrainingen.
Heb me ook al gemeld in de 'Den Bosch' groep omdat ik ook wel eens vanaf Boxtel kom, dan is Lennisheuvel voor mij wel heel praktisch.

Afhankelijk van de definitieve inrichting van de trainingen wellicht toch wat vaker met de auto naar het startpunt omdat het voor mij anders wel ver wordt.

Maar misschien moeten we de diverse alternatieven (temporondjes) gewoon eens uittesten qua verkeersdrukte en veiligheid? (Wellicht in de najaarsritten?)

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » wo 07 oktober 2015 08:48

Joostje schreef:
Rob T schreef:
Slimme oplossing. Met een gelijke vertrektijd en een gelijke afstand tot Lennisheuvel is het slechts minutenwerk, afhankelijk van de snelheid (en stoplichten) van beide groepen. Ik vind het wel een leuk idee...Is weer eens wat anders.
Ik ken het rondje niet maar het klinkt niet gek. Even wat rondjes rijden daar en weer terug; prima training.

Over relatief rustige wegen rijd je van Treurenburg naar Lennisheuvel in 30km. Prima afstand ter warming-up. Als je over Veghel rijdt (paralel aan de provinciale weg, ideaal) en dan oversteekt naar de A2 en onder Liempde/Boxtel door, heb je een mooie route van 45km naar Lennisheuvel. Dan de korte route terug, perfecte training.

maikelvw
Kinderzitje
Fiets: S-works Stumpjumper

Bericht door maikelvw » wo 07 oktober 2015 09:11

Zoals het programma er nu naar uit ziet ben ik ben er bij :oke:
Waar we verzamelen en het tempo rondje rijden is mij om het even.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 07 oktober 2015 10:20

GoodRiddance schreef:
Ik ken het rondje niet maar het klinkt niet gek. Even wat rondjes rijden daar en weer terug; prima training.

Over relatief rustige wegen rijd je van Treurenburg naar Lennisheuvel in 30km. Prima afstand ter warming-up. Als je over Veghel rijdt (paralel aan de provinciale weg, ideaal) en dan oversteekt naar de A2 en onder Liempde/Boxtel door, heb je een mooie route van 45km naar Lennisheuvel. Dan de korte route terug, perfecte training.
Wat bedoel je met Treurenburg?

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » wo 07 oktober 2015 10:24

Dat is Den Bosch. Verkeerde topic vermoed ik.
Op naar de Velomediane!

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » wo 07 oktober 2015 11:17

Ziet er allemaal al goed uit zo. Idd ook een goed idee om in de komende ritten op zaterdag alvast een route te verkennen.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 11 oktober 2015 09:31

En de eerste KOM op rondje Jacobushof is een feit.

https://www.strava.com/segments/10657744?filter=overall

LethalP
Moderator

Bericht door LethalP » zo 11 oktober 2015 09:54

Haha, #YOLO, Kommetje erbij! :oke:

Joostje

Bericht door Joostje » ma 12 oktober 2015 09:56

Goed hoor. En tevens HR sub 160. :oke:

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 12 oktober 2015 12:08

Je zat in de slipstream van Reneke toch? :twisted:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 oktober 2015 19:26

Nog een paar alternatieven:

1) Tussen Leende en Maarheeze, langs de snelweg heen, landweg terug. 8,7KM
https://www.strava.com/routes/3498311

2) Net buiten Son andee kant A50. 6,7KM
https://www.strava.com/routes/3498444

3) De Pieles, achter Weebosch, Luyksgestel. 5,0KM
https://www.strava.com/segments/4263739

4) Tussen Achel en Hamond via de Bever. 10,2KM
https://www.strava.com/routes/3429048

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » di 13 oktober 2015 21:56

Bij rondje Son zou de groep uit Den Bosch ook kunnen aanhaken.
Op naar de Velomediane!

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » wo 14 oktober 2015 10:13

Hoi Rob, ik mis eigenlijk nog het rondje tussen Soerendonk en Leenderstrijp, over een deel van dat rondje reden we de afgelopen jaren terug vanaf de kluis. Dit Rondje heeft Ion-Lee deze week al een keer getekend in Strava (als onderdeel van de hele trainingsronde. Is wel een rustig mooi rondje met maar drie echte bochten.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 14 oktober 2015 10:21

thja14 schreef:Hoi Rob, ik mis eigenlijk nog het rondje tussen Soerendonk en Leenderstrijp, over een deel van dat rondje reden we de afgelopen jaren terug vanaf de kluis. Dit Rondje heeft Ion-Lee deze week al een keer getekend in Strava (als onderdeel van de hele trainingsronde. Is wel een rustig mooi rondje met maar drie echte bochten.
Maar dat loopt door de bebouwde kom van Soerendonk heen. Lijkt mij geen goed plan. Dan zou je dat rondje een stukje moeten inkorten.

Bijv zo: https://www.strava.com/routes/3501426
7,5KM.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 14 oktober 2015 10:23

thja14 schreef:Hoi Rob, ik mis eigenlijk nog het rondje tussen Soerendonk en Leenderstrijp, over een deel van dat rondje reden we de afgelopen jaren terug vanaf de kluis. Dit Rondje heeft Ion-Lee deze week al een keer getekend in Strava (als onderdeel van de hele trainingsronde. Is wel een rustig mooi rondje met maar drie echte bochten.
Voila: https://www.strava.com/routes/3494003

Edit: Rob heeft al een rondje getekend.

Indien combineren met Den Bosch groep zijn dit ook opties:

High Speed cycling lane:
https://www.strava.com/routes/3494116

Tijdritparcours GvG 2014
https://www.strava.com/segments/8092402
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Joostje

Bericht door Joostje » wo 14 oktober 2015 13:46

De rondjes vliegen me om de oren. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :shock: :knor: :D

In ieder geval genoeg routes voor de komende Animali trainingen op zaterdag. :oke:

Chasseur
Driewieler

Bericht door Chasseur » wo 14 oktober 2015 13:50

Rob T schreef:
Maar dat loopt door de bebouwde kom van Soerendonk heen. Lijkt mij geen goed plan. Dan zou je dat rondje een stukje moeten inkorten.

Bijv zo: https://www.strava.com/routes/3501426
7,5KM.

Goed gezien, ik bedoel idde de ronde die je nu getekend hebt.

LethalP
Moderator

Bericht door LethalP » do 15 oktober 2015 19:00

Rob T schreef:
thja14 schreef: Bijv zo: https://www.strava.com/routes/3501426
7,5KM.
Ik heb het rondje vast even verkend op deze druilerige donderdagavond:
https://www.strava.com/activities/413612128

Prima rondje, deel hiervan gaat uiteraard al over een deel van de terugweg van de 'oude wintertraining'.
Enkel even goed opletten bij de 2 punten waar je de 'drukkere' wegen op draait, waar op zaterdagochtend naar mijn weten weinig verkeer komt.
Overig deel is zeer overzichtelijk, maar gaat wel op het kantje met wind :D

Plaats reactie