Zou een CTWT lidmaatschap ook iets voor mij zijn?

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Plaats reactie
Pietertje
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bulls Desert Falcon

Zou een CTWT lidmaatschap ook iets voor mij zijn?

Bericht door Pietertje » wo 27 mei 2015 19:27

Ik ben nu al een tijdje lid op het CTWT forum en vraag me af of een CTWT lidmaatschap ook iets voor mij zou kunnen zijn.

Ik heb sinds ik kon lopen altijd fanatiek gevoetbald, tot 3 jaar terug. Het fietsen heb ik daarnaast altijd gedaan. De afgelopen 3 jaar heb ik vooral voetbaltraining gegeven, maar per 1 Juni aanstaande stop ik hier definitief mee. Ik haal er te weinig plezier uit, en ben me het afgelopen jaar meer gaan richten op fietsen en wil dit nu meer gaan doorpakken.

Ik was/ben altijd een recreatieve wielrenner geweest en fiets 90% van mijn kilometers solo. Nu ik het afgelopen jaar fanatieker ben gaan fietsen heb ik ook duidelijk gemerkt dat ik "beter" ben geworden, al zeg ik het zelf. Om mezelf verder te ontwikkelen als renner dacht ik dat het misschien een goed idee zou zijn om bij een vereniging te gaan, CTWT zou dan een optie kunnen zijn want het concept spreekt me aan.

Wat ik graag wil is in eerste instantie regelmatig trainen met een groepje, af en toe een leuke rit meepakken, en als het erin zit voor mij dan in de toekomst hier en daar eens een wedstrijd rijden.

Ik heb enkele vragen;

- Heb ik een bepaald basisniveau nodig om te kunnen aansluiten?
- Hoe kom ik erachter of ik aan dat basisniveau voldoe? (Ik vind zelf dat ik best aardig mee kan komen met de meesten)
- Ben ik met mijn bijna 30 jaar nog niet "te oud"?
- Zijn er veel clubleden uit Noord-Nederland?

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Zou een CTWT lidmaatschap ook iets voor mij zijn?

Bericht door MEG » wo 27 mei 2015 19:44

Leuk dat je overweegt om lid te worden.
Je hebt geen basisniveau nodig om lid te worden. CTWT is een vereniging van prestatief ingestelde fietsers. Voor de een is die prestatie een mooie klassering in een wedstrijd of cyclo. Voor de ander is dat het uitrijden van een cyclo. We hebben om die reden tijdens ons trainingsweekend ook altijd groepen van verschillend niveau, zodat iedereen mee kan doen.
En met 30 jaar ben je ook niet te jong. Hoewel de meeste CTWT-leden ergens in de veertig zijn, hebben we meer dan genoeg dertigers en zelfs twintigers onder onze leden.
Of er genoeg CTWT-ers in het noorden wonen, kan ik op dit moment even niet overzien. Wellicht dat iemand anders daar een antwoord op heeft.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » wo 27 mei 2015 20:47

Dat is in ieder geval al goed om te lezen.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 27 mei 2015 21:01

Clublid ben ik niet. Wie weet komt dat nog eens, ik ben nu nog te veel beginner. Verhalen hier maken wel enthousiast. Helaas zie ik nooit verhalen uit het noorden des lands.

Maar forumbezoeker wel. En ik kom uit Noord-Nederland. Samen fietsen kan dus sowieso wel (als je je aan een beginner aan wilt passen tenminste)

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » wo 27 mei 2015 21:07

Proeme schreef:Clublid ben ik niet. Wie weet komt dat nog eens, ik ben nu nog te veel beginner. Verhalen hier maken wel enthousiast. Helaas zie ik nooit verhalen uit het noorden des lands.

Maar forumbezoeker wel. En ik kom uit Noord-Nederland. Samen fietsen kan dus sowieso wel (als je je aan een beginner aan wilt passen tenminste)
Uiteraard, samen fietsen is ook je aanpassen aan elkaar. En misschien heb jij wel veel meer in je mars dan ik.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » wo 27 mei 2015 21:21

Noorden :

In Wolvega huist een CTWT lid.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 27 mei 2015 21:48

Om even mijn eigen verhaal aan te geven...

Ik ben nu 33 jaar en heb mijn hele leven veel gesport. Begonnen op de basisschool met basketbal wat ik jaren lang vol heb gehouden. Daarna actief krachttraining gedaan en uiteindelijk van 2009 tot 2013 fanatiek halve en hele marathons gerend. Het fietsen is eigenlijk pas echt begonnen tijdens mijn hardlooptraining op de zogenaamde crosstraining dag van iedere trainingsweek. Toen ik uit het hardlopen geen voldoening meer haalde, ben ik fanatiek full time gaan fietsen. Toen was ik dus al begin 30.

Ook ik heb lang getwijfeld over wel of niet bij een club, want ik wilde wel dat 'clubgevoel', maar niet de verplichtingen van altijd verplicht trainen en op moeten komen dagen wanneer je geen zin hebt of het niet uitkomt. Uiteindelijk net zoals jij op dit forum beland en de stap gezet om lid te worden. Ik kan je zeggen, het is echt geweldig. Je ontmoet allemaal mensen met dezelfde passie, tevens zoals MEG aangaf van alle niveaus. Je past altijd wel ergens tussen.

In die, eigenlijk pas 2, fanatieke jaren dat ik fiets heb ik veel vooruitgang geboekt en ik heb nu de stap gezet om wedstrijden te gaan rijden. En ik dacht dat ik hard kon fietsen...pffffffttt....Ik zit nu op het niveau dat ik net wel, net niet mee kan in een wedstrijd, dus houd er rekening mee dat dat wel andere koek is dan een toertocht. Dit werkt voor mij juist extra motiverend, dus daar haal ik nu mijn voldoening uit.

Ik lees tussen de regels dat je misschien wat onzeker bent om je aan te sluiten, maar ik zeg, gewoon doen. Er zijn altijd leden in de buurt, dus je kunt altijd wel ergens aanhaken. Ook bij de meeste toertochten zijn wel CTWT'ers aanwezig. Het wereldje is klein dus je komt elkaar vaak tegen, wat het extra leuk maakt.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » wo 27 mei 2015 22:19

Bedankt voor je verhaal Joostje, dit lezende gaat het bij mij nog meer kriebelen.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 27 mei 2015 23:01

Pietertje schreef:Uiteraard, samen fietsen is ook je aanpassen aan elkaar. En misschien heb jij wel veel meer in je mars dan ik.
ik heb afgelopen februari mijn eerste fiets gekocht. Zegt dat genoeg?

Langste tocht tot nu toe is 65km. Boven de 30 km/h haal ik alleen op korte stukjes als de wind niet tegenwerkt.

Ik geloof wel onmiddellijk dat ik bij samen fietsen harder en langer zou kunnen, maar hoe dan... geen idee... Wat mij betreft gewoon een keer proberen. Mocht het niveau-verschil te groot zijn merken we dat snel genoeg.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » wo 27 mei 2015 23:22

Proeme schreef:
Pietertje schreef:Uiteraard, samen fietsen is ook je aanpassen aan elkaar. En misschien heb jij wel veel meer in je mars dan ik.
ik heb afgelopen februari mijn eerste fiets gekocht. Zegt dat genoeg?

Langste tocht tot nu toe is 65km. Boven de 30 km/h haal ik alleen op korte stukjes als de wind niet tegenwerkt.

Ik geloof wel onmiddellijk dat ik bij samen fietsen harder en langer zou kunnen, maar hoe dan... geen idee... Wat mij betreft gewoon een keer proberen. Mocht het niveau-verschil te groot zijn merken we dat snel genoeg.

We gaan het gewoon proberen, ik pas me wel aan, geen probleem.

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » do 28 mei 2015 07:12

Ik ben altijd wat voorzichtig in het stimuleren van het lidmaatschap. Zeker wanneer iemand aangeeft behoefte te hebben aan wekelijks trainingsritjes rijden in een groepje. Er zijn wel wat leden in het noorden, maar dat wil niet zeggen dat ze bereid zijn om samen in een groep wekelijks ergens te verzamelen om te rijden. Dan is een plaatselijke wielervereniging of, misschien nog beter een ntfu groep/ vereniging wat mij betreft beter om de garantie te hebben dat je op een vaste dag met een groep kan fietsen. Wat natuurlijk ook kan is je vrienden/ voetbalteam ook op de fiets krijgen, heb je meteen een leuke groep.

Je kent het forum en het concept, dan weet je ook dat de kans op in groepjes rijden sterk afhankelijk is van waar je woont.
De grote concentratie ctwt leden zit nog steeds in de omgeving Eindhoven, daar worden verschillende gezamenlijke activiteiten georganiseerd waarbij de opkomst gewoon goed is.
Dit jaar zijn we gestart met wat wintertrainingen vanaf Sloten, die opkomst was al een stuk lager.
In het noorden, maar dan kijk ik al naar Drenthe, Groningen en Friesland zitten zitten wel wat leden, maar het zijn er niet veel.
Verder zie je op het forum veel verslagen voorbijkomen van activiteiten door het hele land, realiseer je wel dat je dat heel veel tijd kwijt bent om overal te komen. Ctwt organiseert verschillende gezamenlijke ritjes, als het in je planning past kan je altijd meedoen. Soms zal je merken dat het niveau een stapje te hoog is, maar zeker bij toertochten kan je dan altijd aanhaken bij een andere groep deelnemers die dezelfde route rijden.

Je ambities sluiten prima aan bij wat ctwt voor je kan doen, maar ik denk met name omdat je wat meer in groepen wil fietsen dat ctwt niet perse de vereniging hoeft te zijn om lid van te worden.
Ik denk wel dat als je lid van ctwt zou worden het wel snel went om gewoon lekker zelf te rijden en het wielrennen verder te ontdekken tijdens wat gezamenlijke activiteiten.

Plaats reactie